loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

پرورش میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک راهی عالی برای دانستن اینکه غذای شما حاوی چه چیزی است و از کجا می‌آید. در حالی که باغبانی بدون استفاده از آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها ممکن است

رامین بازدید : 47 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

پرورش میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک راهی عالی برای دانستن اینکه غذای شما حاوی چه چیزی است و از کجا می‌آید. در حالی که باغبانی بدون استفاده از آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها ممکن است سخت به نظر برسد، اگر اطلاعات درستی داشته باشید، در واقع می‌تواند بسیار آسان و مفید باشد. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه می توان آن را انجام داد.

 

یک نکته عالی باغبانی این است که باغ خود را در شب آبیاری کنید. این تضمین می کند که گرمای خورشید باعث تبخیر آب نمی شود و حداکثر جذب را ممکن می کند. این به گیاهان شما کمک می کند تا مقدار مناسب آب مورد نیاز خود را برای رشد دریافت کنند.

 

یک راه آسان برای حمل و نقل ابزار به باغ، استفاده از کیسه گلف قدیمی است. بسیاری از کیسه‌های گلف دارای پایه‌ای هستند که در دست گرفتن و سازماندهی ابزارها بسیار راحت است. از جیب‌های کناری کیف برای نگهداری انواع ابزار باغبانی، دانه‌ها و دستکش‌ها استفاده کنید یا فقط از آن‌ها برای نگهداری یک نوشیدنی با طراوت استفاده کنید.

 

اگر در باغبانی تازه کار هستید، حتماً آن را ساده نگه دارید. کاشت بیش از حد در ابتدا می تواند منجر به استرس و حیاط خلوت شود که به جای یک باغ زیبا، آشفته است. همچنین باغ های بزرگتر مستعد ابتلا به علف های هرز هستند. در ابتدا آن را کوچک نگه دارید و تجربه بهتری خواهید داشت.

 

یک راه عالی برای به حداکثر رساندن پتانسیل باغ، کاشت گیاهان چند ساله است. برخی از سبزیجات خوراکی سال به سال با حداقل نگهداری مانند علف های هرز، مالچ پاشی و کوددهی بازمی گردند. مارچوبه، پیاز خوشه ای و ترب کوهی همه ساله بازمی گردند. بسته به آب و هوا، گزینه های زیادی برای رشد سبزیجات چند ساله برای حداکثر عملکرد وجود دارد.

 

توده های بزرگ گیاهان چند ساله را تقسیم کنید. برخی از گیاهان چند ساله در صورت بزرگ شدن توده، قدرت خود را از دست می دهند و گلدهی کمتری دارند. گیاهانی مانند گل بابونه شستا، زنبق ریشدار، فلوکس، گل داوودی و گل مخروط از تقسیم شدن هر سه سال یکبار سود می برند. بدون تقسیم، آنها متراکم می شوند و مرکز توده شروع به از بین رفتن می کند. به سادگی کل گیاه را بیرون بیاورید، توپ ریشه را دست نخورده نگه دارید و با استفاده از یک بیل آن را به قطعات تقسیم کنید. با این کار حداقل دو یا سه گیاه جدید خواهید داشت!

 

دریافت گزارش تجزیه و تحلیل خاک برای خاک باغ خود را در نظر بگیرید. این روش نسبتاً ارزان است و می تواند به شما بگوید که چه مواد مغذی باید به خاک خود اضافه کنید تا باغ پربارتری داشته باشید. یک تامین کننده یا تعاونی مزرعه محلی می تواند گزارش را بررسی کند و شما را راهنمایی کند که چه چیزی بخرید.

 

اگر با باغ سبزیجات خود سروکار دارید، کنترل آفات بسیار دشوار است. عاقلانه است که استفاده از مواد شیمیایی خشن را محدود کنید، زیرا سبزیجات خورده می شوند. به جای متوسل شدن به این مواد شیمیایی مضر، می توانید به سادگی با توجه دقیق، آفات باغ را از خود دور کنید. اگر فوراً آفات را گرفتار کردید، ساده ترین راه برای از بین بردن آنها این است که آنها را با دست از گیاهان جدا کنید.

با خرید گیاهان آپارتمانی می توانید در فصل بهار فضای منزل خود را زیبا تر کنید.

یک عنصر کلیدی برای داشتن یک باغ عالی، کود دهی به آن است. انواع مختلفی از کودها در اکثر فروشگاه های خانگی موجود است، اما آنچه برای انواع مختلف باغ ها کار می کند متفاوت است. کود یک انتخاب عالی است، اما بو می دهد. کود دامی که به صورت تجاری تولید می شود، هیچ عامل بیماری زایی برای آلوده کردن سبزیجات در باغ ندارد. برخی از افراد به کودهای شیمیایی سوگند یاد می کنند، اما این کودها روشی ارگانیک برای رشد نیستند.

 

مقداری کرم خاکی به خاک باغچه خود اضافه کنید. کرم های خاکی در تونل زدن و سست کردن خاک بسیار عالی هستند و به ریشه های گیاهان شما فضای هوایی زیادی می دهند. آنها با تجزیه مواد گیاهی مرده به ساخت خاکی غنی از مواد مغذی کمک می کنند. کرم های خاکی نسبت به کودهای تجاری راه حل بسیار بهتری برای باغ شما هستند.

 

یک پیش نیاز مهم برای داشتن یک باغ موفق، آماده کردن خاک برای کاشت بذر یا نهال شماست. خاک ضعیف باعث رشد گیاهان ضعیف می شود. یکی از راه‌های بدست آوردن خاک غنی، خرید یا ساخت کمپوست ارگانیک و مخلوط کردن آن با خاکی است که قصد دارید باغچه بکارید. همچنین می توانید کود دامی را به خاک اضافه کنید تا حاصلخیزتر شود. عاقلانه است که از استفاده از کودهای شیمیایی خودداری کنید، زیرا می توانند محصولات شما را بسوزانند و همچنین برای سلامتی شما مضر باشند.

 

مطمئن باشید که در خاک خود کرم خاکی دارید. کرم های خاکی برای باغبانی ارگانیک خوب حیاتی هستند، زیرا آنها خاک را تهویه می کنند. همچنین، محصولات جانبی هضم کرم خاکی در واقع غذای گیاهی عالی هستند. کرم های خاکی باکتری های خاک را تشویق می کنند که مواد مغذی مورد نیاز را برای گیاهان شما فراهم می کنند و در عین حال با آفات مضر حشرات رقابت می کنند و نیاز به آفت کش ها و کودهای شیمیایی را کاهش می دهند.

 

خاک خود را با کمپوست ارگانیک بارور کنید. باغبانان ارگانیک تمایل دارند خاک خود را دو بار در یک فصل بارور کنند: یک بار قبل از کاشت، و سپس دوباره در میانه یک چرخه رشد. بهترین کود برای استفاده، کمپوست ارگانیک است، زیرا برخلاف کودهای شیمیایی، مواد مغذی را به آرامی آزاد می کند، که مواد مغذی را در یک حرکت آزاد می کنند و سپس اثر خود را از دست می دهند.

 

از مقدار کود آلی که ممکن است نیاز به استفاده داشته باشید نگران نباشید. کودهای آلی حاوی درصد کمتری از مواد مغذی در واحد وزن نسبت به همتایان مصنوعی خود هستند. به همین دلیل، احتمالاً باید حجم بیشتری از کود آلی نسبت به کودهای مصنوعی اعمال شود.

 

تصمیم به استفاده از جایگزین های طبیعی و ارگانیک به جای کودهای شیمیایی رایج تر و سنتی می تواند برای گیاهان، خاک و حتی محیط شما مفید باشد. با گذشت زمان، استفاده از کودهای معدنی می تواند به تدریج باعث تجمع مواد شیمیایی سمی در آب و خاک شود که در نهایت نه تنها حیاط خانه شما، بلکه کل منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

آب اطراف خود را تمیز نگه دارید. هر چیزی که در باغ خود می گذارید، چه آفت کش ها یا کودهای تجاری، همیشه با شسته شدن از طریق زمین به سیستم آب راه پیدا می کند. تنها با استفاده از آب ساده و کودهای طبیعی، از ارگانیک بودن باغبانی و سازگاری با محیط زیست اطمینان حاصل خواهید کرد.

 

همانطور که می بینید، پرورش باغ خود، عاری از مواد شیمیایی موجود در سایر غذاها، نه تنها انجام آن آسان است، بلکه یک محصول غذایی فوق العاده و سالم خواهید داشت که می توانید خودتان آن را بخورید یا با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که به آنها بگویید چه می خورند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 304
  • بازدید سال : 1,596
  • بازدید کلی : 6,626