loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

باغبانی، چه برای درختچه ها، درختان، گل ها یا سبزیجات، می تواند یک فعالیت بسیار آرامش بخش و مفید باشد. بوی کثیفی زیر انگشتانمان در حین کاشت بذر و کشیدن علف های هرز، هیجان تماشای گیاهان کوچک و لذتی که

رامین بازدید : 42 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

باغبانی، چه برای درختچه ها، درختان، گل ها یا سبزیجات، می تواند یک فعالیت بسیار آرامش بخش و مفید باشد. بوی کثیفی زیر انگشتانمان در حین کاشت بذر و کشیدن علف های هرز، هیجان تماشای گیاهان کوچک و لذتی که از نتایج تلاش های خود می برید، همگی باغبانی را به گذشته ای مقرون به صرفه و لذت بخش تبدیل می کنند. زمان. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد.

 

یک راه آسان برای حمل و نقل ابزار به باغ، استفاده از کیسه گلف قدیمی است. بسیاری از کیسه‌های گلف دارای پایه‌ای هستند که در دست گرفتن و سازماندهی ابزارها بسیار راحت است. از جیب‌های کناری کیف برای نگهداری انواع ابزار باغبانی، دانه‌ها و دستکش‌ها استفاده کنید یا فقط از آن‌ها برای نگهداری یک نوشیدنی با طراوت استفاده کنید.

 

اگر سبزیجات می کارید، گونه هایی را انتخاب کنید که برای نگهداری نیازی به پردازش ندارند. به عنوان مثال، سیب زمینی شیرین و پیاز تا زمانی که خنک و خشک نگه داشته شوند، ماه ها بدون هیچ گونه کار اضافی از جانب شما نگهداری می شوند. این باعث می شود مدت زمان پس از برداشت کاهش یابد.

 

گیاهان چند ساله بکارید که در برابر هجوم حلزون و حلزون مقاوم هستند. یک گیاه را می توان یک شبه به طور کامل توسط راب ها و حلزون ها از بین برد. حلزون ها و راب ها دوست دارند گیاهان چند ساله با برگ های صاف و نازک بخورند، به خصوص اگر گیاهان جوان باشند. گیاهان چند ساله ای که از نظر طعم اشتها آور نیستند یا دارای برگ های سفت و مودار هستند، مورد علاقه راب ها یا حلزون ها نیستند. نمونه‌هایی از این گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر راز عبارتند از: بومادران، سرخوشی و هلبوروس ، که به چند مورد اشاره می‌کند.

 

غذایی پرورش ندهید که هیچ کس نمی خورد. فقط به این دلیل که می توانید چیزی را رشد دهید، به این معنی نیست که باید آن را رشد دهید. اگر بچه‌های شما الان اسفناج دوست ندارند، اسفناج تازه باغچه تغییری در آن ایجاد نمی‌کند و خیلی چیزها هدر می‌رود. در نظر بگیرید که خود و خانواده تان چه چیزی بخورید و سپس باغ خود را بر اساس آن تعیین کنید.

 

اگر قصد دارید یک سیستم آبیاری برای باغ خود برنامه ریزی کنید، سیستم آبیاری قطره ای را در نظر بگیرید. یک سیستم معمولی که از سرهای آبپاش استفاده می کند، آب زیادی را از طریق تبخیر از دست می دهد. با این حال، یک سیستم قطره ای باغ شما را با یک قطره آهسته مداوم آب در زیر سطح آبیاری می کند، که به این معنی است که آب کمتری از طریق تبخیر هدر می رود.

 

باغ را اغلب و زود علف هرز کنید. حداقل سه بار بر روی یک برنامه وجین هرز برای باغ برنامه ریزی کنید. اول باید پنج تا هفت روز بعد از کاشت و دوباره هفت تا ده روز بعد از آن باشد. بار سوم باید سه تا چهار هفته پس از کاشت باشد، در این زمان گیاهان باید به اندازه کافی ریشه داشته باشند تا مالچ پاشی و برگ های کافی برای سایه انداختن سطح به آن اضافه شود.

 

سنگریزه ها و سنگ های کوچک نشانگرهای گیاهی عالی را ایجاد می کنند. برای ردیابی گیاهان خود و در عین حال افزودن لمس زیبایی طبیعی به باغ خود، تعدادی سنگریزه و سنگ جمع آوری کنید. سنگ هایی با سطح نسبتاً صاف پیدا کنید و از یک نشانگر دائمی یا کمی رنگ برای قرار دادن نام گیاهان خود روی آنها استفاده کنید. این یک راه حل بسیار زیباتر و طبیعی تر از برچسب های پلاستیکی سنتی است که بیشتر باغ ها را به هم ریخته است.

 

باغ خود را به صورت مرحله ای بکارید. هر هفته یک سبزی جدید قرار دهید، یا زمانی که کاشت خود را انجام می دهید، سبزی هایی با سرعت بلوغ متفاوت بکارید. این به شما کمک می‌کند تا یکباره محصول زیادی نداشته باشید و بهتر به شما امکان می‌دهد از میوه‌ها (و سبزیجات!) کارهایتان لذت ببرید.

 

هنگام باغبانی، حتما از وضعیت بدنی مناسب استفاده کنید. با پشت بلند نشوید و سعی کنید به جای کمر، از زانوها خم شوید. هنگام خم شدن پشت خود را صاف نگه دارید. این به شما امکان می دهد از گروه های عضلانی قوی تر و انعطاف پذیرتر برای بلند کردن استفاده کنید و همچنین از ستون فقرات خود محافظت می کند.

 

اگر می خواهید از وسایلی که در اطراف خانه دارید نشانگرهای گیاهی بسازید، سعی کنید از پرده های پنجره قدیمی استفاده کنید. برش پرده‌های قدیمی به شما امکان می‌دهد مارک‌هایی بسازید که تقریباً مشابه آنهایی هستند که از فروشگاه می‌خرید. آنها بسیار بادوام هستند و باید به راحتی بتوانند از آب و هوای بد جان سالم به در ببرند.

 

دریافت گزارش تجزیه و تحلیل خاک برای خاک باغ خود را در نظر بگیرید. این روش نسبتاً ارزان است و می تواند به شما بگوید که چه مواد مغذی باید به خاک خود اضافه کنید تا باغ پربارتری داشته باشید. یک تامین کننده یا تعاونی مزرعه محلی می تواند گزارش را بررسی کند و شما را راهنمایی کند که چه چیزی بخرید.

 

برای اینکه حیوانات از کندن و تخریب لامپ های شما جلوگیری کنند، لامپ ها را در یک لایه نازک پشم فولادی بپیچید. این به هیچ وجه از رشد لامپ ها جلوگیری نمی کند، اما هر حیوانی را که شروع به کندن آن کرده است، می ترساند. می توانید پشم فولادی را از هر فروشگاه لوازم خانگی خریداری کنید.

 

کمپوست کردن یک راه عالی برای سوخت باغ شما است. شما می توانید تقریباً هر چیزی را اضافه کنید، مانند بریده های چمن، کاغذ خرد شده، تفاله قهوه و موارد دیگر. اساسا، شما می توانید از هر چیزی که در یک زمان زندگی می کرد استفاده کنید (اما سعی کنید از محصولات حیوانی خودداری کنید). اگر مقداری کرم بخرید و سطل کمپوست را در مکانی گرم و آفتابی نگه دارید، در کمترین زمان به خاک کاملاً تاریک و غنی تبدیل می شود.

 

مناطقی از حیاط خود را که در آن علف رشد نمی کند تحسین کنید. دلسرد نشوید. سعی نکنید شیشه را دوباره در آنجا رشد دهید. ادامه دهید و از این فرصت استفاده کنید و پوشش زمین خود را به یک انتخاب طبیعی تر تغییر دهید. به دنبال چیزی باشید که تعمیر و نگهداری پایینی دارد و در هر جایی که علف در تلاش برای رشد است قرار دهید.

 

کمی بیشتر از آنچه نیاز دارید بکارید. آفات و آب و هوای نامناسب می توانند محصول باغ شما را کاهش دهند، به خصوص اگر تازه وارد باغبانی ارگانیک شده باشید. برای در نظر گرفتن این امکان، کمی بیشتر از آنچه نیاز دارید بکارید. با این حال، زیاده روی نکنید، اگر موفقیت آمیز باشد، می توانید سبزیجات بیشتری نسبت به آنچه که ممکن است استفاده کنید داشته باشید.

با خرید گیاهان آپارتمانی دکوراسیون منزل خود را زیبا تر کنید.

اگر گلدان گل یا ظرف باغچه مورد علاقه شما سوراخ یا شکافی دارد که در آن کثیفی نشت می کند، سعی کنید آن قسمت داخل گلدان را با فیلتر قهوه بپوشانید. برای نگه داشتن خاک و تمیز نگه داشتن راهروها و باغچه های کانتینری شما عالی عمل می کند. آنها را در سبدهای آویز نیز امتحان کنید!

 

باغبانی یک سرگرمی است که واقعاً نتیجه می دهد. برای خودمان، خانواده و سیاره ما فوایدی به همراه دارد. بنابراین، افکار خود را به بیرون، و به لذتی که با مراقبت از تکه زمین خودمان به دست می آوریم، معطوف کنید و روی آن باغ کار کنید!

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 190
  • بازدید سال : 1,482
  • بازدید کلی : 6,512