loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

اگرچه چالش‌های بارداری بسیار زیاد هستند، اما کارهای پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا کارها بسیار راحت‌تر شود. مقاله زیر را بخوانید و اطلاعات بسیار خوبی در مورد بار

رامین بازدید : 47 جمعه 20 اسفند 1400 نظرات (0)

اگرچه چالش‌های بارداری بسیار زیاد هستند، اما کارهای پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا کارها بسیار راحت‌تر شود. مقاله زیر را بخوانید و اطلاعات بسیار خوبی در مورد بارداری دریافت خواهید کرد.

 

هر بار که بیرون می روید باید ضد آفتاب بزنید. همچنین از تخت‌های سولاریوم دوری کنید. هورمون هایی که به دلیل بارداری شما ایجاد می شوند، آسیب های ناشی از نور خورشید را آسان تر می کنند. البته فقط از ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید.

 

هرگز از درخواست کمک برای بلند کردن وسایل سنگین در دوران بارداری خیلی خجالت نکشید! بلند کردن یک وسیله سنگین می تواند باعث سقط جنین شود، بنابراین درخواست کمک می تواند به معنای واقعی کلمه تفاوت بین مرگ و زندگی باشد! به عنوان جایگزین، یک دوست یا زندگی اقوام را برای خود داشته باشید و از پزشک خود بپرسید که چقدر وزنه باید بلند کنید.

 

بسیاری از زنان حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند، که حداقل یک احساس تهوع است که در برخی موارد می تواند شدیدتر باشد و شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. برخی از زنان چیزهای زیادی را امتحان می کنند و هیچ آرامشی پیدا نمی کنند. با این حال، برخی دیگر دریافتند که خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز کمک می‌کند، مانند اجتناب از غذاهای تند و پرچرب. اغلب اوقات با ریختن یک آب نبات سفت در دهان تسکین پیدا می کند.

 

در صورت بیماری یا اسهال در دوران بارداری، هیدراته ماندن اهمیت دارد. کم آبی برای هر کسی یک خطر اسهال است، اما زنان باردار کم آبی ممکن است در بیمارستان بستری شوند و به IV متصل شوند.

در دوران بارداری، قبل از خواب از نوشیدن زیاد الکل خودداری کنید. نوشیدن مایعات کافی در طول روز برای حفظ آب بدن مهم است. با این حال، شما باید حدود دو ساعت قبل از خواب نوشیدن الکل را متوقف کنید. این به شما کمک می کند از سفرهای مکرر به حمام در زمانی که باید بخوابید اجتناب کنید.

 

اگر احساس کردید کودک در شکم خود حرکت می کند و بعد از چند روز این حرکت متوقف شد، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر چه این ممکن است هیچ معنایی نداشته باشد، ممکن است مشکلی در کودک وجود داشته باشد که اگر به موقع مراقبت شود، پزشک می تواند به رفع آن کمک کند.

 

وقتی باردار می شوید، اگر دوست پسر یا شوهرتان از قبل اطلاعی ندارد، در اسرع وقت به او بگویید. این تحت صلاحدید شماست که چه زمانی باید به والدین و دوستان خود بگویید، زیرا فقط زمانی باید این کار را انجام دهید که در افشای این اطلاعات احساس راحتی کنید.

 

اگر در دوران بارداری رعایت یک رژیم غذایی سالم برایتان سخت است، از شریک زندگی خود بخواهید که به شما بپیوندد تا عادات غذایی قدیمی خود را به عادات سالم جدید تغییر دهید. وقتی یک شریک مفید برای حمایت از شما داشته باشید، همیشه انتخاب درست آسان تر است. هر دوی شما مزایای مصرف بیشتر سبزیجات، غلات کامل و میوه را خواهید دید.

 

هنگام انتخاب اقلام برای کیف بیمارستانی خود، برخی از وسایل راحتی موجود خود را در نظر بگیرید تا اقامت شما دلپذیرتر شود. اقلامی مانند بالم لب یا جوراب‌های نرم مورد علاقه‌تان خوب است، و فراموش نکنید که اگر همسرتان با شما می‌ماند، چند لوازم آرایشی، خوراکی‌ها و لباس‌های عوض کنید.

 

مطمئن شوید که متوجه شده اید که بیمه درمانی شما چه هزینه های مربوط به بارداری را پوشش می دهد و کدام هزینه ها را پوشش نمی دهد، از جمله ویزیت، آزمایشات و سونوگرافی قبل از زایمان. داشتن تصوری از آنچه پیش از موعد بدهکار خواهید بود - از جمله فرانشیز شما - می تواند شوک زمانی را که صورت حساب ها شروع می شود کاهش دهد.

 

برای داشتن بارداری سالم از مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده و سایر پاک کننده های خانگی اجتناب کنید. این وظایف را می توان به یکی از اعضای مورد اعتماد خانواده مانند شوهر یا فرزندان بزرگتر محول کرد. زنان باردار همچنین باید در سه ماهه اول بارداری که اندام های کودک در حال رشد هستند از رنگ کردن یا پرکردن موهای خود اجتناب کنند.

یکی از نیاز هایی نوزادان، سیسمونی نوزاد است که باید آن را تهیه کرد.

در دوران بارداری و شیردهی سعی کنید 300 تا 500 کالری اضافی در روز دریافت کنید. کره بادام زمینی، تخم مرغ، پنیر، آجیل و سایر غذاهای غنی از پروتئین راه های عالی برای دریافت کالری اضافی مورد نیاز به روشی مغذی هستند و پروتئین اضافی برای رشد کودک در حال رشد شما ضروری است.

وقتی باردار هستید، غذاهایی بخورید که قند کم و فیبر بالایی دارند. این به شما کمک می کند وزن بارداری سالمی داشته باشید. غذاهای قندی اغلب احساس گرسنگی را در شما ایجاد می کنند، که احتمال مصرف میان وعده را افزایش می دهد. غذاهایی که فیبر بالایی دارند احساس سیری را در شما ایجاد می کنند و همچنین به بدن شما کمک می کنند تا چربی های اضافی را از بین ببرد.

 

حلقه هایی که دارید را بردارید. اگر در دوران بارداری گرم باشد انگشتان شما متورم می‌شوند و آخرین چیزی که می‌خواهید حلقه‌ای است که کنده نشود و مجبور باشند آن را قطع کنند. همچنین مهم است که هر گونه سوراخ ناف را بردارید تا دچار پارگی یا پارگی نشوید.

 

در دوران بارداری باید به اندازه کافی غذا بخورید. باردار شدن نیاز دارد که بدن شما حدود 300 کالری بیشتر از حد معمول مصرف کند. اگر شما هم ورزش می کنید، نیاز کالری شما را بیش از پیش افزایش می دهد. بدن شما می داند که چه می خواهد، اگر گرسنه هستید، باید غذا بخورید، فقط مطمئن شوید که انتخاب های غذایی خوبی دارید.

 

در دوران بارداری رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. شما به احتمال زیاد در دوران بارداری هوس خواهید کرد و باید به آن افراط کنید، اما همچنین مهم است که از سالم بودن رژیم غذایی خود اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که مقدار زیادی میوه و سبزیجات می خورید و نوشیدنی های سالم مانند آب و آبمیوه می نوشید.

 

اجازه دهید فرد دیگری بستر گربه را در حالی که باردار هستید عوض کند. مدفوع گربه می تواند حاوی توکسوپلاسموز باشد که برای جنین در حال رشد بسیار خطرناک است. اگر شما در معرض آن هستید، کودک شما در معرض آن قرار می گیرد. جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آسان است. فقط وظایف بستر بچه گربه را برای نه ماه آینده به دیگری بسپارید.

 

بعد از اینکه تصمیم به بارداری گرفتید، کنترل هیجان خود سخت است. مطمئن شوید که سلامت شما همیشه در اولویت است. شروع به خوردن یک رژیم غذایی سالم، شامل مقدار زیادی فیبر و سبزیجات کنید. اگر قصد بارداری دارید، اگر خیلی سنگین هستید وزن خود را کاهش دهید.

 

مراقبتی که در حال حاضر از خود انجام می دهید به شما کمک می کند تا بهتر با مسئولیت های همراه با بارداری روبرو شوید. نکات بالا نه تنها انجام این مسئولیت ها را آسان تر می کند، بلکه در نهایت به اطمینان از سلامت کودک شما در بدو تولد و بعد از آن کمک می کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 329
  • بازدید سال : 1,621
  • بازدید کلی : 6,651