loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

اگر ندانید چگونه به درستی از خود مراقبت کنید، زندگی با دیابت می تواند بسیار دشوار باشد. کارهای خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا زندگی پربارتری داشته باشید، حتی اگر دیابت دارید. نکات زیر ر

رامین بازدید : 28 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

اگر ندانید چگونه به درستی از خود مراقبت کنید، زندگی با دیابت می تواند بسیار دشوار باشد. کارهای خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا زندگی پربارتری داشته باشید، حتی اگر دیابت دارید. نکات زیر راهنمایی های کوچکی را برای کمک به درک دیابت به شما ارائه می دهد.

دیابتی ها باید مانند طاعون از سس کچاپ اجتناب کنند. می دانم که خوشمزه است، من تا حد مرگ آن را دوست دارم، اما آنقدر سرشار از شکر است هم از گوجه فرنگی و هم از شربت ذرت با فروکتوز بالا که بیشتر یک نفرین است تا لذت. من دوست دارم آن را با خردل زرد جایگزین کنم زیرا شکر کمی دارد یا اصلاً اضافه نمی شود.

برای کمک به دیابت خود آنلاین شوید! انجمن ها و گروه های زیادی از مردم وجود دارند که دقیقاً مانند شما هستند و دوست دارند به دیگران کمک کنند. شما می توانید انواع توصیه ها را در مورد هر جنبه ای از زندگی دیابتی، از کنار آمدن با اعضای خانواده که حمایت نمی کنند تا دستور العمل ها و نکات رژیم غذایی، بیابید.

اگر از دیابت رنج می برید، بسیار مهم است که میزان الکلی که می نوشید را کنترل کنید. کاهش مصرف الکل یکی از بهترین کارهایی است که یک دیابتی می تواند برای بهبود سلامت خود انجام دهد. الکل سرشار از کالری های خالی و کربوهیدرات های سریع الاثر است. این کربوهیدرات های سریع الاثر به سرعت سطح قند خون را در بدن افزایش می دهند و این به نوبه خود می تواند منجر به عوارض دیابت نوع دوم شود.

سس ها را کنار بگذارید و برای کاهش وزن و کنترل دیابت خود به سراغ ادویه بروید. ادویه ها بدون افزودن شکر، کربوهیدرات یا چربی به هر غذایی طعم زیادی می دهند، بنابراین هنگام آشپزی از آنها استفاده کنید. حتی یک سالاد را می توان با سرکه ساده، روغن و یک مشت رزماری و پونه کوهی زیپ تر کرد!

اگر سابقه خانوادگی دیابت دارید، پیشگیری بسیار مهم است. یک راه عالی برای پیشگیری از دیابت، افزایش مصرف فیبر است. غذاهایی که فیبر بالایی دارند عبارتند از میوه ها، سبزیجات، لوبیا، غلات کامل و آجیل. غذاهای سرشار از فیبر توانایی کنترل قند خون شما را افزایش می دهند که به نوبه خود شانس ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. پر کردن بشقاب غذایتان با مواد غذایی سرشار از فیبر یک راه مهم برای پیشگیری از دیابت است.

دریابید که آیا مناطق باغبانی عمومی در نزدیکی شما وجود دارد که مردم محصولات خود را در آنجا کشت می کنند. این یک راه عالی برای یک دیابتی است که با وجین کردن، آبیاری یا کاشت نهال های جدید کمی ورزش کند. اغلب می‌توانید مقداری از آنچه را که رشد می‌دهید نیز نگه دارید، و به شما چند خوراکی فوق‌العاده تازه و ارگانیک می‌دهد تا وقتی به خانه می‌رسید از آن لذت ببرید!

افرادی که زیاد میان‌وعده می‌خورند، از جمله دیابتی‌ها، وقتی دستگاه‌های فروش خودکار به شما اشاره می‌کنند، «نه» گفتن برایشان مشکل است. یک تکه میوه تازه، چوب هویج یا هر کربوهیدرات پیچیده یک میان وعده انرژی زا است که برای شما مفید است. چیپس، نوشابه و آب نبات دیابت شما را بدتر می کنند، بنابراین باید از آنها اجتناب کنید.

در مورد وضعیت خود آموزش ببینید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد دیابت داشته باشید، برای مقابله با آن مجهزتر خواهید بود. با آموزش بیشتر خود، می توانید به نوبه خود به دیگران از جمله اعضای خانواده و دوستان آموزش دهید. آنها ممکن است مطمئن نباشند که چگونه دیابت را کنترل کنند و مطمئن نباشند که چگونه ممکن است روزی بتوانند به شما کمک کنند.

اگر با دیابت دست و پنجه نرم می کنید، یک نکته عالی این است که همیشه کربوهیدرات های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که حداقل مقدار کربوهیدرات مصرف می کنند، دارای انرژی بسیار کم و سردردهای شدید هستند. شما باید از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید. انرژی بیشتری خواهید داشت و سردرد کمتری خواهید داشت.

اگر می‌خواهید خوراکی‌ای انتخاب کنید که ممکن است قند بالایی داشته باشد، به سراغ ماده‌ای بروید که پروتئین بالایی نیز دارد. به عنوان مثال، بستنی دارای پروتئین زیادی است که به شما در تجزیه قند موجود در آن کمک می کند. گزینه دیگر چیزکیک با پوسته فیبر بالا است. ماست با انواع توت ها نیز می تواند یک درمان عالی باشد، به خصوص اگر از ماست بدون چربی مانند کفیر استفاده کنید.

تزریق انسولین سریع معمولاً بهتر است چند دقیقه قبل از غذا مصرف شود. یک گزینه برای حفظ سطح قند خون، انسولین سریع الاثر است. با این حال، باید با دقت دوز و بسته به فرد زمان بندی شود.

نوار قند خون با کیفیت یکی از مهم ترین لوازمی است که باید در تعیین دقیق قند خون تاثیر دارد.

اگر دیابت دارید، همیشه از دستبند شناسایی استفاده کنید. اگر چه ممکن است بی اهمیت باشد، پوشیدن دستبند شناسایی می تواند جان شما را نجات دهد، زیرا امدادگران می دانند که از دیابت رنج می برید و می توانند به درمان موثر شما کمک کنند. اگر تمایلی به پوشیدن دستبند شناسایی ندارید، حتماً چیزی روی خود داشته باشید که نشان دهد دیابتی هستید.

برای کاهش مقاومت بدن به انسولین، مقدار زیادی چاودار بخورید. چاودار غلات کامل سرشار از فیبر است و ثابت شده است که به طور طبیعی ترشح انسولین بدن را افزایش می دهد. این به طور مستقیم با کاهش مقاومت به انسولین مرتبط است و به افزایش حساسیت بدن شما به انسولین کمک می کند. سعی کنید ماکارونی چاودار را با مواد غذایی غنی از لیکوپن مانند گوجه فرنگی بخورید.

در مورد دیابت، مهم است که فوراً با کمک متخصص مشورت کنید. این مهم است زیرا اطلاعات زیادی در مورد این بیماری وجود دارد که فقط افرادی که در آن تخصص دارند می دانند. به غیر از ویزیت پزشک با هزینه، شماره های رایگانی نیز وجود دارد که می توانید برای راهنمایی با آنها تماس بگیرید.

نکته مهم برای بیماران دیابتی این است که همیشه برای خواب کافی در هر شب تلاش کنند. کمبود یا کمبود خواب می تواند باعث هوس کربوهیدرات شود و در نتیجه منجر به اضافه وزن، بیماری قلبی و سایر مشکلات بالقوه سلامتی شود که می تواند دیابت را تشدید کند. بنابراین، کسانی که می توانند هفت یا هشت ساعت در شب بخوابند، احتمالاً عوارض کمتری خواهند داشت.

برای کسانی که از دیابت رنج می برند، جایگزین های زیادی برای شکر وجود دارد که می تواند میل ما به شکر را برطرف کند. این شیرین کننده های مصنوعی اغلب 25 تا 100 برابر شیرین تر از شکر هستند و اغلب آنها نزدیک به 0 کالری دارند. از این شیرین کننده های مصنوعی به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده کنید.

مراحلی که ارائه شده است، باید یک نقطه شروع عالی برای سفر دیابتی شما باشد. اگر بلافاصله کنترل اوضاع را در دست بگیرید و انتخاب های صحیح را انجام دهید، حتی با دیابت نیز می توانید تا حدودی عادی زندگی کنید. فقط شما می توانید سفر خود را با دیابت کنترل کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 320
  • بازدید سال : 1,612
  • بازدید کلی : 6,642