loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  کمردرد می تواند زندگی شما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. می تواند مانع از بیرون رفتن یا ورزش کردن شما شود و انجام فعالیت های روزانه سخت می شود. اگر شما یکی از افراد زیادی هستید که از کمرد

رامین بازدید : 63 چهارشنبه 12 مرداد 1401 نظرات (0)

 

کمردرد می تواند زندگی شما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. می تواند مانع از بیرون رفتن یا ورزش کردن شما شود و انجام فعالیت های روزانه سخت می شود. اگر شما یکی از افراد زیادی هستید که از کمردرد مکرر رنج می برید، توصیه های زیر به شما کمک خواهد کرد.

 

برای جلوگیری از کمردردهای غیرضروری یا حتی زمانی که می نشینید، وضعیت بدن خود را خوب حفظ کنید. اگرچه آسیب‌ها می‌توانند علت اصلی مشکلات کمر باشند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. حقیقت این است که بسیاری از چیزها می توانند باعث مشکلات کمر شوند، از جمله نشستن طولانی مدت در یک وضعیت.

 

مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید تا ماهیچه های خود را سالم و انعطاف پذیر نگه دارید. بدن انسان حدود 70 درصد آب است و همه چیز، از جمله عضلات و دیسک های ستون فقرات، برای عملکرد صحیح به آب فراوان نیاز دارند. مقدار زیادی آب بنوشید تا ماهیچه های خود را سالم نگه دارید و به آن دیسک ها کمک کنید تا قابلیت جذب ضربه خود را حفظ کنند.

 

برای جلوگیری از کمردرد ناشی از ساعت‌های طولانی رانندگی، می‌توانید از تکیه‌گاه یا بالش‌های پشتی استفاده کنید تا میزان ضربه‌های وارد شده به کمر را کاهش دهید. اگر نمی توانید یک تکیه گاه پشتی برای بستن بند به صندلی داشته باشید، به سادگی قرار دادن یک بالش بین قسمت پایین کمر و صندلی و بین قسمت بالایی پشت و شکاف های باقی مانده در صندلی به شما کمک می کند تا کمر خود را صاف نگه دارید و در عین حال از آن در برابر آن محافظت کنید. شوکه شدن.

 

یک کیف، کیف پول یا کوله پشتی با بند بلند بخرید که می توان آن را روی شانه مقابل به عنوان کالای مورد نظر قرار داد. این اجازه می دهد تا وزن کیف به طور یکنواخت در هر دو طرف بدن شما توزیع شود. همچنین به تراز نگه داشتن شانه‌ها کمک می‌کند، که کمک می‌کند کمر شما آسیب نبیند.

 

اگر مجبورید بخش زیادی از روز را در حالت نشسته باشید، مطمئن شوید که صندلی شما یک پد راحت در پشت دارد. این به کمر شما کمک می‌کند تا از کمردردهای غیرضروری جلوگیری کنید.

 

دلیلش مهم نیست، اگر از کمردرد رنج می برید و مجبور به خم شدن هستید، حتما این کار را با زانو انجام دهید نه با کمر. بسیاری از افراد از کشیدگی یا درد کمر رنج می برند زیرا با استفاده از کمر خم می شوند که فشار زیادی به ستون فقرات وارد می کند.

 

هنگام کار روی میز یا کامپیوتر، مطمئن شوید که در وضعیت مناسب بنشینید یا یک صندلی ارگونومیک خریداری کنید. حتما بلند شوید و راه بروید و عضلات خود را شل کنید. جلوگیری از گرفتگی آن‌ها به جای تلاش برای رفع گرفتگی‌های کمر آسان‌تر است.

 

اگر به صندلی ارتعاشی دسترسی داشته باشید، کمر درد شما می تواند خاطره ای دور باشد. این صندلی‌ها معمولاً دارای سطوح مختلف قدرت سیستم ارتعاشی هستند و همچنین می‌توانند در قسمت‌های خاصی از کمر شما را با دقت بالا ببرند. به عنوان یک امتیاز، صندلی شما نیز ممکن است گرم شود!

 

اگر صبح‌ها کمرتان سفت است، ممکن است قبل از بلند شدن از رختخواب، مدتی را به کشش بگذرانید. در هنگام خواب، خون از پشت خارج می شود تا به گروه های اندام برود، به این معنی که اگر از خواب بیدار شوید و سعی کنید فورا حرکت کنید، عضلات پشت شما آماده نیستند.

 از نشانه های دیسک کمر می توان به درد های شدید در کمر اشاره کرد.

باید بدانید که خواب مناسب می تواند به شما کمک کند تا از شر کمردرد خلاص شوید، اما مهمتر از آن موقعیتی است که در آن می خوابید. مطمئن شوید که در حال چرخش نیستید و مطمئن شوید که بدن شما در هنگام خواب به درستی در یک راستا قرار دارد. یک بالش عالی و یک تشک راحت به شما کمک می کند تا از کمردرد جلوگیری کنید.

 

انجام کارهای ساده می تواند به کاهش کمردرد کمک کند، مانند صرف وقت گذاشتن در هنگام ایستادن یا بلند شدن از رختخواب. حرکات ناگهانی و حرکات تند می تواند عضلات را منقبض کند و حتی باعث لغزش و سر خوردن دیسک ها به اطراف شود. از حرکات خود آگاه باشید و هنگام بلند شدن کمی زمان بگذارید.

 

یک نکته خوب برای کمردرد این است که در صورت نیاز به انجام کاری به دنبال کمک باشید. درخواست کمک از کسی برای بلند کردن وسایل سنگین یا کمک گرفتن در نظافت منزل نشانه ضعف نیست. شما نمی خواهید با عواقب افزایش درد زندگی کنید، فقط به این دلیل که در حال انجام کارهای معمول خانه بودید.

 

هنگام مقابله با کمردرد، همیشه ایده خوبی است که از توزیع یکنواخت وزن هنگام ایستادن اطمینان حاصل کنید. روی یک پا بیشتر از پای دیگر وزن نگذارید. البته، هنگام راه رفتن نمی توانید از این امر اجتناب کنید، اما در حالت ایستاده، وضعیت بدنی مناسب و توزیع وزن یکنواخت را برای کمک به کمردرد حفظ کنید.

 

برای تسکین کمردرد ناشی از کار با کامپیوتر، صندلی خود را تنظیم کنید. ارتفاع صندلی خود را تا حدی تنظیم کنید که صفحه نمایش کامپیوتر زیر سطح چشم شما قرار گیرد و برای دسترسی به صفحه کلید خود نیازی به بلند شدن نداشته باشید. سپس، صندلی خود را به صفحه نمایش نزدیک کنید تا در حین کار خم نشوید. این کار ستون فقرات شما را صاف نگه می دارد و به شما کمک می کند تا بعداً از مشکلات بدتر جلوگیری کنید.

 

از تماشای تلویزیون در رختخواب خودداری کنید. معمولاً مردم در حالی که از تلویزیون آخر شب لذت می برند، خود را حفظ می کنند. این وضعیت ها برای کمر شما بسیار بد و استرس زا هستند. بنابراین برای کاهش کمردرد، فعالیت های تلویزیونی خود را در اتاق نشیمن خود نگه دارید و از اتاق خواب خود برای بهترین کار استفاده کنید!

 

برای کمک به به حداقل رساندن کمردرد، باید از نشستن با کیف پول یا کیف دیگری در جیب عقب خودداری کنید. این امر می‌تواند باعث شود که استخوان خاجی از تراز خارج شود، یا شما را مجبور کند که برای کاهش فشار در یک زاویه بنشینید. هنگام نشستن وسایل را از جیب پشت خود دور نگه دارید تا از کمردرد جلوگیری کنید.

 

یه تخت جدید بگیر بسیاری از افرادی که از کمردرد رنج می برند آن را از یک مقصر غافلگیرکننده دریافت کرده اند: تخت خود. تختی که خیلی نرم است می‌تواند با حمایت نکردن کافی از کمر در هنگام خواب به کمردرد کمک کند. تخت‌هایی را که برای کمر شما مناسب هستند بررسی کنید، ممکن است متوجه شوید که کمردرد شما با حمایت مناسب در شب کاهش می‌یابد.

 

اگر از کمردرد رنج می برید، این نکات را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانند به شما کمک کنند دوباره بهتر زندگی کنید. کمردرد خود را نادیده نگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 311
  • بازدید سال : 1,603
  • بازدید کلی : 6,633