loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  مدت‌ها، مدت‌ها قبل از ظهور مگا‌مارت‌ها با ارائه دو هزار نوع غذا، مردم کاملاً به خود متکی بودند و محصولات خود را برای امرار معاش پرورش می‌دادند. این روزها، چه برای سل

رامین بازدید : 40 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

 

مدت‌ها، مدت‌ها قبل از ظهور مگا‌مارت‌ها با ارائه دو هزار نوع غذا، مردم کاملاً به خود متکی بودند و محصولات خود را برای امرار معاش پرورش می‌دادند. این روزها، چه برای سلامتی و چه صرفه جویی در هزینه، مردم به آن روزهای قدیمی باغبانی ارگانیک باز می گردند. این نکات را بخوانید و دریابید که چگونه می توانید باغبان بزرگی شوید.

 

گیاهان علفی را کوتاه و بوته دار نگه دارید. با هرس مداوم گیاهان خود مسیر کوتاه تری برای مواد مغذی ایجاد می کنید و اجازه می دهید برگ ها پرتر و سریع تر رشد کنند. بوته ها را با کوتاه کردن کوتاه نگه دارید و تراکم برگ ها را افزایش دهید. در صورت امکان اجازه ندهید گیاهان گلدهی کنند.

با خرید گیاه سانسوریا می توانید ان را به کسانی که دوستشان دارند هدیه دهید.

قبل از استقرار در فضای باغ خود، چندین بار در طول روز از آن بازدید کنید. شما باید بدانید که این نقطه به صورت ساعتی چه نوع نوری دریافت می کند، زیرا می تواند بر روی گیاهانی که می توانید رشد کنید و توانایی شما برای رشد هر چیزی را داشته باشد! اگر مکان نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند، در گزینه های خود تجدید نظر کنید.

 

دانه ها را یک شب، ترجیحاً در یک مکان خنک و تاریک خیس کنید. مقدار کمی از دانه ها را در یک ظرف کوچک قرار دهید، در حالی که آن را تا لبه با آب پر کنید. این کار دانه های شما را هیدراته می کند و رشد آنها را شروع می کند. اکنون بذرها شانس بیشتری برای بلوغ و زنده ماندن خواهند داشت.

 

نهال ها یا گیاهان جوان خود را خیلی عمیق نکارید. قسمت بالای ریشه یک نهال درختچه یا درخت بزرگ باید درست بالاتر از سطح خاک باشد و سپس برای محافظت از آن با مالچ پوشانده شود. این به ریشه ها اجازه تنفس می دهد و درخت یا درختچه را سالم نگه می دارد.

 

یک راه حل مفید برای خلاص شدن از شر چند راب در باغ خود، قرار دادن یک ظرف آبجو است. فقط یک فنجان یا ظرف پلاستیکی کوچک بردارید (کاسه مارگارین پلاستیکی عالی عمل می کند) و آن را در تختخواب باغ خود در نزدیکی منطقه ای که راب ها ظاهر می شوند قرار دهید. دقت کنید که لبه ظرف با سطح زمین همسطح باشد و سپس آن را با آبجو پر کنید. آبجو راب ها را به داخل ظرفی جذب می کند که در آن غرق می شوند. شما باید هر چند روز یکبار راب ها را دور بریزید و "تله" آبجو را بازنشانی کنید، اما راب های شما ناپدید می شوند.

 

هنگام باغبانی، مهم است که از گوش خود محافظت کنید. اگر در حین کار با ماشین آلات نمی توانید صدای اطرافیان خود را بشنوید، این صدا می تواند به گوش شما آسیب برساند. یک راه آسان برای کمک به کاهش این مشکل استفاده از گوش گیر هنگام استفاده از ماشین آلات با صدای بلند است.

 

اگر یک باغبان تازه کار هستید، بسیار مهم است که دستورالعمل ها را در مورد مواد شیمیایی و ابزار خود دنبال کنید. توجه نکردن به این توصیه ساده می تواند به معنای تحریک پوستی باشد که به خاطر بسپارید، البته نه چندان خوشایند. سلامتی خود را دست نخورده نگه دارید و دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال کنید.

 

روی یک چهارپایه زانو زده و یک چرخ دستی برای کار در باغ سرمایه گذاری کنید. گذراندن زمان بر روی زمین برای زانوها سخت است، یک چهارپایه قابل حمل و سبک می تواند به سهولت باغبانی کمک کند. چرخ دستی به شما کمک می کند وسایل سنگین را بدون آسیب رساندن به کمرتان جابجا کنید، بنابراین مطمئن شوید که به سرعت روی یکی از آن ها سرمایه گذاری کنید.

 

استفاده از مالچ برای گیاهانی که در گرمای شدید قرار دارند مفید است. بهترین مالچ برای استفاده مالچ چوب است زیرا رطوبت را در خود نگه می دارد و به غرق شدن علف های هرز کمک می کند. مالچ چوب همچنین مواد مغذی را به خاک اضافه می کند که تجزیه می شود. سنگ برای مالچ نیز استفاده می شود، اما سنگ رطوبت را به خوبی مالچ چوب حفظ نمی کند.

 

در مناطقی که بسیار خشک هستند، باید گیاهان مقاوم به خشکی بکارید. این گیاهان مقاوم با آب بسیار کم و در شرایط گرم زنده می مانند و رشد می کنند. بسیاری از گونه ها شکوفه هایی به زیبایی هر گونه گیاهی با نگهداری بالا دارند. حتی می توانید گیاهان خوراکی کم آب را برای باغ خود تهیه کنید.

 

گیاهان خاصی را برای مناطق سایه انتخاب کنید. همه گیاهان برای زنده ماندن به نور نیاز دارند، اما همه آنها به نور آفتاب نیاز ندارند. برای مثال، بومیان وودلند زمانی خوشحال می شوند که اندکی در برابر اشعه های خورشید محافظت شوند. اگر گیاهان زیر سایه بان درختان هستند، هنگام غنی سازی خاک سخاوتمند باشید، زیرا آنها برای تامین غذا با بچه های بزرگ رقابت می کنند! آجوگا، شقایق، دستکش روباهی، سیکلامن، هاستا، ویولا و آلیوم همگی از یک منطقه سایه دار لذت می برند.

 

خودتان کمپوست درست کنید اگر کمپوست خود را در خانه ایجاد می کنید، می توانید کاملاً مطمئن باشید که چه چیزی وارد آن می شود، بر خلاف زمانی که کیسه های کمپوست را از فروشگاه باغبانی خریداری کنید. علاوه بر این، کمپوست کردن در حیاط شما باعث جذب حیات وحش مفید بومی مانند حشرات می شود که اکوسیستم باغ شما را متعادل می کند.

 

هنگام رشد گیاهان در داخل خانه، مهم است که مطمئن شوید که گلدان ها دارای سوراخ های زهکشی خوبی هستند. اگر گلدان ها زهکشی نکنند، می تواند باعث غرق شدن گیاهان شما در هنگام آبیاری شود. اگر برای خرید مقایسه ای در پایان تابستان وقت بگذارید، می توانید گلدان هایی با سوراخ های زهکشی عالی با قیمت های مقرون به صرفه پیدا کنید.

 

بازیافت چوب باعث صرفه جویی در هزینه می شود و جلوه ای بی نظیر به باغ شما می بخشد. از ضایعات چوب برای ساختن حصارهای کوچک باغ یا سازه های حمایتی برای گیاهان استفاده کنید. منابع شامل میزهای شکسته، صندلی، یا قطعات تزئینی استفاده نشده از پروژه های بهبود خانه قبلی است. چوب را رنگ آمیزی کنید تا به زمین باغ خود رنگ و علاقه بیافزایید.

 

یک نکته عالی هنگام باز کردن باغ ارگانیک خود این است که مخلوط خود را با یک بطری اسپری غبارآلود کنید. اگر بطری اسپری ندارید، سینی های خود را در آب قرار دهید. این مورد نیاز است تا مخلوط شما مقدار مناسبی از رطوبت را از زیر سطح دریافت کند.

 

اگر در حال آماده شدن برای انتقال باغ ارگانیک داخلی خود به خارج از منزل هستید، یک نکته عالی این است که آماده سازی گیاهان خود را یک هفته زودتر شروع کنید. آنها را برای چند ساعت در یک روز گرم به یک منطقه سایه در خانه خود منتقل کنید. هدف شما افزایش تدریجی قرار گرفتن گیاهان در معرض نور است. سپس در پایان هفته آنها را یک شبه بیرون بگذارید. این امر بقای گیاهان شما را تضمین می کند.

 

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است کسی بخواهد به سمت مخالف تکنولوژی مدرن و تکنیک های رو به رشد برود. صرف نظر از دلایل خود، می توانید از این نکات باغبانی ارگانیک برای پرورش برخی از بهترین محصولات زندگی خود استفاده کنید. بر آنچه در اینجا آموخته اید تمرکز کنید و این تاکتیک ها را اجرا کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 333
  • بازدید سال : 1,625
  • بازدید کلی : 6,655