loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

بارداری مانند میدان جنگی است که باید خود را برای آن آماده کنید. نوسانات خلقی وحشتناک، تورم دردناک، از دست دادن خواب را تجربه خواهید کرد و برای مدت طولانی احساس ناراحتی خواهید کرد. از این مقاله استفا

رامین بازدید : 46 چهارشنبه 10 فروردین 1401 نظرات (0)

بارداری مانند میدان جنگی است که باید خود را برای آن آماده کنید. نوسانات خلقی وحشتناک، تورم دردناک، از دست دادن خواب را تجربه خواهید کرد و برای مدت طولانی احساس ناراحتی خواهید کرد. از این مقاله استفاده کنید تا به شما کمک کند تا بیاموزید چگونه با بارداری به بهترین شکل ممکن کنار بیایید و وقتی همه چیز تمام شد، خوشحال ترین فرد جهان خواهید بود!

از انجام کارهای خانه که می تواند برای جنین شما مضر باشد، اجتناب کنید. زنان باردار نباید با مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده، بالا رفتن از نردبان تمیز کنند و به خصوص باید از تمیز کردن جعبه خاک گربه خودداری کنند. به محیط اطراف خود توجه کنید و برای هر فعالیتی که فکر می کنید ممکن است خطرناک باشد کمک بگیرید.

با دوستان و خانواده خود، به خصوص آنهایی که باردار بوده اند یا در حال حاضر باردار هستند، صحبت کنید. آنها می توانند از شما حمایت کنند و در صورت داشتن هر گونه سوال یا در صورت نیاز به شما کمک کنند. کسانی که قبلاً آن را تجربه کرده اند می توانند بهترین منابعی باشند که در اختیار دارید.

بگذارید خود را نازک کنید. به خصوص در چند ماه گذشته احتمالاً بسیار ناراحت خواهید شد. با سالن های ماساژ محلی و اسپاهای روزانه خود تماس بگیرید. بسیاری از آنها ماساژ بارداری را ارائه می دهند که برای نیازهای شما طراحی شده است. اگر تاریخ زایمان خود را پشت سر گذاشته اید، برخی از آنها ممکن است واقعاً بتوانند از نقاط فشار برای القای زایمان استفاده کنند.

از افزایش وزن نترسید قرار است وزن اضافه کنید. این نه تنها طبیعی است بلکه ضروری است. بدن شما به ذخایر چربی برای شیر مادر، انرژی برای زایمان و زایمان و همچنین مقدار زیادی مایعات اضافی نیاز دارد. وزن اضافه شده را در آغوش بگیرید و بدانید که پس از آن از بین خواهد رفت.

خواب آلودگی در سه ماهه اول بسیار طبیعی است. سطح انرژی شما احتمالاً به دلیل رشد سریع آن کودک به شدت کاهش می یابد. مطمئن شوید که مقدار زیادی استراحت اضافی دارید. زود بخوابید و اگر می توانید برنامه خود را تغییر دهید، دیرتر از خواب بیدار شوید. در صورت نیاز از چرت زدن در وسط روز نترسید.

اطمینان حاصل کنید که برای بیماری هایی که در دوران بارداری از طریق جنسی منتقل می شوند، آزمایش شده اید. اگر شما یک بیماری مقاربتی دارید و هیچ کاری برای درمان آن انجام نمی دهید، ممکن است نه تنها سلامت خود، بلکه سلامت نوزاد خود را نیز به خطر بیندازید. آزمایش های زیادی برای بیماری هایی که از طریق جنسی منتقل می شوند وجود دارد. آنها را می توان از طریق خون، ادرار یا پاپ اسمیر انجام داد. با یک STD سزارین بهترین گزینه است.

برای بسیاری از مردم تزئین جایی که کودکشان قرار است بعد از تولد بخوابد سرگرم کننده است. بودن در اطراف بخار رنگ در دوران بارداری ممکن است سالم ترین چیز نباشد. اگر تهویه مناسب در اتاق وجود داشته باشد بسیار ایمن تر است. دوستان و خانواده را در این مدت دور نگه دارید تا در انجام کارهای سنگین به شما کمک کنند.

در دوران بارداری یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا در هیچ بخش مهمی از رژیم غذایی خود کمبود دارید یا خیر. همچنین می توانید این اطلاعات را با متخصصان پزشکی خود مرور کنید تا نتایج بارداری خود را بهبود بخشید.

هنگامی که باردار شدید، مطمئن شوید که در اسرع وقت به شغل خود اطلاع دهید تا بتوانید در زمان مناسب برای مرخصی زایمان اقدام کنید. این به شما این امکان را می دهد که از قبل آماده شوید و به کارفرمای خود اجازه دهید تا برای زمانی که بیرون هستید، جایگزینی پیدا کند.

حتما یک ویتامین خوب برای دوران بارداری پیدا کنید. در بسیاری از موارد پزشک بهترین دارو را برای شما تجویز می کند، اما می توانید آنها را بدون نسخه نیز پیدا کنید. مطمئن شوید که حداقل 0.4 میلی گرم اسید فولیک در آن وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال منبع آهن اضافی برای مصرف در دوران بارداری باشید.

با خرید زیر دکمه رکابی نوزاد می توانید در فصل تابستان و بهار بهترین لباس ها را برای کودک خود تهیه کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین در مراحل پایانی بارداری شنا کردن است. شما می توانید فقط در استخر خود غوطه ور شوید یا حتی می توانید کلاس ایروبیک در آب را در نظر بگیرید. این بسیاری از دردها و دردهایی را که تجربه می کنید تسکین می دهد و باعث می شود احساس بی وزنی کنید که واقعا می تواند به مچ پا و پاهای شما کمک کند.

همیشه زمان کافی را برای ایجاد یک برنامه زایمان محکم اختصاص دهید. مطمئن شوید که دستورالعمل هایی را به افرادی که برای زایمان در بیمارستان خواهند بود ارائه می دهید. کیف خود را با طرح تولد، کارت بیمه، فرم های ثبت نام، دوربین و لباس های خود و نوزاد ببندید.

خود را در مورد آنچه در دوران بارداری خود انتظار دارید آموزش دهید. از علائم هشدار دهنده یا مناطق نگران کننده آگاه باشید تا بدانید چه زمانی باید با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین نقاط عطف مهم بارداری را مرور کنید تا بدانید کودک شما چگونه رشد می کند. تجربه پیوند قبل از تولد شروع می شود و دانستن چرخه رشد به شما کمک می کند فرزند خود را تصور کنید.

هنگام بارداری حتما مراقب وزن خود باشید. پزشک باید به شما بگوید که چه چیزی باید اضافه کنید (معمولاً حدود 30 پوند)، و شما می خواهید به آن پایبند باشید. اضافه وزن یا کمبود وزن شدید می تواند باعث مشکلات سلامتی (دیابت) و نقایص مادرزادی (شکاف کام) برای کودک شما شود. اضافه وزن همچنین می تواند مشکلات سلامتی زیادی را برای شما در دوران بارداری ایجاد کند.

مطمئن شوید که در دوران بارداری خود را نوازش می کنید. کمی بخوابید، چرت بزنید و حمام کنید. این اطمینان حاصل می کند که به خوبی استراحت کرده و استرس ندارید. همچنین می توانید برای کاهش استرس مدیتیشن انجام دهید یا کتاب بخوانید. بارداری بدون استرس هم برای شما و هم برای جنینتان شادتر است.

شما باید در مورد خطرات سلامتی در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید. در طول بارداری مطلع بودن و آگاهی داشتن از آن مهم است. هر سوالی دارید باید از پزشک خود بپرسید و اگر سوالاتی را که دارید به خاطر نمی آورید، آنها را یادداشت کنید و در قرار ملاقات خود با خود ببرید.

شما آموخته اید که بارداری چقدر می تواند برای بدن شما سخت باشد. همچنین توصیه های صحیح زیادی در مورد نحوه برخورد با بارداری خوانده اید. در حالی که آسان نیست و در مواقعی می تواند برای همه افراد درگیر غیر قابل تحمل باشد، مطمئناً ارزش این همه درد را دارد که یک کودک را به این دنیا بکشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 319
  • بازدید سال : 1,611
  • بازدید کلی : 6,641