loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  آیا از کمردرد مزمن رنج می برید؟ آیا بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد؟ آیا اغلب به دلیل کمردرد از ورزش یا فعالیت های دیگر اجتناب می کنید؟ تو تنها نیستی کمر درد یک مشکل رایج است. ادامه مطلب

رامین بازدید : 60 دوشنبه 13 تیر 1401 نظرات (0)

 

آیا از کمردرد مزمن رنج می برید؟ آیا بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد؟ آیا اغلب به دلیل کمردرد از ورزش یا فعالیت های دیگر اجتناب می کنید؟ تو تنها نیستی کمر درد یک مشکل رایج است. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که آیا می توانید کمردرد مزمن خود را هم اکنون حل کنید یا خیر!

 

تنظیمات کایروپراکتیک می تواند به کاهش کمردرد کمک کند. کایروپراکتیک ها ستون فقرات را با استفاده از تکنیک های مختلف دستکاری می کنند تا به تراز کردن ستون فقرات کمک کنند و در نتیجه کمردرد را تسکین دهند. برخی از متخصصان کایروپراکتیک از ابزارهایی مانند تفنگ ضربه ای و تحریک الکتریکی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر تنها به دستکاری فیزیکی متکی هستند. بسیاری از مردم متوجه می شوند که این نوع رویکرد درد کمر آنها را تسکین می دهد.

 

برای تسکین فوری و پایدار درد برای آسیب های جدی کمر، باید از پزشک نسخه بگیرید. متاسفانه، مسکن های بدون نسخه برای درمان کمردرد مزمن ناشی از آسیب های جدی مانند پارگی دیسک طراحی نشده است. اگر نمی توانید فوراً به پزشک کایروپراکتیک خود مراجعه کنید، از پزشک معمولی خود در مورد دریافت نسخه اکسی کدون یا مورفین سؤال کنید.

 

ابتدا از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید. یک داروی ضد التهابی بدون نسخه ساده معمولاً می‌تواند از اکثر کمردردها جلوگیری کند. دستورالعمل‌های روی برچسب را دنبال کنید و وقتی کمرتان شروع به حرکت کرد، آن را طبق دستور مصرف کنید. اگر کافی نیست، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

زمانی که کمر شما درد می کند، با زانوها و باسن با زاویه 90 درجه دراز بکشید. این یک وضعیت راحت است که میزان استرس روی پشت را بسیار بیشتر از بسیاری از موقعیت های مختلف نشستن دیگر کاهش می دهد. اگر این وضعیت احساس راحتی نمی کند، موقعیتی را انتخاب کنید که احساس خوبی داشته باشد و باعث پیچ خوردن ستون فقرات شما نشود.

 

هنگام انجام کارهای خانه تسلیم خمیدن در اطراف خانه آسان است، اما مهم است که روی صاف ایستادن تمرکز کنید، حتی هنگام انجام کارهایی مانند جاروبرقی. کمردرد ناشی از جاروبرقی نتیجه فشار و کشیدن مداوم جاروبرقی است که باعث خمیدگی شما می شود. سعی کنید جاروبرقی را با وزن عضلات پا به سمت جلو حرکت دهید نه اینکه از پشت خود استفاده کنید.

 

اضافه وزن به خصوص برای کمر شما مشکل ایجاد می کند زیرا پوندهای اضافی باعث ایجاد فشار بر روی کمر شما می شود. برای محافظت از کمر در برابر آسیب های جسمی ناشی از چاقی یا اضافه وزن، باید یک رژیم غذایی خوب و وزن سالم داشته باشید. سالم زندگی کنید و کمر خود را سالم نگه دارید.

 

کفش راحت و پاشنه کوتاه بپوشید. فشاری که کفش‌های پاشنه بلند به مچ پا و ساق پا وارد می‌کنند، به بدن شما تا باسن و ستون فقرات منتقل می‌شود. کفش های راحت به شما این امکان را می دهند که طبیعی تر بایستید و راه بروید که می تواند تا حد زیادی از بروز کمردرد در صبح روز بعد بکاهد.

 

حرکات کششی را بسیار جدی بگیرید. با افزایش سن، بدن ما به زمان بیشتری برای حرکت نیاز دارد. زمانی که از رختخواب بیرون می آیید، حدود پنج دقیقه را به انجام تمرینات کششی کمر اختصاص دهید. این به شل شدن ماهیچه های شما کمک می کند و برای آن روز آماده خواهید بود.

 

برای تسکین کمردرد، همیشه وضعیت بدنی مناسب خود را حفظ کنید. بسیاری از بزرگسالان به دلیل خمیده شدن و حتی عدم درک آن درد دارند. هنگامی که نشسته یا ایستاده هستید، مطمئن شوید که پشت شما بسیار صاف است. ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کند. اگرچه بدن شما به آن عادت خواهد کرد و پشت شما بعداً از شما تشکر خواهد کرد.

 یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت اندازه گیری روزانه قند خون است. پزشکان با استفاده از دستگاه تست قند خون به سرعت قند خون افراد را اندازه گیری می کنند.

اگر از کمردرد رنج می برید، سعی کنید هر کاری که می توانید برای کاهش تنش خود انجام دهید. احساس استرس یا اضطراب فقط باعث می‌شود که عضلات شما بیشتر منقبض شوند و هر گونه اسپاسم عضلانی را که قبلاً داشته‌اید بدتر کند. اگر مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می کنید، از کافئین پرهیز می کنید، به موسیقی آرام بخش گوش می دهید و دعا می کنید یا مدیتیشن می کنید، ممکن است متوجه شوید که تنش بسیار کمتری دارید.

 

به منظور کاهش کمردرد، یاد بگیرید که چگونه آرام شوید. این با استراحت بسیار متفاوت است. استراحت صرفاً از بین بردن فشار از نظر جسمی است، آرامش بخشیدن به کاهش تنش و استرس از نظر روحی است. سعی کنید چشمان خود را ببندید و به چیزهای شاد و بدون استرس فکر کنید تا به کاهش تنش کلی در بدن کمک کنید.

 

اگر می توانید، اگر از کمردرد مزمن رنج می برید، از شلوار جین یا شلوار تنگ اجتناب کنید. شلوار جین یا شلوار تنگ که بر نحوه نشستن، ایستادن یا حتی راه رفتن شما تأثیر می‌گذارد، برای وضعیت بدن شما مضر است و می‌تواند باعث ایجاد درد جدید در پشت یا بدتر شدن دردی شود که ممکن است قبلاً داشته باشید.

 

درد مزمن عضلانی، مانند کمردرد، می تواند ناشی از کمبود ویتامین D باشد. برای دریافت سهم مناسب از این ویتامین، مقدار زیادی ماهی با استخوان کوچک، شیر غنی شده و غلات مصرف کنید. همچنین، حتما در معرض نور خورشید قرار بگیرید و استفاده از آن ضد آفتاب را فراموش نکنید!

 

برای مبتلایان به کمردرد، یکی از اولین گام‌های درمان، ترک عادت سیگار کشیدن است. سیگار در واقع جریان خون را کاهش می دهد، که می تواند باعث چیزی به نام انحطاط دیسک ستون فقرات شود.

 

افسردگی می تواند یکی از مقصران مرتبط با کمردرد باشد، بنابراین اگر هر دو را تجربه می کنید، مهم است که علائم افسردگی را همراه با کمردرد درمان کنید. افسردگی ممکن است در واقع به ایجاد درد کمک کند، بنابراین مقصر را از بین ببرید و از شر درد خلاص شوید.

 

20 درصد از تمام نکات مرتبط با کمردرد که خوانده اید، به شما پیشنهاد می کند که تشک خود را بررسی کنید، اما باید بررسی کنید که چه چیزی زیر تشک شما وجود دارد. گاهی اوقات تشک شما برای حمایت از پشت شما کافی نیست. شما به یک فنر جعبه جامد در زیر آن نیاز دارید. فقط با تکیه گاه بالای تشک نروید.

 

مصرف بیش از حد الکل می تواند برای کمر شما مضر باشد. با این حال، نوشیدن گهگاهی شراب قرمز می تواند در صورت داشتن کمردرد تسکین دهد. شراب تنش را آرام می کند، و همچنین می تواند در مقادیر کم یک القا کننده خواب باشد. این می تواند درمان بسیار خوبی برای مبتلایان به کمردرد باشد.

 

همانطور که می‌دانید، اگر از کمردرد مزمن رنج می‌برید، کمردرد می‌تواند بر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد و باعث شود در فعالیت‌های روزانه دچار مشکل شوید. اکنون که می دانید برای رفع کمردرد چه کاری می توان انجام داد، ممکن است بتوانید این مشکل را حل کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 212
  • بازدید سال : 1,504
  • بازدید کلی : 6,534