loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

مقابله با دیابت برای میلیون ها نفر در سراسر جهان یک چالش است. در حالی که دیابت یک بیماری است که نباید از آن چشم پوشی کرد، اما در صورت داشتن اطلاعات و توصیه های صحیح می توان با دیابت مبارزه کرد. این

رامین بازدید : 55 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

مقابله با دیابت برای میلیون ها نفر در سراسر جهان یک چالش است. در حالی که دیابت یک بیماری است که نباید از آن چشم پوشی کرد، اما در صورت داشتن اطلاعات و توصیه های صحیح می توان با دیابت مبارزه کرد. این مقاله حاوی اطلاعات و توصیه هایی برای کمک به مقابله با دیابت است.

 

آب لیمو یک افزودنی خوشمزه به هر سالاد یا حتی یک لیوان آب است و مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند به شما در جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا کمک کند. من دوست دارم تکه های یخ آب لیمو درست کنم و بگذارم آنها در نوشیدنی من ذوب شوند و نوشیدن آن را کمی راحت تر می کند.

 

ورزش یک عادت کلیدی سبک زندگی برای افراد دیابتی است. شما باید تا حد امکان تحرک داشته باشید تا وزن خود را در حد معقولی نگه دارید و اندام های خود را در حالت نوک بالا نگه دارید. سعی کنید بعد از شام به پیاده روی طولانی بروید یا در محل کار به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

 

تمام داروهایی را که برای دیابت خود مصرف می کنید و هر بیماری دیگری که دارید را پیگیری کنید، در صورتی که نیاز به دانستن داشتید. شما باید اطلاعاتی در مورد نام، دوز و تعداد دفعات مصرف آنها به همراه داشته باشید، در صورتی که در زمان بیرون رفتن اتفاقی برای شما بیفتد یا پزشکی که در حال ملاقات هستید این اطلاعات را درخواست کند.

 

هنگام مسافرت، به خصوص مهم است که غذا را همراه خود داشته باشید. ممکن است در حال قدم زدن در موزه یا خرید در یک منطقه ناشناخته باشید و متوجه شوید که هیچ چیز سالم یا جذابی برای خوردن وجود ندارد. اگر میان‌وعده‌ی خود را دارید، حداقل تا زمانی که بتوانید چیزی دل‌پذیر پیدا کنید، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

اگر تشخیص داده شد که دیابت دارید، چربی های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید. چربی‌های ترانس باعث بیماری قلبی می‌شوند، چربی‌های ناحیه میانی بدن را افزایش می‌دهند و افراد سالم را به دیابت مبتلا می‌کنند. اگر از خوردن این ماده کمتر سالم دست بکشید، می توانید به کاهش احتمال ابتلا به مشکلات قلبی در اوایل زندگی کمک کنید.

 

برای مقابله با دیابت خود، یک تیم پزشکی تشکیل دهید. علاوه بر ارائه دهنده مراقبت های اولیه، باید به پزشکان دیگری مانند چشم پزشک، چشم پزشک و حتی یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که تیم شما با یکدیگر ارتباط برقرار می کند تا بتوانید بهترین مراقبت ممکن را دریافت کنید. اگر نگران هستید که بیمه شما انواع دیگر پزشکان را پوشش نمی دهد، از پزشک عمومی خود بخواهید که به شما معرفی کند.

 

برای اطمینان از اینکه از عوارض مرتبط با دیابت رنج نمی برید، همیشه به اندازه کافی بخوابید. مطالعات نشان داده است افرادی که از کم خوابی رنج می برند غذای بسیار بیشتری می خورند که کنترل دیابت را دشوار می کند. یک استراحت خوب شبانه همچنین به بدن شما کمک می کند تا سطح قند خون خود را کنترل کند.

 

حتی اگر احساس می کنید دیابت شما بهتر شده است، مهم است که مصرف داروهای خود را متوقف نکنید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید که انجام این کار مشکلی ندارد. داروها به احتمال زیاد علائم دیابت شما را تحت کنترل نگه می دارند، بنابراین بدون آنها، سطح گلوکز یا انسولین شما از کنترل خارج می شود.

 

اگر می‌خواهید خوراکی‌ای انتخاب کنید که ممکن است قند بالایی داشته باشد، به سراغ ماده‌ای بروید که پروتئین بالایی نیز دارد. به عنوان مثال، بستنی دارای پروتئین زیادی است که به شما در تجزیه قند موجود در آن کمک می کند. گزینه دیگر چیزکیک با پوسته فیبر بالا است. ماست با انواع توت ها نیز می تواند یک درمان عالی باشد، به خصوص اگر از ماست بدون چربی مانند کفیر استفاده کنید.

 

برای کنترل موثر دیابت از طریق رژیم غذایی، مقدار غذایی که می خورید را تنظیم کنید. پرهیز از پرخوری قند خون شما را از بالا رفتن سرسام آور و ایجاد مشکل جلوگیری می کند، زیرا مقدار غذایی که می خورید بر میزان قند خون شما تأثیر می گذارد. با این حال، خیلی کم هم نخورید، زیرا این نوع عدم تعادل نیز می تواند باعث بیماری شود.

 

وقتی دیابت دارید، مشکلات پا همیشه نگران کننده است. همیشه از پوشیدن کفش های مناسب اطمینان حاصل کنید تا دچار هیچ یک از این مشکلات نشوید. کفش با تهویه مناسب ضروری است. هرچه هوای بیشتری به پای شما برسد گردش خون بهتری خواهید داشت. صندل برای آب و هوای تابستان مهم است.

 

اگر دیابتی هستید، این وزن اضافی را کم کنید. مطالعات علمی نشان داده اند که کاهش حدود دو پوند از وزن بدن می تواند خطرات مربوط به دیابت را تا حدود شانزده درصد کاهش دهد. چند تغییر رژیم غذایی و برخی ورزش های متوسط می تواند شما را در مسیر رسیدن به وزن مطلوب قرار دهد. شما با تلاش برای کاهش وزن به سلامتی خود کمک خواهید کرد.

 

اگر دیابتی هستید و به دنبال ورزش هستید، مطمئن شوید که از ورزش هایی که نیاز به وزنه برداری و هل دادن یا کشیدن اجسام سنگین دارند دوری کنید. در طول این نوع ورزش، فشار خون و سطح قند خون بالا می رود که می تواند منجر به بسیاری از عوامل مضر برای سلامتی شود. برای حفظ امنیت، از انجام چنین تمریناتی اجتناب کنید و وزنه برداری خود را به حداقل برسانید.

 https://mijik.ir/4-models-of-the-best-blood-sugar-testing-devices/

بسیاری از افراد پس از تشخیص دیابت، مصرف قند را ترک می کنند و فکر می کنند که کافی است. اما چیزی که اکثر مردم نمی دانند این است که غذاهای چرب می توانند به همان اندازه برای بیماران دیابتی خطرناک باشند. اگر فردی غذاهای شیرین و چرب را کنار بگذارد، دیابت واقعاً درمان می شود و فرد می تواند سال های زیادی به زندگی خود بیافزاید.

 

پس از ورزش، حتما سطح گلوکز خون خود را حتی چند ساعت بعد پیگیری کنید. بدن شما تا 24 ساعت پس از فعالیت بدنی شدید یا طولانی مدت به سوزاندن گلوکز ادامه می دهد و اگر غذایی برای استخراج گلوکز وجود نداشته باشد، از جریان خون شما گلوکز می گیرد. این می تواند منجر به هیپوگلیسمی شود. پس از یک تمرین کامل، گلوکز خود را هر ساعت چک کنید . اگر افت آن ادامه داشت، مقداری غذای حاوی کربوهیدرات بالا بخورید. این باید به کاهش یا افزایش گلوکز خون شما کمک کند.

 

دیابت یک بیماری وحشتناک است و یک چالش برای میلیون ها نفر است. با این حال، در صورت داشتن اطلاعات دقیق، مقابله با دیابت بسیار آسان تر است. این به شما کمک می کند تا با بدترین علائم دیابت مقابله کنید. توصیه های این مقاله را به کار ببرید و در راه مقابله موثر با دیابت خود باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 307
  • بازدید سال : 1,599
  • بازدید کلی : 6,629