loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

بارداری برای بسیاری از زنان می تواند یک تجربه درخشان و مثبت باشد، اما برخی دیگر ممکن است درد، حالت تهوع، رفلاکس و هوس شدید را تجربه کنند. نکات و نکات زیر برای کمک به شما در شناخت، پیشگیری و کنت

رامین بازدید : 40 شنبه 07 اسفند 1400 نظرات (0)

بارداری برای بسیاری از زنان می تواند یک تجربه درخشان و مثبت باشد، اما برخی دیگر ممکن است درد، حالت تهوع، رفلاکس و هوس شدید را تجربه کنند. نکات و نکات زیر برای کمک به شما در شناخت، پیشگیری و کنترل برخی از تغییراتی که در ماه‌های آینده تجربه خواهید کرد، طراحی شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بارداری سالم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

برای کمک به خواب بهتر در دوران بارداری، مصرف مایعات خود را با ظرفیت کمتر مثانه خود برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید، البته نه در شب. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به رفتن به دستشویی بخوابید.

 

شروع به پیگیری چرخه قاعدگی ماهانه خود کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که چه زمانی تخمک گذاری می کنید. این می تواند به شما کمک کند بهترین زمان برای بچه دار شدن را پیدا کنید. این همچنین به باردار شدن شما کمک می کند زیرا بهتر می توانید تاریخ زایمان را برای کودک خود تعیین کنید.

 

اگر باردار هستید، مهم است که ویتامین های دوران بارداری خود را هر روز مصرف کنید. حتی اگر هنگام غذا خوردن به فرزند متولد نشده خود غذا می دهید، اما آنها به ویتامین ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به آنچه غذا می دهد نیاز دارند. همچنین، نوزادان متولد نشده ویتامین‌ها را از مادر خود می‌گیرند، به این معنی که در صورت عدم مصرف مکمل، ویتامین‌های ضروری مادر را از دست می‌دهد.

 

کفش نو بخر همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند، وزن اضافی مرکز ثقل شما را از بین می برد و فشار بیشتری به پاهای شما وارد می کند. این می تواند باعث احتباس مایعات و صافی کف پا شود. چند کفش راحت بخرید که از شما پشتیبانی خوبی می کند. آنها برخی از نگرانی های ذکر شده قبلی را کاهش خواهند داد.

 

سعی کنید در دوران بارداری لباس های خیلی تنگ نپوشید. این نوع لباس در واقع باعث می شود جنین شما اکسیژن کافی دریافت نکند و باعث ناراحتی شما شود. شلوار جین بارداری برای زنان باردار موجود است. همچنین زمانی که در خانه هستید، سعی کنید با یک تی شرت گشاد، شلوار گرمکن یا لباس خواب بپوشید.

 

مرکز پزشکی که در آن کودک شما متولد می شود را بررسی کنید. برای یک تور و ملاقات با کارکنان بخواهید. این می تواند به کاهش استرس زیادی کمک کند و فرصت خوبی برای پرسیدن سوالات شما فراهم کند. این تجربه به پدران نیز کمک می‌کند، زیرا آنها کسانی هستند که با کارکنان صحبت می‌کنند در حالی که شما با زایمان سروکار دارید.

 

در دوران بارداری روزانه 300 تا 500 کالری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فراموش نکنید که برای دو نفر غذا می خورید، بنابراین حتما باید کالری دریافتی خود را افزایش دهید. با این حال مطمئن شوید که کالری های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید. افزودن 500 کالری به غذای ناسالم هیچ کمکی به شما و کودک نخواهد کرد.

 

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای داشتن یک بارداری سالم انجام دهید، ترک سیگار است. ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما این به شما امکان می دهد تا یک نوزاد بسیار سالم داشته باشید. برنامه های زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از شر این اعتیاد بسیار بد خلاص شوید.

 

در کلاس زایمان شرکت کنید. این کلاس ها به شما کمک می کند تا نزدیک به پایان بارداری تان نزدیک شوید. آنها دقیقاً به شما یاد می دهند که انتظار چه چیزی را داشته باشید، و شریک زندگی شما باید با آن همراه باشد. احتمالاً فیلمی از زایمان شخصی را تماشا می‌کنید، تمرین‌های تنفسی جدید زیادی یاد می‌گیرید و احتمالاً با دوستان جدیدی نیز آشنا خواهید شد.

 

اگر باردار هستید، هنگام استراحت در خانه مطمئن شوید که پاهای خود را بالا بیاورید. این به جلوگیری از تورم و از بین بردن دردهای ناشی از بارداری در پاها کمک می کند. به پشت دراز بکشید، حداقل 2 بالش زیر پای خود قرار دهید و سپس پاهای خود را بالا بیاورید.

 

برای یافتن بهترین تغذیه برای خود و کودکتان در دوران بارداری، یک برچسب خوان شوید. بسیاری از مواد شیمیایی و مواد اضافی وجود دارد که ممکن است برای کودک در حال رشد شما بهترین نباشد و خواندن برچسب ها راهی برای دور نگه داشتن آنها از رژیم غذایی شما است. فقط یک دقیقه طول می کشد تا از کودک خود محافظت کنید.

 

اگر در دوران بارداری خود با رنگ یا چسب تزئین می کنید، حتما پنجره ها را کاملا باز نگه دارید. پروژه های رنگ و کاغذ دیواری می توانند بخارات مضر را در مهد کودک شما منتشر کنند. باز نگه داشتن پنجره ها بخار را دفع می کند و به شما کمک می کند تا از هر گونه اثرات مضر بر روی کودک خود جلوگیری کنید.

 

با شریک زندگی خود در مورد روشی که قصد دارید وظایف مراقبت از کودک را تقسیم کنید، صحبت کنید. بسیاری از والدینی که اولین بار هستند متوجه می شوند که در نهایت یک نفر بیشتر مراقبت از نوزاد را انجام می دهد. تعیین اینکه چه کسی چه کارهایی را انجام خواهد داد به شما کمک می کند تا از رنجش خودداری کنید. همچنین مطمئن خواهد بود که شما موافق هستید.

 

اگر در تابستان باردار هستید و زمانی را در خارج از منزل می گذرانید، استفاده از ضد آفتاب بالاتر از حد معمول مهم است. خورشید این توانایی را دارد که بدن شما ملانین بیش از حد تولید کند که باعث "ماسک بارداری" می شود. این وضعیتی است که در آن ناحیه صورت شما قرمز شده است و به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد.

 با خرید زیر دکمه رکابی می توانید در فصل تابستان لباسی هایی زیبا به تن کودک خود کنید.

اگر باردار هستید، ممکن است عاقلانه باشد که قبل از تولد فرزندتان زایمان دیگری را تجربه کنید. با تماشای زایمان دیگری، تصور بهتری از آنچه در هنگام زایمان انتظار دارید خواهید داشت. همچنین باید از همسرتان بخواهید که زایمان را تماشا کند تا از نظر احساسی آماده شود.

 

اگر در دوران بارداری معمولاً بیرون ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است، ورزش خود را به داخل خانه منتقل کنید. دمای مرکزی بدن شما ممکن است به سطوح خطرناکی برسد و این برای جنین خوب نیست. اگر بیش از حد گرم می شوید، می تواند تأثیرات نامطلوبی بر روی جنین در حال رشد شما داشته باشد.

 

اگر فرزند اول خود را باردار هستید، حتماً زمان زیادی برای خود و همسرتان بگذارید. زندگی شما بعد از به دنیا آمدن کودک بسیار تغییر خواهد کرد و زمان زیادی طول خواهد کشید تا بتوانید زمان تنهایی داشته باشید. پس حتما قبل از تولد نوزاد، زمان تنهایی را در برنامه خود قرار دهید.

 

اگر برای جذب تمام اطلاعات ارائه شده وقت بگذارید، احتمالاً اطلاعاتی را پیدا خواهید کرد که به شما کمک کند این زمان عالی از زندگی خود را تبدیل کنید. در بسیاری از موارد زنان به سرعت دردها و ناراحتی هایی را که در دوران بارداری تجربه کرده اند فراموش می کنند، اما امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا به طور چشمگیری آنها را کاهش دهید و بارداری خود را به یاد ماندنی کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 302
  • بازدید سال : 1,594
  • بازدید کلی : 6,624