loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  باغبانی یک فعالیت سرگرم کننده، سالم و با ارزش است. با این حال، بدون دانش مناسب، می تواند دشوار، استرس زا و خسته کننده شود. همه افراد از تازه کار گرفته تا پرورش دهندگان با تجربه می توانند اطل

رامین بازدید : 38 شنبه 20 فروردین 1401 نظرات (0)

 

باغبانی یک فعالیت سرگرم کننده، سالم و با ارزش است. با این حال، بدون دانش مناسب، می تواند دشوار، استرس زا و خسته کننده شود. همه افراد از تازه کار گرفته تا پرورش دهندگان با تجربه می توانند اطلاعات ارزشمندی را از نکات و ترفندها بیاموزند. این مجموعه از نکات واقعاً به شما کمک می‌کند تا شاهد پیشرفت در باغ خود باشید و احتمالاً چیزی را به شما یاد می‌دهد که قبلاً نمی‌دانستید.

 

در مورد انواع گیاهان بیاموزید تا بتوانید آنهایی را که بهترین محصول را دارند انتخاب کنید. اغلب، هیبریدی که قادر به مقابله با دماهای شدید باشد، عملکرد بالاتری نسبت به انواع سنتی یک گیاه به ارمغان می آورد.

 

هنگام ریشه کن کردن یک گیاه چند ساله، باید شروع به حفاری در خط قطره آن کنید. یک ترانشه در اطراف گیاه حفر کنید و هر ریشه ای را که فراتر از آن ترانشه است ببرید. می توانید ساقه ها را به هم ببندید تا در طول فرآیند به گیاه آسیب نرسانید. پس از جدا شدن همه ریشه ها، گیاه را با دقت توسط ساقه اصلی بلند کنید.

 

اگر گیاهان بلندی دارید، آنها را با چوب حمایت کنید. این کار از افتادگی گیاهان بلند در هنگام شکوفه های سنگین جلوگیری می کند، که می تواند بسیار نامرتب به نظر برسد. درختچه‌های کوهنوردی را با یک شبکه حمایت کنید تا انگورهای پرتقال را تحت کنترل نگه دارید و از نفوذ آن‌ها به یک منطقه دیگر گیاهی جلوگیری کنید.

 

آیا نمی دانید که آیا نیاز به آبیاری چمن خود دارید؟ یک راه خوب برای تشخیص این است که به سادگی از آن عبور کنید. اگر بتوانی رد پای خود را ببینی، حیاط تشنه ای داری. هر هفته، چمن شما باید حداکثر یک اینچ آب دریافت کند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که باران مکرر نمی‌بارد، مطمئن شوید که چمن خود را "تست ردپا" انجام دهید، هر زمان که مطمئن نیستید نوشیدنی کافی دارد یا خیر.

 

گیاهان را به راحتی با ماشین خود خشک کنید. ماشین شما مکان مناسبی برای خشک کردن گیاهان است و مکانی امن، خشک و گرم را فراهم می کند. به سادگی مقداری روزنامه یا محافظ دیگر را روی صندلی ماشین قرار دهید و گیاهان را در یک لایه و یک لایه بچینید. مطمئن شوید که شیشه ها جمع شده اند و ماشین را ببندید. گیاهان شما خشک و آماده نگهداری خواهند بود. مدت زمان به دما بستگی دارد، اما می تواند به اندازه یک یا دو ساعت باشد. به عنوان یک امتیاز، ماشین شما بوی فوق العاده ای خواهد داشت!

 

دانه های خود را به خوبی ذخیره کنید. اگر دانه های خود را به درستی نگهداری نکنید، دوام زیادی نخواهند داشت. مکانی عالی برای نگهداری بذرها در یک نقطه تاریک که خنک است و رطوبت کمی دارد. حتی می توانید از یخچال استفاده کنید. می توانید از کیسه های زیپی برای نگهداری خود دانه ها استفاده کنید.

 

اگر بوته‌های گوجه‌فرنگی شما شاخه‌های بلندی دارند که گل نمی‌دهند یا میوه نمی‌دهند، به سراغ آن‌ها بروید و آن‌ها را نیشگون بگیرید. این به گیاه آسیب نمی رساند، اما در واقع کمک خواهد کرد. هرس شاخه هایی که میوه نمی دهند، به گیاه اجازه می دهد تا انرژی و مواد مغذی خود را روی تولید میوه های بزرگتر و خوش طعم تر متمرکز کند.

 

سعی کنید محصولاتی را پرورش دهید که به راحتی ذخیره شوند یا خودشان ذخیره شوند. اگر به درستی و ملایم استفاده شود، سیر، پیاز، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، لوبیا خشک یا موسیر برای مدت طولانی در جای خشک و خنک نگهداری می شوند. بدون نیاز به کنسرو یا انجماد این تضمین می کند که در تمام زمستان سبزیجات تازه از باغ داشته باشید.

برای خرید سانسوریا کراواتی که یکی از زیباترین گیاهان مقاوم به کم نوری است به سایت باغ گل رضوان مراجعه کنید.

به این فکر کنید که از دوستان یا خانواده خود برای قلمه زدن از گیاهان موجود خود بخواهید. بسیاری از گیاهان از قلمه ها رشد می کنند تا مجبور نباشید خودتان یک گیاه کامل بخرید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا به صورت آنلاین یاد بگیرید کدام قسمت از گیاه را باید قطع کنید تا دوباره بکارید، و استفاده از قلمه ها می تواند صدها دلار در هزینه های محوطه سازی و باغبانی شما صرفه جویی کند.

 

مقداری کرم خاکی به خاک باغچه خود اضافه کنید. کرم های خاکی در تونل زدن و سست کردن خاک بسیار عالی هستند و به ریشه های گیاهان شما فضای هوایی زیادی می دهند. آنها با تجزیه مواد گیاهی مرده به ساخت خاکی غنی از مواد مغذی کمک می کنند. کرم های خاکی نسبت به کودهای تجاری راه حل بسیار بهتری برای باغ شما هستند.

 

با چرخاندن دسته بیل یا چنگک خود در یک چوب اندازه گیری اطمینان حاصل کنید که گیاهان شما همیشه از هم فاصله دارند. به سادگی یک معیار را در کنار بیل خود قرار دهید و علامت ها را با یک نشانگر دائمی روی دسته کپی کنید. دفعه بعد که برای قرار دادن گیاهان جدید آماده هستید، تنها چیزی که نیاز دارید بیل خود است.

 

برای خلاص شدن از شر کنه عنکبوتی قرمز، از تفاله های قهوه قدیمی استفاده کنید. خاک را بردارید و در یک بطری اسپری با آب مخلوط کنید. به گیاهان خود بروید و تمام مناطق آلوده را اسپری کنید. کافئین موجود در زمین به گیاهان شما کمک می کند تا با کنه عنکبوتی مبارزه کنند و برخلاف بسیاری از نوشیدنی های کافئین دار دیگر، هیچ چیزی در تفاله قهوه وجود ندارد که به گیاهان شما آسیب برساند.

 

میوه ها و سبزیجاتی را بکارید که می دانید دوست دارید. اگر بچه دارید، کمک گرفتن از آنها در باغ باعث می شود که آنها تمایل داشته باشند از غذایی که رشد می کنند بخورند. شما می توانید در هزینه های محصولات تازه خود صرفه جویی کنید و همچنین بدانید که خانواده شما بهترین محصولات را در اطراف می خورند.

 

هنگام کاشت بوته های رز، محل آن ضروری است. شما باید مکانی را انتخاب کنید که نور مستقیم خورشید زیاد باشد. گل رز به حداقل 6 ساعت نور خورشید نیاز دارد تا تا جایی که ممکن است بزرگ شود. مهم است که قبل از کاشت آنها در حیاط خود، مکان مناسب را پیدا کنید.

 

مشقت را بنویس. باغبانی و به ویژه باغبانی ارگانیک به متغیرهای زیادی از جمله محصول، آب و هوا، آب و هوا، خاک و آفات بستگی دارد. برای موفقیت نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد. برای اینکه تا حد امکان مطلع شوید، تا می توانید کتاب، مقاله و وبلاگ در مورد باغبانی ارگانیک بخوانید. مواردی که در مورد ایالت شما نوشته شده است می تواند به ویژه آموزنده باشد.

 

اگر روی گیاهان خود شته دارید و نمی خواهید از اسپری های مضر حشرات استفاده کنید، می توانید از آب صابون استفاده کنید. آب صابون بسیار رقیق شده را می توان روی تمام قسمت های گیاه، برگ ها، ساقه ها و جوانه ها اسپری کرد. بعد از اینکه آب صابون را اسپری کردید، با آب تمیز اسپری کنید. این باعث می شود شته ها از گیاهان شما دور شوند.

 

فقط با کمی کمک، باغبانی می تواند آسان تر و رضایت بخش تر شود. نکات قبلی تنها چند نمونه از این بود که چگونه می توانید مجموعه جدیدی از ترفندها را به زرادخانه اطلاعات خود اضافه کنید و واقعاً با باغ خود تفاوت ایجاد کنید. هر اطلاعات کوچکی می تواند تاثیر زیادی بگذارد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 1,503
  • بازدید کلی : 6,533