loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

آیا می بینید که باغ ارگانیک شما به درستی رشد می کند؟ آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه به رشد بهتر آن کمک کنید؟ اگر آماده هستید، پس به جای مناسب آمده اید. نکاتی که در اینجا ذکر شده است، حاوی توصیه ه

رامین بازدید : 44 پنجشنبه 19 اسفند 1400 نظرات (0)

آیا می بینید که باغ ارگانیک شما به درستی رشد می کند؟ آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه به رشد بهتر آن کمک کنید؟ اگر آماده هستید، پس به جای مناسب آمده اید. نکاتی که در اینجا ذکر شده است، حاوی توصیه هایی در مورد کارهایی است که می توانید برای رشد گیاهان سالم در باغ ارگانیک خود انجام دهید.

 

قبل از اینکه برای علف‌های هرز بیرون بروید یا در باغچه خود بکارید، ناخن‌هایتان را روی یک تکه صابون بکشید. صابونی که زیر ناخن های شما جمع می شود از جمع شدن کثیفی در حین کار جلوگیری می کند. پس از آن، یک اسکراب ساده با یک برس ناخن، صابون را پاک می کند و دستان شما را با تلاش بسیار کمتر تمیز می کند.

 

برای کپک گیاهی نیازی به درمان های شیمیایی که در فروشگاه خریداری می شود ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جوش شیرین را با کمی صابون مایع با مقداری آب مخلوط کنید. از یک بطری اسپری برای استفاده هفتگی روی گیاهان خود استفاده کنید تا زمانی که مشکل برطرف شود. جوش شیرین به گیاهان شما آسیب نمی رساند و کپک را به آرامی اما کارآمد درمان می کند.

 

کود دهی باغ خود را فراموش نکنید! برای پرورش سبزیجات خوشمزه و سالم، آب کافی نیست. کودی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. برخی از مردم کود را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر نمی توانند فکر آن را دور بزنند. گزینه های کود زیادی در فروشگاه باغبانی محلی شما موجود است، بنابراین مطمئناً کود مناسب برای شما وجود دارد.

 

به این فکر کنید که برخی از قسمت های چمن خود را بدون برش رها کنید. علف های بلند زیستگاه بسیار خوبی برای سوسک ها، دوزیستان جوان و ملخ ها فراهم می کند. علف همچنین منبع غذایی مهمی برای برخی از پروانه ها و کرم ها است. باغ های بدون حیات وحش محیط های بسیار استریل خواهند بود و اکثر گیاهان بدون کمک حیات وحش نمی توانند تولید مثل کنند.

 

قبل از شروع به کاشت باغ خود، آن را برنامه ریزی کنید. از بسته های دانه خود برای ساختن نشانگرهای سرگرم کننده استفاده کنید که به شما یادآوری می کند که هر نوع گیاه کجا رشد می کند. ممکن است گیاهان کوچک را در یک منطقه بزرگ از دست بدهید، زیرا آنها را آبیاری نکرده اید.

 

هنگامی که درختی را هرس می کنید، از تیز بودن ابزارتان مطمئن شوید. برش با یک ابزار کسل کننده می تواند پوست درخت را کنده و باعث آسیب غیر ضروری به درخت شود. نه تنها این، برش با یک ابزار کسل کننده باعث می شود انرژی بیشتری برای برش صرف کنید. یک ابزار تیز با کمترین تلاش، برشی تمیزتر را به شما می دهد.

 

یک غذای فوق العاده برای گیاهان آپارتمانی شما این است که آنها را به صورت دوره ای بیرون ببرید و بگذارید در شکوه یک طوفان تابستانی غوطه ور شوند. شما آنها را با رطوبت بیشتر و ساعات طولانی تری از نور روز که بسیار فراتر از شرایط کهنه ای است که ممکن است در داخل خانه داشته باشند رفتار کنید! شما می خواهید نور مستقیم بیش از حد خورشید را به حداقل برسانید و مطمئن شوید که ظروف گیاه شما دارای سوراخ های زهکشی خوبی هستند تا آب باران اضافی برای پوسیدگی ریشه جمع نشود. مدتی با کیفیت در خارج از منزل با گیاهان سرسبز و سالم در تمام طول سال جواب می دهد!

با خرید گلدان سرامیکی می توانید زیبایی گل های آپارتمانی خود را بیشتر کنید و از تماشای ان لذت ببرید.

هنگام باغبانی در محیط داخلی مطمئن شوید که گیاهان خود را بیش از حد آبیاری نکنید. آبیاری بیش از حد گیاهان شما در واقع می تواند آنها را از بین ببرد که دلیل شماره یک مرگ بیشتر گیاهان آپارتمانی است. خاک را از نظر رطوبت آزمایش کنید تا ببینید آیا به آبیاری بیشتری نیاز دارد یا خیر. انگشت اشاره خود را به خاک بچسبانید و اگر مرطوب است، گیاه خود را بیشتر آبیاری نکنید.

 

رطوبت ممکن است برای برخی از گیاهان آپارتمانی مورد نیاز باشد. قرار دادن گیاهان در کنار هم در یک گلدان یا اطراف آنها با سنگ های کوچک به افزایش رطوبت آنها کمک می کند. همچنین می توانید رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی خود را با استفاده از یک بطری اسپری برای مه پاشی یک یا دو بار در روز تامین کنید.

 

بسیاری از اوقات، گیاهان آپارتمانی باید به گلدان جدید منتقل شوند. با این حال، بسیاری از انواع گیاهان چندان مشتاق این ایده نیستند. بررسی گیاهانی که نیاز به گلدان مجدد دارند، ساده است. به سادگی آنها را وارونه کنید و به ظرف آنها ضربه بزنید تا زمانی که متوجه شوید گیاه با میل به بیرون می افتد. اگر فقط می توانید تقریباً همه ریشه ها را ببینید، باید یک گلدان جدید برای این گیاه پیدا کنید. با این حال، اگر فقط مقدار کمی از ریشه ها ظاهر می شوند یا اصلاً وجود ندارند، گیاه شما در گلدان اصلی خود خوب عمل می کند.

 

امیدوارم خواندن آن چندان سخت نباشد. پس از خواندن این مطلب، باید شروع به آزمایش و آزمایش تکنیک های جدید کنید. امیدواریم این تکنیک های جدید نتایجی را به همراه داشته باشد که برای شما مفید باشد. اگر نه، چیز دیگری را امتحان کنید تا زمانی که از نتایج راضی باشید. این بهترین بخش در مورد باغبانی ارگانیک است. می توان آن را به چندین روش انجام داد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 1,591
  • بازدید کلی : 6,621