loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

کمردرد یکی از شایع ترین شکایاتی است که پزشکان دریافت می کنند و درمان آن می تواند یکی از سخت ترین آنها باشد. به همین دلیل مهم است که راه های خود را برای مدیریت کمردرد بیابید. این مقاله نکاتی را به شم

رامین بازدید : 55 چهارشنبه 12 مرداد 1401 نظرات (0)

کمردرد یکی از شایع ترین شکایاتی است که پزشکان دریافت می کنند و درمان آن می تواند یکی از سخت ترین آنها باشد. به همین دلیل مهم است که راه های خود را برای مدیریت کمردرد بیابید. این مقاله نکاتی را به شما ارائه می دهد که مقابله با کمردرد شما را کمی آسان تر می کند.

 

برای کمک به پیشگیری یا کاهش کمردرد، سعی کنید هر روز پیاده روی کنید. تحقیقات نشان داده است که پیاده روی به تسکین کمردرد کمک می کند، در حالی که انجام تمرینات خاص برای کاهش کمردرد ممکن است در واقع درد را بدتر کند. اگرچه ممکن است کمر شما درد بگیرد، اما مهم است که برای تسکین به مدت سه ساعت در هفته سریع راه بروید.

 

برای جلوگیری از کمردرد، مطمئن شوید که به درستی و ایمن بلند می کنید. بسیاری از کمردردها ناشی از بلند نکردن صحیح اجسام سنگین است. مطمئن شوید که زانوهای خود را خم کرده اید، شکم خود را سفت نگه داشته اید و جسم را نزدیک بدن خود نگه می دارید. این به رفع فشار زیادی از پشت شما کمک می کند.

 

مطمئن شوید که به اندازه کافی ورزش می کنید. ورزش برای قوی و سالم نگه داشتن عضلات پشت و شکم ضروری است. اگر ماهیچه های شما خیلی ضعیف باشد، فشار بیشتری به استخوان های خود وارد خواهید کرد. ماهیچه‌های قوی‌تر کمک می‌کنند تا بخشی از این استرس را برای خود جبران کنند و استخوان‌ها را نجات دهند.

 

برای جلوگیری از آسیب دیدن کمر هنگام ورزش، همیشه قبل از تمرین بدن خود را گرم کنید و بعد از تمرین بدن خود را خنک کنید. بسیاری از افراد فقط زمان کافی برای انجام تمرین واقعی خود را برنامه ریزی می کنند. با این وجود، درخواست از پشت خود برای بلند کردن و فشار دادن بدون اینکه ابتدا آن را بکشید راهی مطمئن برای آسیب رساندن به آن است. چند دقیقه برای تمرینات کششی کمر تمام چیزی است که برای انتقال ایمن به داخل و خارج از تمرین شما لازم است.

 

اگر کمرتان درد می کند، باید مراقب باشید که در چه وضعیتی می خوابید. با پزشک خود مشورت کنید و ببینید او چه توصیه هایی می کند. اغلب توصیه می شود که به پهلو بخوابید و پاهای خود را کمی خمیده کنید. همچنین اغلب گفته می شود که خوابیدن به پشت ایده خوبی نیست.

 در هنگام مواجه با دیسک کمر خفیف باید حتما به پزشک مراجعه و مراحل درمانی را پیگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که همیشه مراقب وضعیت بدن خود باشید، چه ایستاده و چه نشسته. وضعیت نامناسب به مشکلات کمر منجر می شود. شما باید همیشه روی صندلی خود بنشینید و در صورت امکان تکیه گاه بازوها روی صندلی ها مهم است تا به پشت شما حمایت لازم را بدهد. استفاده طولانی مدت از صندلی بدون تکیه گاه بازو واقعاً می تواند به کمر فشار وارد کند.

 

برای جلوگیری از کمردرد، باید مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می کنید. این به افزایش و تقویت عضلات پشت شما کمک می کند. فقط باید مراقب باشید که وزنه های خیلی سنگین بلند نکنید و کاری انجام ندهید که واقعاً باعث آسیب شود.

 

مهم است که یاد بگیرید چگونه ایمن بلند کنید تا از کمر درد و آسیب جلوگیری کنید. وقتی ایمن بلند می‌شوید، از ماهیچه‌های بزرگ پاهایتان برای محافظت از کمرتان استفاده می‌کنید. زانوها را خم کنید، شکم خود را به داخل بمکید و در حین بلند کردن وسیله، آن را نزدیک بدن خود نگه دارید.

 

از پوشیدن لباس های تنگ که حرکات طبیعی را محدود می کند و به وضعیت بد بدن کمک می کند، خودداری کنید. هر زمانی که یک لباس شما را از حرکت عادی باز می دارد، به طور بالقوه می تواند باعث کمردرد شود. لباس های خیلی تنگ نیز می تواند باعث بی حس شدن پاها و قسمت هایی از کمر شود.

 

اگر می توانید، اگر از کمردرد مزمن رنج می برید، از شلوار جین یا شلوار تنگ اجتناب کنید. شلوار جین یا شلوار تنگ که بر نحوه نشستن، ایستادن یا حتی راه رفتن شما تأثیر می‌گذارد، برای وضعیت بدن شما مضر است و می‌تواند باعث ایجاد درد جدید در پشت یا بدتر شدن دردی شود که ممکن است قبلاً داشته باشید.

 

چطور می خوابی؟ خوابیدن به پشت ممکن است بهترین حالت خوابیدن برای راحتی نباشد، اما معمولاً کمردرد را به ویژه در هنگام استفاده از پد گرم کننده از بین می برد. سعی کنید از خوابیدن روی شکم خودداری کنید.

 

در برخی موارد، مبتلایان به کمردرد دریافتند که طب سوزنی درمان خوبی برای بیماری آنهاست. هیئت منصفه هنوز در مورد طب سوزنی حاضر نیستند، و بسته به میزان موجود بودن آن در منطقه شما ممکن است کمی گران باشد، اما هزاران نفر از مبتلایان به کمردرد به نتایج سوزن ها سوگند یاد می کنند.

 

اگر راه‌حل‌هایی را که می‌دانید برای کمردرد امتحان کرده‌اید و همچنان درد دارید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برای اصلاح به پزشک کایروپراکتیک مراجعه کنید. پزشک کایروپراکتیک احتمالاً می خواهد پشت شما را با اشعه ایکس تصویربرداری کند تا دوره مناسب درمان را تعیین کند. به آرامی تنظیم کنید و ذره ذره دردتان کاهش می یابد.

 

اگر هنگام بیرون آمدن از رختخواب به کمر آسیب می‌زنید، یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند کمک کند، رول چوب نامیده می‌شود. چرخاندن چوب به این صورت انجام می شود که شما رو به لبه تخت قرار بگیرید، زانوهای خود را خم کنید و سپس از بازوها و بالاتنه خود برای پایین آوردن پاها روی زمین استفاده کنید.

 

اگر از کمردرد مزمن رنج می‌برید، یکی از اولین گام‌ها برای کاهش درد، چیزی است که در زیرسیگاری شما وجود دارد. سیگار باعث کاهش جریان خون می شود که منجر به افزایش کمردرد و احتمالاً تخریب دیسک های ستون فقرات می شود.

 

اگر قبلاً آسیب نخاعی دارید و سیگاری هستید، خبر بدی برای شما داریم. استعمال دخانیات در واقع بهبودی کمر شما را سخت تر می کند. هر بار که سیگار می‌کشید باعث می‌شوید که مقدار اکسیژن کمتری به نخاع برسد و برای بهبود سریع به تمام اکسیژن نیاز دارد.

 

تمام تلاش خود را برای نجات کمر خود انجام دهید. با استفاده از بازوی مفصلی می توانید کمردرد را در محل کار کاهش دهید. این دستگاه مانیتور کامپیوتر شما را بالا نگه می دارد و اجازه می دهد آن را به اطراف بچرخانید.

 

با پیشرفت پزشکی، پزشکان راه های بهتری برای درمان کمردرد ارائه خواهند کرد. در عین حال، باید روی آنچه می توانید برای کمک به کاهش کمردرد خود تمرکز کنید. در این مقاله، توصیه‌های بسیار خوبی پیدا کرده‌اید که باعث می‌شود زندگی با کمردرد کمتر چالش برانگیز باشد. این نکات را امتحان کنید و ببینید کدام روش برای شما بهترین کار را دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 326
  • بازدید سال : 1,618
  • بازدید کلی : 6,648