loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که اگر اطلاعات درستی داشته باشید در دوران بارداری احساس بهتری خواهید داشت. یافتن اطلاعاتی که برای شما مناسب است می توانید از اینجا با نکات کاربردی و آسان در این مقا

رامین بازدید : 46 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که اگر اطلاعات درستی داشته باشید در دوران بارداری احساس بهتری خواهید داشت. یافتن اطلاعاتی که برای شما مناسب است می توانید از اینجا با نکات کاربردی و آسان در این مقاله شروع کنید. این توصیه می تواند به شما کمک کند تا از هر دقیقه لذت ببرید.

 

هر روز زمانی را برای استراحت و لذت بردن از بارداری خود اختصاص دهید. بارداری دوران پر استرسی است و زمانی که نوزاد به دنیا بیاید زمان بسیار کمتری برای خود خواهید داشت. اکنون از زمان برای استراحت، مدیتیشن و ارتباط مجدد با خود و فرزند متولد نشده خود استفاده کنید. فشار خون شما از شما تشکر خواهد کرد.

 

هنگامی که باردار هستید، مهم است که به ورزش ادامه دهید. ورزش به کاهش احتمال سقط جنین کمک می کند و ثابت شده است که به کاهش طول و درد زایمان و زایمان کمک می کند. همچنین، با ورزش در دوران بارداری، به جلوگیری از وزنی که ممکن است اضافه کنید کمک خواهید کرد.

 

از مصرف داروهای بدون نسخه برای مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، ناراحتی معده و یبوست خودداری کنید. هر چه داروهای بیشتری را در دوران بارداری از بدن خود دور نگه داریم بهتر است. چای زنجبیل، طب سوزنی و روغن نعناع همگی به مشکلات معده بارداری کمک می کنند.

 

اگر از بی خوابی شدید رنج می برید، در مورد آن از پزشک خود سوال کنید. پزشک شما می‌تواند توصیه‌های خوبی به شما ارائه دهد که می‌تواند به شما کمک کند آرامش بیشتری داشته باشید. در طول بارداری، بسیار مهم است که بتوانید یک شب کامل بخوابید و پزشک شما ممکن است بتواند موارد مفیدی را برای آسانتر کردن آن توصیه کند.

 

هنگام بارداری، به جایی که دور از مرکز پزشکی است سفر نکنید. ضروری است که همیشه در کنار پزشکان خوب باشید. عوارض ممکن است در هر زمانی ایجاد شود. به همین دلیل، شما همچنین باید همیشه یک تلفن همراه خود داشته باشید.

 

اگرچه افزایش وزن در دوران بارداری کاملا طبیعی است، اما افزایش سریع وزن طبیعی نیست. اگر مشاهده کردید که در مدت زمان کوتاهی (چند روز یا یک هفته) وزن اضافه می کنید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه ای از وجود مشکل باشد.

 

هنگامی که باردار هستید، بهتر است از مصرف کافئین خودداری کنید یا آن را محدود کنید. شما هنوز هم می توانید یک فنجان قهوه در صبح بنوشید، اما نه بیشتر از آن. در صورت امکان سعی کنید بدون کافئین یا نیم کافه بنوشید. هر کافئینی که می نوشید مستقیماً به کودک شما می رود و ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

 

وعده های غذایی خود را در روز برنامه ریزی کنید تا از میان وعده هایی که برای شما مناسب نیستند اجتناب کنید. بارداری پر از هوس است و اگر برای وعده‌های غذایی خود برنامه‌ریزی نکنیم، می‌توانیم در تمام روز چیزی جز میان‌وعده‌های ناسالم نخوریم. مطمئن شوید که در تمام روز میان وعده های سالم مانند چوب هویج و کراکر غلات کامل همراه خود داشته باشید.

 

تهیه لیست و تعیین اولویت ها می تواند به کاهش استرس شما در دوران بارداری کمک کند. حتی می توانید برخی چیزها را به دوستان و خانواده محول کنید. برخی از موارد ممکن است به طور کلی حذف شوند.

 

مواد مغذی مناسب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آنچه می خورید را پیگیری کنید. در حالت ایده آل، شما باید 300 تا 500 کالری اضافی در روز در دوران بارداری اضافه کنید. نگه داشتن یک دفترچه غذایی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کالری اضافی شما از نظر تغذیه ای مناسب برای شما و کودکتان است و به شما کمک می کند مطمئن شوید که تمام نیازهای لازم را دریافت می کنید.

 با خرید شیشه شیر نوزاد می توانید به راحتی به کودک خود غذا دهید.

در دوران بارداری حتما آب فراوان بنوشید. نه تنها شما و کودکتان نیاز به آبرسانی دارید، بلکه اگر تشنه باشید ممکن است پرخوری کنید. کم آبی اغلب می تواند مانند گرسنگی باشد. اگر پر از غذا هستید اما بیشتر می خواهید، به جای آن مقداری آب امتحان کنید.

 

اگر باردار هستید، ممکن است عاقلانه باشد که قبل از تولد فرزندتان زایمان دیگری را تجربه کنید. با تماشای زایمان دیگری، تصور بهتری از آنچه در هنگام زایمان انتظار دارید خواهید داشت. همچنین باید از همسرتان بخواهید که زایمان را تماشا کند تا از نظر احساسی آماده شود.

 

از ورزش هایی که شامل دراز کشیدن به پشت یا بلند کردن بالای سر است خودداری کنید. ممکن است در نهایت به خود یا کودک آسیب وارد کنید، بنابراین اجتناب از آنها ایمن تر است. سعی کنید تمام تمرینات خود را در موقعیتی انجام دهید که از شما حمایت شود. تمرینات را طوری تغییر دهید که بتوانید برای ایمنی بنشینید یا چیزی را نگه دارید.

 

بدانید که آیا HIV مثبت هستید یا خیر. اگر متوجه شدید که هستید، به طور خودکار عصبانی نشوید. زنان اچ آی وی مثبت که زودتر از این موضوع آگاه هستند، شانس بیشتری برای در امان ماندن نوزادان خود از ابتلا به این بیماری دارند. شما باید مطمئن شوید که یک متخصص زنان و زایمان دارید که در مورد مراقبت هایی که باید انجام شود به خوبی آموزش دیده است و می تواند همه گزینه های شما را برای بارداری ایمن توضیح دهد.

 

از قرار گرفتن در کنار افراد بیمار خودداری کنید. آخرین چیزی که می خواهید در دوران بارداری اتفاق بیفتد این است که خود را بیمار کنید. این می تواند بر سلامت کودک در حال رشد شما تأثیر بگذارد. همچنین درمان برخی از بیماری ها در زنان باردار سخت تر است، زیرا داروها می توانند به کودک شما آسیب برسانند.

 

اگر تصمیم به ادامه کار در دوران بارداری دارید، باید از کار طولانی مدت خودداری کنید. این می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در بارداری شما شود زیرا می تواند باعث استرس غیر ضروری اضافی شود و همچنین باعث از دست دادن خواب شما شود. داشتن خواب کافی و بدون استرس در دوران بارداری بسیار مهم است.

 

خوابیدن در دوران بارداری دشوار است. اگر ناراحت هستید سعی کنید یک بالش بدن بخرید تا بتوانید خود را در موقعیت های مختلف نگه دارید تا راحت ترین بالش را برای خود پیدا کنید. اگر سوزش سر دل دارید، قبل از خواب یا عصرها از غذاهای اسیدی یا تند استفاده نکنید.

 

یکی از نکات بارداری که باید تکرار شود این است: سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را در دوران بارداری متوقف کنید! استعمال دخانیات و مشروبات الکلی می تواند عوارض مخربی را در نوزاد ایجاد کند که می تواند مادام العمر باشد. نوزادان می توانند اعتیاد به مواد مخدر و همچنین مشکلاتی مانند وزن کم هنگام تولد و مشکلات رشدی را به ارث ببرند. به کودکت عشق بورز و بس کن!

 

همانطور که می بینید، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز آنقدرها هم که فکر می کردید سخت نیست. اکنون که از مزایای نکات عالی در مقاله بالا بهره مند شده اید، آماده اید تا با رشد کودک خود از این زمان خاص لذت ببرید. شما آماده اید که بهترین احساس را داشته باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 1,602
  • بازدید کلی : 6,632