loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

ممکن است فکر کنید خیلی سخت است که بدانید در دوران بارداری چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که بارداری سالمی دارید، اما به لطف توصیه های عملی در مقاله زیر، خواهید دید که واقعاً آسان است. با چالش

رامین بازدید : 41 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

ممکن است فکر کنید خیلی سخت است که بدانید در دوران بارداری چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که بارداری سالمی دارید، اما به لطف توصیه های عملی در مقاله زیر، خواهید دید که واقعاً آسان است. با چالش های پیش روی خود با اعتماد به نفس روبرو شوید و بدانید که چگونه.

 

برای جلوگیری از سوزش سردل شبانه در دوران بارداری، آخرین وعده غذایی خود را حداقل دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب بخورید. دراز کشیدن درست بعد از غذا خوردن منجر به افزایش رفلاکس اسید و سوزش سر دل می شود. همچنین، از بالش‌های اضافی برای بالا بردن سر و قسمت بالایی پشت از سطح شکم برای کاهش علائم استفاده کنید.

 

قبل از برنامه ریزی برای باردار شدن، ابتدا به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا تغییرات سبک زندگی سالم را برای داشتن بارداری بهتر به شما پیشنهاد دهد. یادگیری آماده سازی سالم بدن قبل از باردار شدن، کلید یک بارداری سالم و ایمن است.

 

اگر تمایل دارید از غذاهای سالم دوری کنید، عادات غذایی خود را تغییر دهید. شما می خواهید غذاهایی بخورید که ویتامین های زیادی دارند و مواد مغذی زیادی را ارائه می دهند. تمام غذایی که می خورید کودکتان نیز خواهد خورد. این می تواند رشد کودک را تحت تاثیر قرار دهد.

 

اگر باردار هستید، صرف نظر از اینکه معمولاً این کار را می کنید، از ضد آفتاب استفاده کنید. علاوه بر این، از تخت برنزه کننده دیدن نکنید. از آنجایی که بارداری منجر به حساس‌تر شدن پوست زنان می‌شود، احتمال آفتاب‌سوختگی خود را افزایش می‌دهید. زمانی که از ضد آفتاب استفاده می کنید، از کرم ضد آفتاب مناسب برای نوزادان استفاده کنید.

 

هر روز در تمرینات کگل شرکت کنید. این فعالیت می تواند عضلات لگن شما را که بر مثانه، روده و رحم شما تأثیر می گذارد، بهبود بخشد. Kegels در زایمان شما کمک می کند و می توان آنها را تقریباً در هر مکانی از جمله در ماشین یا محل کار انجام داد. برای انجام صحیح آنها، باید طوری فشار دهید که می خواهید جلوی استفاده از حمام را بگیرید. این وضعیت را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس سه ثانیه استراحت کنید. این کار را در ست های ده تایی انجام دهید..

ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا باردار شوید، گاهی اوقات یک سال. اگر بیشتر از این طول کشید، باید به همراه همسرتان به پزشک مراجعه کنید. آنها می توانند شما را بررسی کنند تا بفهمند آیا دلیل پزشکی برای باردار نشدن شما وجود دارد یا خیر.

 

قبل از شروع زایمان، از محلی که در آن زایمان خواهید کرد، بازدید کنید. هر چه راحت تر باشید زایمان راحت تر خواهد بود. کمی در اطراف خرید کنید تا ایده ای در مورد نوع امکاناتی که می خواهید پیدا کنید. مقصد انتخابی شما باید هر آنچه را که شما و شریک زندگی تان نیاز دارید در زمان زایمان به شما بدهد.

 

هنگام بلند کردن اجسام سنگین از درخواست کمک زیاد غرور نکنید. اصرار بر انجام کارها توسط خودتان ارزش خطر کمردرد یا آسیب به خود یا نوزاد را ندارد. در عوض، از شخص دیگری بخواهید که اجسام سنگین را برای شما بلند کند، حتی اگر فکر نمی کنید بلند کردن آن خطرناک است.

 

کتاب بارداری بخوانید. آنها اطلاعات زیادی در مورد آنچه در دوران بارداری و بعد از تولد نوزاد انتظار دارند را به والدین آینده ارائه می دهند. آنها با کمک به والدین جدید به آنها در برنامه ریزی فکر می کنند و به سؤالاتی پاسخ می دهند که ممکن است نخواهند از دوستان یا اعضای خانواده خود بپرسند.

 

اگر مشکوک هستید که ممکن است باردار باشید، در اسرع وقت با یک آزمایش خانگی یا ملاقات با پزشک خود متوجه شوید. در برخی موارد، زنان تا قبل از شروع بارداری متوجه بارداری خود نمی شوند و در نتیجه عوارضی را تجربه می کنند.

 

در صورت امکان، در دوران بارداری در کلاس های زایمان شرکت کنید. این کلاس ها به شما کمک می کند تا در مورد آنچه می توانید در اتاق زایمان انتظار داشته باشید آموزش دهید. دانستن این موارد می تواند به آسان تر کردن کل روند زایمان کمک کند. همچنین اگر می توانید همسرتان را با خود بیاورید تا بدانند چه انتظاری دارند.

سیسمونی نوزاد یکی از نیاز هایی است که باید برای کودک تازه متولد شده خود تهیه کنید.

سعی کنید در مراحل بعدی بارداری خود به تنهایی رانندگی نکنید، فقط در صورتی که قرار است زایمان کنید. تنها ماندن در ماشین هنگام شکستن آب می تواند به این معنی باشد که هنگام تحویل گرفتن، خودتان خواهید بود. این می تواند باعث شود که کودک شما به طور نامناسب به دنیا بیاید و مشکلاتی برای سلامتی شما ایجاد کند.

تعویض پوشک، تغذیه نیمه شب و کم خوابی زیاد به زودی زندگی شما را تسخیر می کند. همین الان استراحت کنید و از این زمان قبل از کودکی استفاده کنید. قبل از اینکه نیاز به یک نشیمن باشد تا با هم خانه را ترک کنند، به یک تعطیلات یا سفر یک روزه بروید تا کارها را با هم انجام دهید.

 

اگرچه ممکن است برای برخی بحث برانگیز باشد، اگر باردار هستید، ممکن است عاقلانه باشد که روی گزینه های خود فکر کنید. گاهی اوقات شما به سادگی برای بچه دار شدن آماده نیستید. با گزینه های بسیار زیادی از سقط جنین گرفته تا فرزندخواندگی و داشتن فرزند، به نفع هر فرد است که به طور کامل به آن فکر کند، زیرا تنها کسی که در نهایت به شما آسیب می رساند، کودک است.

 

از هر چیزی که می تواند به شما یا کودکتان آسیب برساند دوری کنید. این شامل سیگار، الکل و حتی داروهای بدون نسخه است. در مورد هر چیزی که قصد مصرف آن را دارید با پزشک خود صحبت کنید و به او اجازه دهید بهترین اقدام را به شما توصیه کند. همه این مواد می توانند بر رشد جنین شما تأثیر منفی بگذارند.

 

با خوردن برش های خیار به کاهش حالت تهوع صبحگاهی کمک کنید. برش های خیار را در آب در یخچال خود نگه دارید و سعی کنید آنها را در طول روز میل کنید. هیچ کس مطمئن نیست که چرا کار می کند، اما برای درصد خوبی از زنان تأثیر آرام بخشی بر علائم تهوع صبحگاهی آنها دارد.

 

بدون تعویض لباس و یک جفت لباس زیر تازه از خانه خارج نشوید. بارداری کنترل بسیار کمتری بر بدن ما در اختیار ما می گذارد و ممکن است تصادفاتی رخ دهد. بهتر است مانند یک پیشاهنگ پسر عمل کنیم و آماده باشیم تا اینکه مجبور باشیم وسط روز به خانه فرار کنیم زیرا غافلگیر شده ایم.

 

همانطور که می بینید دانستن اینکه در دوران بارداری چه کاری انجام دهید، وقتی از توصیه های بالا استفاده می کنید خیلی سخت نیست. از این اطلاعات ارزشمند برای مقابله با هر چالشی، داشتن بارداری سالم و به دنیا آوردن نوزادی سالم استفاده کنید. می‌توانید توصیه‌ای را انتخاب کنید که برای شما مفید است و همین امروز شروع کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 1,584
  • بازدید کلی : 6,614