loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

یادگیری اطلاعات مهم در مورد قند خون و انسولین برای دیابتی های نوپا بسیار مفید است. دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها است که عمدتاً به دلیل ماهیت خفیف و آسیب های سرکوب کننده آن است. در این مقاله چند ن

رامین بازدید : 33 دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

یادگیری اطلاعات مهم در مورد قند خون و انسولین برای دیابتی های نوپا بسیار مفید است. دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها است که عمدتاً به دلیل ماهیت خفیف و آسیب های سرکوب کننده آن است. در این مقاله چند نکته برای زندگی با این بیماری تقریباً فراموش نشدنی و جزییات مجازات نادیده گرفتن آن وجود دارد.

اگر کودک شما دیابت دارد، پیگیری قند خون او را سرگرم کننده کنید. مسابقه ای برگزار کنید که در آن آنها برای انجام به موقع قند خون خود هر روز برای تعداد معینی، مانند سفر به فروشگاه اسباب بازی یا یک ساعت در پارک، جایزه دریافت می کنند.

پیاده روی، آهسته دویدن یا دویدن با سگ خود یک راه عالی برای ورزش است و به کنترل دیابت شما کمک می کند. همچنین به سگ شما کمک می‌کند وزن سالمی داشته باشد، که می‌تواند هم درد دل و هم پول قبوض دامپزشکی را در شما حفظ کند. شما به یکدیگر انگیزه می دهید تا ادامه دهید!

آیا می دانید A1C شما چیست؟ اگر دیابتی هستید، باید آن را همراه با وزن خود بدانید. این عدد نشان می‌دهد که چقدر قند خون خود را در درازمدت کنترل کرده‌اید، که به شما نشان می‌دهد که آیا باید مرتباً سطح گلوکز خون ناشتا را چک کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

خوردن غذاهای تازه و غیرفرآوری شده راهی آسان برای دیابتی ها برای کنترل وزن و ثابت نگه داشتن قند خون است. با خرید فقط از راهروهای بیرونی خواربارفروشی، متوجه خواهید شد که در معرض خوراکی های فرآوری شده شیرین یا مملو از کربوهیدرات نیستید، که می تواند منجر به وسوسه شود.

سطح کلسترول و فشار خون خود را بررسی کنید ! اگر دیابت دارید، قند خون تنها چیزی نیست که باید مراقب آن باشید. دیابت می تواند احتمال بالا بودن کلسترول بد خون را افزایش دهد، بنابراین باید آن را - حتی اگر نمی خورید - غذاهای سرخ شده چرب را دنبال کنید. فشار خون نیز می تواند افزایش یابد و منجر به سردرد، غش و حتی سکته شود.

برای اینکه ورزش بعداً سطح گلوکز خون شما را کاهش ندهد، هر 45 دقیقه بعد از تمرین سطح گلوکز خود را چک کنید. اگر می بینید که سطح شما شروع به کاهش می کند، می توانید به سرعت با یک میان وعده حاوی کربوهیدرات مشکل را برطرف کنید. تا زمانی که در مورد ردیابی سطح گلوکز خود فعال هستید، ورزش نباید مشکلی ایجاد کند.

Dispensary of Hope می تواند داروهای دیابت شما را با تخفیف در اختیار شما قرار دهد تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که در مضیقه مالی هستید و بیمه نیستید. شما می توانید از طریق وب سایت آنها (dispensaryofhope.org) با آنها تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد برنامه های منطقه خود داشته باشید و چگونه می توانید برای خدمات آنها واجد شرایط شوید.

انسولین سریع کار بهتر است حداکثر یک ربع ساعت قبل از غذا مصرف شود، مگر اینکه پزشک چیز دیگری بگوید. انسولین های سریع الاثر در حفظ سطح قند خون کاملاً مؤثر هستند، اما باید در دوز و زمان مناسب برای هر فرد تهیه شوند.

برای کمک به کنترل دیابت، هر بار که قند خون خود را چک می کنید، نتایج را یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا به هر گونه الگوی که ممکن است ظاهر شود، توجه کنید. اگر به نظر می رسد که قند خون شما هر روز ساعت 2 بعد از ظهر پایین است، می توانید در آن زمان آمادگی بیشتری برای مقابله بهتر با آن داشته باشید.

کربوهیدرات های ساده را کاهش دهید. این غذاها، مانند ماکارونی و نان، باعث افزایش سطح قند خون می شوند که ممکن است باعث افزایش قند خون و نیاز به انسولین بیشتر شود. که ممکن است منجر به یک دوره هیپوگلیسمی شود. از کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل استفاده کنید تا قند خون خود را ثابت نگه دارید.

سفیده تخم مرغ یک انتخاب عالی برای صبحانه برای افراد دیابتی است. سفیده تخم مرغ کالری کمی دارد، چربی کمی دارد و سرشار از پروتئین است. سعی کنید یک املت با سفیده تخم مرغ تهیه کنید یا آنها را هم بزنید و با گوشت بدون چربی مانند ژامبون بخورید.

در مورد دیابت، مهم است که فوراً با کمک متخصص مشورت کنید. این مهم است زیرا اطلاعات زیادی در مورد این بیماری وجود دارد که فقط افرادی که در آن تخصص دارند می دانند. به غیر از ویزیت پزشک با هزینه، شماره های رایگانی نیز وجود دارد که می توانید برای راهنمایی با آنها تماس بگیرید.

اگر به دنبال کمک به تعادل سطح قند خون خود هستید، بیشتر از غلات کامل استفاده کنید. در حالی که هیچ کس به طور کامل مطمئن نیست که چرا کار می کند، تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل برای حفظ قند خون سالم و همچنین برای کاهش خطر ابتلا به دیابت در افراد مفید هستند. یک راه آسان برای گنجاندن بیشتر غلات کامل در رژیم غذایی خود این است که حداقل نیمی از محصولات غلاتی را که می خورید - مانند ماکارونی و نان - به انواع غلات کامل تغییر دهید.

دستگاه فشارسنج عقربه ای یکی از انواع دستگاه های فشارسنج هستند.

برای کمک به کنترل دیابت با رژیم غذایی خود، سبزیجات بیشتری مصرف کنید. یک رژیم غذایی خوب برای بسیاری از بیماران دیابتی شامل فیبر بالا، مواد مغذی بالا، چربی کم و مقادیر متوسط کالری است و خوردن سبزیجات بخشی از این نوع رژیم غذایی است. جایگزینی برخی کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاها و نوشیدنی های پر از قند با سبزیجات نیز می تواند به حفظ سلامت بدن و تنظیم وزن کمک کند، که به کنترل طبیعی دیابت شما کمک می کند.

یک راه خوب دیگر برای پیشگیری از دیابت، کنترل رژیم غذایی است. خوردن بیش از حد غذاهای با شاخص گلیسمی بالا، که معمولاً به معنای غذاهایی با مقادیر زیادی قندهای ساده مانند آب نبات یا نوشابه است، می تواند باعث شود سلول های شما نسبت به انسولین حساسیت کمتری داشته باشند، که می تواند باعث دیابت شود. کمتر بخورید و از هزینه های پزشکی خود صرفه جویی کنید.

اگر دیابت دارید، بسیار مهم است که به همه چیزهایی که پزشک به شما می گوید گوش دهید. او اطلاعاتی را که به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد تا وضعیت شما را به درستی حفظ کنید تا کنترل زندگی شما را به دست نگیرد. توصیه هایی که پزشک به شما می دهد را نباید ساده انگاشت.

دیابت ممکن است از نظر برخی ماهیتی موذیانه دیده شود. دیابت غیر کشنده است، بنابراین واکنشی مشابه با برخی از بیماری های جدی تر ایجاد نمی کند. با این حال، این بیماری باید به همان میزان احتیاط شود. هنگامی که با جراحات یا برخی عفونت های جدی همراه باشد، یک دیابتی می تواند بیشتر در معرض آسیب شدید و حتی مرگ باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 327
  • بازدید سال : 1,619
  • بازدید کلی : 6,649