loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

برای بسیاری از مردم، باغبانی چیزی بیش از یک سرگرمی است. باغ یکی از آرامش بخش ترین و لذت بخش ترین بخش های زندگی روزمره آنهاست. باغبانی نه تنها می تواند گل های زیبا و میوه ها و سبزیجات خوشمز

رامین بازدید : 45 یکشنبه 24 بهمن 1400 نظرات (0)

برای بسیاری از مردم، باغبانی چیزی بیش از یک سرگرمی است. باغ یکی از آرامش بخش ترین و لذت بخش ترین بخش های زندگی روزمره آنهاست. باغبانی نه تنها می تواند گل های زیبا و میوه ها و سبزیجات خوشمزه را به ارمغان بیاورد، بلکه استرس و تنش کمتری نیز به همراه دارد! برای اطلاعات جالب و کاربردی، در مورد اینکه چگونه از لذت باغبانی خود بیشترین بهره را ببرید، ادامه مطلب را بخوانید!

 

اگر در باغبانی تازه کار هستید، حتماً آن را ساده نگه دارید. کاشت بیش از حد در ابتدا می تواند منجر به استرس و حیاط خلوت شود که به جای یک باغ زیبا، آشفته است. همچنین باغ های بزرگتر مستعد ابتلا به علف های هرز هستند. در ابتدا آن را کوچک نگه دارید و تجربه بهتری خواهید داشت.

 

یک عنصر کلیدی برای داشتن یک باغ عالی، کود دهی به آن است. انواع مختلفی از کودها در اکثر فروشگاه های خانگی موجود است، اما آنچه برای انواع مختلف باغ ها کار می کند متفاوت است. کود یک انتخاب عالی است، اما بو می دهد. کود دامی که به صورت تجاری تولید می شود، هیچ عامل بیماری زایی برای آلوده کردن سبزیجات در باغ ندارد. برخی از افراد به کودهای شیمیایی سوگند یاد می کنند، اما این کودها روشی ارگانیک برای رشد نیستند.

 

برای اینکه پیازهای تازه باغ خود را برای استفاده در طول زمستان نگهداری کنید و از پوسیدگی یا کپک زدن آنها جلوگیری کنید، آنها را در جوراب شلواری نگهداری کنید! بله جوراب شلواری! به سادگی پیازها را در پاهای جوراب شلواری قرار دهید، و برای اینکه اجازه ندهید آنها به یکدیگر برخورد کنند (این همان چیزی است که به ایجاد کپک و پوسیدگی کمک می کند)، بین هر پیاز و پیاز بعدی یک بند پیچی قرار دهید. برای نگهداری، جوراب شلواری را در جای خشک و خنک آویزان کنید و یک جوراب شلواری را برش دهید یا سوراخ کنید تا در صورت نیاز یک پیاز را بگیرید.

 

هنگامی که درختان جوان ریشه برهنه خریداری می کنید، تا زمانی که برای کاشت آماده شوید، توپ ریشه را مرطوب نگه دارید. اگر ریشه ها خشک شوند، درخت ضعیف می شود یا می میرد. شما باید به محض اینکه درخت را به خانه آوردید بکارید. اگر نمی توانید، درخت را به پهلو بخوابانید و ریشه ها را با پیت ماس ​​مرطوب بپوشانید، سپس ریشه ها را با برزنت بپوشانید.

 

با اجازه دادن به آنها در باغ و بردن آنها به مهدکودک ها و باغچه ها، آنها را با باغبانی درگیر کنید. کودکان عموماً دوست دارند در فضای باز باشند و هر دانشی را که مایلید در مورد نور خورشید، آب و کیفیت خاک به اشتراک بگذارید، جذب می کنند. باغبانی یک راه عالی برای کودکان است تا در مورد طبیعت بیاموزند و آنها را با شما پیوند دهد.

 

از یک کارتن تخم مرغ برای شروع زودهنگام نهال خود استفاده کنید. کارتن های تخم مرغ ارزان و آسان به دست می آیند و می توانند حاوی خاک کافی برای شروع یک گیاه باشند. پس از آماده شدن برای کاشت، می توانید به سادگی کارتن را از روی نهال جدا کنید بدون اینکه به گلوله ریشه آسیب برسانید و کل توپ خاک را در زمین قرار دهید.

 

قبل از استفاده از اسپری آفت کش، مشخص کنید که چه نوع آفاتی در باغ خود دارید. هیچ آفت کشی نمی تواند از پس هر مشکل آفتی برآید و ممکن است در نهایت آفات شکارچیان طبیعی را از بین ببرید که این مشکل را بدتر می کند.

 

هنگام تصمیم گیری برای کاشت باغ، بررسی مناطق موجود برای کاشت و تعیین بهترین مکان برای کاشت بسیار مهم است. چه میوه و سبزیجات خود را در حیاط خود بکارید، چه در پاسیو خود در ظروف یا در بالکن آپارتمان خود، گیاهان شما باید در مکانی قرار داشته باشند که در معرض نور خورشید باشد. برای برداشت بهترین محصول، بیشتر محصولات زراعی باید در منطقه ای قرار گیرند که مکانی باز و آفتابی است.

 

برای جلوگیری از درد زانو در هنگام باغبانی باید از زانوبند استفاده کنید. زانو بند معمولاً یک تخته فوم است که به زانوهای شما اجازه می دهد به جای روی زمین، روی پد قرار بگیرند. متوجه خواهید شد که بیشتر زانوبندهایی که در فروشگاه ها فروخته می شوند کمتر از 10 دلار هستند و می توان آنها را در هر جایی که لوازم باغبانی فروخته می شود خریداری کرد.

 

به یک طرح رنگ فکر کنید. اگر طرح رنگی را برای کار انتخاب کنید، طرح باغ شما راحت‌تر و سریع‌تر شکل می‌گیرد. قبل از تصمیم گیری، گیاهان موجود و مواردی مانند رنگ نمای خانه خود را در نظر بگیرید. شما می توانید یک طرح رنگ را برای کاشت ورودی، و چیزی کاملاً متفاوت را برای یک حاشیه مخلوط در باغچه پشتی انتخاب کنید. اگر یک باغبان تازه کار هستید، نگران اشتباهات خود نباشید. اگر در نهایت با یک صفحه نمایش زرق و برق دار مواجه شدید، می توانید به سادگی گیاهان خاصی را حذف کنید!

 

وزغ ها می توانند بهترین دوست باغبان باشند به دلیل همه حشرات دردسرساز که می خورند. برای اینکه وزغ ها را جذب کنید تا به باغ شما بیایند و مدتی بمانند، ملافه باغ را مرطوب نگه دارید و مکان هایی را در اختیار آنها قرار دهید که بتوانند با خیال راحت از شکارچیان خود پنهان شوند. یک ترفند مفید که بسیاری از باغبانان از آن استفاده می کنند این است که گلدان های گلی قدیمی و شکسته را به صورت وارونه در باغ قرار دهند تا به عنوان پناهگاهی راحت برای وزغ های سخت کوش عمل کند.

 

گل همیشه بهار نیروگاه یک باغ ارگانیک است. با پوسیدگی گل‌ها و برگ‌های گل همیشه بهار مواد شیمیایی آزاد می‌کند که قورباغه‌ها را جذب می‌کند، مارها را دفع می‌کند و آفات نماتد را که به بسیاری از گیاهان سبزیجات از جمله گوجه‌فرنگی حمله می‌کنند، می‌کشد. به دنبال راه هایی باشید که به گل همیشه بهار زرد روشن رنگ و دکوراسیونی درخشان به باغ شما بیاورد، زیرا برای محافظت از سلامت گیاهان شما کار می کند.

 با خرید گل آپارتمانی به زیبا شدن محیط کار یا محل زندگی خود کمک کنید.

هنگام کاشت گیاهان خود از یک تخت باغچه بلند استفاده کنید. نه تنها یک دفاع جزئی در برابر آفات رایج سبزیجات ارائه می دهد، تخت های باغچه های بلند نیز در طول بهار گرمتر می شوند. گلدان گرم تر می شود زیرا توسط چندین اینچ خاک جدا شده از زمین احاطه نشده است. آب و هوای گرمتر باعث می شود که بتوانید زودتر بکارید.

 

فواید کمپوست را بشناسید. کمپوست کردن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای باغ ارگانیک خود انجام دهید. کمپوست باعث بهبود سطح رطوبت، افزایش باروری و تحریک ریشه گیاه می شود. می توانید کمپوست سازی خود را در خانه شروع کنید و زباله های خانگی خود را کاهش دهید و همچنین غذای رایگان برای باغ خود دریافت کنید.

 

با توجه به اینکه زندگی چقدر پرمشغله و پر استرس می تواند باشد، جای تعجب است که افراد بیشتری به باغبانی روی نمی آورند. همانطور که خواندید، راه‌های زیادی برای آسان‌تر کردن، مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و حتی سرگرم‌کننده‌تر کردن آن وجود دارد. امیدواریم این مقاله امروز چند دانه در ذهن شما کاشته باشد که چگونه باغبان بهتری باشید!

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 317
  • بازدید سال : 1,609
  • بازدید کلی : 6,639