loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  باغبانی ارگانیک برای محیط زیست عالی است و شما می خواهید مطمئن شوید که از آن بهره کامل می برید. از نکات و ترفندهایی که برای شما ارائه کرده ایم استفاده کنید تا از تجربه خود نهایت استفاده را بب

رامین بازدید : 41 شنبه 11 تیر 1401 نظرات (0)

 

باغبانی ارگانیک برای محیط زیست عالی است و شما می خواهید مطمئن شوید که از آن بهره کامل می برید. از نکات و ترفندهایی که برای شما ارائه کرده ایم استفاده کنید تا از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفید زیادی را در اینجا بیابید.

 

بسیار مهم است که علف های هرز را در باغ خود نگه دارید. علف های هرز می توانند سریعتر از آنچه فکر می کنید یک باغ سالم را تصرف کنند. یک راه عالی برای خلاص شدن از شر آنها استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید قطعا علف های هرز را از بین می برد! با قرار دادن محلول سرکه سفید در یک بطری اسپری، می‌توانید علف‌های هرز را به‌جای بیرون کشیدن دستی اسپری کنید.

 

هنگام تصمیم گیری در مورد مکانی برای باغ، خورشید را فراموش نکنید. باغ ها به آفتاب نیاز دارند. تقریباً همه گیاهان و سبزیجات گلدار در نور عالی خورشید بهترین رشد را دارند. سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی به نور خورشید زیادی نیاز دارند و بدون آن تولید نمی کنند. اگر درختانی در بالای منطقه وجود دارد، آنها را کوتاه کنید یا به دنبال مکان دیگری بگردید زیرا باغ بدون آفتاب محکوم به شکست است.

 

از کودهای مجانی برای مصرف استفاده کنید. استفاده از بریده های علف بدون مواد شیمیایی یا ادرار انسان برای یک کود غنی از مواد مغذی و عاری. بیست قسمت آب با یک قسمت ادرار یک کود عالی برای نهال ها است یا بریده های علف را در آب خیس کنید تا چایی برای آبیاری و کود دهی گیاهان درست کنید. بنابراین زمانی که کودها را می توان به صورت رایگان تهیه کرد، برای باغچه خرج نکنید.

 

برای صرفه جویی در هزینه، کود باغچه خود را بسازید. به عنوان مثال، پوسته تخم مرغ شکسته یک کود عالی برای باغ های کوچک، گیاهان سرپوشیده و گیاهان ظرف است. پوسته های تخم مرغ را در سراسر خاک مخلوط کنید تا بهترین اثر را داشته باشید. پوسته‌های تخم‌مرغ حتی این مزیت را دارند که خاک باغ را نیز تهویه می‌کنند.

 

گیاهان گلدانی خود را آبیاری کنید! گیاهان گلدانی را به خوبی آبیاری کنید، اما زیاد آبیاری نکنید که این یک اشتباه رایج است. مریم گلی، آویشن، رزماری و ترخون در محیط تا حدودی خشک آزاردهنده نیستند. از طرفی نعناع، پیازچه و جعفری نیاز به رطوبت دائمی دارند. اطمینان حاصل کنید که ظرف دارای سوراخ های زهکشی کافی است و یک لایه سنگ ریزه در پایه گلدان به عنوان لایه زهکشی قرار دهید. این تضمین می کند که آب مستقیماً به بیرون جریان نمی یابد.

 

نهال ها یا گیاهان جوان خود را خیلی عمیق نکارید. قسمت بالای ریشه یک نهال درختچه یا درخت بزرگ باید درست بالاتر از سطح خاک باشد و سپس برای محافظت از آن با مالچ پوشانده شود. این به ریشه ها اجازه تنفس می دهد و درخت یا درختچه را سالم نگه می دارد.

 

یک سیستم آبپاش برای آبیاری باغ خود نصب کنید. پیدا کردن زمانی برای آبیاری گیاهان خود در هر روز دشوار است، به خصوص اگر خارج از خانه کار می کنید. هیدراتاسیون مناسب برای موفقیت باغ شما ضروری است، بنابراین قرار دادن یک سیستم آبپاش ساده می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند.

 گیاه آگلونما یکی از گیاهانی است که مناسب نگهداری در منازل است و می توانید از ان در منازل خود استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که باغ شما بیشتر از آنچه می‌توانید بخورید سبزیجات تولید می‌کند، می‌توانید دستور العمل‌هایی را بیابید که محصول را در مراحل مختلف بلوغ نیاز دارد. برای مثال، اگر پیش‌بینی می‌کنید که کدو حلوایی بیشتر از نیازتان باشد، می‌توانید شکوفه‌های کدو را برداشت کنید. این باعث می شود باغ شما از نظر پیشنهادات متنوع تر باشد که می توانید از آنها لذت ببرید.

 

برای تقویت آنها، آب باقیمانده حاصل از بخارپز یا جوشاندن سبزیجات را روی گیاهان یا خاک اطراف آنها بریزید. همچنین می توان از پودر قهوه یا چای برای اسیدی کردن خاک برای گاردنیا، رودودندرون و سایر گیاهانی که خاک اسیدی را ترجیح می دهند، استفاده کرد. اگر قارچ گیاهان گلدانی شما را نابود می کند، کمی چای بابونه روی آنها بپاشید و ببینید که آیا کمک می کند.

 

گیاهان همیشه سبز را پرورش دهید. اگر بیش از حد گیاهان همیشه سبز بکارید، باغ شما این خطر را دارد که بسیار تیره به نظر برسد، اما چند گیاه همیشه سبز که به خوبی در جای خود قرار گرفته اند می توانند چارچوبی برای تمام سال ایجاد کنند. به جای چسبیدن به رنگ های تیره، گیاهان همیشه سبز را با شاخ و برگ سبز رنگارنگ یا روشن تر انتخاب کنید. آنها می توانند به عنوان پس زمینه برای گیاهان بهاری و تابستانی مورد استفاده قرار گیرند و در پاییز و زمستان جاذبه اصلی باشند.

 

یک جایگزین ارگانیک برای کودهای شیمیایی کمپوست است. شما می توانید با استفاده از میوه ها، سبزیجات و سایر ضایعات آلی خانه خود کمپوست بسازید. کمپوست به خاک شما مواد مغذی مورد نیاز را می دهد و ساختار آن را بهبود می بخشد.

 

وقت و انرژی خود را با حمل شلنگی که کنار گذاشتن آن سخت است هدر ندهید. یک جفت یا قرقره شلنگ برای تمیز نگه داشتن شلنگ خود تهیه کنید. می توانید یک حلقه شلنگ ثابت برای نگه داشتن شیلنگ خود روی دیوار تهیه کنید، اما اگر می خواهید شلنگ خود را در اطراف باغ خود حمل کنید، می توانید حلقه های شلنگ قابل حمل نیز پیدا کنید.

 

ساخت تخت های مرتفع را در نظر بگیرید. اگر تخت‌های مرتفع خود را بسازید، می‌توانید اندازه مناسبی را برای باغ خود انتخاب کنید و می‌توانید آن را با نوعی خاک مناسب برای چیزی که قصد رشد آن را دارید پر کنید. از آنجایی که خاک فشردگی کمی دارد، اکسیژن بیشتری در خاک وجود خواهد داشت و زهکشی آب بسیار بهتر خواهد بود. خاک در یک بستر مرتفع در بهار خیلی زودتر گرم می شود و فصل رشد را افزایش می دهد.

 

هنگام آبیاری باغ خود، به جای استفاده از شلنگ یا آبخوری، یک شلنگ خیساندنی در نظر بگیرید. اگر فشار شیلنگ های خیساندن را کم کنید، می توانید آب خود را برای ساعت ها روشن نگه دارید تا بخشی از باغ شما به آرامی آبیاری شود. این می تواند زمانی را برای انجام کارهای دیگر در اختیار شما قرار دهد.

 

برای آبیاری باغچه خود از شلنگ خیسانده استفاده کنید. یک شیلنگ خیساندنی به آب اجازه می دهد که مستقیماً در خاک جذب شود، نه اینکه در هوا پخش شود. این به صرفه جویی در آب، یک منبع ارزشمند کمک می کند. برگ‌های گیاه نیز خشک می‌مانند، به این معنی که از مشکلات قارچی مزاحم جلوگیری می‌کنید.

 

در پایان، شما می خواهید یک باغ ارگانیک بسازید زیرا می دانید چه چیزی برای شما و محیط زیست به طور کلی خوب است. این مقاله راه‌های زیادی را ارائه می‌کند که می‌توانید از تجربه باغبانی خود نهایت استفاده را ببرید و امیدواریم بیش از یک چیز را یاد بگیرید که برای شما مفید باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 346
  • بازدید سال : 1,638
  • بازدید کلی : 6,668