loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

ناله کن نقل قول + بیضی. آیا زمانی که شما یا کسی که دوستش دارید تلاش می کند بایستد، این تعجب را اغلب در خانه می شنوید؟ شما به اطلاعات مهمی در مورد نحوه برخورد با کمردرد جدی نیاز دارید. این مقاله چند

رامین بازدید : 64 دوشنبه 14 شهریور 1401 نظرات (0)

کمردرد

ناله کن نقل قول + بیضی. آیا زمانی که شما یا کسی که دوستش دارید تلاش می کند بایستد، این تعجب را اغلب در خانه می شنوید؟ شما به اطلاعات مهمی در مورد نحوه برخورد با کمردرد جدی نیاز دارید. این مقاله چند نکته مفید را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که تمام تلاش خود را برای درمان و مدیریت کمردرد خود انجام می دهید.

 

همیشه کمردرد خود را جدی بگیرید. برای برخی افراد معمول است که به طور کامل آنچه را که در بدنشان می گذرد نادیده می گیرند. آنها فکر می‌کنند که می‌توانند از آنجا دور شوند یا درد را نادیده بگیرند. اگر بیش از حد حرکت کنید می توانید درد خود را بدتر کنید. بنشینید، استراحت کنید و تا زمانی که درد کاهش یابد، کار زیادی انجام ندهید.

 

هر زمان که کارهای خانگی خاصی انجام می دهید، سعی کنید روی یک پا بایستید زیرا این کار به ساخت ماهیچه های مرکزی کمر شما کمک می کند. شما باید پاهای خود را هر 30 ثانیه به صورت متناوب تغییر دهید، و این کمک می کند تا برای حمایتی که نیاز دارید، رشد ماهیچه ای برابر و متعادل در پشت و پاها تضمین شود.

 

در نظر داشته باشید که پرکاربردترین صندلی خود را به صندلی ارگونومیک تبدیل کنید. امروزه چندین صندلی با طراحی ارگونومیک وجود دارد که فقط برای کسانی ساخته شده اند که پشت میز می نشینند یا تمام روز را بیدار می نشینند. این صندلی ها موقعیت بهتری را در داخل صندلی ایجاد می کنند، بنابراین میزان راحتی بیشتر و استرس کمتری را به پشت شما ارائه می دهند.

 

اغلب به فعالیت های قلبی عروقی بپردازید. فعالیت‌های قلبی عروقی کمک بزرگی برای داشتن بدنی سالم‌تر است و به مفاصل و ماهیچه‌ها حالتی عالی می‌دهد و به جلوگیری از کمردرد کمک می‌کند. در حالی که تمرینات عالی دیگری نیز وجود دارد، تمرینات قلبی عروقی فشار بسیار کمتری بر عضلات پشت شما وارد می کند، بنابراین یک ورزش بهینه برای کسانی که کمردرد را تجربه می کنند ارائه می دهد.

 

ورزش یکی از بهترین راه ها برای کمک به خلاص شدن از کمر درد و جلوگیری از آن است. ممکن است فکر کنید که ورزش می تواند باعث کمردرد بیشتر شود، و بدیهی است که اگر نوع یا مقدار ورزش اشتباهی را انتخاب کنید، می تواند باعث کمردرد شود. با این حال، ورزش برای شما مفید است، و همچنین استراحت باید در واقع به کمر شما آسیب بیشتری وارد کند. ورزش های مناسب برای کمر درد را یاد بگیرد و آن ها را انجام دهید.

 

برخی افراد مجبورند ساعت های طولانی کار کنند و در یک زمان بایستند. اگر مجبورید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که سعی می کنید بلند و صاف بایستید. سعی کنید و در صورت امکان هر چند وقت یکبار اجازه دهید پاهایتان هم استراحت کنند، شاید روی چهارپایه یا نیمکت اگر اجازه دارید این کار را انجام دهید.

 

حتماً در مورد روش‌های جایگزین برای درمان، از جمله طب سوزنی و احتمالاً ماساژ، با پزشک خود مشورت کنید. روش‌های دیگری نیز در دسترس هستند، و این راه‌حل‌ها ممکن است به کاهش کمردرد مزمن شما کمک کند. طب سوزنی یک روش درمانی نسبتا قدیمی و اثبات شده است، بنابراین برای درمان های پیشنهادی متفاوتی که ممکن است پزشک شما توصیه کند، آماده باشید.

 ورزش های مناسب برای کمر درد

یکی از زمینه های زندگی شما که می تواند تحت تاثیر کمردرد مزمن قرار گیرد، زندگی جنسی شماست. اگر پنهان بماند، به همسرتان اجازه نمی‌دهید درد کمر شما را درک کند. ممکن است شریک زندگی شما فکر کند که دلیل دیگری فشار آوردن به زندگی جنسی شما است. بنابراین، ضروری است که باز و صادق باشید و به دنبال راه هایی باشید که کمردرد زندگی جنسی شما را مختل نکند.

 

کمر درد یک مشکل بسیار فیزیکی است. درد یک احساس فیزیکی است. با این وجود، کمردرد می تواند ناشی از منابع غیر فیزیکی مانند استرس، اضطراب و احساسات سرکوب شده باشد. استرس و اضطراب باعث انقباض و سفتی عضلات می شود که به کمردرد تبدیل می شود. تمدد اعصاب و همچنین تمرینات بدنی را برای تسکین کمی تمرین کنید. اگر شدید باشد به پزشک مراجعه کنید.

 

کمردرد می‌تواند باعث درد فلج‌کننده شود و اگر از روش‌های بدون نسخه استفاده می‌کنید، داروهای ضد التهاب بهترین گزینه است. تیلنول و سایر داروها در تسکین درد خوب عمل می کنند، اما چیزی را انتخاب کنید که بیشتر حاوی ایبوپروفن باشد. این داروی ضد التهابی بهتر از سایر داروهایی که می توانید مصرف کنید به تسکین کمردرد کمک می کند.

 

بسیاری از مبتلایان به کمردرد متوجه می شوند که خوابیدن روی شکم می تواند به تسکین درد کمک کند. بیشتر کمردردها ناشی از فشار و استرس است و دراز کشیدن به پشت می تواند به دلیل تنش عضلانی این درد را تشدید کند. با این حال، خوابیدن روی شکم می تواند این ماهیچه ها را شل کرده و درد را تسکین دهد.

 

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید، یکی از اولین کارهایی که می خواهید برای بهبود کمردرد انجام دهید، شروع نوعی تمرین روتین است. کاردیو مهم است زیرا به شما در کاهش وزن کمک می کند، اما می خواهید واقعاً روی یک روال عضله سازی خوب تمرکز کنید. بر روی عضلات پشت خود تمرکز کنید.

 

بسیاری ادعا می کنند که تقویت عضلات شکم در واقع می تواند به پیشگیری از کمردرد و حتی تسکین کمردرد موجود کمک کند. این به این دلیل است که شکم‌ها در اطراف پهلو و پشت شما کشیده می‌شوند و فقط آن ماهیچه‌های «واش‌شویی» در پایین شکم شما نیستند. اگر این گروه از عضلات را تقویت کنید، می توانید از کمردرد جلوگیری کنید.

 

ابتلا به کمبود B12 می تواند انرژی شما را تخلیه کند و ماهیچه های شما را خراب کند و این به این معنی است که شما در معرض خطر بسیار بیشتری برای کمردرد شدید هستید. بنابراین مهم است که با مصرف ویتامین های گروه B همراه باشید. برای دریافت مقدار کافی B12 از مکمل های ویتامین و منابع مختلف گوشتی استفاده کنید.

 

نشستن طولانی مدت می تواند ستون فقرات شما را شکنجه کند، بنابراین اگر مجبور به انجام این کار هستید، آن را با پیاده روی کوتاه مکرر یا ورزش های سریع قطع کنید! در عصر حاضر، اکثر ما زمان زیادی را پشت میز یا کامپیوتر می گذرانیم و این می تواند واقعاً برای پشت سر سخت باشد. حداقل هر ساعت یک بار از خواب برخیزید و ورزش کنید! چرا برنامه کوچکی را دانلود نکنید که به شما یادآوری می کند این کار را انجام دهید - و آن را نادیده نگیرید!

 

برای مردان، یک راه ساده برای کاهش کمردرد این است که آن کیف پول را از جیب پشتی خود بیرون بیاورید! اگر مانند اکثر مردان هستید، آن جیب پشتی فقط برای کیف پول شما در نظر گرفته شده است، مهم نیست چقدر مملو از کارت های اعتباری، رسید و پول باشد. مشکل این است که کیف پول می تواند علت کمردرد زیادی باشد زیرا وضعیت شما را تغییر می دهد و به کمر شما فشار می آورد. کیف پول خود را به یک جیب جلو ببرید و تفاوت زیادی خواهید دید.

 

همانطور که قبلا ذکر شد، داشتن اطلاعات صحیح بخش مهمی از مقابله با کمردرد است. نکات ارائه شده در این مقاله را اجرا کنید و درمان کمردرد خود را بسیار بهتر آغاز کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 1,588
  • بازدید کلی : 6,618