loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

بیشتر مردم از باغی که به خوبی نگهداری می شود و پر از زندگی و رنگ است قدردانی می کنند. متأسفانه، باغبانی می تواند پیچیده، زمان بر و پرهزینه باشد. با این حال، با افزایش دانش خود در مورد تکنیک های باغب

رامین بازدید : 47 دوشنبه 08 فروردین 1401 نظرات (0)

بیشتر مردم از باغی که به خوبی نگهداری می شود و پر از زندگی و رنگ است قدردانی می کنند. متأسفانه، باغبانی می تواند پیچیده، زمان بر و پرهزینه باشد. با این حال، با افزایش دانش خود در مورد تکنیک های باغبانی، زمان گذشته می تواند بسیار لذت بخش و نسبتاً ارزان شود. این مقاله حاوی نکات، توصیه ها و ایده های ضروری باغبانی است.

 

هنگام جوشاندن یا بخارپز کردن سبزیجات، آبی که سبزیجات در آن پخته شده اند را نگه دارید و بگذارید خنک شود. از آب برای آبیاری باغ استفاده کنید. این سبزی مملو از تمام ویتامین ها و مواد معدنی است که در هنگام پختن سبزیجات در آنها وجود داشت و به رشد گیاهان به عنوان یک غذای گیاهی طبیعی کمک می کند.

 

هنگامی که فصل سبزی به پایان رسید، در صورت امکان، یک محصول فصل شانه بکارید. میوه هایی مانند توت فرنگی یا تمشک خیلی زود یا خیلی دیر در فصل قبل یا بعد از اینکه سبزی های تابستانی رشد می کنند میوه می دهند و می توان آنها را کاشت. می توان تمشک را برای میوه دادن در پاییز و توت فرنگی را برای میوه دادن در بهار کاشت.

 

یک راه عالی برای به حداکثر رساندن پتانسیل باغ، کاشت گیاهان چند ساله است. برخی از سبزیجات خوراکی سال به سال با حداقل نگهداری مانند علف های هرز، مالچ پاشی و کوددهی بازمی گردند. مارچوبه، پیاز خوشه ای و ترب کوهی همه ساله بازمی گردند. بسته به آب و هوا، گزینه های زیادی برای رشد سبزیجات چند ساله برای حداکثر عملکرد وجود دارد.

 

هنگامی که علف های هرز جوانه می زنند، فورا از آنها مراقبت کنید. علف های هرز می توانند خیلی سریع رشد کنند و در صورت عدم مراقبت می توانند باغ شما را تصرف کنند. زمانی که علف های هرز هنوز نسبتاً جوان هستند، کنترل علف های هرز آسان تر است. علف های هرز بزرگ ریشه عمیق تری دارند و حذف آنها سخت تر است.

 

با خشک کردن بذرهای یکساله خود برای کاشت در سال آینده در هزینه خود صرفه جویی کنید. گل اطلسی، زینیا و ایمپاتیانس تنها تعدادی از گل هایی هستند که استخراج و ذخیره دانه از آنها آسان است. شما باید غلاف بذر را از چند گل بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا باز شود. با دیگران، مانند گل همیشه بهار، باید گل را باز کنید و خودتان دانه ها را استخراج کنید. پس از استخراج دانه ها، اجازه دهید حداقل یک هفته خشک شوند. آن ها را در یک شیشه درب دار قرار دهید و کیسه های سیلیکاژل را به آن اضافه کنید تا رطوبت را جذب نکنند. آنها را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید تا زمانی که برای کاشت در سال آینده آماده شوید.

 

به این فکر کنید که برخی از قسمت های چمن خود را بدون برش رها کنید. علف های بلند زیستگاه بسیار خوبی برای سوسک ها، دوزیستان جوان و ملخ ها فراهم می کند. علف همچنین منبع غذایی مهمی برای برخی از پروانه ها و کرم ها است. باغ های بدون حیات وحش محیط های بسیار استریل خواهند بود و اکثر گیاهان نمی توانند بدون کمک حیات وحش تولید مثل کنند.

 

برای درمان قارچ مرطوب کننده، از چای بابونه استفاده کنید. یک دسته چای بابونه دم کنید، بگذارید خنک شود و مقدار زیادی در اطراف پایه نهال ها بریزید. از یک بطری اسپری برای ساقه ها و شاخ و برگ گیاه استفاده کنید و از تخریب قارچ های قارچی جلوگیری می کنید.

همیشه قبل از استفاده از مواد شیمیایی باغبانی برچسب محصول را بخوانید و مواد شیمیایی را در مکانی امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید. مواد شیمیایی باغبانی مانند آفت کش ها و کودها می توانند برای انسان بسیار سمی باشند، بنابراین مطمئن شوید که از اقدامات احتیاطی اضافی که باید در هنگام استفاده، نگهداری و دور ریختن محصولات انجام دهید آگاه باشید.

با خرید گل آپارتمانی می توانید فضای منزل خود را زیبا تر کنید و شادابی اعضای منزل را بیشتر کنید.

دریابید که آیا گیاهانی که در باغ خود دارید نیاز به کود خاصی دارند یا خیر. برخی از گیاهان کودهای آهسته رهش را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر غذاهای غنی از نیتروژن را ترجیح می دهند. بیشتر آنها دوست دارند در اوج فصل رشد خود بارور شوند. کمی آموزش به بهبود باغ شما کمک زیادی می کند.

 

مطمئن باشید که در خاک خود کرم خاکی دارید. کرم های خاکی برای باغبانی ارگانیک خوب حیاتی هستند، زیرا آنها خاک را تهویه می کنند. همچنین، محصولات جانبی هضم کرم خاکی در واقع غذای گیاهی عالی هستند. کرم های خاکی باکتری های خاک را تشویق می کنند که مواد مغذی مورد نیاز را برای گیاهان شما فراهم می کنند و در عین حال با آفات مضر حشرات رقابت می کنند و نیاز به آفت کش ها و کودهای شیمیایی را کاهش می دهند.

 

بیشتر کودهای آلی بر خلاف کودهای مصنوعی به ریشه های نرم گیاهان آسیب نمی رسانند. یک راه عالی برای استفاده از کود آلی این است که آن را با دو اینچ خاک بالای گیاه مخلوط کنید. این عمل ساید پانسمان نامیده می شود و معمولاً در طول فصل رشد در خاک کار می شود.

 

اگرچه باغبانی ارگانیک اغلب بسیار سخت تر از استفاده از مواد شیمیایی است، اما پاداش آن بسیار بیشتر است. غول های شیمیایی ادعا می کنند که معجزه می کنند، اما این محصولات معجزه آسا برای هر کسی که محصول را می خورد، بهایی دارد.

 

یکی از مفیدترین اجزای یک باغ ارگانیک کمپوست است. ساخت این کود طبیعی آسان است و تقریباً بدون هزینه است. استفاده از کمپوست طبیعی شما را از سرمایه گذاری در کودهای دیگر که می تواند گران بوده و ممکن است حاوی مواد شیمیایی ناخواسته باشد، نجات می دهد.

 

آب اطراف خود را تمیز نگه دارید. هر چیزی که در باغ خود می گذارید، چه آفت کش ها یا کودهای تجاری، همیشه با شسته شدن از طریق زمین به سیستم آب راه پیدا می کند. تنها با استفاده از آب ساده و کودهای طبیعی، از ارگانیک بودن باغبانی و سازگاری با محیط زیست اطمینان حاصل خواهید کرد.

 

گیاهانی که در مالچ و کودهای اسیدی رشد می کنند از لایه فکری سوزن کاج بهره می برند. این کار در پاییز بسیار عالی است، زیرا عایق در برابر هوای سرد نیز می‌افزاید و با تجزیه لایه سوزن‌های کاج، خاک را با اسید خود اشباع می‌کند.

 

یک توده کمپوست ۴×۴×۴ در حیاط خلوت خود بسازید. این نه تنها کودهایی را در طول سال به شما می دهد که می توانید در صورت تمایل از آن استفاده کنید. همچنین با حمایت نکردن از تولید کودهای خطرناک که می تواند باعث رواناب سمی در سیستم فاضلاب شود به محیط زیست کمک می کند. شمع‌های بزرگ‌تر معمولاً غیرقابل کنترل هستند، بنابراین مطمئن شوید که شمع‌های خود را متناسب با مدل 4×4×4 فوت کنید.

 

همانطور که در مقدمه این مقاله گفته شد، باغبانی می تواند پیچیده باشد، اما با به کارگیری برخی از توصیه های موجود در این مقاله، می توانید در مسیر طراحی، ایجاد و پرورش باغ رویایی خود باشید. از طرف دیگر، شاید نکات بالا دانش باغبانی شما را گسترش داده باشد و شما را تشویق کرده باشد که برای کمک به برخی از پروژه های باغبانی اجتماعی داوطلب شوید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 293
  • بازدید سال : 1,585
  • بازدید کلی : 6,615