loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  در صورت ابتلا به دیابت، داروهای زیادی وجود دارد که می توانید مصرف کنید، اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید به تنهایی برای مبارزه با این بیماری انجام دهید. تغییر سبک زندگی بهترین روش

رامین بازدید : 59 چهارشنبه 09 شهریور 1401 نظرات (0)

 

در صورت ابتلا به دیابت، داروهای زیادی وجود دارد که می توانید مصرف کنید، اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید به تنهایی برای مبارزه با این بیماری انجام دهید. تغییر سبک زندگی بهترین روشی است که می توانید دیابت خود را کنترل کنید، و این مقاله به شما در مورد برخی از راه هایی که می توانید این بیماری را مدیریت کنید، راهنمایی می کند.

 

آب لیمو یک افزودنی خوشمزه به هر سالاد یا حتی یک لیوان آب است و مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند به شما در جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا کمک کند. من دوست دارم تکه های یخ آب لیمو درست کنم و بگذارم آنها در نوشیدنی من ذوب شوند و نوشیدن آن را کمی راحت تر می کند.

 

منابع دیابتی خود را پیگیری کنید و مطمئن شوید که همیشه یک نسخه پشتیبان دارید. بدیهی است که نگهداری یک انبار عظیم انسولین امکان پذیر نیست زیرا تاریخ انقضا دارد، اما لانست ها و نوارهای تست اینطور نیستند! انسولین کافی در دسترس داشته باشید تا بدانید به موقع از آن استفاده خواهید کرد، اما هرگز بدون آن نخواهید ماند.

 

اگر بیمه درمانی جامع ندارید و دیابت دارید، نترسید. بسیاری از شرکت‌های دارویی و تولیدکنندگان عرضه برنامه‌هایی دارند که می‌توانند به شما مواد رایگان یا تخفیف زیادی بدهند. ممکن است لازم باشد از پزشک خود درخواست کنید تا این واقعیت را تأیید کند که از نظر مالی در تنگنا هستید.

 

برای اینکه ورزش بعداً سطح گلوکز خون شما را کاهش ندهد، هر 45 دقیقه بعد از تمرین، سطح گلوکز خود را چک کنید. اگر می بینید که سطح شما شروع به کاهش می کند، می توانید به سرعت با یک میان وعده حاوی کربوهیدرات مشکل را برطرف کنید. تا زمانی که در مورد ردیابی سطح گلوکز خود فعال هستید، ورزش نباید مشکلی ایجاد کند.

 https://www.rastaanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-13/9242-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF?pr=1

اگر با هیپوگلیسمی سر و کار دارید، بسیار مهم است که هر جا که می روید آدامس یا مواد قندی دیگری در دسترس داشته باشید. شما باید آماده باشید، زیرا حمله هیپوگلیسمی می تواند در هر مکان یا هر زمانی اتفاق بیفتد. این امر به ویژه در مواردی که صبحانه حذف شده است بیشتر است، زیرا بدن اکنون به دنبال قند است.

 

درست همانطور که می‌توانید نسخه‌های عمومی دیابت بخرید و سالم بمانید، مواد غذایی عمومی نیز می‌توانند به خوبی همتایان نام تجاری خود باشند. صرفه جویی در پول برای همه مهم است، به خصوص زمانی که رژیم غذایی نسبتاً سختی دارید. اگر قصد خرید نام تجاری عمومی را دارید، لیست مواد تشکیل دهنده و داده های تغذیه را با نام تجاری مقایسه کنید تا مطمئن شوید که همان کیفیت را دریافت می کنید.

 

حتی اگر احساس می کنید دیابت شما بهتر شده است، مهم است که مصرف داروهای خود را متوقف نکنید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید که انجام این کار مشکلی ندارد. داروها به احتمال زیاد علائم دیابت شما را تحت کنترل نگه می دارند، بنابراین بدون آنها، سطح گلوکز یا انسولین شما از کنترل خارج می شود.

 

اکثر بیماران دیابتی به طور قابل توجهی اضافه وزن دارند و این به تلاش شما برای کنترل اثرات دیابت آسیب می رساند. برای کاهش وزن و حفظ تغذیه مناسب، تلاش و داشتن یک برنامه غذایی سالم و مداوم بسیار مهم است. کاهش دوبرابر وزن با ورزش در برخی موارد می تواند علائم دیابت را به طور کامل کنترل کند. اگر دیابت برای شما تشخیص داده شده است، باید رژیم غذایی و ورزش منظم را شروع کنید.

 

در صورت ابتلا به دیابت از خوردن غذاهایی که سطح نمک بالایی دارند خودداری کنید. این غذاها می توانند سطح قند خون شما را همراه با افزایش فشار خون بالا ببرند که می تواند عواقب منفی داشته باشد. غذاهای رایج زیادی وجود دارند که این روزها با نمک کم یا بدون نمک درست می شوند.

 

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین صبحانه هایی است که می توانید بخورید. سفیده تخم مرغ مقدار بسیار کمی چربی و کالری دارد و مملو از پروتئین است که برای شروع درست روز به آن نیاز دارید. سعی کنید یک املت سفیده تخم مرغ درست کنید یا از مقداری سفیده تخم مرغ همزده در کنار یک تکه ژامبون لذت ببرید.

 

با توجه به ماهیت دیابت و مشکلات گردش خونی که می تواند ایجاد کند، باید همیشه به پاهای خود توجه کنید و مطمئن شوید که هیچ عفونتی در حال توسعه نیست. این مهم است زیرا ابتلا به عفونتی که اگر به موقع تشخیص داده نشود یا مسمومیت خونی شدید ناشی از بافت پوست در حال مرگ می‌تواند منجر به نیاز به قطع عضو شود، بسیار آسان است.

 

وقتی دیابتی هستید، باید مطمئن شوید که تا حد امکان از غذاهای کامل استفاده می کنید. هنگام خرید همیشه باید میوه ها و سبزیجات تازه بخرید و از خرید بیش از حد غذاهای فرآوری شده حاوی موادی که برای وضعیت شما مضر هستند خودداری کنید. از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی قند زیاد مانند شیرینی ها یا نوشابه خودداری کنید.

 

یک راه خوب برای به حداقل رساندن تأثیر دیابت، ورزش بیشتر است. ورزش بیشتر می تواند حساسیت سلول های شما به انسولین را افزایش دهد، به طوری که بدن شما قادر به جذب گلوکز بیشتری به خودی خود است. این می تواند علائم دیابت را کاهش دهد و به بسیاری از افراد امکان می دهد دیابت خود را با رژیم غذایی مدیریت کنند.

 

برای کسانی که از دیابت رنج می برند، جایگزین های زیادی برای شکر وجود دارد که می تواند میل ما به شکر را برطرف کند. این شیرین کننده های مصنوعی اغلب 25 تا 100 برابر شیرین تر از شکر هستند و بیشتر اوقات نزدیک به صفر کالری دارند. از این شیرین کننده های مصنوعی به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده کنید.

 

اگر سطح گلوکز خون شما پایین است، نباید شکلات را برای افزایش سطح آن انتخاب کنید. شکلات حاوی چربی است و به همین دلیل زمان بیشتری طول می کشد تا بدن شما غذا را جذب کند. در عوض، شما می خواهید از چیزی استفاده کنید که قند دارد اما چربی کمی دارد تا قند را تقویت کند.

 

شما باید مراقب آنچه می خورید باشید. رژیم غذایی شما تفاوت زیادی در نحوه مدیریت دیابت شما ایجاد می کند. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و هر چیزی که کربوهیدرات های تصفیه شده دارد مانند غذاهای ناسالم و آب نبات را حذف کنید. باید سعی کنید سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید. همچنین غذاهای سالم حاوی چربی را انتخاب کنید.

 

همانطور که قبلا گفته شد، تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از عوارض جانبی منفی دیابت ضروری است. متأسفانه گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است. ممکن است در این مقاله چند تاکتیک جدید یاد گرفته باشید، اما اکنون این شما هستید که اگر امیدوارید با دیابت پیشرفت کنید، باید از آنها به درستی استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 191
  • بازدید سال : 1,483
  • بازدید کلی : 6,513