loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

بارداری می تواند یک دوره هیجان انگیز در زندگی یک زن و همچنین یک دوران استرس زا باشد. بدن مانند ذهن دچار تغییرات زیادی می شود. حفظ یک بارداری بدون استرس ممکن است چالش برانگیز باشد، اما غیرم

رامین بازدید : 45 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

بارداری می تواند یک دوره هیجان انگیز در زندگی یک زن و همچنین یک دوران استرس زا باشد. بدن مانند ذهن دچار تغییرات زیادی می شود. حفظ یک بارداری بدون استرس ممکن است چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست. پیروی از توصیه های این مقاله می تواند به شما در حفظ سطح استرس در دوران بارداری کمک کند.

 

قبل از باردار شدن، عاقلانه است که به پزشک خود مراجعه کنید. شما می توانید مطمئن شوید که در سلامت کامل هستید، و آنها همچنین توصیه هایی به شما می دهند که می تواند به شما کمک کند. آنها می توانند به شما بگویند که چه زمانی باید تخمک گذاری داشته باشید و برخی ویتامین هایی که باید مصرف کنید.

 

اگر در دوران بارداری خود دچار علائم غیرعادی شدید، از تماس با پزشک خود نترسید. این علائم شامل درد معده، گرفتگی عضلات، خونریزی واژن و به خصوص کاهش سطح فعالیت جنین است. تشخیص اینکه آیا همه چیز از بیرون خوب است یا نه، دشوار است، و بهتر است از پزشک خود بخواهید بررسی کند که آیا چیزی عجیب به نظر می رسد.

 

سعی کنید در دوران بارداری لباس های خیلی تنگ نپوشید. این نوع لباس در واقع باعث می شود جنین شما اکسیژن کافی دریافت نکند و باعث ناراحتی شما شود. شلوار جین بارداری برای زنان باردار موجود است. همچنین زمانی که در خانه هستید، سعی کنید با یک تی شرت گشاد، شلوار گرمکن یا لباس خواب بپوشید.

 

بسیاری از زنان حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند، که حداقل یک احساس تهوع است که در برخی موارد می تواند شدیدتر باشد و شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. برخی از زنان چیزهای زیادی را امتحان می کنند و هیچ آرامشی پیدا نمی کنند. با این حال، برخی دیگر دریافتند که خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز کمک می‌کند، مانند اجتناب از غذاهای تند و پرچرب. اغلب اوقات با ریختن یک آب نبات سفت در دهان تسکین پیدا می کند.

 

نیاز شما به حمایت از بدن در هنگام خواب، زمانی که باردار هستید. می‌توانید بالش‌های بدن را که مخصوص بارداری طراحی شده‌اند، از بسیاری از خرده‌فروشان خریداری کنید. اگر بالش بارداری در دسترس ندارید، می توان از یک بالش معمولی برای حمایت استفاده کرد. برای بهترین حمایت، باید یک بالش بین زانوها و زیر شکم خود قرار دهید.

 

برای زنان باردار مهم است که از خوردن ماهی های خاصی مانند کوسه، اره ماهی و کاشی ماهی خودداری کنند. این ماهی حاوی مقادیر زیادی جیوه است که می تواند مشکلات سلامتی برای کودک شما ایجاد کند. برخی از غذاهای دریایی وجود دارد که خوردن آنها برای زنان باردار بی خطر است، از جمله کنسرو ماهی تن، پولاک، ماهی آزاد، گربه ماهی و میگو.

 

مصرف ویتامین های دوران بارداری ضروری است. بدن شما قبل، حین و بعد از بارداری به تغذیه اضافی نیاز دارد. اگر قصد بارداری دارید، مصرف این ویتامین ها را از قبل شروع کنید. اگر قبلا باردار هستید، برای شروع خیلی دیر نیست. شما همچنان از مزایای آن بهره مند خواهید شد. آنها را خیلی فراتر از زایمان ادامه دهید. حداقل تا زمانی که شیردهی را قطع نکنید.

 

این ایده خوبی است که کیسه بیمارستان خود را زمانی که به 37 هفته یا بیشتر رسیدید ببندید. اگر در حالی که با عجله از در بیرون می روید، وسایلی را در کیسه نیندازید، احتمالاً وسایلی را که هم می خواهید و هم در بیمارستان به آنها نیاز دارید، به خاطر می آورید.

 

قبل از باردار شدن، شما و همسرتان باید هر دو برای معاینه با پزشک خود برنامه ریزی کنید. انجام این کار به شما این شانس را می دهد تا مطمئن شوید که آیا آزمایشات پزشکی بیشتری باید برنامه ریزی شود یا خیر. همچنین می توانید هر سوالی که ممکن است در مورد وضعیت خود یا خود بارداری دارید از پزشک خود بپرسید.

 یکی از نیاز های اصلی کودکان تازه متولد شده خرید سیسمونی است.

برای کمک به جلوگیری از حالت تهوع، سعی کنید در طول روز چیزی ملایم بخورید، مانند کراکر گندم سبوس‌دار یا چیریو. کمی پر نگه داشتن معده بیشتر حالت تهوع را کاهش می دهد. برخی از زنان نیز دریافتند که خوردن زنجبیل متبلور یا نوشیدن چای زنجبیل بسیار مفید است. میان وعده های سالم را آزمایش کنید تا متوجه شوید چه چیزی برای شما مفید است.

 

موقعیت مناسبی برای خوابیدن پیدا کنید. در سه ماهه سوم، خوابیدن به پهلوی چپ شما را در بهترین موقعیت برای رسیدن جریان خون به جنین، رحم و کلیه ها قرار می دهد. اگر راحت‌تر در موقعیت‌های متفاوت بخوابید، اشکالی ندارد، فقط مطمئن شوید که به پشت نخوابید.

 

در دوران بارداری فعال باشید تا سلامت خود را بهبود ببخشید و زایمان را آسان تر کنید. پیاده روی و شنا حتی در اواخر بارداری ورزش های بسیار خوبی هستند. فعال ماندن می تواند خلق و خوی شما را مثبت نگه دارد و روند زایمان از نظر جسمی آسیب زا کمتر کند. اگر در مورد ورزش نگرانی دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص کند چه فعالیت هایی برای شما مناسب است.

 

برنامه زایمان خود را به صورت مکتوب بنویسید و قبل از شروع زایمان آن را با پزشک خود در میان بگذارید. داشتن برنامه کتبی به شما کمک می کند تا روی نوع زایمانی که می خواهید تمرکز کنید و به پزشک کمک می کند تا آنچه را که می خواهید بفهمد. حتی اگر رویدادهای غیرمنتظره می تواند منجر به تغییرات شود، مستند بودن برنامه شما قبل از شروع زایمان به شما آرامش می دهد.

 

پوشش بیمه درمانی خود را در مورد مراقبت های دوران بارداری و زایمان درک کنید. برخی از شرکت های بیمه از شما می خواهند قبل از مراجعه به بیمارستان، پیش ثبت نام کنید. خیلی بهتر است که به جای اینکه اطلاعات بیمه خود را در فاصله بین انقباضات به خاطر بسپارید، چند هفته قبل از موعد مقرر، از هرگونه مدارک مورد نیاز مراقبت کنید.

 

حتی اگر بارداری سالمی دارید، مهم است که تمام قرارهای ملاقات با پزشک خود را رعایت کنید. متأسفانه، هر چیزی ممکن است در بارداری اشتباه پیش برود، حتی در مدت زمانی که از آخرین ملاقات شما گذشته است. گاهی اوقات ممکن است همه چیز اشتباه باشد، اگرچه زن علائمی ندارد.

 

اگر تشخیص داده شد که دیابت بارداری دارید یا مشکل دیگری که دقیقاً مربوط به زمان بارداری است، بدانید که این فقط یک چیز موقتی است. این به شما کمک می کند روزهای بارداری خود را پشت سر بگذارید و بدانید که به محض اینکه کودک خود را در آغوش می گیرید، می دانید که همه چیز ارزشش را داشت.

 

منتظر بمانید تا بعد از تولد نوزادتان عینک یا عینک جدید را بگیرید. بارداری می تواند بینایی را به گونه ای تغییر دهد که احتمالاً پس از تولد نوزاد برطرف می شود. هیچ کس نمی خواهد عینک های گران قیمتی بخرد که چند ماه دیگر باید تعویض شوند!

 

همانطور که در این مقاله در مورد آن صحبت شد، نکات مفید زیادی وجود دارد که می تواند به شما در تنظیم استرس در طول بارداری کمک کند. با همه تغییرات، حتماً استرس وجود دارد. با این حال، هر چه احساسات استرس زا کمتری را تجربه کنید، بارداری سالم تری هم برای مادر و هم برای جنین خواهد داشت.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 308
  • بازدید سال : 1,600
  • بازدید کلی : 6,630