loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.

رامین بازدید : 57 چهارشنبه 20 مهر 1401 نظرات (0)

قالیشویی کوروش

 

تازه کردن فرش خانه شما می تواند کار سختی باشد، مگر اینکه متخصصانی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند! بهترین روش انجام این کار و نتایج شگفت انگیزی که با مشاوره در مقاله زیر حاصل خواهد شد را بیاموزید. وقتی دیدید حرفه ای ها چه کاری می توانند انجام دهند، ممکن است دیگر هرگز سعی نکنید خودتان آن را انجام دهید.

 

تمیز کردن یک اتاق با تقسیم آن به ربع بسیار ساده تر است. این اطمینان حاصل می کند که از یک منطقه دو بار عبور نکنید. جارو کشیدن مرتب فرش به شما کمک می کند آن را تمیز و تازه نگه دارید و مجبور نخواهید بود که اغلب با یک قالیشویی حرفه ای تماس بگیرید.

 

به یک شرکت اجازه ندهید هنگام تمیز کردن فرش شما از گرمای بیش از حد استفاده کند. گرما اغلب می تواند به کیفیت فرش آسیب برساند، به خصوص در فرش هایی با رنگ زیاد یا مواد ظریف. این امر به ویژه در هنگام از بین بردن لکه صادق است.

 

در حالی که ممکن است بتوانید از یک شرکت جدیدتر نرخ بسیار خوبی در قالیشویی دریافت کنید، ممکن است ایده خوبی برای شما باشد که با کسانی که تجربه دارند کار کنید. شما نمی خواهید کسی برای رفع مشکل به خانه شما بیاید و به دلیل نداشتن دانش کافی اوضاع را بدتر می کند.

 

قبل از موافقت با استخدام یک شرکت، از آنها بپرسید که آیا بیمه دارند یا خیر. در واقع، حتی ممکن است عاقلانه باشد که مدرک بیمه بخواهید. شرکتی هر چقدر هم که خوب باشد، حوادثی پیش می آید و اگر بیمه نداشته باشند، باید از جیب خود خسارت را بپردازید.

 

اطمینان حاصل کنید که شرکت قالیشویی که استخدام می کنید آدرس واقعی و فیزیکی دارد.  قالیشویی کوروش یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین شرکت های ارائه خدمات شست و شو فرش است. می توانید با مراجعه به سایت قالیشویی کوروش با مشاورین این شرکت صحبت کنید.  در صورت بروز مشکل باید به آدرسی برای مکاتبه دسترسی داشته باشید. شرکتی را استخدام نکنید که فقط شماره صندوق پستی را در اختیار شما قرار دهد.

 

از شرکت قالیشویی بپرسید که آیا قبل از شروع فرآیند تمیز کردن، جاروبرقی می کشند یا خیر. بسته به این عامل تفاوت زیادی در نتیجه کار وجود دارد. اگر به شما می گویند که این کار را نمی کنند، باید با شخص دیگری تماس بگیرید. شما می خواهید که کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.

 

همیشه از یک شرکت نظافتی بالقوه بپرسید که چه مدت عملیاتی بوده است. بدیهی است که بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که تا حدودی در تمیز کردن فرش تجربه داشته باشد. نه تنها آنها به احتمال زیاد می دانند که چه کاری انجام می دهند، بلکه می توانید با مشتریان قبلی مشورت کنید تا میزان رضایت آنها را از شرکت ارزیابی کنید.

 ارزانترین قالیشویی در تهران

ارزانترین همیشه بهترین نیست. احتمال زیادی وجود دارد که از نتایج ناراضی باشید. آن شرکت یا می‌تواند کار با کیفیت پایینی انجام دهد یا ممکن است هزینه‌های اضافی را بپردازد که شما تا زمانی که انجام نشوند از آن مطلع نخواهید شد. قیمت فقط باید در درجه دوم نسبت به کاری که انجام خواهند داد در نظر گرفته شود.

 

تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین راه‌هایی است که شرکت‌های قالیشویی خوب بیشترین کسب و کار را به دست می‌آورند. به همین دلیل است که باید از اطراف بپرسید تا ببینید دوستان، خانواده و همسایگان شما از چه شرکتی برای این سرویس استفاده می کنند. در صورت ارائه جایزه به آنها بگویید چه کسی شما را معرفی کرده است.

 

هرگز از یک محصول جدید بر روی فرش خود بدون آزمایش آن استفاده نکنید. برخی از مواد شیمیایی می توانند باعث ایجاد لکه بر روی فرش های خاص شوند و برخی دیگر می توانند باعث تخریب مواد شوند. همیشه یک نقطه را در گوشه ای آزمایش کنید و قبل از استفاده از آن برای تمیز کردن لکه، بگذارید چند ساعت بماند تا خطر خراب شدن کامل فرش خود را نداشته باشید.

 

همیشه چاپ ریز روی هر کوپنی که از یک شرکت قالیشویی استفاده می کنید، بخوانید. آنها تخفیف و تعداد مشخصی اتاق ارائه می دهند. اطمینان حاصل کنید که می دانید اتاق هایی که به چه اندازه ای اشاره می کنند و راهروها و پله ها نیز شامل می شوند. بپرسید که آیا آنها شامل درمان لکه بینی و بوی بد پس از تمیز کردن نیز می شوند.

 

فهرست سوالات چیزی است که ساختن آن ممکن است آسان نباشد. با سوال در مورد روش های شستشوی فرش و اینکه چه چیزی برای فرش های شخصی شما بهترین کار را انجام می دهد، شروع کنید. دریابید که آنها چه مدت گواهینامه و مجوز دریافت کرده اند. سابقه طولانی تر کسب و کار همیشه بهتر است.

 

پس از اینکه لیست کوتاهی از شرکت ها ایجاد کردید و سؤالاتی برای هر کدام نوشتید، با آنها تماس بگیرید. پاسخ هایی را که به شما می دهند یادداشت کنید تا بتوانید پس از اتمام کار، آنها را با هم مقایسه کنید. فقط حقایق را مقایسه نکنید، بلکه میزان احساس راحتی خود را با آنچه به شما گفته اند نیز مقایسه کنید.

 

بعد از اینکه خدمات قالیشویی را انتخاب کردید، قبل از اینکه آنها کار را انجام دهند، حتما یک سند مکتوب را امضا کنید. این اسناد می تواند قرارداد یا فاکتور با صورت ضمانت باشد. حتما جزئیات را با دقت بخوانید. اگر چیزی عجیب به نظر می رسد، قبل از امضا از آنها بپرسید. فقط آن را امضا نکنید زیرا قیمت آن را دوست دارید. شما نیز باید از شرایط و خدمات راضی باشید.

 

هنگام بررسی مراجع، نقطه خالی بپرسید که آیا آنها با هر کسی که در شرکت کار می کند مرتبط هستند یا خیر. در حالی که آنها ممکن است از شرکت برای تمیز کردن فرش‌های خود استفاده کرده باشند، اما وقتی مادر مالک هستند، از نتایج بد صحبت نمی‌کنند. به مراجع خانوادگی اعتماد نکنید مگر اینکه از بستگان خود شما باشند!

 

یک شرکت قالیشویی را انتخاب کنید که شهرت خوبی دارد. از دوستان راهنمایی بخواهید. تبلیغات شفاهی خوب یکی از بهترین راه ها برای یافتن یک شرکت خوب در هر نوع کسب و کاری است. احتمالاً دوستان زیادی دارید که قبلاً از خدمات قالیشویی استفاده کرده اند. از آنها بپرسید که چه کسانی را توصیه می کنند.

 

به عنوان یک قانون کلی بهتر است فرش های خود را هر 12 تا 18 ماه یکبار تمیز کنید. با این حال، شما همچنین باید فرش خاصی را که دارید و همچنین سن آن را در نظر بگیرید. برخی از فرش ها بیشتر از بقیه نیاز به تمیز کردن دارند، بنابراین باید در معادله لحاظ شود.

 

تمیز کردن تمام فرش‌های خانه شما می‌تواند تمام روز طول بکشد و شما را با کمردرد مواجه کند! به خودتان استراحت دهید و با اجازه دادن به حرفه ای ها برای مدیریت آن، نتایج شگفت انگیزی به دست آورید! امیدواریم که این مقاله تمام اطلاعاتی را که برای استخدام یک شرکت عالی نیاز دارید در اختیار شما قرار داده باشد که فرش های شما را کاملاً نو و جدید به نظر برساند!

رامین بازدید : 65 دوشنبه 14 شهریور 1401 نظرات (0)

کمردرد

ناله کن نقل قول + بیضی. آیا زمانی که شما یا کسی که دوستش دارید تلاش می کند بایستد، این تعجب را اغلب در خانه می شنوید؟ شما به اطلاعات مهمی در مورد نحوه برخورد با کمردرد جدی نیاز دارید. این مقاله چند نکته مفید را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که تمام تلاش خود را برای درمان و مدیریت کمردرد خود انجام می دهید.

 

همیشه کمردرد خود را جدی بگیرید. برای برخی افراد معمول است که به طور کامل آنچه را که در بدنشان می گذرد نادیده می گیرند. آنها فکر می‌کنند که می‌توانند از آنجا دور شوند یا درد را نادیده بگیرند. اگر بیش از حد حرکت کنید می توانید درد خود را بدتر کنید. بنشینید، استراحت کنید و تا زمانی که درد کاهش یابد، کار زیادی انجام ندهید.

 

هر زمان که کارهای خانگی خاصی انجام می دهید، سعی کنید روی یک پا بایستید زیرا این کار به ساخت ماهیچه های مرکزی کمر شما کمک می کند. شما باید پاهای خود را هر 30 ثانیه به صورت متناوب تغییر دهید، و این کمک می کند تا برای حمایتی که نیاز دارید، رشد ماهیچه ای برابر و متعادل در پشت و پاها تضمین شود.

 

در نظر داشته باشید که پرکاربردترین صندلی خود را به صندلی ارگونومیک تبدیل کنید. امروزه چندین صندلی با طراحی ارگونومیک وجود دارد که فقط برای کسانی ساخته شده اند که پشت میز می نشینند یا تمام روز را بیدار می نشینند. این صندلی ها موقعیت بهتری را در داخل صندلی ایجاد می کنند، بنابراین میزان راحتی بیشتر و استرس کمتری را به پشت شما ارائه می دهند.

 

اغلب به فعالیت های قلبی عروقی بپردازید. فعالیت‌های قلبی عروقی کمک بزرگی برای داشتن بدنی سالم‌تر است و به مفاصل و ماهیچه‌ها حالتی عالی می‌دهد و به جلوگیری از کمردرد کمک می‌کند. در حالی که تمرینات عالی دیگری نیز وجود دارد، تمرینات قلبی عروقی فشار بسیار کمتری بر عضلات پشت شما وارد می کند، بنابراین یک ورزش بهینه برای کسانی که کمردرد را تجربه می کنند ارائه می دهد.

 

ورزش یکی از بهترین راه ها برای کمک به خلاص شدن از کمر درد و جلوگیری از آن است. ممکن است فکر کنید که ورزش می تواند باعث کمردرد بیشتر شود، و بدیهی است که اگر نوع یا مقدار ورزش اشتباهی را انتخاب کنید، می تواند باعث کمردرد شود. با این حال، ورزش برای شما مفید است، و همچنین استراحت باید در واقع به کمر شما آسیب بیشتری وارد کند. ورزش های مناسب برای کمر درد را یاد بگیرد و آن ها را انجام دهید.

 

برخی افراد مجبورند ساعت های طولانی کار کنند و در یک زمان بایستند. اگر مجبورید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که سعی می کنید بلند و صاف بایستید. سعی کنید و در صورت امکان هر چند وقت یکبار اجازه دهید پاهایتان هم استراحت کنند، شاید روی چهارپایه یا نیمکت اگر اجازه دارید این کار را انجام دهید.

 

حتماً در مورد روش‌های جایگزین برای درمان، از جمله طب سوزنی و احتمالاً ماساژ، با پزشک خود مشورت کنید. روش‌های دیگری نیز در دسترس هستند، و این راه‌حل‌ها ممکن است به کاهش کمردرد مزمن شما کمک کند. طب سوزنی یک روش درمانی نسبتا قدیمی و اثبات شده است، بنابراین برای درمان های پیشنهادی متفاوتی که ممکن است پزشک شما توصیه کند، آماده باشید.

 ورزش های مناسب برای کمر درد

یکی از زمینه های زندگی شما که می تواند تحت تاثیر کمردرد مزمن قرار گیرد، زندگی جنسی شماست. اگر پنهان بماند، به همسرتان اجازه نمی‌دهید درد کمر شما را درک کند. ممکن است شریک زندگی شما فکر کند که دلیل دیگری فشار آوردن به زندگی جنسی شما است. بنابراین، ضروری است که باز و صادق باشید و به دنبال راه هایی باشید که کمردرد زندگی جنسی شما را مختل نکند.

 

کمر درد یک مشکل بسیار فیزیکی است. درد یک احساس فیزیکی است. با این وجود، کمردرد می تواند ناشی از منابع غیر فیزیکی مانند استرس، اضطراب و احساسات سرکوب شده باشد. استرس و اضطراب باعث انقباض و سفتی عضلات می شود که به کمردرد تبدیل می شود. تمدد اعصاب و همچنین تمرینات بدنی را برای تسکین کمی تمرین کنید. اگر شدید باشد به پزشک مراجعه کنید.

 

کمردرد می‌تواند باعث درد فلج‌کننده شود و اگر از روش‌های بدون نسخه استفاده می‌کنید، داروهای ضد التهاب بهترین گزینه است. تیلنول و سایر داروها در تسکین درد خوب عمل می کنند، اما چیزی را انتخاب کنید که بیشتر حاوی ایبوپروفن باشد. این داروی ضد التهابی بهتر از سایر داروهایی که می توانید مصرف کنید به تسکین کمردرد کمک می کند.

 

بسیاری از مبتلایان به کمردرد متوجه می شوند که خوابیدن روی شکم می تواند به تسکین درد کمک کند. بیشتر کمردردها ناشی از فشار و استرس است و دراز کشیدن به پشت می تواند به دلیل تنش عضلانی این درد را تشدید کند. با این حال، خوابیدن روی شکم می تواند این ماهیچه ها را شل کرده و درد را تسکین دهد.

 

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید، یکی از اولین کارهایی که می خواهید برای بهبود کمردرد انجام دهید، شروع نوعی تمرین روتین است. کاردیو مهم است زیرا به شما در کاهش وزن کمک می کند، اما می خواهید واقعاً روی یک روال عضله سازی خوب تمرکز کنید. بر روی عضلات پشت خود تمرکز کنید.

 

بسیاری ادعا می کنند که تقویت عضلات شکم در واقع می تواند به پیشگیری از کمردرد و حتی تسکین کمردرد موجود کمک کند. این به این دلیل است که شکم‌ها در اطراف پهلو و پشت شما کشیده می‌شوند و فقط آن ماهیچه‌های «واش‌شویی» در پایین شکم شما نیستند. اگر این گروه از عضلات را تقویت کنید، می توانید از کمردرد جلوگیری کنید.

 

ابتلا به کمبود B12 می تواند انرژی شما را تخلیه کند و ماهیچه های شما را خراب کند و این به این معنی است که شما در معرض خطر بسیار بیشتری برای کمردرد شدید هستید. بنابراین مهم است که با مصرف ویتامین های گروه B همراه باشید. برای دریافت مقدار کافی B12 از مکمل های ویتامین و منابع مختلف گوشتی استفاده کنید.

 

نشستن طولانی مدت می تواند ستون فقرات شما را شکنجه کند، بنابراین اگر مجبور به انجام این کار هستید، آن را با پیاده روی کوتاه مکرر یا ورزش های سریع قطع کنید! در عصر حاضر، اکثر ما زمان زیادی را پشت میز یا کامپیوتر می گذرانیم و این می تواند واقعاً برای پشت سر سخت باشد. حداقل هر ساعت یک بار از خواب برخیزید و ورزش کنید! چرا برنامه کوچکی را دانلود نکنید که به شما یادآوری می کند این کار را انجام دهید - و آن را نادیده نگیرید!

 

برای مردان، یک راه ساده برای کاهش کمردرد این است که آن کیف پول را از جیب پشتی خود بیرون بیاورید! اگر مانند اکثر مردان هستید، آن جیب پشتی فقط برای کیف پول شما در نظر گرفته شده است، مهم نیست چقدر مملو از کارت های اعتباری، رسید و پول باشد. مشکل این است که کیف پول می تواند علت کمردرد زیادی باشد زیرا وضعیت شما را تغییر می دهد و به کمر شما فشار می آورد. کیف پول خود را به یک جیب جلو ببرید و تفاوت زیادی خواهید دید.

 

همانطور که قبلا ذکر شد، داشتن اطلاعات صحیح بخش مهمی از مقابله با کمردرد است. نکات ارائه شده در این مقاله را اجرا کنید و درمان کمردرد خود را بسیار بهتر آغاز کنید.

رامین بازدید : 59 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

در حال حاضر تحقیقات زیادی برای کمک به پایان دادن به دیابت انجام شده است. همچنین در صورت ابتلا به این بیماری، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد. برای مدیریت این بیماری خطرناک هر کاری که می توانید انجام دهید. می توانید با استفاده از نکات ذکر شده در مقاله زیر شروع به مبارزه کنید.

 

بیماران دیابتی به دلیل شرایطی که دارند ممکن است در چشمان خود دچار مشکل شوند، بنابراین مطمئن شوید که حداقل سالی یک بار برای آزمایش به اپتومتریست مراجعه کنید. بسیاری از اپتومتریست‌ها دستگاه‌های خاصی دارند که می‌توانند به داخل کره چشم شما نگاه کنند تا آسیب معمولی یک دیابتی را بررسی کنند، و گاهی اوقات می‌توانند بیماری شما را حتی قبل از اینکه علائمی داشته باشید، تشخیص دهند!

 

بیماران دیابتی باید میزان مصرف آب خود را بالا نگه دارند، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه در مرکز خرید، یک بطری با خود داشته باشید. در بیشتر ساختمان ها فواره های آب پیدا خواهید کرد، پس از آن استفاده کنید و آب را پر کنید. شما می توانید بطری های تاشو را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید که به معنای واقعی کلمه جمع می شوند، بنابراین می توانید آنها را در کیف یا کیف خود نگه دارید.

 

بیمارستان ها اغلب کلینیک های دیابت برای مراجعه بیماران محلی دارند و توصیه های خوبی برای شما خواهند داشت. آنها ابزارهایی برای ردیابی قند خون، اطلاعات تغذیه ای برای برنامه غذایی و حتی نکات ورزشی در اختیار شما قرار می دهند. آنها همچنین می توانند یک گروه پشتیبانی عالی برای شما باشند و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهند داد.

 

اگر احساس می‌کنید کسی در مورد دیابت به شما توصیه‌های ناخوشایندی می‌دهد، از او بخواهید که از آن عقب‌نشینی کند. اگر مودبانه این کار را انجام دهید، آزرده نخواهند شد، و مجبور نخواهید بود به حرف‌هایشان درباره چیزهایی گوش دهید که یا برایتان مهم نیست یا قبلاً می‌دانید. اگر دانش لازم برای پشتیبان گیری از آن را داشته باشید، در این صورت استاد دامنه خود خواهید شد!

 

دیابتی ها مجبور نیستند فقط به خاطر شرایطشان این شیرینی را کنار بگذارند. وب سایت های زیادی در دسترس هستند که دستور العمل ها و ایده های بدون شکر را برای کیک، کلوچه و سایر تنقلات شیرین ارائه می دهند. فروشگاه‌های خواربار و مواد غذایی بهداشتی نیز دارای بخش‌هایی هستند که مخصوص شیرینی‌های بدون قند و دیابتی هستند.

 

سس ها را کنار بگذارید و برای کاهش وزن و کنترل دیابت خود به سراغ ادویه بروید. ادویه ها بدون افزودن شکر، کربوهیدرات یا چربی به هر غذایی طعم زیادی می بخشند، بنابراین هنگام آشپزی از آنها استفاده کنید. حتی یک سالاد را می توان با سرکه ساده، روغن و یک مشت رزماری و پونه کوهی زیپ تر کرد!. روش های سنتی برای کنترل قند خون زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و با آنها این بیماری را کنترل کنید.

 

دریابید که آیا دولت ایالتی شما خدمات بهداشتی محله ای را ارائه می دهد که در آن می توانید از درمان، لوازم و نسخه های پزشکی با تخفیف برای کمک به مبارزه با دیابت خود بهره مند شوید. برخی از ایالت ها بیمه درمانی با تخفیف را نیز ارائه می دهند که می تواند کمک بزرگ تری باشد و به شما امکان می دهد در شهر یا شهر خود به دنبال درمان باشید.

 

اگر از هیپوگلیسمی رنج می برید، مهم است که همیشه آدامس یا غذای شیرین دیگری همراه خود داشته باشید. اثرات هیپوگلیسمی می تواند بسیار خطرناک تر از هیپرگلیسمی باشد و هر لحظه می تواند سر زشت خود را به عقب برگرداند. اگر صبحانه نخورده‌اید، این امر به‌ویژه صادق است، زیرا حذف وعده‌های غذایی باعث می‌شود بدنتان هوس قند کند.

 

سعی کنید در هنگام دیابت از مصرف الکل خودداری کنید. حتی مقادیر کم الکل، به ویژه آبجو، می تواند به طور خطرناکی قند خون شما را افزایش دهد. بسیاری از پزشکان موافق هستند که خوردن هر چند وقت یکبار یک لیوان شراب برای بیماران دیابتی اشکالی ندارد، فقط یک لیوان بیشتر ننوشید و هر روز آن را ننوشید.

 

علاوه بر خوردن غذاهای سالم، باید به طور منظم غذا بخورید. به جای خوردن وعده های غذایی بزرگ دو یا سه بار در روز مانند اکثر مردم، وعده های غذایی کوچکتر را با فاصله در طول روز بخورید. انجام این کار قند خون شما را در سطح طبیعی نگه می دارد و گرسنگی را تنظیم می کند.

 

تقریباً همه شرکت‌های بیمه اکنون هزینه تجهیزات کنترل قند خون برای بیماران دیابتی را برای داشتن در خانه پرداخت می‌کنند. مهم است که ماشین ها در شرایط کار خوب و تمیز نگه داشته شوند. این برای اطمینان از به دست آوردن نتایج دقیق حیاتی است. دستورالعمل های سازنده شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه تمیز کردن و نگهداری دستگاه شما دارد.

 

کارفرمایان بالقوه نمی توانند از استخدام افرادی که از دیابت رنج می برند منع کنند. لازم نیست در طول فرآیند استخدام، مسائل پزشکی را به کارفرمایان بگویید.

 

تمام داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را مصرف کنید. دستورالعمل ها را دقیقا دنبال کنید، در غیر این صورت از مزایای درمان بهره مند نخواهید شد. اگر هر گونه عوارض جانبی دارید که دوست ندارید با پزشک خود تماس بگیرید و او ممکن است بتواند چیز دیگری را که با بدن شما مطابقت دارد به شما بدهد.

 

از آنجایی که افرادی که دیابت دارند معمولاً میزان ابتلا به بیماری قلبی نیز بالا است، دیابتی ها باید چربی ها را عاقلانه انتخاب کنند. در رژیم غذایی ما، چربی ها می توانند مضر یا مفید باشند. چربی های اشباع شده که عمدتاً در محصولات حیوانی یافت می شوند، چربی های ناسالم هستند. چربی های ترانس که چربی های هیدروژنه هستند و از تزریق هیدروژن به روغن های گیاهی مایع تشکیل می شوند نیز برای سلامتی شما بسیار مضر هستند. چربی های غیر اشباع چربی های سالم هستند. این چربی ها از منابع گیاهی مشتق شده اند و شامل روغن زیتون و روغن کانولا می شوند.

 

با توجه به ماهیت دیابت و مشکلات گردش خونی که می تواند ایجاد کند، باید همیشه به پاهای خود توجه کنید و مطمئن شوید که هیچ عفونتی در حال توسعه نیست. این مهم است زیرا ابتلا به عفونتی که اگر به موقع تشخیص داده نشود یا مسمومیت خونی شدید ناشی از بافت پوست در حال مرگ می‌تواند منجر به نیاز به قطع عضو شود، بسیار آسان است.

 

وقتی صحبت از مقابله با دیابت می شود، مطمئن شوید که این کار را به تنهایی انجام نمی دهید. این مهم است زیرا اگر یک دوست صمیمی در آنجا داشته باشید که در کنار آمدن با آن به شما کمک کند، مقابله با چنین مشکلاتی بسیار آسان تر است. این می تواند از طریق مشاوره ای که آنها می توانند ارائه دهند یا فقط با داشتن کسی که با او صحبت کنید مفید باشد.

 

مبارزه کردن کلید اصلی است، و اطلاعاتی که در اینجا آموخته‌اید می‌تواند شما را به یک مشت زن بسیار ماهر تبدیل کند که برای مقابله با دیابت وارد رینگ می‌شوید. از این نکات استفاده کنید و هرگز به خاطر شمارش ناامید نخواهید شد. با تاب زدن بیرون بیایید و پیروزی خود را بر این مصیبت سرسخت و خطرناک به دست آورید.

رامین بازدید : 60 چهارشنبه 09 شهریور 1401 نظرات (0)

 

در صورت ابتلا به دیابت، داروهای زیادی وجود دارد که می توانید مصرف کنید، اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید به تنهایی برای مبارزه با این بیماری انجام دهید. تغییر سبک زندگی بهترین روشی است که می توانید دیابت خود را کنترل کنید، و این مقاله به شما در مورد برخی از راه هایی که می توانید این بیماری را مدیریت کنید، راهنمایی می کند.

 

آب لیمو یک افزودنی خوشمزه به هر سالاد یا حتی یک لیوان آب است و مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند به شما در جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا کمک کند. من دوست دارم تکه های یخ آب لیمو درست کنم و بگذارم آنها در نوشیدنی من ذوب شوند و نوشیدن آن را کمی راحت تر می کند.

 

منابع دیابتی خود را پیگیری کنید و مطمئن شوید که همیشه یک نسخه پشتیبان دارید. بدیهی است که نگهداری یک انبار عظیم انسولین امکان پذیر نیست زیرا تاریخ انقضا دارد، اما لانست ها و نوارهای تست اینطور نیستند! انسولین کافی در دسترس داشته باشید تا بدانید به موقع از آن استفاده خواهید کرد، اما هرگز بدون آن نخواهید ماند.

 

اگر بیمه درمانی جامع ندارید و دیابت دارید، نترسید. بسیاری از شرکت‌های دارویی و تولیدکنندگان عرضه برنامه‌هایی دارند که می‌توانند به شما مواد رایگان یا تخفیف زیادی بدهند. ممکن است لازم باشد از پزشک خود درخواست کنید تا این واقعیت را تأیید کند که از نظر مالی در تنگنا هستید.

 

برای اینکه ورزش بعداً سطح گلوکز خون شما را کاهش ندهد، هر 45 دقیقه بعد از تمرین، سطح گلوکز خود را چک کنید. اگر می بینید که سطح شما شروع به کاهش می کند، می توانید به سرعت با یک میان وعده حاوی کربوهیدرات مشکل را برطرف کنید. تا زمانی که در مورد ردیابی سطح گلوکز خود فعال هستید، ورزش نباید مشکلی ایجاد کند.

 https://www.rastaanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-13/9242-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF?pr=1

اگر با هیپوگلیسمی سر و کار دارید، بسیار مهم است که هر جا که می روید آدامس یا مواد قندی دیگری در دسترس داشته باشید. شما باید آماده باشید، زیرا حمله هیپوگلیسمی می تواند در هر مکان یا هر زمانی اتفاق بیفتد. این امر به ویژه در مواردی که صبحانه حذف شده است بیشتر است، زیرا بدن اکنون به دنبال قند است.

 

درست همانطور که می‌توانید نسخه‌های عمومی دیابت بخرید و سالم بمانید، مواد غذایی عمومی نیز می‌توانند به خوبی همتایان نام تجاری خود باشند. صرفه جویی در پول برای همه مهم است، به خصوص زمانی که رژیم غذایی نسبتاً سختی دارید. اگر قصد خرید نام تجاری عمومی را دارید، لیست مواد تشکیل دهنده و داده های تغذیه را با نام تجاری مقایسه کنید تا مطمئن شوید که همان کیفیت را دریافت می کنید.

 

حتی اگر احساس می کنید دیابت شما بهتر شده است، مهم است که مصرف داروهای خود را متوقف نکنید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید که انجام این کار مشکلی ندارد. داروها به احتمال زیاد علائم دیابت شما را تحت کنترل نگه می دارند، بنابراین بدون آنها، سطح گلوکز یا انسولین شما از کنترل خارج می شود.

 

اکثر بیماران دیابتی به طور قابل توجهی اضافه وزن دارند و این به تلاش شما برای کنترل اثرات دیابت آسیب می رساند. برای کاهش وزن و حفظ تغذیه مناسب، تلاش و داشتن یک برنامه غذایی سالم و مداوم بسیار مهم است. کاهش دوبرابر وزن با ورزش در برخی موارد می تواند علائم دیابت را به طور کامل کنترل کند. اگر دیابت برای شما تشخیص داده شده است، باید رژیم غذایی و ورزش منظم را شروع کنید.

 

در صورت ابتلا به دیابت از خوردن غذاهایی که سطح نمک بالایی دارند خودداری کنید. این غذاها می توانند سطح قند خون شما را همراه با افزایش فشار خون بالا ببرند که می تواند عواقب منفی داشته باشد. غذاهای رایج زیادی وجود دارند که این روزها با نمک کم یا بدون نمک درست می شوند.

 

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین صبحانه هایی است که می توانید بخورید. سفیده تخم مرغ مقدار بسیار کمی چربی و کالری دارد و مملو از پروتئین است که برای شروع درست روز به آن نیاز دارید. سعی کنید یک املت سفیده تخم مرغ درست کنید یا از مقداری سفیده تخم مرغ همزده در کنار یک تکه ژامبون لذت ببرید.

 

با توجه به ماهیت دیابت و مشکلات گردش خونی که می تواند ایجاد کند، باید همیشه به پاهای خود توجه کنید و مطمئن شوید که هیچ عفونتی در حال توسعه نیست. این مهم است زیرا ابتلا به عفونتی که اگر به موقع تشخیص داده نشود یا مسمومیت خونی شدید ناشی از بافت پوست در حال مرگ می‌تواند منجر به نیاز به قطع عضو شود، بسیار آسان است.

 

وقتی دیابتی هستید، باید مطمئن شوید که تا حد امکان از غذاهای کامل استفاده می کنید. هنگام خرید همیشه باید میوه ها و سبزیجات تازه بخرید و از خرید بیش از حد غذاهای فرآوری شده حاوی موادی که برای وضعیت شما مضر هستند خودداری کنید. از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی قند زیاد مانند شیرینی ها یا نوشابه خودداری کنید.

 

یک راه خوب برای به حداقل رساندن تأثیر دیابت، ورزش بیشتر است. ورزش بیشتر می تواند حساسیت سلول های شما به انسولین را افزایش دهد، به طوری که بدن شما قادر به جذب گلوکز بیشتری به خودی خود است. این می تواند علائم دیابت را کاهش دهد و به بسیاری از افراد امکان می دهد دیابت خود را با رژیم غذایی مدیریت کنند.

 

برای کسانی که از دیابت رنج می برند، جایگزین های زیادی برای شکر وجود دارد که می تواند میل ما به شکر را برطرف کند. این شیرین کننده های مصنوعی اغلب 25 تا 100 برابر شیرین تر از شکر هستند و بیشتر اوقات نزدیک به صفر کالری دارند. از این شیرین کننده های مصنوعی به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده کنید.

 

اگر سطح گلوکز خون شما پایین است، نباید شکلات را برای افزایش سطح آن انتخاب کنید. شکلات حاوی چربی است و به همین دلیل زمان بیشتری طول می کشد تا بدن شما غذا را جذب کند. در عوض، شما می خواهید از چیزی استفاده کنید که قند دارد اما چربی کمی دارد تا قند را تقویت کند.

 

شما باید مراقب آنچه می خورید باشید. رژیم غذایی شما تفاوت زیادی در نحوه مدیریت دیابت شما ایجاد می کند. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و هر چیزی که کربوهیدرات های تصفیه شده دارد مانند غذاهای ناسالم و آب نبات را حذف کنید. باید سعی کنید سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید. همچنین غذاهای سالم حاوی چربی را انتخاب کنید.

 

همانطور که قبلا گفته شد، تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از عوارض جانبی منفی دیابت ضروری است. متأسفانه گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است. ممکن است در این مقاله چند تاکتیک جدید یاد گرفته باشید، اما اکنون این شما هستید که اگر امیدوارید با دیابت پیشرفت کنید، باید از آنها به درستی استفاده کنید.

رامین بازدید : 56 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

مقابله با دیابت برای میلیون ها نفر در سراسر جهان یک چالش است. در حالی که دیابت یک بیماری است که نباید از آن چشم پوشی کرد، اما در صورت داشتن اطلاعات و توصیه های صحیح می توان با دیابت مبارزه کرد. این مقاله حاوی اطلاعات و توصیه هایی برای کمک به مقابله با دیابت است.

 

آب لیمو یک افزودنی خوشمزه به هر سالاد یا حتی یک لیوان آب است و مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند به شما در جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا کمک کند. من دوست دارم تکه های یخ آب لیمو درست کنم و بگذارم آنها در نوشیدنی من ذوب شوند و نوشیدن آن را کمی راحت تر می کند.

 

ورزش یک عادت کلیدی سبک زندگی برای افراد دیابتی است. شما باید تا حد امکان تحرک داشته باشید تا وزن خود را در حد معقولی نگه دارید و اندام های خود را در حالت نوک بالا نگه دارید. سعی کنید بعد از شام به پیاده روی طولانی بروید یا در محل کار به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

 

تمام داروهایی را که برای دیابت خود مصرف می کنید و هر بیماری دیگری که دارید را پیگیری کنید، در صورتی که نیاز به دانستن داشتید. شما باید اطلاعاتی در مورد نام، دوز و تعداد دفعات مصرف آنها به همراه داشته باشید، در صورتی که در زمان بیرون رفتن اتفاقی برای شما بیفتد یا پزشکی که در حال ملاقات هستید این اطلاعات را درخواست کند.

 

هنگام مسافرت، به خصوص مهم است که غذا را همراه خود داشته باشید. ممکن است در حال قدم زدن در موزه یا خرید در یک منطقه ناشناخته باشید و متوجه شوید که هیچ چیز سالم یا جذابی برای خوردن وجود ندارد. اگر میان‌وعده‌ی خود را دارید، حداقل تا زمانی که بتوانید چیزی دل‌پذیر پیدا کنید، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

اگر تشخیص داده شد که دیابت دارید، چربی های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید. چربی‌های ترانس باعث بیماری قلبی می‌شوند، چربی‌های ناحیه میانی بدن را افزایش می‌دهند و افراد سالم را به دیابت مبتلا می‌کنند. اگر از خوردن این ماده کمتر سالم دست بکشید، می توانید به کاهش احتمال ابتلا به مشکلات قلبی در اوایل زندگی کمک کنید.

 

برای مقابله با دیابت خود، یک تیم پزشکی تشکیل دهید. علاوه بر ارائه دهنده مراقبت های اولیه، باید به پزشکان دیگری مانند چشم پزشک، چشم پزشک و حتی یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که تیم شما با یکدیگر ارتباط برقرار می کند تا بتوانید بهترین مراقبت ممکن را دریافت کنید. اگر نگران هستید که بیمه شما انواع دیگر پزشکان را پوشش نمی دهد، از پزشک عمومی خود بخواهید که به شما معرفی کند.

 

برای اطمینان از اینکه از عوارض مرتبط با دیابت رنج نمی برید، همیشه به اندازه کافی بخوابید. مطالعات نشان داده است افرادی که از کم خوابی رنج می برند غذای بسیار بیشتری می خورند که کنترل دیابت را دشوار می کند. یک استراحت خوب شبانه همچنین به بدن شما کمک می کند تا سطح قند خون خود را کنترل کند.

 

حتی اگر احساس می کنید دیابت شما بهتر شده است، مهم است که مصرف داروهای خود را متوقف نکنید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید که انجام این کار مشکلی ندارد. داروها به احتمال زیاد علائم دیابت شما را تحت کنترل نگه می دارند، بنابراین بدون آنها، سطح گلوکز یا انسولین شما از کنترل خارج می شود.

 

اگر می‌خواهید خوراکی‌ای انتخاب کنید که ممکن است قند بالایی داشته باشد، به سراغ ماده‌ای بروید که پروتئین بالایی نیز دارد. به عنوان مثال، بستنی دارای پروتئین زیادی است که به شما در تجزیه قند موجود در آن کمک می کند. گزینه دیگر چیزکیک با پوسته فیبر بالا است. ماست با انواع توت ها نیز می تواند یک درمان عالی باشد، به خصوص اگر از ماست بدون چربی مانند کفیر استفاده کنید.

 

برای کنترل موثر دیابت از طریق رژیم غذایی، مقدار غذایی که می خورید را تنظیم کنید. پرهیز از پرخوری قند خون شما را از بالا رفتن سرسام آور و ایجاد مشکل جلوگیری می کند، زیرا مقدار غذایی که می خورید بر میزان قند خون شما تأثیر می گذارد. با این حال، خیلی کم هم نخورید، زیرا این نوع عدم تعادل نیز می تواند باعث بیماری شود.

 

وقتی دیابت دارید، مشکلات پا همیشه نگران کننده است. همیشه از پوشیدن کفش های مناسب اطمینان حاصل کنید تا دچار هیچ یک از این مشکلات نشوید. کفش با تهویه مناسب ضروری است. هرچه هوای بیشتری به پای شما برسد گردش خون بهتری خواهید داشت. صندل برای آب و هوای تابستان مهم است.

 

اگر دیابتی هستید، این وزن اضافی را کم کنید. مطالعات علمی نشان داده اند که کاهش حدود دو پوند از وزن بدن می تواند خطرات مربوط به دیابت را تا حدود شانزده درصد کاهش دهد. چند تغییر رژیم غذایی و برخی ورزش های متوسط می تواند شما را در مسیر رسیدن به وزن مطلوب قرار دهد. شما با تلاش برای کاهش وزن به سلامتی خود کمک خواهید کرد.

 

اگر دیابتی هستید و به دنبال ورزش هستید، مطمئن شوید که از ورزش هایی که نیاز به وزنه برداری و هل دادن یا کشیدن اجسام سنگین دارند دوری کنید. در طول این نوع ورزش، فشار خون و سطح قند خون بالا می رود که می تواند منجر به بسیاری از عوامل مضر برای سلامتی شود. برای حفظ امنیت، از انجام چنین تمریناتی اجتناب کنید و وزنه برداری خود را به حداقل برسانید.

 https://mijik.ir/4-models-of-the-best-blood-sugar-testing-devices/

بسیاری از افراد پس از تشخیص دیابت، مصرف قند را ترک می کنند و فکر می کنند که کافی است. اما چیزی که اکثر مردم نمی دانند این است که غذاهای چرب می توانند به همان اندازه برای بیماران دیابتی خطرناک باشند. اگر فردی غذاهای شیرین و چرب را کنار بگذارد، دیابت واقعاً درمان می شود و فرد می تواند سال های زیادی به زندگی خود بیافزاید.

 

پس از ورزش، حتما سطح گلوکز خون خود را حتی چند ساعت بعد پیگیری کنید. بدن شما تا 24 ساعت پس از فعالیت بدنی شدید یا طولانی مدت به سوزاندن گلوکز ادامه می دهد و اگر غذایی برای استخراج گلوکز وجود نداشته باشد، از جریان خون شما گلوکز می گیرد. این می تواند منجر به هیپوگلیسمی شود. پس از یک تمرین کامل، گلوکز خود را هر ساعت چک کنید . اگر افت آن ادامه داشت، مقداری غذای حاوی کربوهیدرات بالا بخورید. این باید به کاهش یا افزایش گلوکز خون شما کمک کند.

 

دیابت یک بیماری وحشتناک است و یک چالش برای میلیون ها نفر است. با این حال، در صورت داشتن اطلاعات دقیق، مقابله با دیابت بسیار آسان تر است. این به شما کمک می کند تا با بدترین علائم دیابت مقابله کنید. توصیه های این مقاله را به کار ببرید و در راه مقابله موثر با دیابت خود باشید.

رامین بازدید : 64 چهارشنبه 12 مرداد 1401 نظرات (0)

 

کمردرد می تواند زندگی شما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. می تواند مانع از بیرون رفتن یا ورزش کردن شما شود و انجام فعالیت های روزانه سخت می شود. اگر شما یکی از افراد زیادی هستید که از کمردرد مکرر رنج می برید، توصیه های زیر به شما کمک خواهد کرد.

 

برای جلوگیری از کمردردهای غیرضروری یا حتی زمانی که می نشینید، وضعیت بدن خود را خوب حفظ کنید. اگرچه آسیب‌ها می‌توانند علت اصلی مشکلات کمر باشند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. حقیقت این است که بسیاری از چیزها می توانند باعث مشکلات کمر شوند، از جمله نشستن طولانی مدت در یک وضعیت.

 

مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید تا ماهیچه های خود را سالم و انعطاف پذیر نگه دارید. بدن انسان حدود 70 درصد آب است و همه چیز، از جمله عضلات و دیسک های ستون فقرات، برای عملکرد صحیح به آب فراوان نیاز دارند. مقدار زیادی آب بنوشید تا ماهیچه های خود را سالم نگه دارید و به آن دیسک ها کمک کنید تا قابلیت جذب ضربه خود را حفظ کنند.

 

برای جلوگیری از کمردرد ناشی از ساعت‌های طولانی رانندگی، می‌توانید از تکیه‌گاه یا بالش‌های پشتی استفاده کنید تا میزان ضربه‌های وارد شده به کمر را کاهش دهید. اگر نمی توانید یک تکیه گاه پشتی برای بستن بند به صندلی داشته باشید، به سادگی قرار دادن یک بالش بین قسمت پایین کمر و صندلی و بین قسمت بالایی پشت و شکاف های باقی مانده در صندلی به شما کمک می کند تا کمر خود را صاف نگه دارید و در عین حال از آن در برابر آن محافظت کنید. شوکه شدن.

 

یک کیف، کیف پول یا کوله پشتی با بند بلند بخرید که می توان آن را روی شانه مقابل به عنوان کالای مورد نظر قرار داد. این اجازه می دهد تا وزن کیف به طور یکنواخت در هر دو طرف بدن شما توزیع شود. همچنین به تراز نگه داشتن شانه‌ها کمک می‌کند، که کمک می‌کند کمر شما آسیب نبیند.

 

اگر مجبورید بخش زیادی از روز را در حالت نشسته باشید، مطمئن شوید که صندلی شما یک پد راحت در پشت دارد. این به کمر شما کمک می‌کند تا از کمردردهای غیرضروری جلوگیری کنید.

 

دلیلش مهم نیست، اگر از کمردرد رنج می برید و مجبور به خم شدن هستید، حتما این کار را با زانو انجام دهید نه با کمر. بسیاری از افراد از کشیدگی یا درد کمر رنج می برند زیرا با استفاده از کمر خم می شوند که فشار زیادی به ستون فقرات وارد می کند.

 

هنگام کار روی میز یا کامپیوتر، مطمئن شوید که در وضعیت مناسب بنشینید یا یک صندلی ارگونومیک خریداری کنید. حتما بلند شوید و راه بروید و عضلات خود را شل کنید. جلوگیری از گرفتگی آن‌ها به جای تلاش برای رفع گرفتگی‌های کمر آسان‌تر است.

 

اگر به صندلی ارتعاشی دسترسی داشته باشید، کمر درد شما می تواند خاطره ای دور باشد. این صندلی‌ها معمولاً دارای سطوح مختلف قدرت سیستم ارتعاشی هستند و همچنین می‌توانند در قسمت‌های خاصی از کمر شما را با دقت بالا ببرند. به عنوان یک امتیاز، صندلی شما نیز ممکن است گرم شود!

 

اگر صبح‌ها کمرتان سفت است، ممکن است قبل از بلند شدن از رختخواب، مدتی را به کشش بگذرانید. در هنگام خواب، خون از پشت خارج می شود تا به گروه های اندام برود، به این معنی که اگر از خواب بیدار شوید و سعی کنید فورا حرکت کنید، عضلات پشت شما آماده نیستند.

 از نشانه های دیسک کمر می توان به درد های شدید در کمر اشاره کرد.

باید بدانید که خواب مناسب می تواند به شما کمک کند تا از شر کمردرد خلاص شوید، اما مهمتر از آن موقعیتی است که در آن می خوابید. مطمئن شوید که در حال چرخش نیستید و مطمئن شوید که بدن شما در هنگام خواب به درستی در یک راستا قرار دارد. یک بالش عالی و یک تشک راحت به شما کمک می کند تا از کمردرد جلوگیری کنید.

 

انجام کارهای ساده می تواند به کاهش کمردرد کمک کند، مانند صرف وقت گذاشتن در هنگام ایستادن یا بلند شدن از رختخواب. حرکات ناگهانی و حرکات تند می تواند عضلات را منقبض کند و حتی باعث لغزش و سر خوردن دیسک ها به اطراف شود. از حرکات خود آگاه باشید و هنگام بلند شدن کمی زمان بگذارید.

 

یک نکته خوب برای کمردرد این است که در صورت نیاز به انجام کاری به دنبال کمک باشید. درخواست کمک از کسی برای بلند کردن وسایل سنگین یا کمک گرفتن در نظافت منزل نشانه ضعف نیست. شما نمی خواهید با عواقب افزایش درد زندگی کنید، فقط به این دلیل که در حال انجام کارهای معمول خانه بودید.

 

هنگام مقابله با کمردرد، همیشه ایده خوبی است که از توزیع یکنواخت وزن هنگام ایستادن اطمینان حاصل کنید. روی یک پا بیشتر از پای دیگر وزن نگذارید. البته، هنگام راه رفتن نمی توانید از این امر اجتناب کنید، اما در حالت ایستاده، وضعیت بدنی مناسب و توزیع وزن یکنواخت را برای کمک به کمردرد حفظ کنید.

 

برای تسکین کمردرد ناشی از کار با کامپیوتر، صندلی خود را تنظیم کنید. ارتفاع صندلی خود را تا حدی تنظیم کنید که صفحه نمایش کامپیوتر زیر سطح چشم شما قرار گیرد و برای دسترسی به صفحه کلید خود نیازی به بلند شدن نداشته باشید. سپس، صندلی خود را به صفحه نمایش نزدیک کنید تا در حین کار خم نشوید. این کار ستون فقرات شما را صاف نگه می دارد و به شما کمک می کند تا بعداً از مشکلات بدتر جلوگیری کنید.

 

از تماشای تلویزیون در رختخواب خودداری کنید. معمولاً مردم در حالی که از تلویزیون آخر شب لذت می برند، خود را حفظ می کنند. این وضعیت ها برای کمر شما بسیار بد و استرس زا هستند. بنابراین برای کاهش کمردرد، فعالیت های تلویزیونی خود را در اتاق نشیمن خود نگه دارید و از اتاق خواب خود برای بهترین کار استفاده کنید!

 

برای کمک به به حداقل رساندن کمردرد، باید از نشستن با کیف پول یا کیف دیگری در جیب عقب خودداری کنید. این امر می‌تواند باعث شود که استخوان خاجی از تراز خارج شود، یا شما را مجبور کند که برای کاهش فشار در یک زاویه بنشینید. هنگام نشستن وسایل را از جیب پشت خود دور نگه دارید تا از کمردرد جلوگیری کنید.

 

یه تخت جدید بگیر بسیاری از افرادی که از کمردرد رنج می برند آن را از یک مقصر غافلگیرکننده دریافت کرده اند: تخت خود. تختی که خیلی نرم است می‌تواند با حمایت نکردن کافی از کمر در هنگام خواب به کمردرد کمک کند. تخت‌هایی را که برای کمر شما مناسب هستند بررسی کنید، ممکن است متوجه شوید که کمردرد شما با حمایت مناسب در شب کاهش می‌یابد.

 

اگر از کمردرد رنج می برید، این نکات را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانند به شما کمک کنند دوباره بهتر زندگی کنید. کمردرد خود را نادیده نگیرید.

رامین بازدید : 55 چهارشنبه 12 مرداد 1401 نظرات (0)

کمردرد یکی از شایع ترین شکایاتی است که پزشکان دریافت می کنند و درمان آن می تواند یکی از سخت ترین آنها باشد. به همین دلیل مهم است که راه های خود را برای مدیریت کمردرد بیابید. این مقاله نکاتی را به شما ارائه می دهد که مقابله با کمردرد شما را کمی آسان تر می کند.

 

برای کمک به پیشگیری یا کاهش کمردرد، سعی کنید هر روز پیاده روی کنید. تحقیقات نشان داده است که پیاده روی به تسکین کمردرد کمک می کند، در حالی که انجام تمرینات خاص برای کاهش کمردرد ممکن است در واقع درد را بدتر کند. اگرچه ممکن است کمر شما درد بگیرد، اما مهم است که برای تسکین به مدت سه ساعت در هفته سریع راه بروید.

 

برای جلوگیری از کمردرد، مطمئن شوید که به درستی و ایمن بلند می کنید. بسیاری از کمردردها ناشی از بلند نکردن صحیح اجسام سنگین است. مطمئن شوید که زانوهای خود را خم کرده اید، شکم خود را سفت نگه داشته اید و جسم را نزدیک بدن خود نگه می دارید. این به رفع فشار زیادی از پشت شما کمک می کند.

 

مطمئن شوید که به اندازه کافی ورزش می کنید. ورزش برای قوی و سالم نگه داشتن عضلات پشت و شکم ضروری است. اگر ماهیچه های شما خیلی ضعیف باشد، فشار بیشتری به استخوان های خود وارد خواهید کرد. ماهیچه‌های قوی‌تر کمک می‌کنند تا بخشی از این استرس را برای خود جبران کنند و استخوان‌ها را نجات دهند.

 

برای جلوگیری از آسیب دیدن کمر هنگام ورزش، همیشه قبل از تمرین بدن خود را گرم کنید و بعد از تمرین بدن خود را خنک کنید. بسیاری از افراد فقط زمان کافی برای انجام تمرین واقعی خود را برنامه ریزی می کنند. با این وجود، درخواست از پشت خود برای بلند کردن و فشار دادن بدون اینکه ابتدا آن را بکشید راهی مطمئن برای آسیب رساندن به آن است. چند دقیقه برای تمرینات کششی کمر تمام چیزی است که برای انتقال ایمن به داخل و خارج از تمرین شما لازم است.

 

اگر کمرتان درد می کند، باید مراقب باشید که در چه وضعیتی می خوابید. با پزشک خود مشورت کنید و ببینید او چه توصیه هایی می کند. اغلب توصیه می شود که به پهلو بخوابید و پاهای خود را کمی خمیده کنید. همچنین اغلب گفته می شود که خوابیدن به پشت ایده خوبی نیست.

 در هنگام مواجه با دیسک کمر خفیف باید حتما به پزشک مراجعه و مراحل درمانی را پیگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که همیشه مراقب وضعیت بدن خود باشید، چه ایستاده و چه نشسته. وضعیت نامناسب به مشکلات کمر منجر می شود. شما باید همیشه روی صندلی خود بنشینید و در صورت امکان تکیه گاه بازوها روی صندلی ها مهم است تا به پشت شما حمایت لازم را بدهد. استفاده طولانی مدت از صندلی بدون تکیه گاه بازو واقعاً می تواند به کمر فشار وارد کند.

 

برای جلوگیری از کمردرد، باید مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می کنید. این به افزایش و تقویت عضلات پشت شما کمک می کند. فقط باید مراقب باشید که وزنه های خیلی سنگین بلند نکنید و کاری انجام ندهید که واقعاً باعث آسیب شود.

 

مهم است که یاد بگیرید چگونه ایمن بلند کنید تا از کمر درد و آسیب جلوگیری کنید. وقتی ایمن بلند می‌شوید، از ماهیچه‌های بزرگ پاهایتان برای محافظت از کمرتان استفاده می‌کنید. زانوها را خم کنید، شکم خود را به داخل بمکید و در حین بلند کردن وسیله، آن را نزدیک بدن خود نگه دارید.

 

از پوشیدن لباس های تنگ که حرکات طبیعی را محدود می کند و به وضعیت بد بدن کمک می کند، خودداری کنید. هر زمانی که یک لباس شما را از حرکت عادی باز می دارد، به طور بالقوه می تواند باعث کمردرد شود. لباس های خیلی تنگ نیز می تواند باعث بی حس شدن پاها و قسمت هایی از کمر شود.

 

اگر می توانید، اگر از کمردرد مزمن رنج می برید، از شلوار جین یا شلوار تنگ اجتناب کنید. شلوار جین یا شلوار تنگ که بر نحوه نشستن، ایستادن یا حتی راه رفتن شما تأثیر می‌گذارد، برای وضعیت بدن شما مضر است و می‌تواند باعث ایجاد درد جدید در پشت یا بدتر شدن دردی شود که ممکن است قبلاً داشته باشید.

 

چطور می خوابی؟ خوابیدن به پشت ممکن است بهترین حالت خوابیدن برای راحتی نباشد، اما معمولاً کمردرد را به ویژه در هنگام استفاده از پد گرم کننده از بین می برد. سعی کنید از خوابیدن روی شکم خودداری کنید.

 

در برخی موارد، مبتلایان به کمردرد دریافتند که طب سوزنی درمان خوبی برای بیماری آنهاست. هیئت منصفه هنوز در مورد طب سوزنی حاضر نیستند، و بسته به میزان موجود بودن آن در منطقه شما ممکن است کمی گران باشد، اما هزاران نفر از مبتلایان به کمردرد به نتایج سوزن ها سوگند یاد می کنند.

 

اگر راه‌حل‌هایی را که می‌دانید برای کمردرد امتحان کرده‌اید و همچنان درد دارید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برای اصلاح به پزشک کایروپراکتیک مراجعه کنید. پزشک کایروپراکتیک احتمالاً می خواهد پشت شما را با اشعه ایکس تصویربرداری کند تا دوره مناسب درمان را تعیین کند. به آرامی تنظیم کنید و ذره ذره دردتان کاهش می یابد.

 

اگر هنگام بیرون آمدن از رختخواب به کمر آسیب می‌زنید، یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند کمک کند، رول چوب نامیده می‌شود. چرخاندن چوب به این صورت انجام می شود که شما رو به لبه تخت قرار بگیرید، زانوهای خود را خم کنید و سپس از بازوها و بالاتنه خود برای پایین آوردن پاها روی زمین استفاده کنید.

 

اگر از کمردرد مزمن رنج می‌برید، یکی از اولین گام‌ها برای کاهش درد، چیزی است که در زیرسیگاری شما وجود دارد. سیگار باعث کاهش جریان خون می شود که منجر به افزایش کمردرد و احتمالاً تخریب دیسک های ستون فقرات می شود.

 

اگر قبلاً آسیب نخاعی دارید و سیگاری هستید، خبر بدی برای شما داریم. استعمال دخانیات در واقع بهبودی کمر شما را سخت تر می کند. هر بار که سیگار می‌کشید باعث می‌شوید که مقدار اکسیژن کمتری به نخاع برسد و برای بهبود سریع به تمام اکسیژن نیاز دارد.

 

تمام تلاش خود را برای نجات کمر خود انجام دهید. با استفاده از بازوی مفصلی می توانید کمردرد را در محل کار کاهش دهید. این دستگاه مانیتور کامپیوتر شما را بالا نگه می دارد و اجازه می دهد آن را به اطراف بچرخانید.

 

با پیشرفت پزشکی، پزشکان راه های بهتری برای درمان کمردرد ارائه خواهند کرد. در عین حال، باید روی آنچه می توانید برای کمک به کاهش کمردرد خود تمرکز کنید. در این مقاله، توصیه‌های بسیار خوبی پیدا کرده‌اید که باعث می‌شود زندگی با کمردرد کمتر چالش برانگیز باشد. این نکات را امتحان کنید و ببینید کدام روش برای شما بهترین کار را دارد.

رامین بازدید : 59 پنجشنبه 06 مرداد 1401 نظرات (0)

منبع مقاله: عصر معاصر

 یکی از مهم ترین لوازم هایی که افراد مبتلا به دیابت باید آن را تهیه کنند دستگاه تست قند خون است. این دستگاه با اندازه گیری میزان قند خون فرد مبتلا به دیابت را از بالا بودن قند خون خود مطلع می کند. با توجه به این که اندازه گیری قند خون از اهمیت بالایی در کنترل و پیشگیری از ابتلا به دیابت را برخوردار است لازم است که با نحوه انتخاب دستگاه تست قند خون و سایر مسائلی که در این رابطه مهم است آشنا شویم. قبل از تهیه دستگاه تست قند خون باید به این موارد توجه کنید:

آیا دستگاهی که قصد خرید آن را دارید معتبر است؟

برای پاسخ به این سوال باید هولوگرام دستگاه و استاندارد های آن را بررسی کنید. داشتن هولوگرام و شماره مجوز از سازمان وزارت بهداشت یکی از اول شرط ها جهت اطمینان از اصالت دستگاه است. وجود هولوگرام بر روی دستگاه تست قند خون بسیار مهم است. پس از این جهت خرید دستگاه قند خون از فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه عرفان طب از اهمیت بالایی برخوردار است. این برچسب نشان می دهد که دستگاه از نظر ایمنی مورد تایید وزارت بهداشت است. متاسفانه در کشور ما تعداد زیادی کمپاتی با ملیت های متفاوت اقدام به عرضه این محصول با کیفیت پایین کرده اند.

چه استاندارد هایی برای دستگاه تست قند خون مهم است؟

بهترین استاندارد برای دستگاه تست قند خون ISO 15197  است. اگر دستگاه تست قند داری استاندارد ISO 15197:2015  باشد یعنی مربوط به سال 2015 است و دستگاه از نظر دقت مورد تایید است و احتمال خطای آن بسیار کم است. در دستگاه های که دارای استاندارد ISO 15197:2003 هستند از دقت کمتری برخوردار هستند، از طرفی میزان دقت دستگاه به خرید نوار تست قند خون با کیفیت نیز بستگی دارد و این کار می تواند میزان دقت دستگاه را افزایش دهد.

آیا دستگاه سیستم کنترل حجم خون دارد؟

سیستم کنترل حجم خون یعنی اگر فرد در زمان تست قند خون مقدار کمی از خون خود را روی نوار قرار دهد دستگاه هشدار می دهد. در این زمان باید نوار قند خون جدیدی در دستگاه قرار داد و این بار به اندازه کافی خون بر روی نوار قرار دهید تا نتیجه صحیح توسط دستگاه گزارش شود. البته در بعضی از دستگاه ها که پیشرفته تر هستند بعد از پیغام هشدار کافی نبودن میزان قند خون فرد می تواند در عرض چند ثانیه دوباره خون را بر روی همان نوار قند قرار دهد تا نتیجه تست قند گزارش شود.

در بعضی از دستگاه ها غیر استاندارد که به این سیستم کنترل حجم قند خون مجهز نیستند در صورتی که خون ناکافی به دستگاه داده شود، دستگاه در تشخیص صحیح میزان قند خون اشتباه می کنید و این موضوع می تواند باعث آسیب به فرد شود.

دستگاه به چه میزان خون نیاز دارد؟

میزان خون مورد نیاز دستگاه در اندازه گیری قند خون یکی از عواملی است که باید به آن توجه کرد. میزان مورد نیاز خون در هر دستگاه با دستگاه دیگری متفاوت است. در دستگاه های نسل جدید میزان قند خون مورد نیاز دستگاه کم تر است در نتیجه می توان در زمان تست شدت ضربه اتو لانست رو کم تر تنظیم کنید تا درد کم تری احساس کنید اما در دستگاه های قدیمی نیاز به خون بیشتری است و باید میزان ضربه  اتو لانست را بیشتر کنید تا خون بیشتری خارج شود که خود این موضوع باعث ایجاد درد بیشتر می شود.

سرعت اندازه گیری دستگاه چقدر است؟

سرعت اندازه گیری و تشخیص میزان قند خون در دستگاه های مختلف متفاوت است. اما این زمان چیزی بین 5 تا 60 ثانیه متغییر است. افرادی که به تشخیص پزشک انسولین تزریق می کنند بهتر است که از دستگاه هایی استفاده کنند که زمان تشخیص پایین تری دارند. ضمنا این افراد باید بعد از هر بار تزریق انسولین، سرنگ انسولین خود را تعویض کنند.

امکانات جانبی دستگاه تست قند خون

  1. حافظه: دستگاه های تست قند خون دارای حافظه ای برای ثبت مقادیر قند خون در هر بار اندازه گیری هستند. بیشتر این دستگاه ها قادرند 100 تا 500 نتیجه را در حافظه خود ذخیره کنند.
  2. گارانتی دستگاه تست قند خون: در زمان خرید دستگاه باید از خدمات شرکت وارد کننده آن اطمینان حاصل کنید. وجود مراکز خدمات می تواند به شما در حل مشکلات و سوالاتتان در مورد دستگاه کمک کند.
  3. امکان اندازه گیری قند خون از سایر نقاط بدن: اگر تمایل به اندازه گیری قند خون از سایر نقاط بدن را دارید می توانید با مطالعه بروشور دستگاه از وجود این موضوع مطمئن شوید.
  4. همواره در نظر داشته باشید که از خرید دستگاه های تست قند خون ارزان یا رایگان جدا خودداری کنید.
  5. بروشور دستگاه را مطالعه کنید

 بعد از تهیه دستگاه و اطلاع از استاندارد بودن آن با دقت دستور العمل های موجود در بروشور دستگاه را مطالعه کنید تا در مورد موارد زیر اطلاع کسب کنید:

  • با معنای علائم موجود روی مانیتور دستگاه آشنا شوید تا در زمان استفاده از دستگاه دچار مشکل نشوید.
  • با کد هایی که ممکن است روی مانیتور دستگاه نمایش داده شود و بیانگر اشکالات در نحوه کار دستگاه هستند آشنا شوید.
  • با محدوده اندازه گیری که دستگاه قادر به اندازه گیری آن است آشنا شوید. گاهی اوقات علائمی رو مانیتور نمایش داده می شود که نشان می دهد که اندازه قند خون بیشتر از میزانی که دستگاه قادر به اندازه گیری آن است.
  • مطمئن شوید که دستگاه نیازی به تمیز کردن و ضد عفونی بعد از هر بار استفاده را ندارد.
  • از نحوه بررسی کیفیت دستگاه و زمان هایی که باید دستگاه را از نظر دقت تست کنید مطلع شوید. گاهی اوقات لازم است که با استفاده از محلول کنترل خود آزمایش شود تا مطمئن شوید دستگاه و نوار قند خون به درستی کار می کنند و دستگاه دچار خطا نشده است.

همواره سلامت باشید. اگر این مقاله برای شما مفید بود لینک آن را به دوستان خود بفرستید تا آن ها نیز با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کنند.

نویسنده مقاله

رامین بازدید : 62 دوشنبه 13 تیر 1401 نظرات (0)

 

آیا از کمردرد مزمن رنج می برید؟ آیا بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد؟ آیا اغلب به دلیل کمردرد از ورزش یا فعالیت های دیگر اجتناب می کنید؟ تو تنها نیستی کمر درد یک مشکل رایج است. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که آیا می توانید کمردرد مزمن خود را هم اکنون حل کنید یا خیر!

 

تنظیمات کایروپراکتیک می تواند به کاهش کمردرد کمک کند. کایروپراکتیک ها ستون فقرات را با استفاده از تکنیک های مختلف دستکاری می کنند تا به تراز کردن ستون فقرات کمک کنند و در نتیجه کمردرد را تسکین دهند. برخی از متخصصان کایروپراکتیک از ابزارهایی مانند تفنگ ضربه ای و تحریک الکتریکی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر تنها به دستکاری فیزیکی متکی هستند. بسیاری از مردم متوجه می شوند که این نوع رویکرد درد کمر آنها را تسکین می دهد.

 

برای تسکین فوری و پایدار درد برای آسیب های جدی کمر، باید از پزشک نسخه بگیرید. متاسفانه، مسکن های بدون نسخه برای درمان کمردرد مزمن ناشی از آسیب های جدی مانند پارگی دیسک طراحی نشده است. اگر نمی توانید فوراً به پزشک کایروپراکتیک خود مراجعه کنید، از پزشک معمولی خود در مورد دریافت نسخه اکسی کدون یا مورفین سؤال کنید.

 

ابتدا از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید. یک داروی ضد التهابی بدون نسخه ساده معمولاً می‌تواند از اکثر کمردردها جلوگیری کند. دستورالعمل‌های روی برچسب را دنبال کنید و وقتی کمرتان شروع به حرکت کرد، آن را طبق دستور مصرف کنید. اگر کافی نیست، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

زمانی که کمر شما درد می کند، با زانوها و باسن با زاویه 90 درجه دراز بکشید. این یک وضعیت راحت است که میزان استرس روی پشت را بسیار بیشتر از بسیاری از موقعیت های مختلف نشستن دیگر کاهش می دهد. اگر این وضعیت احساس راحتی نمی کند، موقعیتی را انتخاب کنید که احساس خوبی داشته باشد و باعث پیچ خوردن ستون فقرات شما نشود.

 

هنگام انجام کارهای خانه تسلیم خمیدن در اطراف خانه آسان است، اما مهم است که روی صاف ایستادن تمرکز کنید، حتی هنگام انجام کارهایی مانند جاروبرقی. کمردرد ناشی از جاروبرقی نتیجه فشار و کشیدن مداوم جاروبرقی است که باعث خمیدگی شما می شود. سعی کنید جاروبرقی را با وزن عضلات پا به سمت جلو حرکت دهید نه اینکه از پشت خود استفاده کنید.

 

اضافه وزن به خصوص برای کمر شما مشکل ایجاد می کند زیرا پوندهای اضافی باعث ایجاد فشار بر روی کمر شما می شود. برای محافظت از کمر در برابر آسیب های جسمی ناشی از چاقی یا اضافه وزن، باید یک رژیم غذایی خوب و وزن سالم داشته باشید. سالم زندگی کنید و کمر خود را سالم نگه دارید.

 

کفش راحت و پاشنه کوتاه بپوشید. فشاری که کفش‌های پاشنه بلند به مچ پا و ساق پا وارد می‌کنند، به بدن شما تا باسن و ستون فقرات منتقل می‌شود. کفش های راحت به شما این امکان را می دهند که طبیعی تر بایستید و راه بروید که می تواند تا حد زیادی از بروز کمردرد در صبح روز بعد بکاهد.

 

حرکات کششی را بسیار جدی بگیرید. با افزایش سن، بدن ما به زمان بیشتری برای حرکت نیاز دارد. زمانی که از رختخواب بیرون می آیید، حدود پنج دقیقه را به انجام تمرینات کششی کمر اختصاص دهید. این به شل شدن ماهیچه های شما کمک می کند و برای آن روز آماده خواهید بود.

 

برای تسکین کمردرد، همیشه وضعیت بدنی مناسب خود را حفظ کنید. بسیاری از بزرگسالان به دلیل خمیده شدن و حتی عدم درک آن درد دارند. هنگامی که نشسته یا ایستاده هستید، مطمئن شوید که پشت شما بسیار صاف است. ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کند. اگرچه بدن شما به آن عادت خواهد کرد و پشت شما بعداً از شما تشکر خواهد کرد.

 یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت اندازه گیری روزانه قند خون است. پزشکان با استفاده از دستگاه تست قند خون به سرعت قند خون افراد را اندازه گیری می کنند.

اگر از کمردرد رنج می برید، سعی کنید هر کاری که می توانید برای کاهش تنش خود انجام دهید. احساس استرس یا اضطراب فقط باعث می‌شود که عضلات شما بیشتر منقبض شوند و هر گونه اسپاسم عضلانی را که قبلاً داشته‌اید بدتر کند. اگر مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می کنید، از کافئین پرهیز می کنید، به موسیقی آرام بخش گوش می دهید و دعا می کنید یا مدیتیشن می کنید، ممکن است متوجه شوید که تنش بسیار کمتری دارید.

 

به منظور کاهش کمردرد، یاد بگیرید که چگونه آرام شوید. این با استراحت بسیار متفاوت است. استراحت صرفاً از بین بردن فشار از نظر جسمی است، آرامش بخشیدن به کاهش تنش و استرس از نظر روحی است. سعی کنید چشمان خود را ببندید و به چیزهای شاد و بدون استرس فکر کنید تا به کاهش تنش کلی در بدن کمک کنید.

 

اگر می توانید، اگر از کمردرد مزمن رنج می برید، از شلوار جین یا شلوار تنگ اجتناب کنید. شلوار جین یا شلوار تنگ که بر نحوه نشستن، ایستادن یا حتی راه رفتن شما تأثیر می‌گذارد، برای وضعیت بدن شما مضر است و می‌تواند باعث ایجاد درد جدید در پشت یا بدتر شدن دردی شود که ممکن است قبلاً داشته باشید.

 

درد مزمن عضلانی، مانند کمردرد، می تواند ناشی از کمبود ویتامین D باشد. برای دریافت سهم مناسب از این ویتامین، مقدار زیادی ماهی با استخوان کوچک، شیر غنی شده و غلات مصرف کنید. همچنین، حتما در معرض نور خورشید قرار بگیرید و استفاده از آن ضد آفتاب را فراموش نکنید!

 

برای مبتلایان به کمردرد، یکی از اولین گام‌های درمان، ترک عادت سیگار کشیدن است. سیگار در واقع جریان خون را کاهش می دهد، که می تواند باعث چیزی به نام انحطاط دیسک ستون فقرات شود.

 

افسردگی می تواند یکی از مقصران مرتبط با کمردرد باشد، بنابراین اگر هر دو را تجربه می کنید، مهم است که علائم افسردگی را همراه با کمردرد درمان کنید. افسردگی ممکن است در واقع به ایجاد درد کمک کند، بنابراین مقصر را از بین ببرید و از شر درد خلاص شوید.

 

20 درصد از تمام نکات مرتبط با کمردرد که خوانده اید، به شما پیشنهاد می کند که تشک خود را بررسی کنید، اما باید بررسی کنید که چه چیزی زیر تشک شما وجود دارد. گاهی اوقات تشک شما برای حمایت از پشت شما کافی نیست. شما به یک فنر جعبه جامد در زیر آن نیاز دارید. فقط با تکیه گاه بالای تشک نروید.

 

مصرف بیش از حد الکل می تواند برای کمر شما مضر باشد. با این حال، نوشیدن گهگاهی شراب قرمز می تواند در صورت داشتن کمردرد تسکین دهد. شراب تنش را آرام می کند، و همچنین می تواند در مقادیر کم یک القا کننده خواب باشد. این می تواند درمان بسیار خوبی برای مبتلایان به کمردرد باشد.

 

همانطور که می‌دانید، اگر از کمردرد مزمن رنج می‌برید، کمردرد می‌تواند بر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد و باعث شود در فعالیت‌های روزانه دچار مشکل شوید. اکنون که می دانید برای رفع کمردرد چه کاری می توان انجام داد، ممکن است بتوانید این مشکل را حل کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید!

رامین بازدید : 59 دوشنبه 13 تیر 1401 نظرات (0)

اگر می خواهید وارد عضله سازی شوید، به اطلاعات مناسب نیاز دارید. اگر هدف شما این است، باید بدانید که چگونه حجم خود را افزایش دهید، اما ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه ماهیچه های بدون چربی بسازید. بدون راهنمایی مناسب، عضله سازی می تواند بسیار سخت تر از آن چیزی باشد که باید باشد. در اینجا چند نکته برای ساده نگه داشتن آن وجود دارد.

 

اگر بین تمرینات استراحت کنید، می توانید سریعتر عضله بسازید، برخلاف تمرین روزانه. دلیل این امر این است که عضلات در هنگام استراحت بهبود می یابند و رشد می کنند و نه در هنگام ورزش. یک برنامه تمرینی ایجاد کنید که بین روزهای تمرین و استراحت متناوب باشد.

 

استفاده کوتاه مدت از مکمل های کراتین می تواند به عضله سازی با حداقل خطرات کمک کند. کراتین نقش مهمی در بدن شما ایفا می کند زیرا برای تولید ATP، یک شکل اساسی و حیاتی انرژی، مورد نیاز است. بدن شما بدون ATP نمی تواند کار کند و کمبود کراتین می تواند باعث مشکلات عضلانی شود. داشتن سطح بالاتر کراتین شما را قادر می سازد تا با شدت بیشتری و برای مدت طولانی تمرین کنید.

 

صبر کلید است. قرار نیست یک شبه توده عضلانی سخت را ایجاد کنید. برای رسیدن به نتایجی که به آن امیدوار هستید، باید طولانی و سخت تلاش کنید. اگر نتایجی را که انتظارش را داشتید نمی بینید، به خودتان اجازه ندهید که ناامید شوید. اهداف خود را معقول و ایمن نگه دارید.

 

هنگام تمرین سخت برای عضله سازی، مطمئن شوید که مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید. کربوهیدرات ها گلوکز مورد نیاز بدن را برای انرژی تامین می کنند. وقتی سخت کار می کنید برای زنده ماندن به انرژی نیاز دارید. عدم مصرف کربوهیدرات کافی می تواند منجر به شکستن ماهیچه های بدن برای تامین پروتئین و کربوهیدرات های مورد نیاز برای زنده ماندن شود.

 

مهم است که تا زمانی که با عضلات خود به شکست عضلانی نرسیده اید، تمرین کنید. بسیاری از افراد زمانی که احساس می‌کنند وزنه‌ها کمی سخت می‌شوند، ورزش را متوقف می‌کنند. فشار دادن تا زمانی که بدن شما دیگر نتواند فشار بیاورد به شما ماهیچه های لاغر و قوی می دهد که واقعاً می خواهید.

 یکی از مهم ترین لوازمی که افراد مبتلا به دیابت باید آن را داشته باشند و از آن استفاده کنند دستگاه فشارسنج دیجیتال است. این فشارسنج با اندازه گیری دقیق فشار خون شما را از ابتلا به فشار خون مطلع می کند.

تمرینات خود را تغییر دهید تحقیقات ثابت کرده است که تغییر در تعداد تکرارها، شدت و تمرینات بهترین ترکیب برای افزایش حجم عضلانی است. بدن ما در سازگاری با تمرینات بسیار خوب است و برای دستیابی به بهترین رشد باید با تغییر تمرینات شوکه شود.

 

از مقایسه خود با دیگران در باشگاه خودداری کنید. تماشای افراد دیگر برای دیدن فرم، تمرینات جدید یا انواع تجهیزات جدید می تواند مفید باشد، اما مقایسه مستقیم مفید نیست. این به این دلیل است که هر کس تیپ بدنی متفاوتی دارد. آنچه برای شما کار می کند ممکن است برای دیگران کارساز نباشد.

 

در روزهای بعد از تمرین، بهتر است استراحت کنید و کربوهیدرات زیادی بخورید. این به بدن شما کمک می کند تا عضله بسازد و پس از صرف انرژی در طول تمرین بازیابی شود. به این ترتیب، بیشترین رشد عضلانی ممکن را از تمرینی که انجام دادید خواهید دید. پاستا، ساندویچ کره بادام زمینی و غذاهای مشابه برای این کار عالی هستند.

 

روزهای استراحت به اندازه روزهای تمرین مهم هستند. اگر ۷ روز در هفته روی عضلات خود کار کنید، نه تنها از نظر ذهنی دچار سوختگی می شوید، بلکه بدن شما به درستی پاسخ نمی دهد. مهم است که حداقل دو روز در هفته استراحت کنید و به عضلات خود اجازه دهید تا استراحت کنند.

 

رژیم لیفتینگ خود را یک روز در میان انجام دهید. پس از یک تمرین شدید، فرآیند سنتز پروتئین ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد. به عبارت دیگر، بدن شما تا دو روز بعد از تمرین عضلانی می‌سازد و تمرین در زمانی که بدن شما هنوز در حال ریکاوری است ممکن است کار سخت شما را خنثی کند. از روز استراحت لذت ببرید - به حداکثر رساندن نتایج شما کمک می کند.

 

از سوپر ست ها در برنامه تمرینی خود استفاده کنید. با انجام دو تمرین پشت سر هم بدون استراحت، عضلات در حال کار با تقاضای بسیار بیشتری مواجه می شوند. سوپرست ها معمولاً شامل گروه های عضلانی مخالف هستند که شامل عضلات دوسر و سه سر می شود. با انجام یک حرکت انزوا پس از یک تمرین ترکیبی بزرگ، رشد بیشتری ممکن است رخ دهد.

 

برای ساختن عضلات بزرگتر، همیشه باید صبح ها به محض بیدار شدن غذا بخورید. صبحانه زودهنگام از تجزیه بافت عضلانی بدن برای انرژی جلوگیری می کند، که به سادگی پیشرفت شما را کند می کند. غذاهای پر پروتئین را انتخاب کنید و مطمئن شوید که در وعده صبحانه کربوهیدرات زیادی نیز مصرف می کنید.

 

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید. در حالی که باید ایده ای داشته باشید که می خواهید در نهایت چگونه به نظر برسید، تنها با پایبندی به اهداف کوچکتر به آن هدف خواهید رسید. به عنوان مثال، سعی کنید در تمرین بعدی خود فقط دو حلقه دوسر دیگر انجام دهید. اگر به فلات برخورد کردید، نگران نباشید. این برای همه اتفاق می افتد. به آن زمان بدهید و به زودی شاهد پیشرفت خواهید بود.

 

به نحوه انجام حرکات شیب برای قسمت بالای سینه خود دقت کنید. اکثر پسرها بالای سینه بسیار ضعیفی دارند و انجام صحیح حرکات شیب می تواند به شما در رشد آن کمک کند. هنگام انجام پرس های نیمکتی با هالتر شیبدار، دست های خود را بازتر از حالت عادی داشته باشید. این به شما امکان می دهد دامنه حرکتی بیشتری در پایین هر تکرار داشته باشید.

 

می توانید تمرینات خود را تازه نگه دارید و سطح انگیزه خود را با تغییر دادن برنامه های روزمره خود هر از گاهی تقویت کنید. به خاطر داشته باشید که یک روال جدید برای تنظیم دقیق عملکرد خود به کمی زمان آزمون و خطا نیاز دارد. طراحی یک روال مؤثر یک کار جدی است. بنابراین، بیشتر از سه یا چهار بار در سال کل روال خود را بازسازی نکنید.

 

کراتین ممکن است مکمل خوبی برای شما باشد. هنگامی که کراتین به رژیم غذایی مناسب اضافه شود، به شما کمک می کند تا به طور مکرر و با شدت بیشتری ورزش کنید. با این حال، همیشه قبل از شروع هر مکمل جدیدی با پزشک مشورت کنید. ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که برای شرایط خاص شما مناسب نیست.

 

برای اینکه واقعاً بیشترین بهره را از هنگ عضله سازی خود ببرید، باید به اطلاعات صحیح در مورد نحوه رسیدن به جایی که می خواهید بروید مجهز باشید. این نکات را در زندگی خود به کار ببرید، و متوجه خواهید شد که چقدر به شما در مسیر عضله سازی که می خواهید انجام دهید کمک می کند.

 

رامین بازدید : 40 شنبه 11 تیر 1401 نظرات (0)

 

چگونه می توانم به سرعت عضله بسازم؟ چه چیزی بیشترین عضله را می سازد؟ مردم از سراسر جهان این سؤالات را می پرسند، اما در یافتن پاسخ های قانونی با مشکل مواجه هستند. به خواندن ادامه دهید تا توصیه های تخصصی را بیابید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

 

حداقل سه بار در هفته تمرین کنید. اگر می خواهید رشد ماهیچه ای قابل توجهی داشته باشید، حداقل به سه جلسه تمرین در هفته نیاز دارید. اگر واقعاً در تمرین با وزنه تازه کار هستید، می توان این میزان را در ابتدا به دو کاهش داد. با این حال، شما باید به محض اینکه بتوانید تعداد جلسات را در هفته افزایش دهید. اگر قبلاً تجربه ای در مورد تمرینات قدرتی دارید، می توانید جلسات بیشتری را نیز اضافه کنید.

 

اگر می خواهید توده عضلانی بیشتری بسازید، سعی کنید وزنه های سنگین را کمتر تکرار کنید. شما باید وزن خود را به تدریج افزایش دهید و برای حداقل پنج تکرار تلاش کنید تا بیشترین وزنی را که ممکن است بلند کنید. وقتی می توانید برای پنج تکرار زندگی کنید، وقت آن است که وزنه ها را افزایش دهید.

 

تحقیق کنید که آیا از بهترین تمرینات برای افزایش حجم عضلانی استفاده می کنید یا خیر. تمرینات مختلف روی قسمت های مختلف بدن کار می کنند و می توانند توده عضلانی بسازند یا ماهیچه های شما را تقویت کنند. فراموش نکنید که از انواع روش های مختلف استفاده کنید تا هر گروه عضلانی کار کند.

 

اهداف عضله سازی را برای خود تعیین کنید و پیشرفت خود را ارزیابی کنید. دیدن بدن‌های بسته به عضله در اطراف ورزشگاه می‌تواند دلسردکننده باشد، اما باید بدانید که این بدن‌ها یک شبه به وجود نیامده‌اند. اهداف خاصی را تعیین کنید که می توانید به آنها برسید و پیشرفت خود را کنترل کنید. اگر می خواهید نتایج را نمی بینید، ممکن است مجبور شوید تمرینات خود را تغییر دهید تا به مسیر درست بازگردید.

 

زندگی خارج از باشگاه را فراموش نکنید. در حالی که عضله سازی یک هدف عالی با فواید فراوان است، به یاد داشته باشید که زندگی ادامه دارد. به نظر می رسد برخی از افرادی که سعی در عضله سازی دارند فعالیت های دیگر را فراموش می کنند. برای دوستان و اقوام وقت بگذارید حتی بهتر از آن، تعدادی از آنها را با خود به باشگاه دعوت کنید. یک زندگی کامل، یک زندگی شاد است و اگر بقیه عمرتان سر جای خود باشد، احساس بهتری در مورد عضله سازی خواهید داشت.

 

ژنتیک در میزان موفقیت عضله سازی که می بینید نقش دارد. اگر خانواده‌تان ژنتیک مناسبی را برای داشتن بدنی که آرزویش را دارید در اختیارتان قرار نداده‌اند، ممکن است مجبور شوید دوچندان کار کنید تا نتیجه‌ای را ببینید. این بدان معنا نیست که غیرممکن است، بلکه به معنای تلاش بیشتر است.

 

باید به فکر گرفتن یک مربی شخصی باشید. یک مربی شخصی در مورد تمرینات خاصی آموزش دیده است که به شما در عضله سازی کمک می کند. مربی شخصی شما همچنین با نکات مختلفی از جمله مواردی مانند آنچه که باید بخورید و همچنین توصیه های مکمل به شما کمک می کند. علاوه بر این، مربی شخصی شما در مواقعی که نیاز دارید تا آن مایل بیشتر را فشار دهید، به شما فشار می آورد تا به شما در ساخت عضلات کمک کند.

 برای اندازه گیری دقیق تر قند خون باید از نوار قند خون با کیفیت بالا استفاده کنید.

سعی کنید ترتیب انجام تمرینات را تغییر دهید. افرادی که ورزش می کنند معمولاً تمرینات را از روی عادت انجام می دهند. با این حال، مهم است که تمرینات را تغییر دهید تا رشد عضلانی بیشتری داشته باشید. سعی کنید ترتیب روال معمول خود را معکوس کنید. این به شما امکان می دهد وزنه های سنگین تری را روی تمریناتی که معمولاً در آخر انجام می دهید، انجام دهید، که می تواند رشد آن عضلات خاص را افزایش دهد.

 

تمرینات ترکیبی یک راه عالی برای انجام یک جلسه تمرین قدرتی تمام بدن در مدت زمان کوتاهی است. چندین گروه عضلانی در هر لیفت استفاده می شود و تمرین را در سراسر بدن شما گسترش می دهد. به عنوان مثال، یک پرس نیمکت از عضلات شانه، سه سر و قفسه سینه به طور همزمان استفاده می کند.

 

سعی کنید زمانی که می خواهید توده عضلانی به دست آورید، غذای مصرفی خود را چرخه کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که در روزهایی که ورزش می کنید خوب غذا بخورید و روزهایی که ورزش نمی کنید کم کنید. زمانی که در روزهایی که خوب غذا می خورید ورزش کنید، بدن شما کالری را به طور موثرتری می سوزاند.

 

همیشه به خاطر داشته باشید که عضله سازی در آشپزخانه و باشگاه اتفاق می افتد. اگر واقعاً می خواهید شاهد قوی شدن عضلات خود باشید، باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما از نظر تغذیه سالم است. ماهیچه های شما به پروتئین های بدون چربی، کربوهیدرات های سالم و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی شما متنوع است و همه این موارد را فراهم می کند.

 

هنگام بلند کردن می توانید کمی گوشه ها را کوتاه کنید، اگرچه همیشه ایمن باشید. استفاده اندکی از بدن برای انجام چند تکرار اضافی راهی عالی برای افزایش میزان تمرین شماست. شما فقط نمی توانید دائماً ول کنید و به نتایج دلخواه برسید. مطمئن شوید که سرعت تکرار شما کنترل شده است. هرگز فرم خود را به خطر نیندازید.

 

هنگام تلاش برای افزایش حجم عضلانی، مصرف غذاهای غنی از پروتئین قبل از تمرین و بلافاصله پس از آن ایده بسیار خوبی است. به عنوان یک قانون کلی خوب، حدود 30 دقیقه قبل از ورزش، 15 گرم پروتئین بخورید، سپس پس از پایان تمرین، 15 گرم دیگر. این معادل حدود یک یا دو لیوان شیر است.

 

برنامه تمرینی شما همیشه به اهداف نیاز دارد، بنابراین به محض اینکه به هدف قدیمی رسیدید، یک هدف جدید تعیین کنید. رسیدن به یک هدف بسیار عالی است و شما سزاوار این هستید که به موفقیت خود افتخار کنید. فقط به یاد داشته باشید که عضله سازی فرآیندی است که می توانید تا زمانی که هدف جدیدی برای آن داشته باشید، به طور نامحدود به آن ادامه دهید.

 

مدت زمانی را که برای تکمیل تمرینات شما طول می کشد را پیگیری کنید. بسیاری از مردم تمرکز خود را روی مقدار وزنه ای که بلند می کنند، تکرارها و میزان استراحتی که می کنند، می گذارند. با این حال، تعداد کمی از افراد روی کل زمان تمرین تمرکز می کنند. با تمرکز بر روی دستیابی به زمان تمرین کوتاه‌تر با انجام همان مقدار کار، می‌توانید مدت زمان صرف شده در باشگاه را کوتاه کنید و اثربخشی تمرین خود را به حداکثر برسانید.

 

آیا همه چیزهایی را که می خواستید بدانید در اینجا پوشش داده ایم؟ اگر سؤال دیگری دارید، در اینترنت تحقیق کنید یا از یک مربی راهنمایی بخواهید. ایجاد رویکردها و تکنیک های جدید یک فرآیند مداوم است، بنابراین مطمئن شوید که از آنچه که دیگران در دنیای تناسب اندام و بدنسازی برای به حداکثر رساندن نتایج انجام می دهند، همگام باشید.

رامین بازدید : 41 شنبه 11 تیر 1401 نظرات (0)

 

باغبانی ارگانیک برای محیط زیست عالی است و شما می خواهید مطمئن شوید که از آن بهره کامل می برید. از نکات و ترفندهایی که برای شما ارائه کرده ایم استفاده کنید تا از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفید زیادی را در اینجا بیابید.

 

بسیار مهم است که علف های هرز را در باغ خود نگه دارید. علف های هرز می توانند سریعتر از آنچه فکر می کنید یک باغ سالم را تصرف کنند. یک راه عالی برای خلاص شدن از شر آنها استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید قطعا علف های هرز را از بین می برد! با قرار دادن محلول سرکه سفید در یک بطری اسپری، می‌توانید علف‌های هرز را به‌جای بیرون کشیدن دستی اسپری کنید.

 

هنگام تصمیم گیری در مورد مکانی برای باغ، خورشید را فراموش نکنید. باغ ها به آفتاب نیاز دارند. تقریباً همه گیاهان و سبزیجات گلدار در نور عالی خورشید بهترین رشد را دارند. سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی به نور خورشید زیادی نیاز دارند و بدون آن تولید نمی کنند. اگر درختانی در بالای منطقه وجود دارد، آنها را کوتاه کنید یا به دنبال مکان دیگری بگردید زیرا باغ بدون آفتاب محکوم به شکست است.

 

از کودهای مجانی برای مصرف استفاده کنید. استفاده از بریده های علف بدون مواد شیمیایی یا ادرار انسان برای یک کود غنی از مواد مغذی و عاری. بیست قسمت آب با یک قسمت ادرار یک کود عالی برای نهال ها است یا بریده های علف را در آب خیس کنید تا چایی برای آبیاری و کود دهی گیاهان درست کنید. بنابراین زمانی که کودها را می توان به صورت رایگان تهیه کرد، برای باغچه خرج نکنید.

 

برای صرفه جویی در هزینه، کود باغچه خود را بسازید. به عنوان مثال، پوسته تخم مرغ شکسته یک کود عالی برای باغ های کوچک، گیاهان سرپوشیده و گیاهان ظرف است. پوسته های تخم مرغ را در سراسر خاک مخلوط کنید تا بهترین اثر را داشته باشید. پوسته‌های تخم‌مرغ حتی این مزیت را دارند که خاک باغ را نیز تهویه می‌کنند.

 

گیاهان گلدانی خود را آبیاری کنید! گیاهان گلدانی را به خوبی آبیاری کنید، اما زیاد آبیاری نکنید که این یک اشتباه رایج است. مریم گلی، آویشن، رزماری و ترخون در محیط تا حدودی خشک آزاردهنده نیستند. از طرفی نعناع، پیازچه و جعفری نیاز به رطوبت دائمی دارند. اطمینان حاصل کنید که ظرف دارای سوراخ های زهکشی کافی است و یک لایه سنگ ریزه در پایه گلدان به عنوان لایه زهکشی قرار دهید. این تضمین می کند که آب مستقیماً به بیرون جریان نمی یابد.

 

نهال ها یا گیاهان جوان خود را خیلی عمیق نکارید. قسمت بالای ریشه یک نهال درختچه یا درخت بزرگ باید درست بالاتر از سطح خاک باشد و سپس برای محافظت از آن با مالچ پوشانده شود. این به ریشه ها اجازه تنفس می دهد و درخت یا درختچه را سالم نگه می دارد.

 

یک سیستم آبپاش برای آبیاری باغ خود نصب کنید. پیدا کردن زمانی برای آبیاری گیاهان خود در هر روز دشوار است، به خصوص اگر خارج از خانه کار می کنید. هیدراتاسیون مناسب برای موفقیت باغ شما ضروری است، بنابراین قرار دادن یک سیستم آبپاش ساده می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند.

 گیاه آگلونما یکی از گیاهانی است که مناسب نگهداری در منازل است و می توانید از ان در منازل خود استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که باغ شما بیشتر از آنچه می‌توانید بخورید سبزیجات تولید می‌کند، می‌توانید دستور العمل‌هایی را بیابید که محصول را در مراحل مختلف بلوغ نیاز دارد. برای مثال، اگر پیش‌بینی می‌کنید که کدو حلوایی بیشتر از نیازتان باشد، می‌توانید شکوفه‌های کدو را برداشت کنید. این باعث می شود باغ شما از نظر پیشنهادات متنوع تر باشد که می توانید از آنها لذت ببرید.

 

برای تقویت آنها، آب باقیمانده حاصل از بخارپز یا جوشاندن سبزیجات را روی گیاهان یا خاک اطراف آنها بریزید. همچنین می توان از پودر قهوه یا چای برای اسیدی کردن خاک برای گاردنیا، رودودندرون و سایر گیاهانی که خاک اسیدی را ترجیح می دهند، استفاده کرد. اگر قارچ گیاهان گلدانی شما را نابود می کند، کمی چای بابونه روی آنها بپاشید و ببینید که آیا کمک می کند.

 

گیاهان همیشه سبز را پرورش دهید. اگر بیش از حد گیاهان همیشه سبز بکارید، باغ شما این خطر را دارد که بسیار تیره به نظر برسد، اما چند گیاه همیشه سبز که به خوبی در جای خود قرار گرفته اند می توانند چارچوبی برای تمام سال ایجاد کنند. به جای چسبیدن به رنگ های تیره، گیاهان همیشه سبز را با شاخ و برگ سبز رنگارنگ یا روشن تر انتخاب کنید. آنها می توانند به عنوان پس زمینه برای گیاهان بهاری و تابستانی مورد استفاده قرار گیرند و در پاییز و زمستان جاذبه اصلی باشند.

 

یک جایگزین ارگانیک برای کودهای شیمیایی کمپوست است. شما می توانید با استفاده از میوه ها، سبزیجات و سایر ضایعات آلی خانه خود کمپوست بسازید. کمپوست به خاک شما مواد مغذی مورد نیاز را می دهد و ساختار آن را بهبود می بخشد.

 

وقت و انرژی خود را با حمل شلنگی که کنار گذاشتن آن سخت است هدر ندهید. یک جفت یا قرقره شلنگ برای تمیز نگه داشتن شلنگ خود تهیه کنید. می توانید یک حلقه شلنگ ثابت برای نگه داشتن شیلنگ خود روی دیوار تهیه کنید، اما اگر می خواهید شلنگ خود را در اطراف باغ خود حمل کنید، می توانید حلقه های شلنگ قابل حمل نیز پیدا کنید.

 

ساخت تخت های مرتفع را در نظر بگیرید. اگر تخت‌های مرتفع خود را بسازید، می‌توانید اندازه مناسبی را برای باغ خود انتخاب کنید و می‌توانید آن را با نوعی خاک مناسب برای چیزی که قصد رشد آن را دارید پر کنید. از آنجایی که خاک فشردگی کمی دارد، اکسیژن بیشتری در خاک وجود خواهد داشت و زهکشی آب بسیار بهتر خواهد بود. خاک در یک بستر مرتفع در بهار خیلی زودتر گرم می شود و فصل رشد را افزایش می دهد.

 

هنگام آبیاری باغ خود، به جای استفاده از شلنگ یا آبخوری، یک شلنگ خیساندنی در نظر بگیرید. اگر فشار شیلنگ های خیساندن را کم کنید، می توانید آب خود را برای ساعت ها روشن نگه دارید تا بخشی از باغ شما به آرامی آبیاری شود. این می تواند زمانی را برای انجام کارهای دیگر در اختیار شما قرار دهد.

 

برای آبیاری باغچه خود از شلنگ خیسانده استفاده کنید. یک شیلنگ خیساندنی به آب اجازه می دهد که مستقیماً در خاک جذب شود، نه اینکه در هوا پخش شود. این به صرفه جویی در آب، یک منبع ارزشمند کمک می کند. برگ‌های گیاه نیز خشک می‌مانند، به این معنی که از مشکلات قارچی مزاحم جلوگیری می‌کنید.

 

در پایان، شما می خواهید یک باغ ارگانیک بسازید زیرا می دانید چه چیزی برای شما و محیط زیست به طور کلی خوب است. این مقاله راه‌های زیادی را ارائه می‌کند که می‌توانید از تجربه باغبانی خود نهایت استفاده را ببرید و امیدواریم بیش از یک چیز را یاد بگیرید که برای شما مفید باشد.

رامین بازدید : 40 دوشنبه 30 خرداد 1401 نظرات (0)

برای اکثر مردم، تغذیه معمولا به معنای رژیم غذایی و کاهش وزن است. بله، این دو چیز بخشی از تغذیه هستند، اما مطمئنا تنها بخش نیستند. تغذیه خوب شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، هیدراته ماندن مناسب و مصرف مکمل های مناسب در صورت نیاز است. کاهش یا افزایش وزن در واقع عوارض جانبی این فرآیند است. رژیم غذایی ایده آل شما به شدت به سن، سطح تناسب اندام و سبک زندگی شما بستگی دارد. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید چه برنامه غذایی برای تیپ بدنی خاص شما مناسب است. برای کشف طرحی که برای شما مناسب است، ادامه دهید.

 

برای تغذیه سالم از قبل برنامه ریزی کنید. میان وعده های سالم را در اختیار داشته باشید تا در لحظه ای که گرسنه می شوید، انتخاب بدی نداشته باشید. اگر انتخاب سالم و تغذیه‌ای آسان‌تر باشد، انتخاب آن گزینه به جای تلاش برای یافتن یک مورد ناسالم به عادت تبدیل می‌شود.

 

مامان همیشه می گفت پوست سیب زمینی و پوست سیب خود را بخور. حق با او بود. اگرچه مشخص نیست، همانطور که او می‌گفت «همه ویتامین‌ها در پوست هستند»، درست است که خوردن پوست بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، تغذیه اضافی فیبر غذا را تأمین می‌کند یا خیر. البته، مهم است که میوه‌ها و سبزیجاتی که پوست یا پوست آن‌ها را می‌خورید کاملاً بشویید - یا بهتر است اگر استطاعت مالی دارید، ارگانیک بخرید.

 

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای اطمینان از تغذیه مناسب انجام دهید، گنجاندن یک مولتی ویتامین خوب در رژیم روزانه خود است. یک مولتی ویتامین خوب باید در مقابل توصیه های پزشک برای شما متعادل باشد، نه RDA. این مولتی ویتامین‌ها سطوح لازم از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف را به بدن شما می‌رسانند که ممکن است در رژیم غذایی خود دریافت نکنید.

 

سعی کنید غذاهای ارگانیک را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود بگنجانید. غذاهای ارگانیک عاری از آفت کش ها، هورمون ها و مواد شیمیایی هستند که به طور بالقوه می توانند مشکلاتی را در بدن شما ایجاد کنند. غذاهای ارگانیک همچنین حاوی مواد مغذی و ویتامین های بیشتری نسبت به همتایان غیر ارگانیک خود هستند. علاوه بر این، غذاهای ارگانیک اغلب طعم بهتری دارند.

 

یک رژیم غذایی که شامل تغذیه مناسب باشد شامل 8 اونس گوشت بدون چربی در روز خواهد بود. این تضمین می کند که پروتئین و آهن مورد نیاز خود را مصرف کنید. انتخاب های عالی شامل گاومیش کوهان دار، آهو یا هر نوع گوشت بدون چربی دیگری است.

 

یک نکته عالی برای داشتن یک سبک زندگی سالم این است که بدانید خوردن غذاهای غنی از چربی لزوما چیز بدی نیست. انواع خاصی از چربی ها، مانند چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع، بسیار سالم هستند. چربی غیراشباع نوع بد چربی است. آجیل منبع خوبی از چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع است.

 افراد مبتلا به دیابت باید با استفاده از دستگاه تست قند خون، قند خون خود را به صورت روزانه اندازه گیری کنند. برای خرید دستگاه تست قند خون از عرفان طب به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.

یک نکته تغذیه عالی این است که مراقب آنچه در بلغور جو دوسر خود می گذارید باشید. بلغور جو دوسر یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید بخورید، اما اگر شروع به افزودن مواد به آن کنید، می تواند به یک وعده غذایی ناسالم تبدیل شود. از قرار دادن موادی مانند شکر قهوه ای یا میوه های خشک در بلغور جو دوسر خودداری کنید.

 

غذاهای غنی از کلسیم ضروری هستند. غذاهای سرشار از کلسیم عبارتند از: لوبیا، آجیل، لبنیات و سبزیجات تیره رنگ. کلسیم برای بدن شما برای حفظ استخوان های قوی و دندان های سالم حیاتی است. کمبود کلسیم می تواند عامل پوکی استخوان باشد. این بیماری دردناک باعث می شود استخوان های شما نرم و شکننده شوند.

 

برای کمک به بدن در مبارزه با بیماری ها، مقدار زیادی غذاهای حاوی ویتامین D بخورید. ویتامین D به تنظیم پاسخ های سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خطر بسیاری از عفونت ها را کاهش می دهد. همچنین می تواند از خستگی مزمن جلوگیری کند. غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از ماهی سالمون، تخم مرغ و ماهی تن. شیر یکی دیگر از منابع عالی است.

 

زمانی که باردار هستید و تغذیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زمانی که تمایلی به غذا خوردن ندارید، ممکن است به سختی بتوان لوازم ضروری را برای خود و کودکتان به دست آورد. یک تکه انبه را امتحان کنید. عطر یک انبه رسیده واقعا فریبنده است و همچنین سرشار از آهن است!

 

اگر به دنبال ویتامینی هستید که به کاهش افسردگی و غم و اندوه کمک کند، به دنبال ویتامین B-12 نباشید. این ویتامین یک افزودنی عالی به زرادخانه صبحگاهی شماست، زیرا به شما کمک می‌کند تا روحیه خوبی داشته باشید تا در تمام روز انگیزه ورزش و تغذیه خوب داشته باشید.

 

برای گنجاندن تغذیه خوب در زندگی خود، یادگیری پخت و پز خودتان کلیدی است. غذاهای تازه تهیه شده از مواد تازه هر بار غذاهای از پیش پخته شده و از پیش بسته بندی شده را شکست می دهند. حتی اگر تلاش خاصی برای آشپزی سالم انجام ندهید، باز هم آشپزی رژیمی بهتری نسبت به غذاهایی که در فروشگاه دارید خواهید داشت.

 

چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید. برخی از چربی ها برای بدن شما مفید هستند و به شما اجازه می دهند پوستی نرم و لطیف داشته باشید. آنها با التهاب مبارزه می کنند و هورمون ها را کنترل می کنند، چیزهایی که بر سلامت پوست شما تأثیر می گذارد. آجیل و روغن ماهی به صورت مکمل وجود دارند و می توانند اشکال بسیار سالمی از چربی را فراهم کنند.

 

آیا مدفوع شل و آبکی دارید؟ اگر چنین است، ممکن است نیاز به رژیم میوه داشته باشید. فیبر موجود در میوه به شما کمک می کند منظم بمانید و مزیت ثانویه آن این است که بسیار خوشمزه است.

 

بشقاب رنگارنگ بشقاب سالمی است. حداقل نیمی از بشقاب شام خود را با سبزیجات قرمز، نارنجی و سبز تیره پر کنید و به سمت یک وعده غذایی متعادل و مملو از ویتامین ها و سایر مواد مغذی می روید. برای تمام کردن غذا، یک غذای جانبی میوه به وعده غذایی خود اضافه کنید.

 

یک نکته عالی تغذیه برای هر فرد این است که مطمئن شوید هر روز صبح صبحانه می خورید. این جمله که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است دیگر نمی تواند درست باشد . خوردن درست زمانی که از خواب بیدار می شوید، متابولیسم شما را شروع می کند تا بتوانید در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

 

برای انجام برخی از انتخاب های تغذیه ای خوب نیازی به شروع یک رژیم غذایی ندارید. تغذیه به این معناست که بدن شما تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای دستیابی به سلامت کامل را دریافت کند. همانطور که در اینجا بحث شد، نوع بدن هر فرد متفاوت است، بنابراین نیازهای تغذیه ای هر فرد متفاوت است. با این حال، اگر می خواهید سطح کلی سلامت خود را بهبود بخشید، توجه به نکات ارائه شده در بالا احتمالا یک حرکت هوشمندانه از سوی شما است.

 

رامین بازدید : 44 دوشنبه 30 خرداد 1401 نظرات (0)

 

انتخاب های مغذی و سالم از داشتن اطلاعات درست ناشی می شود. انتخاب های تحصیل کرده بهترین راه برای سالم ماندن است. مقاله زیر راهکارهایی برای کمک به سلامتی شما ارائه می دهد.

 

غلات کامل را به جای نان سفید انتخاب کنید. نان های سفید از آردی تهیه می شوند که بسیار فرآوری شده و ارزش غذایی اصلی خود را از دست داده است. در عوض، نان های سبوس دار را انتخاب کنید. آنها نه تنها برای سلامتی شما بهتر هستند، بلکه طعم بهتری دارند و سیر کننده تر هستند، به این معنی که کمتر غذا می خورید.

 

برای حفظ سلامت بدن، خواب کافی بسیار مفید است. یک نکته خوب خواب که هر کسی می تواند انجام دهد این است که مصرف الکل، نیکوتین و کافئین را محدود کند. این مواد می توانند الگوهای خواب را بر هم بزنند و در نتیجه از استراحت مناسب بدن جلوگیری می کنند.

 

اگر می‌خواهید سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید، یک رژیم غذایی متعادل یکی از حیاتی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به آن است. سعی کنید حدود 20 درصد از کالری خود را در پروتئین، حدود 30 درصد از کالری خود را در چربی ها و حدود 50 درصد را در کربوهیدرات ها مصرف کنید. این شما را در مسیر درستی برای یک سبک زندگی بهتر قرار می دهد.

 

گیاهان خود را برای پخت و پز در یک باغ ظرف بکارید. گیاهان تازه بدون افزودن چربی یا کالری به غذا طعم فوق العاده ای می دهند. اگر خودتان پرورش دهید، همیشه مجموعه ای از گیاهان مورد علاقه خود را در دست خواهید داشت. در حین پخت حتماً سبزی ها را اضافه کنید تا طعم آن واقعاً قوی باشد.

 

سعی کنید هنگام بیرون رفتن از رستوران، یک بشقاب را با یکی از دوستان یا عزیزان خود به اشتراک بگذارید. حتی گزینه های سالم به طور کلی در بخش های بزرگ سرو می شوند، بنابراین، چربی و کالری بیش از حد به همراه دارند. از این طریق نه تنها در کالری صرفه جویی می کنید، بلکه در هزینه نیز صرفه جویی می کنید. این یک راه خوب برای اتخاذ یک رژیم غذایی سالم است در حالی که هنوز می توانید بیرون غذا بخورید.

 

شما می توانید بدون اینکه فرزندانتان متوجه شوند، با غذا بسیار خلاق باشید. مقداری سبزیجات اضافی را خرد کرده و در فلفل قرمز خود بریزید. شما همیشه می توانید میوه را پوره کنید و آن را به اسموتی اضافه کنید تا کودک شما فکر کند که یک دسر سرد خوب میل می کند.

 

برای بهترین تغذیه، چربی ها را عاقلانه انتخاب کنید. زمانی تصور می شد که کره به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی اشباع شده دشمن است. با این حال، مشخص شده است که مارگارین سرشار از چربی های ترانس است که برای قلب ناسالم هستند. بهترین کار این است که تا حد امکان چربی های خود را محدود کنید. دومین بهترین مارگارین یکی از مارگارین‌های بدون چربی «Smart Balance» و سومین بهترین استفاده از کره واقعی، اما بسیار کم است.

 

روی خوردن غذاهای طبیعی بیشتر تمرکز کنید. بدن از غذاهای طبیعی و فرآوری نشده به طور موثرتری استفاده می کند. این غذاها نیز کمتر به عنوان چربی در بدن ذخیره می شوند. سبزیجات و میوه های تازه، غلات کامل و سایر کربوهیدرات های پیچیده را به عنوان اصلی ترین رژیم غذایی خود انتخاب کنید.

 

اغلب در صورت ناآگاهی، درست غذا خوردن بسیار دشوار است. انتخاب غذاهای سالم به جای دستیابی به غذاهای راحت، کاری است که باید در طول زمان به خود آموزش دهید. هنگامی که شروع به مصرف غذاهای سالم می کنید، دیگر تمایلی به خوردن غذاهای مضر ندارید. سپس به خاطر تغذیه خوب و نه فقط به این دلیل که می خواهید احساس بهتری داشته باشید، غذا می خورید.

 یکی از روش های اندازه گیری فشار خون استفاده از دستگاه فشارسنج است. یکی از دقیق ترین انواع فشارسنج نیز ، فشارسنج عقربه ای است.

اگر سعی می کنید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، مطمئن شوید که خانواده شما همان چیزی را می خورند که شما. همه باید تا جایی که می توانند سالم غذا بخورند. اگر دو وعده غذا درست کنید، یکی برای خود و دیگری برای خانواده‌تان، بیشتر وسوسه می‌شوید که کمی از وعده غذایی آنها را بخورید که می‌تواند برای کاهش وزن شما مضر باشد.

 

می توانید از روغن زیتون برای بهبود بافت و ظاهر پوست خود استفاده کنید. شما باید هر روز تغذیه خوبی داشته باشید. حاوی آنتی اکسیدان های سالم برای کاهش علائم پیری است. روغن زیتون را به صورت لایه ای بسیار سبک در هر جایی که می خواهید برای مرطوب کردن و بهبود سلامت پوست خود بمالید.

 

بخشی از تغذیه خوب، خوردن میوه ها و سبزیجات است. شما باید هر روز حدود 5 وعده غذا بخورید. میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید هستند. خوردن اینگونه غذاها شما را سریع سیر می کند و کالری کمی دارند، بنابراین اگر مراقب وزن خود هستید، آنها نیز غذای مناسبی هستند.

 

اگر رژیمی دارید که میوه ها و سبزیجات را برجسته می کند، خوردن پوست این غذاها را فراموش نکنید. پوست ها مملو از مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما هستند و می توانند به کاهش اشتهای شما کمک زیادی کنند تا بعداً غذاهای بی کیفیت نخورید.

 

تا زمانی که دیابت ندارید، دو تا سه ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید. کاری انجام دهید که ذهنتان را از غذا دور کند، مانند گذاشتن باقیمانده غذا، شستن ظروف یا تمیز کردن دندان‌هایتان. عصر خود را با یک فنجان چای گیاهی خوب به پایان برسانید. این به شما کمک می کند تا آرام شوید و بخوابید.

 

برای یک روش سرگرم کننده برای خوردن یک وعده غذایی خانوادگی، کباب کبابی یا آب پز کنید. بچه ها و بزرگسالان به طور یکسان دوست دارند کباب های خود را بسازند تا دقیقاً به آنچه می خواهند برسند. اقلام رنگارنگ و روشن را انتخاب کنید تا کباب های خود را تا حد امکان زیبا و پر از سبزیجات کنند.

 

برای شام سالاد درست کنید. می توانید مرغ، ماهی یا سایر گوشت های بدون چربی و همچنین مقدار زیادی سبزیجات تازه مانند هویج، ذرت، نخود فرنگی، گوجه فرنگی اضافه کنید و حتی مقداری توت فرنگی، پرتقال ماندارین یا آناناس را برای پیتزای شیرین بریزید. درست کردن سالاد با غذای اولیه شما را از استفاده از کالری و کربوهیدرات بالا مانند پاستا باز می دارد.

 

شیر ارگانیک در واقع مدت بیشتری نسبت به شیر معمولی نگه می دارد. می توانید شیر را برای پنج تا هفت روز پس از «تاریخ انقضا» که در واقع یک تاریخ کششی برای فروشگاه هاست، ذخیره و استفاده کنید. شیر ارگانیک حتی بیشتر از شیر معمولی در یخچال شما ماندگاری دارد و طعم بهتری نیز دارد.

 

آگاه بودن همیشه بهترین راه برای تصمیم گیری درست است. از آنجایی که اکنون مقاله بالا را خوانده اید، باید از توصیه های آن استفاده کنید. هیچکس جز تو نمی تواند این کار را انجام دهد. انتخاب را انجام دهید. خوب شوی.

 

رامین بازدید : 36 پنجشنبه 19 خرداد 1401 نظرات (0)

اطلاعات بسیار زیادی در مورد نحوه تغذیه سالم وجود دارد. با این حال، نیازی نیست که تحت تأثیر این اطلاعات تغذیه ای زیاد غرق شوید. بهبود رژیم غذایی نیازی به یک برنامه سفت و سخت و همه جانبه ندارد. فقط با استفاده از چند نکته سریع و مفید می توانید تغییرات مثبتی در نحوه غذا خوردن خود ایجاد کنید:

 

یکی از موثرترین نکات تغذیه این است که مطمئن شوید هر روز یک صبحانه خوب بخورید. مصرف کالری مناسب در شروع فعالیت های روز به شروع متابولیسم کمک می کند و انرژی مورد نیاز بدن برای انجام کارآمد را فراهم می کند.

 

وقتی بیرون از رستوران غذا می‌خورید، کوچک‌ترین سهمی را که به دست می‌آورید سفارش دهید. ذهن معمولاً به ما می‌گوید که هر چیزی را که در مقابلمان است، صرف نظر از سهمی که در آن است بخوریم، بنابراین همچنان باید بتوانید سهمی بسیار کوچک‌تر از مقدار معمولی خود را پر کنید.

 

به جای سیب زمینی از گل کلم استفاده کنید. گل کلم را در قابلمه ای روی اجاق گاز بجوشانید تا کاملا نرم شود. سپس گل کلم را در مخلوط کن یا غذاساز با کره، خامه ترش سبک، نمک و فلفل مخلوط می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا به بافت یکدستی شبیه به پوره سیب زمینی برسد. کربوهیدرات و کالری بسیار کمتری دارد و همچنین مواد مغذی و ویتامین بیشتری دارد.

 

برای جایگزینی تنقلات مضری که ممکن است قبلاً به خانه آورده اید، میوه های متنوعی را تهیه کنید که به راحتی می توانید آنها را بخورید که می توانید زمانی که شام کم است و شما یا خانواده تان گرسنه هستید، مصرف کنید. نمونه‌های عالی عبارتند از: انواع توت‌ها، انگور، سیب‌هایی که به تکه‌های خرد شده و در آب اسیدی نگهداری می‌شوند، و موز کوچک یا بچه‌دار. نگهداری میوه در ظروف شفاف در یخچال یا روی پیشخوان، جذابیت آن را افزایش می دهد.

 

غذاهای شور زیادی مانند گوشت های کنسرو شده، سس BBQ، چیپس، دیپ و پنیر فرآوری شده نخورید. نمک در میان تولیدکنندگان مواد غذایی محبوبیت دارد زیرا می تواند طعم را بهبود بخشد و غذا را حفظ کند، با این حال، رژیم های غذایی سرشار از نمک می توانند باعث فشار خون بالا، کم آبی بدن و نفخ شوند. به یاد داشته باشید، RDI برای سدیم 2300 میلی گرم است، حدود 6 قاشق چای خوری نمک.

 

برای اطمینان از اینکه بدن شما تغذیه مناسبی دریافت می کند، باید یک رژیم غذایی متعادل شامل ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی داشته باشید. از رژیم‌های کم‌چرب یا کم کربوهیدرات خودداری کنید زیرا این رژیم‌ها می‌توانند منجر به شکاف‌های تغذیه‌ای شوند. در عوض، روی مصرف پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا ماهی، کربوهیدرات های پیچیده از جمله سبزیجات و غلات کامل و چربی های سالم مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل تمرکز کنید.

 

هنگامی که بشقاب خود را برای ناهار یا شام مرتب می کنید، بهتر است رنگین کمانی از رنگ ها داشته باشید. داشتن میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های روشن برای شما جذاب‌تر به نظر می‌رسد و همچنین ویتامین‌های زیادی را به شما می‌دهد. مطمئن شوید که پوست غذاهایتان را بخورید، جایی که بیشتر مواد مغذی در آن وجود دارد.

 با تست روزانه میزان قند خون با دستگاه تست قند خون می توان این بیماری را درمان کرد.

هنگام آشپزی، بهترین انتخاب شما برای پختن گوشت شامل پخت، کباب کردن، کباب کردن و کباب کردن است. اگر به استفاده از کره هنگام تهیه چیزها عادت دارید، یک اسپری آشپزی را در جای آن امتحان کنید. گوشت گاو را که میپزید صاف کنید و با آب داغ بشویید. این مقدار زیادی از چربی اضافی را از بین می برد.

 

اگرچه اکثر متخصصان تغذیه موافق هستند که وعده های غذایی کوچک و مکرر و حتی میان وعده های برنامه ریزی شده گاه به گاه برنامه ای بسیار موثر برای تغذیه سالم است، همه موافق هستند که این میان وعده ها باید تقریبی از مواد مغذی باشند. برخی از افراد به اشتباه به خود می گویند که یک میان وعده کوچک و ناسالم به صرف وقت بدون غذا برای مدت طولانی ترجیح داده می شود، اما این تفکر خطرناکی است. خودتان را به یک یا دو میان وعده غنی از مواد مغذی، سالم و سیرکننده در روز محدود کنید.

 

به عادات میان وعده های خود در اواخر عصر توجه زیادی داشته باشید. حتی پس از خوردن شام، بسیاری از مردم همچنان عادت خود را از خوردن یک میان وعده در آن پنجره بین شام و زمان خواب ایجاد می کنند. به هر قیمتی باید از این کار اجتناب کرد، مگر اینکه یک غذای سالم و مغذی مانند سبزیجات یا محصولات لبنی بدون چربی را انتخاب کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی لبنیات دریافت می کنید. ماست، تخم مرغ. شیر، پنیر و کره، همگی سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن ما هستند. مواد مغذی موجود در محصولات لبنی را نمی توان در هیچ گروه غذایی دیگری یافت، بنابراین مهم است که مقدار توصیه شده لبنیات را مصرف کنید.

 

یک کاسه رنگارنگ میوه تازه را روی پیشخوان یا میز ناهارخوری خود قرار دهید. نه تنها ظاهر زیبایی دارد و برای دکوراسیون منزل شما خوب است، بلکه افراد را تشویق می کند که در حال حرکت یا زمانی که در خانه می نشینند یک میان وعده سالم بخورند. یک سیب در روز واقعا تصمیم خوبی است.

 

برای به دست آوردن حداکثر اثرات سلامتی، سعی کنید تا جایی که ممکن است غذاهای خام مصرف کنید. مطالعات نشان داده است که بسیاری از مواد مغذی ضروری در غذاها هنگام پختن به دلیل ناتوانی در زنده ماندن در دمای حدود یا بالاتر از 120 درجه از بین می روند. بنابراین، بهتر است تا جایی که می توانید از غذاهای خام در وعده های غذایی روزانه خود استفاده کنید تا بدن شما از ارزش غذایی افزایش یافته بهره مند شود.

 

اگر از غذاهای معمولی خود حوصله ندارید، غذاهای خارجی را امتحان کنید. خسته شدن از غذاهایی که اغلب می خورید آسان است، بنابراین سعی کنید غذاهای سالم از کشورهای دیگر پیدا کنید که طعم عالی دارند.

 

حتما ویتامین B کافی دریافت کنید. این یک ویتامین مبتنی بر آب است که افراد کمی از آن به اندازه کافی دریافت می کنند. در بسیاری از غذاها از جمله تخم مرغ، شیر، سبزیجات برگ سبز، غلات کامل تیره و ماهی یافت می شود. برخی از ویتامین های گروه B نیز در گوشت بدون چربی، جگر، آووکادو، بادام زمینی و تخم مرغ یافت می شود. ویتامین های B به شما کمک می کند استرس را مدیریت کنید، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، گردش خون را بهبود بخشد و به شما انرژی می دهد.

 

از دکتر نترسید، سالیانه معاینه شوید! سلامتی و تندرستی شما مهمترین چیز در زندگی شما هستند، بنابراین مهم است که در مورد آنها فعال باشید. یک چکاپ سالانه انجام دهید و با پزشک خود در مورد عادات غذایی فعلی خود و اینکه آیا مواردی وجود دارد که پزشک توصیه می کند صحبت کنید. فعال بودن در حال حاضر می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند!

 

از برخی جهات، کل حوزه تغذیه به سادگی پیچیده تر از آن چیزی است که باید باشد. البته اطلاعات بیشتر خوب است - مگر زمانی که شما را از اقدام منصرف کند. شما می توانید با تمرکز بر روی تغییرات ساده ای که به کارگیری آنها آسان است و نتایج عالی ارائه می دهند، از کل آشفتگی جلوگیری کنید.

 

رامین بازدید : 35 پنجشنبه 19 خرداد 1401 نظرات (0)

 

وقتی برای ایجاد یک برنامه غذایی مناسب وقت بگذارید، واقعاً نشان می دهد. این نشان می دهد که شما به مراقبت از خود و داشتن یک زندگی سالم تر اهمیت می دهید. که قابل تحسین است. مانند هر مجموعه مهارت دیگری، همیشه می توانید اضافه کنید و بهبود دهید. در زیر چند نکته برای کمک آورده شده است.

 

برنج بخشی از غذاهای متعددی است که مردم هر روز تهیه می کنند. جایگزینی برنج قهوه ای به جای برنج سفید، راهی عالی برای درست کردن هر غذای برنجی رژیمی مناسب است. در حالی که برنج سفید منبع کربوهیدرات های خالی است، برنج قهوه ای کالری کمتری دارد و بسیار سیر کننده تر است. برنج چند دانه نیز یک گزینه عالی است.

 

برای جلوگیری از خوردن بیش از حد غذا در هنگام رژیم غذایی، از بشقاب ها، کاسه ها و فنجان های کوچکتر استفاده کنید. این غریزی است که بشقاب خود را پر کنید، بنابراین اگر از ظروف کوچکتر استفاده کنید، غذای کمتری خواهید خورد. از آنجایی که هنگام غذا خوردن یک بشقاب پر می بینید، ذهن شما به معده شما نیز اطلاع می دهد که سیر هستید.

 

تیامین بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. تیامین در بدن کار می کند تا به شما کمک کند از انرژی کربوهیدرات ها به طور موثر استفاده کنید. همچنین به تنظیم اشتهای شما کمک می کند. عملکرد ماهیچه ها، قلب و سیستم عصبی همه توسط این ویتامین کمک می کنند. تیامین در بسیاری از غذاها به مقدار کم یافت می شود، اما شما آن را در غذاهای تصفیه شده پیدا نمی کنید.

 

برای جلوگیری از کار بیش از حد دستگاه گوارش، سعی کنید دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید. بدن شما برای هضم کامل آنچه در آن روز مصرف کرده اید به این زمان نیاز دارد و با خوردن قبل از خواب، باعث کار بیش از حد آن می شوید. به بدن خود در شب استراحت دهید.

 

به جای غذاهای فرآوری شده، میوه ها و سبزیجات را برای میان وعده انتخاب کنید. غذاهای میان وعده فرآوری شده دارای ویتامین ها، مواد معدنی و ارزش غذایی بسیار کمی هستند، در حالی که میوه ها و سبزیجات دارای مواد مغذی ضروری هستند. شما می توانید در هنگام مصرف سبزیجات و میوه ها تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید و نسبت به خوردن مقدار کمتری از غذاهای فرآوری شده از مواد مغذی بیشتری برخوردار شوید.

 

برای حفظ تغذیه خوب ، اجتناب از چربی های ترانس مهم است. چربی های ترانس به سیستم قلبی عروقی آسیب می رساند. برچسب ها می توانند در مورد وجود چربی های ترانس دروغ بگویند. به دنبال روغن های هیدروژنه در ترکیبات باشید. روغن سویا هیدروژنه یک چربی ترانس رایج است. غذاها می توانند ادعا کنند که حاوی چربی ترانس نیستند حتی در صورت وجود. شرکت‌ها اندازه سروینگ را تنظیم می‌کنند تا بتوانند مقدار چربی‌های ترانس را به صفر برسانند، اما اگر کل کیسه چیپس را بخورید، هنوز مقدار زیادی چربی‌های ترانس مضر مصرف کرده‌اید. مراقب باشید، هوشیار باشید و مواد تشکیل دهنده را از نزدیک بررسی کنید.

 

متخصصان تغذیه موافقند که وقتی صحبت از کاهش سطح کلسترول با پروتئین می شود، 25 میلی گرم در روز عدد جادویی است. گیاهخواران (یا هر شخص دیگری) به راحتی می توانند این نیاز را با مصرف غذاهای سویا مانند ادامام (دانه های سویای سبز که بخارپز شده و کمی نمک زده شده اند)، توفو و آجیل سویا برشته شده برآورده کنند.

 

هنگام رژیم گرفتن می تواند بسیار سخت باشد که مغذی بخورید. ممکن است متوجه شوید که غذاهای راحت را به جای غذاهای سالم انتخاب می کنید. شما نمی توانید کمکی به آن نکنید، آنها را بیشتر دوست دارید. هنگامی که شروع به تغذیه سالم‌تر می‌کنید، انتخاب غذاهایی که رژیم غذایی شما را خراب نمی‌کنند آسان‌تر می‌شود. شما شروع به انتخاب غذاها با در نظر گرفتن سلامت خود خواهید کرد، به جای اینکه چه چیزی به شما احساس خوبی می دهد.

 

از آب می توان برای پختن سبزیجات استفاده کرد که بسیار سالم تر از روغن است. سبزیجات بخارپز یا آب پز به همان اندازه سبزیجات سرخ شده خوشمزه هستند، اگر نگوییم بهتر. اگر روغن برای شما ضروری است، فقط از مقدار کمی روغن گیاهی به جای کره استفاده کنید.

 با استفاده از دستگاه فشارسنج می توان تا حدود زیادی این بیماری را کنترل کرد.

شربت خود را با میوه پوره جایگزین کنید. مخلوط کن خود را با هر میوه ای که در فصل است یا در سوپرمارکت خرید می کنید پر کنید. لک ها خیلی مهم نیستند چون به هر حال دیده نمی شوند. به جای استفاده از شربت برای پر کردن پنکیک، نان تست فرانسوی و وافل، انتخاب سالم تری داشته باشید!

 

تعداد بسیار کمی از مردم متوجه می شوند که اگر احساس سیری می کنید، قبلاً بیش از حد غذا خورده اید. به همین دلیل، متخصصان تغذیه و تغذیه، لقمه‌های آهسته و اندازه‌گیری شده از غذا را با لقمه‌های طولانی و پر آب توصیه می‌کنند. این تضمین می کند که هرگز به آن نقطه بسیار ناراحت کننده و پف کرده که پس از یک وعده غذایی عجولانه خورده شده و به درستی از آن لذت می برید، نخواهید رسید.

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در سفر هستید و زمان زیادی برای صرف پخت و پز ندارید، یک روز را از برنامه خود خارج کنید و غذاهای سالم زیادی را آماده کنید که می توانند منجمد شوند. این به طور چشمگیری مقدار غذایی که برای اهداف راحتی می خورید را کاهش می دهد.

 

ممکن است سخت باشد که پول خود را برای یک ماه کامل با وعده های غذایی سالم افزایش دهید، اما آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. وعده های غذایی شما نیازی به چرخش در اطراف گوشت ندارند. بهتر است چند نوار مرغ روی یک دسته خوب کاهو قرار دهید تا 6 ناگت غذای مرغ فرآوری شده سرخ شده.

 

نان خودت درست کن دستگاه های نان پیشخوان به شدت در دسترس هستند و به راحتی پیدا می شوند. هیچ چیز به اندازه نان تازه پخته شده بوی خوبی ندارد. هیچ چیز به خوبی مزه ندارد. می‌توانید موادی را که داخل آن هستند کنترل کنید و مطمئن شوید که با مواد نگهدارنده پر نشده‌اند. نان خانگی ماندگاری چندانی ندارد، بنابراین اگر تا چند روز دیگر نتوانستید آن را بخورید، آن را در فریزر بگذارید تا بیشتر بماند.

 

یک نکته تغذیه عالی این است که غذاهایی را به غذاهای سالم اضافه کنید که دوست ندارید طعم آنها را پنهان کنند. بسیاری از مردم طعم ماهی تن را دوست ندارند بنابراین از آن دوری می کنند. غذاهای ساده ای وجود دارد که می توانید به ماهی تن اضافه کنید تا طعم آن را بپوشانید و آن را قابل تحمل تر کنید.

 

تمام تلاش خود را بکنید تا سفیده ها را به استثنای گل کلم از رژیم غذایی خود حذف کنید. این واقعاً در رژیم غذایی شما تفاوت ایجاد می کند. این باعث کاهش قند و نشاسته در رژیم غذایی شما می شود. احساس بهتری نسبت به قبل خواهید داشت و مانند قبل بدون کالری خواهید بود.

 

شما ابزار، غذا و دانش لازم را دارید تا همه آنها را در برنامه غذایی شخصی خود به کار ببرید. شگفت آور! نکات بالا برای افزودن به برنامه شخصی شما ساخته شده است، زیرا هرگز یادگیری یا پیشرفت شما تمام نشده است. حتی ممکن است یک «معمولی» یا مورد علاقه جدید برای خوردن پیدا کرده باشید.

 

رامین بازدید : 38 دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

 

انواع ابزارهای جدید و مفید باغبانی در بازار وجود دارد که توسط افرادی که عاشق باغبانی هستند ساخته شده اند. در زیر نکاتی در مورد جدیدترین تجهیزات باغبانی موجود در بازار وجود دارد و اینکه چگونه می تواند تجربه باغبانی شما را آسان تر و لذت بخش تر کند. سبک باغبانی همیشه می تواند کامل شود.

 

به یاد داشته باشید که خاک خود را هوادهی کنید. اگر خاک را شل یا سوراخ کنید، نفوذپذیری هوا و نفوذ آب را افزایش می دهد. هوادهی می تواند به سادگی برگرداندن خاک با ماله یا در مورد چمن ها، ایجاد سوراخ های کوچک در چمن باشد. این کار را می توان با یک دستگاه هوادهی، یک چنگال باغ، یا حتی با راه رفتن روی چمن با پوشیدن یک جفت کفش گلف میخ دار انجام داد. این امر اکسیژن را به ریشه ها می آورد و باعث رشد سالم جدید می شود.

 

هنگام ریشه کن کردن یک گیاه چند ساله، باید شروع به حفاری در خط قطره آن کنید. یک ترانشه در اطراف گیاه حفر کنید و هر ریشه ای را که فراتر از آن ترانشه است ببرید. می توانید ساقه ها را به هم ببندید تا در طول فرآیند به گیاه آسیب نرسانید. پس از جدا شدن همه ریشه ها، گیاه را با دقت توسط ساقه اصلی بلند کنید.

 

هر هفته یک خوراکی جدید و متفاوت بکارید. خوردن گوجه فرنگی یا ذرت هر روز می تواند به سرعت قدیمی شود، اما اگر انواع مختلف آن کاشته شود، این مشکل هرگز رخ نخواهد داد. باغ می تواند طیف گسترده ای از گیاهان خوراکی مختلف را ارائه دهد و اگر به طور همزمان به بلوغ برسند، تنوع باغ را لذت بخش تر و سرگرم کننده تر می کند.

 

هنگامی که می خواهید برنامه آبیاری گیاه خود را تعیین کنید، مطمئن شوید که خاک خود را به طور مرتب آزمایش می کنید. آبیاری بیش از حد مداوم به اندازه کم آبیاری باعث از بین رفتن گیاهان شما می شود. یک راه آسان برای بررسی این است که نوک انگشت خود را در خاک قرار دهید، اگر مرطوب است، آب اضافه نکنید.

 

اگر می خواهید در اطراف خانه خود باغبانی کنید، باید مطمئن شوید که لباس ایمنی بپوشید. اگر هنگام نگهداری از چمن خود از کفش های محکم، شلوار بلند و عینک ایمنی استفاده می کنید، کمتر احتمال دارد که از انجام کارهای حیاط آسیب ببینید.

 

از جوراب شلواری مستعمل خود به دو روش مفید برای باغبانی استفاده کنید. پیچاندن و گره زدن تکه‌های صابون قدیمی در جوراب شلواری به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به صابون‌های گران قیمت باغ، زمین‌های سرسخت را در خاک از روی دست‌های خود پاک کنید. همچنین می‌توانید از جوراب شلواری برای جمع کردن کدوها و خربزه‌هایتان در حین رشد استفاده کنید تا حمایت بیشتری از درخت انگور داشته باشید و آفتاب همچنان می‌تواند از جوراب بافی عبور کند.

 

نکته ای را برای خلاص شدن از شر راب ها به محض دیدن آنها مشخص کنید. راب ها به خوردن گیاهان شما ادامه می دهند تا زمانی که باغ شما فقط پوسته ای از خود قبلی خود باشد. انواع روش های شیمیایی و آلی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و از گیاهان خود محافظت کنید!

 

برای دور نگه داشتن گربه ها، مارها و سایر موجودات از باغ خود، از توپ های پروانه استفاده کنید. گلوله های پروانه ممکن است برای ما بوی خوشی نداشته باشند، اما برای بیشتر حیوانات بوی بدتری دارند و به راحتی آنها را می ترسانند. به سادگی چند گلوله پروانه را در لبه های باغ خود پراکنده کنید. گلوله های پروانه را می توان بسیار ارزان از داروخانه ها و فروشگاه های دلار تهیه کرد.

گیاه سانسوریا یکی از گیاهانی است باعث تصفیه هوا می شود.

میوه ها و سبزیجاتی را بکارید که می دانید دوست دارید. اگر بچه دارید، کمک گرفتن از آنها در باغ باعث می شود که آنها تمایل داشته باشند از غذایی که رشد می کنند بخورند. شما می توانید در هزینه های محصولات تازه خود صرفه جویی کنید و همچنین بدانید که خانواده شما بهترین محصولات را در اطراف می خورند.

 

شما باید موهای انسان را در توری در اطراف باغ خود قرار دهید تا حیوانات را از خوردن محصولات در حال رشد خود منع کنید. بوی انسان می تواند حیوانات را از نزدیک شدن به یک منطقه باز دارد. هنگامی که موها را کوتاه کردید، موهای کوتاه شده را در کیف های ساخته شده از تور قرار دهید. توری را در اطراف باغ خود آویزان کنید تا از آفات جلوگیری کنید.

 

باغ ارگانیک خود را با یک برنامه استراتژیک خوب شروع کنید. این به شما کمک می کند دقیقاً بدانید که هر گیاه در باغ شما کجا می رود تا بتوانید ساعات کمی را که در هر روز باغبانی می کنید به حداکثر برسانید. به عنوان بخشی از برنامه خود، در مورد گیاهانی که برای جایگزینی گیاهان کوتاه مدت مانند اسفناج و کاهو استفاده می کنید، یادداشت برداری کنید.

 

به موجودات بومی خود آسیب ندهید. برخی از حیوانات به طور طبیعی می توانند جمعیت حشرات را کاهش دهند. یکی از این نمونه های یک آفت-شکارچی خوب خفاش است. خفاش ها به خاطر مصرف کنندگان حشرات معروف هستند. از آنجایی که باغ شما ممکن است گاهی برای این موجودات کوچک مانند یک خوراکی خوشمزه به نظر برسد، وجود خفاش ها در اطراف می تواند به کاهش جمعیت آنها به طور طبیعی و بدون استفاده از آفت کش های مضر کمک کند.

 

زنبورها، زنبورها، کفشدوزک ها و سایر حشرات مفید را تشویق کنید. این حشرات در یک باغ ارگانیک حیاتی هستند. زنبورها کارآمدترین گرده افشان طبیعت هستند و زنبورها و کفشدوزک ها حشرات مخرب باغ را شکار می کنند. کفشدوزک ها به ویژه در از بین بردن گیاهان شما از شر شته ها موثر هستند. برای جذب این حشرات مفید، گیاهان و گل های همراه را در اطراف لبه باغ سبزی خود بکارید.

 

برای استفاده از کودهای آلی در اطراف گیاهان در باغ و تخت گل، یک سطل کمپوست ساخته شده از مواد کاملا ارگانیک که در غیر این صورت هدر می رود، راه اندازی کنید. تکه‌های حیاط، برگ‌ها، پوست سبزیجات، پوسته‌های تخم‌مرغ و تفاله‌های قهوه را در حیاط بچینید و محتویات سطل را اغلب برگردانید. در مدت زمان کوتاهی، مواد عالی برای مخلوط کردن با خاک خود خواهید داشت که بدون مواد شیمیایی افزوده، مواد مغذی و تغذیه را برای گیاهان شما فراهم می کند.

 

باغ های خود را پر از گل کنید. شما نباید زمان و انرژی زیادی را صرف کاشت انواع گل های سالانه کنید زیرا فقط یک فصل دوام می آورند. این انواع را در یک منطقه محدود از باغ خود نگهداری کنید. برای مناطق بزرگتر، از گیاهان چند ساله استفاده کنید. به این ترتیب سال آینده دوباره گل خواهید داشت.

 

سالانه باغ خود را بچرخانید. اگر هر سال همان چیزی را در یک منطقه خاص بکارید، می تواند باعث ایجاد بیماری در خاک شود. سال بعد، وقتی همان گیاهان را در همان منطقه از باغ خود بکارید، در معرض این مشکلات قرار خواهند گرفت. با تغییر گونه ها و مکان ها، احتمال آسیب رساندن به گیاهان خود را کاهش می دهید.

 

اگر باغبان باتجربه ای هستید، اما تمایل دارید فقط از ابزارهای مورد اعتماد خود استفاده کنید، ممکن است از پیدا کردن نوآوری های جدیدی که به زودی قادر به زندگی بدون آنها نخواهید بود شگفت زده شوید. باغبانان باتجربه نمی توانند جذابیت برخی از این آخرین ابزارها را انکار کنند.

رامین بازدید : 33 دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

یادگیری اطلاعات مهم در مورد قند خون و انسولین برای دیابتی های نوپا بسیار مفید است. دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها است که عمدتاً به دلیل ماهیت خفیف و آسیب های سرکوب کننده آن است. در این مقاله چند نکته برای زندگی با این بیماری تقریباً فراموش نشدنی و جزییات مجازات نادیده گرفتن آن وجود دارد.

اگر کودک شما دیابت دارد، پیگیری قند خون او را سرگرم کننده کنید. مسابقه ای برگزار کنید که در آن آنها برای انجام به موقع قند خون خود هر روز برای تعداد معینی، مانند سفر به فروشگاه اسباب بازی یا یک ساعت در پارک، جایزه دریافت می کنند.

پیاده روی، آهسته دویدن یا دویدن با سگ خود یک راه عالی برای ورزش است و به کنترل دیابت شما کمک می کند. همچنین به سگ شما کمک می‌کند وزن سالمی داشته باشد، که می‌تواند هم درد دل و هم پول قبوض دامپزشکی را در شما حفظ کند. شما به یکدیگر انگیزه می دهید تا ادامه دهید!

آیا می دانید A1C شما چیست؟ اگر دیابتی هستید، باید آن را همراه با وزن خود بدانید. این عدد نشان می‌دهد که چقدر قند خون خود را در درازمدت کنترل کرده‌اید، که به شما نشان می‌دهد که آیا باید مرتباً سطح گلوکز خون ناشتا را چک کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

خوردن غذاهای تازه و غیرفرآوری شده راهی آسان برای دیابتی ها برای کنترل وزن و ثابت نگه داشتن قند خون است. با خرید فقط از راهروهای بیرونی خواربارفروشی، متوجه خواهید شد که در معرض خوراکی های فرآوری شده شیرین یا مملو از کربوهیدرات نیستید، که می تواند منجر به وسوسه شود.

سطح کلسترول و فشار خون خود را بررسی کنید ! اگر دیابت دارید، قند خون تنها چیزی نیست که باید مراقب آن باشید. دیابت می تواند احتمال بالا بودن کلسترول بد خون را افزایش دهد، بنابراین باید آن را - حتی اگر نمی خورید - غذاهای سرخ شده چرب را دنبال کنید. فشار خون نیز می تواند افزایش یابد و منجر به سردرد، غش و حتی سکته شود.

برای اینکه ورزش بعداً سطح گلوکز خون شما را کاهش ندهد، هر 45 دقیقه بعد از تمرین سطح گلوکز خود را چک کنید. اگر می بینید که سطح شما شروع به کاهش می کند، می توانید به سرعت با یک میان وعده حاوی کربوهیدرات مشکل را برطرف کنید. تا زمانی که در مورد ردیابی سطح گلوکز خود فعال هستید، ورزش نباید مشکلی ایجاد کند.

Dispensary of Hope می تواند داروهای دیابت شما را با تخفیف در اختیار شما قرار دهد تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که در مضیقه مالی هستید و بیمه نیستید. شما می توانید از طریق وب سایت آنها (dispensaryofhope.org) با آنها تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد برنامه های منطقه خود داشته باشید و چگونه می توانید برای خدمات آنها واجد شرایط شوید.

انسولین سریع کار بهتر است حداکثر یک ربع ساعت قبل از غذا مصرف شود، مگر اینکه پزشک چیز دیگری بگوید. انسولین های سریع الاثر در حفظ سطح قند خون کاملاً مؤثر هستند، اما باید در دوز و زمان مناسب برای هر فرد تهیه شوند.

برای کمک به کنترل دیابت، هر بار که قند خون خود را چک می کنید، نتایج را یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا به هر گونه الگوی که ممکن است ظاهر شود، توجه کنید. اگر به نظر می رسد که قند خون شما هر روز ساعت 2 بعد از ظهر پایین است، می توانید در آن زمان آمادگی بیشتری برای مقابله بهتر با آن داشته باشید.

کربوهیدرات های ساده را کاهش دهید. این غذاها، مانند ماکارونی و نان، باعث افزایش سطح قند خون می شوند که ممکن است باعث افزایش قند خون و نیاز به انسولین بیشتر شود. که ممکن است منجر به یک دوره هیپوگلیسمی شود. از کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل استفاده کنید تا قند خون خود را ثابت نگه دارید.

سفیده تخم مرغ یک انتخاب عالی برای صبحانه برای افراد دیابتی است. سفیده تخم مرغ کالری کمی دارد، چربی کمی دارد و سرشار از پروتئین است. سعی کنید یک املت با سفیده تخم مرغ تهیه کنید یا آنها را هم بزنید و با گوشت بدون چربی مانند ژامبون بخورید.

در مورد دیابت، مهم است که فوراً با کمک متخصص مشورت کنید. این مهم است زیرا اطلاعات زیادی در مورد این بیماری وجود دارد که فقط افرادی که در آن تخصص دارند می دانند. به غیر از ویزیت پزشک با هزینه، شماره های رایگانی نیز وجود دارد که می توانید برای راهنمایی با آنها تماس بگیرید.

اگر به دنبال کمک به تعادل سطح قند خون خود هستید، بیشتر از غلات کامل استفاده کنید. در حالی که هیچ کس به طور کامل مطمئن نیست که چرا کار می کند، تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل برای حفظ قند خون سالم و همچنین برای کاهش خطر ابتلا به دیابت در افراد مفید هستند. یک راه آسان برای گنجاندن بیشتر غلات کامل در رژیم غذایی خود این است که حداقل نیمی از محصولات غلاتی را که می خورید - مانند ماکارونی و نان - به انواع غلات کامل تغییر دهید.

دستگاه فشارسنج عقربه ای یکی از انواع دستگاه های فشارسنج هستند.

برای کمک به کنترل دیابت با رژیم غذایی خود، سبزیجات بیشتری مصرف کنید. یک رژیم غذایی خوب برای بسیاری از بیماران دیابتی شامل فیبر بالا، مواد مغذی بالا، چربی کم و مقادیر متوسط کالری است و خوردن سبزیجات بخشی از این نوع رژیم غذایی است. جایگزینی برخی کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاها و نوشیدنی های پر از قند با سبزیجات نیز می تواند به حفظ سلامت بدن و تنظیم وزن کمک کند، که به کنترل طبیعی دیابت شما کمک می کند.

یک راه خوب دیگر برای پیشگیری از دیابت، کنترل رژیم غذایی است. خوردن بیش از حد غذاهای با شاخص گلیسمی بالا، که معمولاً به معنای غذاهایی با مقادیر زیادی قندهای ساده مانند آب نبات یا نوشابه است، می تواند باعث شود سلول های شما نسبت به انسولین حساسیت کمتری داشته باشند، که می تواند باعث دیابت شود. کمتر بخورید و از هزینه های پزشکی خود صرفه جویی کنید.

اگر دیابت دارید، بسیار مهم است که به همه چیزهایی که پزشک به شما می گوید گوش دهید. او اطلاعاتی را که به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد تا وضعیت شما را به درستی حفظ کنید تا کنترل زندگی شما را به دست نگیرد. توصیه هایی که پزشک به شما می دهد را نباید ساده انگاشت.

دیابت ممکن است از نظر برخی ماهیتی موذیانه دیده شود. دیابت غیر کشنده است، بنابراین واکنشی مشابه با برخی از بیماری های جدی تر ایجاد نمی کند. با این حال، این بیماری باید به همان میزان احتیاط شود. هنگامی که با جراحات یا برخی عفونت های جدی همراه باشد، یک دیابتی می تواند بیشتر در معرض آسیب شدید و حتی مرگ باشد.

رامین بازدید : 40 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

 

مدت‌ها، مدت‌ها قبل از ظهور مگا‌مارت‌ها با ارائه دو هزار نوع غذا، مردم کاملاً به خود متکی بودند و محصولات خود را برای امرار معاش پرورش می‌دادند. این روزها، چه برای سلامتی و چه صرفه جویی در هزینه، مردم به آن روزهای قدیمی باغبانی ارگانیک باز می گردند. این نکات را بخوانید و دریابید که چگونه می توانید باغبان بزرگی شوید.

 

گیاهان علفی را کوتاه و بوته دار نگه دارید. با هرس مداوم گیاهان خود مسیر کوتاه تری برای مواد مغذی ایجاد می کنید و اجازه می دهید برگ ها پرتر و سریع تر رشد کنند. بوته ها را با کوتاه کردن کوتاه نگه دارید و تراکم برگ ها را افزایش دهید. در صورت امکان اجازه ندهید گیاهان گلدهی کنند.

با خرید گیاه سانسوریا می توانید ان را به کسانی که دوستشان دارند هدیه دهید.

قبل از استقرار در فضای باغ خود، چندین بار در طول روز از آن بازدید کنید. شما باید بدانید که این نقطه به صورت ساعتی چه نوع نوری دریافت می کند، زیرا می تواند بر روی گیاهانی که می توانید رشد کنید و توانایی شما برای رشد هر چیزی را داشته باشد! اگر مکان نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند، در گزینه های خود تجدید نظر کنید.

 

دانه ها را یک شب، ترجیحاً در یک مکان خنک و تاریک خیس کنید. مقدار کمی از دانه ها را در یک ظرف کوچک قرار دهید، در حالی که آن را تا لبه با آب پر کنید. این کار دانه های شما را هیدراته می کند و رشد آنها را شروع می کند. اکنون بذرها شانس بیشتری برای بلوغ و زنده ماندن خواهند داشت.

 

نهال ها یا گیاهان جوان خود را خیلی عمیق نکارید. قسمت بالای ریشه یک نهال درختچه یا درخت بزرگ باید درست بالاتر از سطح خاک باشد و سپس برای محافظت از آن با مالچ پوشانده شود. این به ریشه ها اجازه تنفس می دهد و درخت یا درختچه را سالم نگه می دارد.

 

یک راه حل مفید برای خلاص شدن از شر چند راب در باغ خود، قرار دادن یک ظرف آبجو است. فقط یک فنجان یا ظرف پلاستیکی کوچک بردارید (کاسه مارگارین پلاستیکی عالی عمل می کند) و آن را در تختخواب باغ خود در نزدیکی منطقه ای که راب ها ظاهر می شوند قرار دهید. دقت کنید که لبه ظرف با سطح زمین همسطح باشد و سپس آن را با آبجو پر کنید. آبجو راب ها را به داخل ظرفی جذب می کند که در آن غرق می شوند. شما باید هر چند روز یکبار راب ها را دور بریزید و "تله" آبجو را بازنشانی کنید، اما راب های شما ناپدید می شوند.

 

هنگام باغبانی، مهم است که از گوش خود محافظت کنید. اگر در حین کار با ماشین آلات نمی توانید صدای اطرافیان خود را بشنوید، این صدا می تواند به گوش شما آسیب برساند. یک راه آسان برای کمک به کاهش این مشکل استفاده از گوش گیر هنگام استفاده از ماشین آلات با صدای بلند است.

 

اگر یک باغبان تازه کار هستید، بسیار مهم است که دستورالعمل ها را در مورد مواد شیمیایی و ابزار خود دنبال کنید. توجه نکردن به این توصیه ساده می تواند به معنای تحریک پوستی باشد که به خاطر بسپارید، البته نه چندان خوشایند. سلامتی خود را دست نخورده نگه دارید و دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال کنید.

 

روی یک چهارپایه زانو زده و یک چرخ دستی برای کار در باغ سرمایه گذاری کنید. گذراندن زمان بر روی زمین برای زانوها سخت است، یک چهارپایه قابل حمل و سبک می تواند به سهولت باغبانی کمک کند. چرخ دستی به شما کمک می کند وسایل سنگین را بدون آسیب رساندن به کمرتان جابجا کنید، بنابراین مطمئن شوید که به سرعت روی یکی از آن ها سرمایه گذاری کنید.

 

استفاده از مالچ برای گیاهانی که در گرمای شدید قرار دارند مفید است. بهترین مالچ برای استفاده مالچ چوب است زیرا رطوبت را در خود نگه می دارد و به غرق شدن علف های هرز کمک می کند. مالچ چوب همچنین مواد مغذی را به خاک اضافه می کند که تجزیه می شود. سنگ برای مالچ نیز استفاده می شود، اما سنگ رطوبت را به خوبی مالچ چوب حفظ نمی کند.

 

در مناطقی که بسیار خشک هستند، باید گیاهان مقاوم به خشکی بکارید. این گیاهان مقاوم با آب بسیار کم و در شرایط گرم زنده می مانند و رشد می کنند. بسیاری از گونه ها شکوفه هایی به زیبایی هر گونه گیاهی با نگهداری بالا دارند. حتی می توانید گیاهان خوراکی کم آب را برای باغ خود تهیه کنید.

 

گیاهان خاصی را برای مناطق سایه انتخاب کنید. همه گیاهان برای زنده ماندن به نور نیاز دارند، اما همه آنها به نور آفتاب نیاز ندارند. برای مثال، بومیان وودلند زمانی خوشحال می شوند که اندکی در برابر اشعه های خورشید محافظت شوند. اگر گیاهان زیر سایه بان درختان هستند، هنگام غنی سازی خاک سخاوتمند باشید، زیرا آنها برای تامین غذا با بچه های بزرگ رقابت می کنند! آجوگا، شقایق، دستکش روباهی، سیکلامن، هاستا، ویولا و آلیوم همگی از یک منطقه سایه دار لذت می برند.

 

خودتان کمپوست درست کنید اگر کمپوست خود را در خانه ایجاد می کنید، می توانید کاملاً مطمئن باشید که چه چیزی وارد آن می شود، بر خلاف زمانی که کیسه های کمپوست را از فروشگاه باغبانی خریداری کنید. علاوه بر این، کمپوست کردن در حیاط شما باعث جذب حیات وحش مفید بومی مانند حشرات می شود که اکوسیستم باغ شما را متعادل می کند.

 

هنگام رشد گیاهان در داخل خانه، مهم است که مطمئن شوید که گلدان ها دارای سوراخ های زهکشی خوبی هستند. اگر گلدان ها زهکشی نکنند، می تواند باعث غرق شدن گیاهان شما در هنگام آبیاری شود. اگر برای خرید مقایسه ای در پایان تابستان وقت بگذارید، می توانید گلدان هایی با سوراخ های زهکشی عالی با قیمت های مقرون به صرفه پیدا کنید.

 

بازیافت چوب باعث صرفه جویی در هزینه می شود و جلوه ای بی نظیر به باغ شما می بخشد. از ضایعات چوب برای ساختن حصارهای کوچک باغ یا سازه های حمایتی برای گیاهان استفاده کنید. منابع شامل میزهای شکسته، صندلی، یا قطعات تزئینی استفاده نشده از پروژه های بهبود خانه قبلی است. چوب را رنگ آمیزی کنید تا به زمین باغ خود رنگ و علاقه بیافزایید.

 

یک نکته عالی هنگام باز کردن باغ ارگانیک خود این است که مخلوط خود را با یک بطری اسپری غبارآلود کنید. اگر بطری اسپری ندارید، سینی های خود را در آب قرار دهید. این مورد نیاز است تا مخلوط شما مقدار مناسبی از رطوبت را از زیر سطح دریافت کند.

 

اگر در حال آماده شدن برای انتقال باغ ارگانیک داخلی خود به خارج از منزل هستید، یک نکته عالی این است که آماده سازی گیاهان خود را یک هفته زودتر شروع کنید. آنها را برای چند ساعت در یک روز گرم به یک منطقه سایه در خانه خود منتقل کنید. هدف شما افزایش تدریجی قرار گرفتن گیاهان در معرض نور است. سپس در پایان هفته آنها را یک شبه بیرون بگذارید. این امر بقای گیاهان شما را تضمین می کند.

 

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است کسی بخواهد به سمت مخالف تکنولوژی مدرن و تکنیک های رو به رشد برود. صرف نظر از دلایل خود، می توانید از این نکات باغبانی ارگانیک برای پرورش برخی از بهترین محصولات زندگی خود استفاده کنید. بر آنچه در اینجا آموخته اید تمرکز کنید و این تاکتیک ها را اجرا کنید.

رامین بازدید : 29 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

اگر ندانید چگونه به درستی از خود مراقبت کنید، زندگی با دیابت می تواند بسیار دشوار باشد. کارهای خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا زندگی پربارتری داشته باشید، حتی اگر دیابت دارید. نکات زیر راهنمایی های کوچکی را برای کمک به درک دیابت به شما ارائه می دهد.

دیابتی ها باید مانند طاعون از سس کچاپ اجتناب کنند. می دانم که خوشمزه است، من تا حد مرگ آن را دوست دارم، اما آنقدر سرشار از شکر است هم از گوجه فرنگی و هم از شربت ذرت با فروکتوز بالا که بیشتر یک نفرین است تا لذت. من دوست دارم آن را با خردل زرد جایگزین کنم زیرا شکر کمی دارد یا اصلاً اضافه نمی شود.

برای کمک به دیابت خود آنلاین شوید! انجمن ها و گروه های زیادی از مردم وجود دارند که دقیقاً مانند شما هستند و دوست دارند به دیگران کمک کنند. شما می توانید انواع توصیه ها را در مورد هر جنبه ای از زندگی دیابتی، از کنار آمدن با اعضای خانواده که حمایت نمی کنند تا دستور العمل ها و نکات رژیم غذایی، بیابید.

اگر از دیابت رنج می برید، بسیار مهم است که میزان الکلی که می نوشید را کنترل کنید. کاهش مصرف الکل یکی از بهترین کارهایی است که یک دیابتی می تواند برای بهبود سلامت خود انجام دهد. الکل سرشار از کالری های خالی و کربوهیدرات های سریع الاثر است. این کربوهیدرات های سریع الاثر به سرعت سطح قند خون را در بدن افزایش می دهند و این به نوبه خود می تواند منجر به عوارض دیابت نوع دوم شود.

سس ها را کنار بگذارید و برای کاهش وزن و کنترل دیابت خود به سراغ ادویه بروید. ادویه ها بدون افزودن شکر، کربوهیدرات یا چربی به هر غذایی طعم زیادی می دهند، بنابراین هنگام آشپزی از آنها استفاده کنید. حتی یک سالاد را می توان با سرکه ساده، روغن و یک مشت رزماری و پونه کوهی زیپ تر کرد!

اگر سابقه خانوادگی دیابت دارید، پیشگیری بسیار مهم است. یک راه عالی برای پیشگیری از دیابت، افزایش مصرف فیبر است. غذاهایی که فیبر بالایی دارند عبارتند از میوه ها، سبزیجات، لوبیا، غلات کامل و آجیل. غذاهای سرشار از فیبر توانایی کنترل قند خون شما را افزایش می دهند که به نوبه خود شانس ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. پر کردن بشقاب غذایتان با مواد غذایی سرشار از فیبر یک راه مهم برای پیشگیری از دیابت است.

دریابید که آیا مناطق باغبانی عمومی در نزدیکی شما وجود دارد که مردم محصولات خود را در آنجا کشت می کنند. این یک راه عالی برای یک دیابتی است که با وجین کردن، آبیاری یا کاشت نهال های جدید کمی ورزش کند. اغلب می‌توانید مقداری از آنچه را که رشد می‌دهید نیز نگه دارید، و به شما چند خوراکی فوق‌العاده تازه و ارگانیک می‌دهد تا وقتی به خانه می‌رسید از آن لذت ببرید!

افرادی که زیاد میان‌وعده می‌خورند، از جمله دیابتی‌ها، وقتی دستگاه‌های فروش خودکار به شما اشاره می‌کنند، «نه» گفتن برایشان مشکل است. یک تکه میوه تازه، چوب هویج یا هر کربوهیدرات پیچیده یک میان وعده انرژی زا است که برای شما مفید است. چیپس، نوشابه و آب نبات دیابت شما را بدتر می کنند، بنابراین باید از آنها اجتناب کنید.

در مورد وضعیت خود آموزش ببینید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد دیابت داشته باشید، برای مقابله با آن مجهزتر خواهید بود. با آموزش بیشتر خود، می توانید به نوبه خود به دیگران از جمله اعضای خانواده و دوستان آموزش دهید. آنها ممکن است مطمئن نباشند که چگونه دیابت را کنترل کنند و مطمئن نباشند که چگونه ممکن است روزی بتوانند به شما کمک کنند.

اگر با دیابت دست و پنجه نرم می کنید، یک نکته عالی این است که همیشه کربوهیدرات های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که حداقل مقدار کربوهیدرات مصرف می کنند، دارای انرژی بسیار کم و سردردهای شدید هستند. شما باید از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید. انرژی بیشتری خواهید داشت و سردرد کمتری خواهید داشت.

اگر می‌خواهید خوراکی‌ای انتخاب کنید که ممکن است قند بالایی داشته باشد، به سراغ ماده‌ای بروید که پروتئین بالایی نیز دارد. به عنوان مثال، بستنی دارای پروتئین زیادی است که به شما در تجزیه قند موجود در آن کمک می کند. گزینه دیگر چیزکیک با پوسته فیبر بالا است. ماست با انواع توت ها نیز می تواند یک درمان عالی باشد، به خصوص اگر از ماست بدون چربی مانند کفیر استفاده کنید.

تزریق انسولین سریع معمولاً بهتر است چند دقیقه قبل از غذا مصرف شود. یک گزینه برای حفظ سطح قند خون، انسولین سریع الاثر است. با این حال، باید با دقت دوز و بسته به فرد زمان بندی شود.

نوار قند خون با کیفیت یکی از مهم ترین لوازمی است که باید در تعیین دقیق قند خون تاثیر دارد.

اگر دیابت دارید، همیشه از دستبند شناسایی استفاده کنید. اگر چه ممکن است بی اهمیت باشد، پوشیدن دستبند شناسایی می تواند جان شما را نجات دهد، زیرا امدادگران می دانند که از دیابت رنج می برید و می توانند به درمان موثر شما کمک کنند. اگر تمایلی به پوشیدن دستبند شناسایی ندارید، حتماً چیزی روی خود داشته باشید که نشان دهد دیابتی هستید.

برای کاهش مقاومت بدن به انسولین، مقدار زیادی چاودار بخورید. چاودار غلات کامل سرشار از فیبر است و ثابت شده است که به طور طبیعی ترشح انسولین بدن را افزایش می دهد. این به طور مستقیم با کاهش مقاومت به انسولین مرتبط است و به افزایش حساسیت بدن شما به انسولین کمک می کند. سعی کنید ماکارونی چاودار را با مواد غذایی غنی از لیکوپن مانند گوجه فرنگی بخورید.

در مورد دیابت، مهم است که فوراً با کمک متخصص مشورت کنید. این مهم است زیرا اطلاعات زیادی در مورد این بیماری وجود دارد که فقط افرادی که در آن تخصص دارند می دانند. به غیر از ویزیت پزشک با هزینه، شماره های رایگانی نیز وجود دارد که می توانید برای راهنمایی با آنها تماس بگیرید.

نکته مهم برای بیماران دیابتی این است که همیشه برای خواب کافی در هر شب تلاش کنند. کمبود یا کمبود خواب می تواند باعث هوس کربوهیدرات شود و در نتیجه منجر به اضافه وزن، بیماری قلبی و سایر مشکلات بالقوه سلامتی شود که می تواند دیابت را تشدید کند. بنابراین، کسانی که می توانند هفت یا هشت ساعت در شب بخوابند، احتمالاً عوارض کمتری خواهند داشت.

برای کسانی که از دیابت رنج می برند، جایگزین های زیادی برای شکر وجود دارد که می تواند میل ما به شکر را برطرف کند. این شیرین کننده های مصنوعی اغلب 25 تا 100 برابر شیرین تر از شکر هستند و اغلب آنها نزدیک به 0 کالری دارند. از این شیرین کننده های مصنوعی به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده کنید.

مراحلی که ارائه شده است، باید یک نقطه شروع عالی برای سفر دیابتی شما باشد. اگر بلافاصله کنترل اوضاع را در دست بگیرید و انتخاب های صحیح را انجام دهید، حتی با دیابت نیز می توانید تا حدودی عادی زندگی کنید. فقط شما می توانید سفر خود را با دیابت کنترل کنید.

رامین بازدید : 31 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

 

برای شروع با باغ ارگانیک خود آماده اید؟ آیا می دانید از کجا شروع کنید یا چگونه با آن شروع کنید؟ آیا می دانید چه محصولاتی برای باغ شما مفید هستند؟ اگر نمی دانید چگونه به این دو سؤال آخر پاسخ دهید، نکاتی که در زیر لیست شده است برای شما مناسب است.

 

نکته ای برای جلوگیری از جمع شدن کثیفی زیر ناخن ها هنگام کار در باغ، قبل از شروع کار از یک تکه صابون استفاده کنید. ناخن‌هایتان را روی یک تکه صابون بکشید و زیر ناخن‌هایتان را ببندید تا کثیفی زیر آن‌ها جمع نشود. وقتی کارتان در باغ تمام شد، فقط از یک برس برای خراش دادن صابون از زیر آنها استفاده کنید و ناخن‌هایتان همچنان درخشان خواهند بود.

 

دسته های ابزار خود را به دستگاه های اندازه گیری مناسب تبدیل کنید. می توان از ابزارهایی با دسته بلند مانند چنگک، بیل و بیل به عنوان چوب اندازه گیری استفاده کرد. دسته ها را روی زمین قرار دهید و اندازه بگیرید. فواصل روی دسته را با یک خودکار علامت بزنید که لکه دار یا محو نشود. دفعه بعد که در باغ کار می کنید، می توانید یک خط کش بزرگتر همراه خود داشته باشید!

 

برای به دست آوردن بهترین نتیجه در باغ خود، باید از خاک مرغوب استفاده کنید. شما باید خاک خود را بسته به گیاهانی که قرار است بکارید انتخاب کنید. همچنین می توان یک منطقه ساخته شده ایجاد کرد که فقط یک نوع خاک داشته باشد.

 

قبل از استقرار در فضای باغ خود، چندین بار در طول روز از آن بازدید کنید. شما باید بدانید که این نقطه به صورت ساعتی چه نوع نوری دریافت می کند، زیرا می تواند بر روی گیاهانی که می توانید رشد کنید و توانایی شما برای رشد هر چیزی را داشته باشد! اگر مکان نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند، در گزینه های خود تجدید نظر کنید.

 

یک نکته عالی برای داشتن یک باغ فوق العاده این است که واقع بین باشید. هنگام خرید، بسته های براق دانه ها بسیار جذاب هستند، اما بسیاری از آنها فقط در آب و هوای خاص رشد می کنند. نسبت به آنچه در منطقه رشد می کند واقع بین باشید و اقلامی را که به خوبی رشد نمی کنند نکارید. کاشتن یک باغ و تقریباً هیچ میوه و سبزیجاتی از آن نشأت نمی‌گیرد بسیار ناامیدکننده است.

 

برای تولید بزرگ‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات از گیاهان انگور، از بستن شکوفه‌ها و همچنین درخت انگور که اغلب از گیاه اصلی فاصله دارد، نترسید. اگر شکوفه‌های گیاه و فاصله گیاه تا آن شکوفه‌ها را به حداقل برسانید، گیاه بهتر می‌تواند مواد مغذی بیشتری را برای شکوفه‌های باقی‌مانده فراهم کند که در نتیجه بزرگترین و بهترین میوه‌ها و سبزیجات را به دست می‌آورند.

گیاهان آپارتمانی یکی از وسایلی هستند که می توانید با آنها فضای منزل خود را تزیین کنید.

باغ خود را به صورت مرحله ای بکارید. هر هفته یک سبزی جدید قرار دهید، یا زمانی که کاشت خود را انجام می دهید، سبزی هایی با سرعت بلوغ متفاوت بکارید. این به شما کمک می‌کند تا یکباره محصول زیادی نداشته باشید و بهتر به شما امکان می‌دهد از میوه‌ها (و سبزیجات!) کار خود لذت ببرید.

 

هنگام پرورش سیب زمینی، مطمئن شوید که تنوعی با محتوای نشاسته انتخاب می کنید که با روش پخت شما مطابقت دارد. هر چه مقدار نشاسته در سیب زمینی بیشتر باشد، هنگام پختن آن خشک تر و پوسته پوسته تر می شود. سیب زمینی هایی که برای له کردن مناسب هستند تقریباً ۷ درصد نشاسته دارند. این سیب زمینی ها به سرعت پخته می شوند و رطوبت بالایی را حفظ می کنند، بنابراین به راحتی له می شوند. سیب زمینی پخته دارای نشاسته بین 15 تا 18 درصد و سیب زمینی سرخ کردنی با 22 درصد بیشترین میزان نشاسته را دارد.

 

برای استفاده بهینه از آبی که استفاده می کنید، حتماً اول صبح گیاهان خود را آبیاری کنید. انجام این کار باعث می شود آب شما کمتر تبخیر شود و شاخ و برگ به سرعت خشک شود. این خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های رایج را کاهش می دهد و به رشد گیاهان شما کمک می کند تا قوی و سالم باشند.

 

اگر نمی توانید برای خاک خود مالچ تهیه کنید، از روزنامه های مرطوب استفاده کنید. روزنامه های مرطوب در اطراف پایه گیاهان شما به حفظ رطوبت در زمین و محافظت از سیستم ریشه گیاهان شما در برابر گرما و نور خورشید کمک می کند. روزنامه زیست تخریب پذیر است، بنابراین در نهایت تجزیه می شود و در واقع مواد مغذی بیشتری به خاک شما اضافه می کند.

 

باغبانان جدید باید همه چیز را ساده نگه دارند. گرایش باغبانان جدید این است که باغی را بکارند که خیلی بزرگ است و در حیاط خلوت به یک آشفتگی عظیم ختم می شود. برای شروع آن را ساده و کوچک نگه دارید، و از آنجا به کار خود ادامه دهید. یک باغ کوچک به تجربه مثبت تری منجر می شود و برای باغبان جدید کار کمتری است.

 

بهترین باغ ها از نظر محیطی به جای گیاهان، از دانه ها سرچشمه می گیرند. هنگامی که گیاه به اندازه کافی سالم شد، آن را با خاک مناسب در باغ خود دوباره بکارید. پلاستیک مورد استفاده در مهدکودک ها اغلب به محل های دفن زباله ختم می شود، به همین دلیل توصیه می شود هنگام بسته بندی گیاهان خود از بذر استفاده کنید یا از مهد کودک هایی که از مواد آلی استفاده می کنند خریداری کنید.

 

برای ساختن گلخانه مینیاتوری خود، کافی است یک گلدان را با یک کیسه پلاستیکی قدیمی بپوشانید. این کار محیط مرطوبی را تقلید می کند که به گیاهان داخل گلخانه اجازه رشد می دهد. اگر می خواهید گیاه خود را در برابر آب و هوا محافظت کنید، یک گنبد از پلاستیک محکم بسازید و آن را بالای گیاه قرار دهید.

 

برای کاشت درست گل رز خود وقت بگذارید و در این مسیر از موفقیت بیشتری برخوردار خواهید شد. حفره ای بزرگتر حفر کنید تا به راحتی ریشه ها را در خود جای دهد و آن را با مواد آلی غنی کنید. یک تپه خاک در سوراخ بسازید و ریشه ها را روی آن بپوشانید. تا نصف راه را پر کنید و آب را پر کنید تا حباب هوا از بین برود، سپس سوراخ را پر کنید.

 

از پوشش زمینی برای پر کردن مناطق خالی خاک استفاده کنید. گیاهان پوشش زمینی برای «گره زدن» گیاهان بزرگتر به یکدیگر و کاهش علف های هرز بسیار مؤثر هستند. قبل از اینکه هر چیزی را بکارید، زمین باید به خوبی کشت شود، علف های هرز و به خوبی بارور شود. برای اینکه گیاه به خوبی جا بیفتد، در طول دوره های خشک به طور کامل آبیاری کنید و علف های هرزی را که ممکن است بیرون بیایند حذف کنید. گیاهان پوششی سریع الرشد عبارتند از آویشن خزنده، سدوم، آجوگا، پونه کوهی طلایی، هوشرا، لامیوم و وینکا.

 

آیا می دانید اکنون چگونه باغ ارگانیک خود را راه اندازی کنید؟ اکنون می توانید جایی برای شروع آن پیدا کنید؟ آیا می دانید چه چیزی برای دانه های شما مفید است؟ اگر اکنون می توانید به این سوالات پاسخ دهید، پس نکات قبلی را خوانده و درک کرده اید و آماده هستید تا باغ ارگانیک خود را پرورش دهید.

رامین بازدید : 35 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

بچه دار شدن یک تجربه خاص در زندگی هر زنی است. چه برنامه ریزی شده باشد یا نه، بارداری اغلب یک شادی غیرمنتظره است. یافتن همه پاسخ ها سخت است، اما توصیه های زیادی در این مقاله وجود دارد.

در دوران بارداری حتما فعال بمانید. از ورزش‌های کم‌تأثیر - پیاده‌روی و شنا - استفاده کنید که شما را در حرکت نگه می‌دارند بدون اینکه فشار زیادی به بدنتان وارد شود. این به جلوگیری از افزایش وزن اضافی بارداری، بهبود کیفیت خواب و افزایش گردش خون در اندام تحتانی شما کمک می کند، که همه اینها در دوران بارداری می تواند چالش برانگیز باشد.

هنگامی که باردار هستید، مهم است که به ورزش ادامه دهید. ورزش به کاهش احتمال سقط جنین کمک می کند و ثابت شده است که به کاهش طول و درد زایمان و زایمان کمک می کند. همچنین، با ورزش در دوران بارداری، به جلوگیری از وزنی که ممکن است اضافه کنید کمک خواهید کرد.

اگر در دوران بارداری خود دچار علائم غیرعادی شدید، از تماس با پزشک خود نترسید. این علائم شامل درد معده، گرفتگی عضلات، خونریزی واژن و به خصوص کاهش سطح فعالیت جنین است. تشخیص اینکه آیا همه چیز از بیرون خوب است یا نه، دشوار است، و بهتر است از پزشک خود بخواهید بررسی کند که آیا چیزی عجیب به نظر می رسد.

هنگامی که قصد انجام هر نوع آزمایشی را دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید که در انتظار فرزند هستید. بسیاری از مواد شیمیایی و فرآیندهایی که در دوران بارداری با آنها در تماس هستید می توانند آسیب نامطلوب به کودک یا عوارض بارداری شما داشته باشند.

در دوران بارداری از رابطه جنسی اجتناب نکنید. بسیاری از زنان این تصور را دارند که رابطه جنسی می تواند به فرزند متولد نشده آنها آسیب برساند، اما این درست نیست. در واقع، رابطه جنسی می تواند مفید باشد. زنان در دوران بارداری سطوح هورمونی بالایی دارند و داشتن رابطه جنسی می تواند به کاهش استرسی که این هورمون ها به آنها می دهد کمک کند.

برای دریافت واکسن آنفولانزا وقت بگذارید. سیستم ایمنی بدن شما ممکن است در دوران بارداری به خطر بیفتد. برخی از زنان واکسن آنفولانزا را برای افزایش ایمنی انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر برای جلوگیری از تزریق هر چیزی به بدن خود به گزینه های طبیعی تری نگاه می کنند. سعی کنید سیستم ایمنی بدن خود را ضعیف نگه دارید. این که به خود اجازه دهید مستعد ابتلا به بیماری ها شوید می تواند برای شما و کودکی که در درون شما رشد می کند خطری ایجاد کند.

هنگامی که باردار هستید و شکم شما در نهایت شروع به بزرگ شدن کرد، برای خودتان لباس بارداری بخرید. قرار است تا چند ماه آینده باردار شوید، بنابراین ممکن است راحت باشید. این همچنین باعث می‌شود تا زمانی که به طور مداوم گسترش می‌دهید، مجبور نباشید به خرید لباس‌های جدید ادامه دهید.

قبل از خواب به موسیقی ملایم گوش دهید و دوش آب گرم بگیرید. هر چه جلوتر بروید، خواب می تواند سخت تر شود. حتی قبل از اینکه به رختخواب بروید، با قرار دادن بدن و ذهن خود در حالت آرام، از داروهای کمک خواب و سایر قرص ها اجتناب کنید. یک دوش آب گرم و موسیقی آرام بخش این کار را برای شما انجام می دهد.

روش های آشپزی جدید را برای تغذیه سالم در دوران بارداری بیاموزید. آب پز کردن، بخارپز کردن یا پختن غذاهای مورد علاقه خود برای کاهش چربی و کالری، راهی عالی برای سالم تر کردن غذای شماست. اگر بیرون غذا می خورید، از پیشخدمت بپرسید که اقلام چگونه تهیه می شوند و از اقلام سرخ شده دوری کنید.

هنگام تلاش برای انجام شمارش ضربات در اواخر بارداری، کودک قبلاً فعال شما ممکن است گهگاه شما را با حرکات کمتر از حد معمول بترساند. اگر نگران هستید، سعی کنید یک نوشابه کافئین دار یا چیزی با مقداری شکر بنوشید. اغلب، این برای بیدار کردن کودک و شروع مجدد حرکات او کافی است.

به یاد داشته باشید که حتی بهترین برنامه ها نیز می توانند تغییر کنند، از جمله برنامه تولد شما. سعی کنید در مورد جزئیات انعطاف پذیر باشید و اگر همه چیز دقیقاً آنطور که تصور می کردید اتفاق نیفتد، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. در نهایت، احتمالاً حتی اهمیتی هم نخواهید داد که آهنگ مورد علاقه شما هرگز پخش نشده باشد یا هرگز وارد حوضچه زایمان نشده باشید.

از مهم ترین نیاز های افراد مبتلا به فشار خون دستگاه فشار سنج است که حتما باید آن را تهیه کنند.

زمانی که قصد بارداری دارید، قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنید. هنگامی که به پزشک مراجعه کردید و باردار شدن را قطعی کردید، شروع به تغییر عادات غذایی خود کنید تا از انواع غذاهای سالم استفاده کنید. همین الان ورزش را شروع کنید! این به شما کمک می کند در دوران بارداری خوش فرم بمانید و خطر سقط جنین را کاهش دهید.

بدون تعویض لباس و یک جفت لباس زیر تازه از خانه خارج نشوید. بارداری کنترل بسیار کمتری بر بدن ما در اختیار ما می گذارد و ممکن است تصادفاتی رخ دهد. بهتر است مانند یک پیشاهنگ پسر عمل کنیم و آماده باشیم تا اینکه مجبور باشیم وسط روز به خانه فرار کنیم زیرا غافلگیر شده ایم.

یادداشت ها و یادداشت های چسبناک را ذخیره کنید و هر چیزی را که قرار است به خاطر بسپارید یادداشت کنید. بسیاری از زنان باردار متوجه می شوند که خاطرات آن ها همان چیزی نیست که قبل از بارداری داشتند. قبل از اینکه خود را در فروشگاه بیابید بدون اینکه بدانید چرا آنجا هستید، با این پیشرفت مقابله کنید.

این ایده خوبی است که کیسه بیمارستان خود را زمانی که به 37 هفته یا بیشتر رسیدید ببندید. اگر در حالی که با عجله از در بیرون می روید، وسایلی را در کیسه نیندازید، احتمالاً وسایلی را که هم می خواهید و هم در بیمارستان به آنها نیاز دارید، به خاطر می آورید.

پول خود را خرج سوتین های خوب کنید. شما قطعا به پشتیبانی اضافی نیاز خواهید داشت. پوشیدن سوتین های خیلی تنگ واقعاً به شما آسیب می رساند و بسیار ناراحت خواهید شد. شما از چند سایز بزرگتر خواهید شد، بنابراین سوتین های پرستاری تهیه کنید که گران نیستند اما از شما پشتیبانی خوبی می کنند.

اگر در دوران بارداری از حالت تهوع صبحگاهی رنج می‌برید، سعی کنید در هنگام تهوع، کراکر نمکی بخورید. کراکر با جذب اسیدهای اضافی معده به آرامش معده شما کمک می کند. مطمئن شوید که کراکر نمکی است، کراکرهای دیگری که حاوی مقدار زیادی کره هستند می توانند حالت تهوع شما را بدتر کنند.

بارداری اغلب به عنوان یکی از معجزات بزرگ زندگی در نظر گرفته می شود. زنان می توانند غافلگیر شوند و با آگاهی از باردار بودن خود سرشار از شادی شوند. گفته می شود، می تواند یک سفر سخت باشد. این اطلاعات را به دل بگیرید و از بارداری زیبای خود لذت ببرید!

رامین بازدید : 32 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

 

اگر تصمیم گرفته باشید که می خواهید باغ ارگانیک خود را پرورش دهید، مطمئناً تصمیم خوبی گرفته اید. با این حال، تکنیک های زیادی برای رشد موفقیت آمیز گیاهان خود وجود دارد. آیا می دانید آنچه باید در مورد رشد صحیح گیاهان ارگانیک بدانید؟ اگر این کار را نمی کنید، باید به این نکات زیر توجه کنید.

 

محصولاتی را بکارید که با یکدیگر سازگار باشند تا کارایی بیشتری به باغ خود بیافزایید. گیاهانی بکارید که در کنار گونه هایی که سریعتر رشد می کنند، زمان بیشتری برای بلوغ دارند. همچنین می‌توانید با کاشت محصولات با آب و هوای خنک‌تر در سایه محصولات تابستانی بزرگ‌تر، از فصل جلوتر باشید. سبزی هایی مانند کاهو در سایه یک گیاه بزرگ گوجه فرنگی عالی عمل می کنند.

 

قبل از شروع به کاشت باغ خود باید خاک را بررسی کنید. برای تجزیه و تحلیل خاک خود هزینه کمی بپردازید و وقتی متوجه شدید که خاک شما فاقد چه مواد مغذی است، از این کار خوشحال خواهید شد. بخش های توسعه تعاونی اغلب این خدمات آزمایشی را ارائه می دهند. این یک تلاش ارزشمند است تا یک باغ بتواند در سال اول کاشت مثمر ثمر باشد.

 

از لامپ ها برای اطمینان از گل های مداوم در طول بهار و تابستان استفاده کنید. به طور معمول، رشد پیازها ساده است و هر سال رشد می کنند. پیازها در فصول مختلف شکوفه می دهند، اگر آنها را با دقت بچینید تقریباً در تمام سال گل خواهید داشت.

گیاهان آپارتمانی یکی از مهم ترین چیز هایی هستند که می توان با استفاده از آنها محیط منزل را زیبا تر کرد.

استفاده از کودهای آلی را در باغ خود در نظر بگیرید. این کودها بی خطرتر از کودهای شیمیایی هستند که می توانند در طول زمان نمک در زمین ایجاد کنند. نمک ها توانایی گیاهان را برای دریافت آب و مواد مغذی از خاک محدود می کنند. آنها همچنین می توانند کرم های خاکی مفید و میکروارگانیسم هایی را که کاهگل می خورند، بکشند.

 

برای جذب حیات وحش محلی، گیاهان چند ساله بومی را در حیاط خود پرورش دهید. پوشش گیاهی بومی بهترین منبع غذایی برای حیوانات بومی شماست. با استفاده از این روش پرندگان و حشرات رنگارنگ بیشتری خواهید دید. این یک راه آسان برای جذب حیات وحش است، زیرا گیاهان بومی معمولاً برای رشد به کار کمتری از شما نیاز دارند.

 

نه تنها باغبانی یک راه عالی برای پرورش غذای خود است، بلکه می توانید نوشیدنی خود را نیز پرورش دهید. می توانید نعناع سیب را برای تهیه یک چای خوشمزه یا ساقه ریواس بکارید تا یک تارت جایگزین برای لیموناد درست کنید. همچنین می‌توانید انواع توت‌ها و میوه‌های خود را فریز کرده و آن‌ها را به نوشابه، آب سیب سفت یا شراب تبدیل کنید.

 

فوراً از شر هرگونه آفت باغ خلاص شوید. آفات باغی مانند کنه‌های عنکبوتی قرمز، مورچه‌ها، مگس سفید و شته‌ها می‌توانند گیاهان شما را به بیماری‌های مختلفی مبتلا کنند، بنابراین اگر متوجه شدید که هر یک از گیاهان باغ خود می‌میرند یا رشد نمی‌کنند، ابتدا آفات را بررسی کنید. برای خلاص شدن از شر آفات باغ، روی یک آفت کش خوب سرمایه گذاری کنید.

 

هنگامی که گیاهان جدیدی برای باغ خود دریافت می کنید، مطمئن شوید که نیازهای خورشیدی آنها را برآورده می کنید. برخی از گیاهان مناطق کم نور و سایه را ترجیح می دهند، در حالی که گیاهان دیگر برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارند. دادن سطح نور نامناسب به گیاهان می تواند باعث پژمردگی و مرگ زودرس آنها شود.

 

اگر زمان زیادی را صرف مراقبت از باغ خود می کنید، برای خود یک چرخ دستی باغبانی تهیه کنید. می توانید تمام لوازم باغبانی مورد نیاز خود را روی چرخ دستی قرار دهید و به راحتی آن را به قسمت های مختلف باغ خود فشار دهید. این کار باعث می شود هر بار که نیاز به مراقبت از باغ خود داشته باشید، به دنبال لوازم مختلف نباشید.

 

اگر خانه شما فقط یک پاسیو کوچک دارد، باز هم می توانید با پرورش گیاهان در ظروف یک باغ داشته باشید. باغبانی کانتینری می تواند به شما امکان پرورش انواع گل، گیاه و حتی سبزیجات را بدهد. همچنین می توانید با بردن ظروف خود در هوای یخبندان، مشکل یخ زدگی را دور بزنید.

 

برای صرفه جویی در هزینه بذر، فقط از قسمت کوچکی از بسته استفاده کنید. در بیشتر موارد، فقط یک دانه دانه لازم است و دانه ها را می توان به راحتی برای سال بعد ذخیره کرد. همچنین می توانید بسته های دانه را با همسایگان و دوستان خود تقسیم کنید. این یک راه عالی برای باغبانی با بودجه است.

 

بنابراین بالاخره تصمیم گرفتید که می خواهید یک باغ بکارید. یکی از اولین کارهایی که می خواهید انجام دهید این است که بفهمید خاک خوب یا بد دارید. تنها راه مطمئن برای دانستن این موضوع این است که خاک را آزمایش کنید. بسیاری از مهدکودک ها خاک شما را با هزینه اسمی آزمایش می کنند. خاک با سلامت ضعیف باعث تولید گیاهان زرد رنگ و بیمارگونه می شود. با آزمایش خاک، متوجه خواهید شد که آیا خاک شما نیاز به افزودن مواد مغذی دارد یا نیاز به تنظیم pH خاک دارید.

 

با ساکولنت ها به باغ خود ظاهری عجیب و غریب بدهید. ساکولنت ها، یا مستقیماً در زمین یا در گلدان کاشته می شوند، می توانند حسی عجیب و غریب به باغ شما ببخشند. بیشتر آنها به دلیل شکل های جالب خود رشد می کنند، اما تعداد کمی از آنها گل های خودنمایی دارند. آنها به خاک سبک، شنی، با زهکشی سریع و آبیاری کم در طول فصل رشد نیاز دارند. مقاوم ترین ساکولنت ها sedum و sempervivum هستند. تکثیر آنها از طریق تقسیم خوشه ای آسان است و ساقه ها وقتی در خاک مرطوب کاشته می شوند به راحتی ریشه می دهند.

 

محاسبه کنید که گیاهان شما واقعاً به چه مقدار آب نیاز دارند. گیاهان لاغرتر معمولاً به آب بیشتری نیاز دارند. آنها دارای سطح بزرگتر با ظرفیت کمتر برای ذخیره آب هستند. گیاهانی با برگ های مومی شکل ضخیم و بزرگ اغلب برای محیط های کم آب مناسب تر هستند. آبیاری بیش از حد ممکن است به دلیل رشد میکروبی روی ریشه گیاه، مشکلاتی را برای گیاه ایجاد کند.

 

به جای کود شیمیایی ساینده و سوزاننده، یک کمپوست ارگانیک را انتخاب کنید که موادی مانند برگ های افتاده، بریده های علف، یونجه شل، شاخه های کوچک و تکه های سبزیجات و میوه های نخورده را از میز شام منزل شما تجزیه می کند. اجازه دادن به این عناصر برای مخلوط شدن در یک توده کمپوست، این مواد را به یک ماده آلی مغذی با قوام یکنواخت تجزیه می کند.

 

فنجان های نوشیدنی خود را بازیافت کنید تا گوجه فرنگی را برای باغ ارگانیک خود شروع کنید. بوته های گوجه فرنگی را از دانه در فنجان ها پرورش دهید. هنگامی که نهال ها آماده پیوند هستند، اینچ پایینی فنجان را ببرید و آن را درست در زمین قرار دهید. این به جلوگیری از نفوذ کرم های بریده به گوجه فرنگی های تازه پیوند شده شما کمک می کند.

 

در خاتمه، اگر می‌خواهید باغ ارگانیک خود را پرورش دهید، اما نمی‌دانستید از کجا شروع کنید، اکنون باید ایده‌ای داشته باشید که برای رشد باغچه نیاز دارید. اگر سؤال بیشتری در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید دارید، تعداد زیادی اطلاعات آنلاین وجود دارد که فقط منتظر خواندن آن هستند.

رامین بازدید : 40 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

 

در حالی که مادران بدون شک شدیدترین تغییرات را در دوران بارداری تجربه می کنند، این احتمال وجود دارد که دیگران و همچنین آماده شدن برای تولد نوزاد، متوجه تغییر زندگی آنها شوند. چه یک مادر باردار یا یک پدر آینده باشید، اطلاعات این نکات و ترفندها بینش ارزشمندی را در مورد بارداری ارائه می دهد.

 

در دوران بارداری از محصولات پاک کننده خانگی دوری کنید. استنشاق این محصولات در دوران بارداری می تواند مشکلات سلامتی جدی برای شما و کودکتان ایجاد کند. از شخص دیگری در خانه خود بخواهید که نظافت شما را انجام دهد، یا اگر مجبور به تمیز کردن هستید، از ماسک محافظ روی بینی و دهان خود استفاده کنید.

 

آیا رابطه جنسی اجتناب نیست که شما حامله هستید. بسیاری از زنان با این فرض که رابطه جنسی می تواند جنین خود را آسیب برساند، اما این درست نیست. در واقع، رابطه جنسی می تواند مفید باشد. زنان سطح هورمون بالا در هنگام بارداری و داشتن رابطه جنسی می تواند به تسکین برخی از استرس است که این هورمون به آنها بدهد.

 

شما نباید جلو بروید و تسلیم تمام هوس های بارداری خود شوید. فرزند متولد نشده شما باید از طریق آنچه می خورید، تغذیه مناسبی دریافت کند. افراط در هوس های زیاد شما را سیر می کند و جایی برای غذاهای سالمی که شما و کودکتان برای سالم بودن نیاز دارید باقی نمی گذارد.

 

به استخدام دولا برای تجربیات تولد خود و برای دوره بلافاصله پس از آن توجه کنید. دولاس یاوران مادرانی هستند که برای ارائه حمایت غیرپزشکی در طول روند زایمان و دوره پس از زایمان در آنجا حضور دارند. داشتن دولا به شما کمک می‌کند تا تجربه زایمان کوتاه‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشید.

 

سعی کنید از کودک دوست خود نگهداری کنید تا در مراقبت از نوزاد راحت تر باشید. داشتن مقداری تجربه به شما کمک می کند تا با تولد نوزاد جدید خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید. هر چند در دوران بارداری خود بیشتر از حدی که می توانید بجوید، بلند نکنید.

 

اگر در طول شب در پاهای خود گرفتگی می کنید، قبل از دراز کشیدن مقداری کشش پا را انجام دهید. بسیاری از زنان گره های دردناک را در شب تجربه می کنند. کمی کشش می تواند کمک بزرگی باشد.

 با خرید سیسمونی نوزاد می توانید نیاز های کودک خود را برطرف کنید.

در صورت امکان، در دوران بارداری در کلاس های زایمان شرکت کنید. این کلاس ها به شما کمک می کند تا در مورد آنچه می توانید در اتاق زایمان انتظار داشته باشید آموزش دهید. دانستن این موارد می تواند به آسان تر کردن کل روند زایمان کمک کند. همچنین اگر می توانید همسرتان را با خود بیاورید تا بدانند چه انتظاری دارند.

 

اگر در دوران بارداری پشت میز کار می کنید، باید مطمئن شوید که در طول روز زمان های زیادی برای بلند شدن و راه رفتن دارید. نشستن فشار بیشتری را به دنبالچه و باسن شما وارد می‌کند، که در حال حاضر وزن بیشتری را جذب می‌کنند. پیاده روی و جابجایی مکرر از تبدیل شدن به این مشکل کمک می کند.

 

با خوردن غذاهای ارگانیک بومی از آفت کش ها اجتناب کنید. ما نمی دانیم این آفت کش ها چقدر می توانند روی جنین تأثیر بگذارند، اما بهتر است در امان باشیم تا متاسف باشیم. اگر ارگانیک نمی‌خرید، از اقلامی با پوست‌های سنگین مانند پرتقال استفاده کنید زیرا احتمال آلودگی کمتری دارند.

 

یادداشت ها و یادداشت های چسبناک را ذخیره کنید و هر چیزی را که قرار است به خاطر بسپارید یادداشت کنید. بسیاری از زنان باردار متوجه می شوند که خاطرات آن ها همان چیزی نیست که قبل از بارداری داشتند. قبل از اینکه خود را در فروشگاه بیابید بدون اینکه بدانید چرا آنجا هستید، با این پیشرفت مقابله کنید.

 

در دوران بارداری، ورزش را ادامه دهید، مگر اینکه پزشک شما را از انجام آن توصیه نکرده باشد. فعالیت‌های کم‌تأثیر مانند شنا و پیاده‌روی راه‌های عالی برای تقویت ماهیچه‌ها، کاهش کمردرد و قوی نگه داشتن قلب شما هستند.

 

قبل، حین و بعد از بارداری خود به میزان کافی بارداری داشته باشید! ورزش خطر سقط جنین را کاهش می دهد، بارداری را آسان تر می کند، عوارض کمتری در حین زایمان به دنبال دارد و حتی می تواند زایمان شما را کوتاه تر کند. صرف نظر از اینکه قبلا باردار هستید یا در تلاش برای باردار شدن هستید، ورزش زمان کل تجربه را آسان تر می کند.

 

سعی کنید روتینی ایجاد کنید که به خوبی با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. ممکن است به دلیل بارداری خود ناراحت باشید یا به سختی بخوابید. ایجاد یک روال قبل از خواب به شما کمک می کند راحت تر به خواب بروید. سعی کنید پایان روز آرام و آرام باشد. یک دوش آب گرم قبل از خواب می تواند شما را آرام کند، مانند یک فنجان چای گیاهی.

 

هنگام تلاش برای باردار شدن، به یاد داشته باشید که ممکن است تا یک سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد، بنابراین اگر بلافاصله این اتفاق نیفتد، سعی کنید استرس زیادی نداشته باشید. استرس می تواند تأثیر منفی بر تلاش های شما حتی بیشتر بگذارد. با این حال، اگر بیش از 35 سال دارید و بیش از شش ماه است که تلاش کرده اید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

قبل از شروع زایمان، برنامه زایمان خود را با پزشک خود مرور کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که شما و پزشکتان در مورد آرزوهای تولدتان در یک نقطه قرار دارید. همچنین به پزشک شما این فرصت را می دهد تا به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد. از پزشک خود بخواهید تایید کند که با آنچه در برنامه خود نوشته اید موافق است.

 

وقتی باردار هستید، درباره گزینه های زایمان طبیعی تحقیق کنید. اپیدورال یا سایر داروهای ضد درد همیشه ضروری نیست. گاهی اوقات یک برنامه هیپنوتیزم یا زایمان در آب می تواند به همان اندازه موثر باشد. استفاده از روش های طبیعی می تواند به شما و کودکتان کمک کند تا خطرات مرتبط با داروها را کاهش دهید. برخی می گویند که می تواند تجربه زایمان شما را نیز لذت بخش تر کند.

 

اگر باردار هستید ممکن است سوزش سر دل رخ دهد. برای جلوگیری از هر نوع رفلاکس اسید، باید از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند نوشابه‌های گازدار، مرکبات، غذاهای چرب و هر ماده غذایی با اسیدیته یا ادویه بالا اجتناب کنید.

 

اگر شروع به احساس گرفتگی عضلات کردید، باید یک لیوان بزرگ آب بگیرید و بنوشید. از کاری که انجام می دهید استراحت کنید و سعی کنید دراز بکشید و آرام باشید. کم آبی بدن و استرس می تواند به ایجاد گرفتگی کمک کند و انجام این عمل می تواند به توقف آن کمک کند. با این حال، اگر پس از انجام این کار متوقف نشدند، ممکن است بخواهید با پزشک خود تماس بگیرید.

 

چه این اولین بارداری باشد یا نه، همیشه چیزهای جدیدی در مورد بارداری و نحوه برخورد با آن وجود دارد. حتی مادرانی که تجربه بارداری دارند می توانند اطلاعات ارزشمندی را در توصیه های مادران، پزشکان و متخصصان بارداری بیابند.

رامین بازدید : 34 یکشنبه 28 فروردین 1401 نظرات (0)

با ادامه روند رو به رشد اقتصاد، قیمت محصول کاملاً از سقف عبور می کند. بسیاری از خانواده ها این روزها نمی توانند غذای سالم بخورند و بسیاری به باغبانی ارگانیک روی آورده اند تا غذاهای خوشمزه و سالم تولید کنند. دلایل شما برای تمایل به ارگانیک بودن هر چه باشد، باید این مقاله را بررسی کنید.

 

همیشه به گیاهان خود اجازه دهید تا به تدریج با هر گونه تغییر در شرایط نور، دما یا خاک سازگار شوند، اگر این کار را نکنید، ممکن است به آنها شوک زده و باعث مرگ آنها شوید. آنها را در روز اول برای چند ساعت بیرون از نور خورشید بگذارید. سپس در طول یک هفته، کمی زمان آنها را در خارج از خانه افزایش دهید. پس از چند روز دیگر، گیاهان شما مقاوم‌تر خواهند بود و آماده هستند که همیشه بیرون بمانند.

 

از گلدان های سفالی قدیمی یک دستگاه ریسمان دستی درست کنید. برای اینکه همیشه ریسمان باغبانی آماده استفاده باشد، یک گلدان سفالی قدیمی بردارید و آن را در باغ خود جایی که می خواهید ریسمان ریسمان شما باشد قرار دهید. سپس توپ ریسمان خود را در آن قرار دهید و گلدان سفالی دوم را وارونه کنید. ریسمان را از سوراخ زهکشی گلدان وارونه عبور دهید و آن را روی گلدان زیرین قرار دهید. شما اکنون یک تلگراف دستی دارید!

 

باغ را اغلب و زود علف هرز کنید. حداقل سه بار بر روی یک برنامه وجین هرز برای باغ برنامه ریزی کنید. اول باید پنج تا هفت روز بعد از کاشت و دوباره هفت تا ده روز بعد از آن باشد. بار سوم باید سه تا چهار هفته پس از کاشت باشد، در این زمان گیاهان باید به اندازه کافی ریشه داشته باشند تا مالچ پاشی و برگ های کافی برای سایه انداختن سطح به آن اضافه شود.

 

از ابزارهای مناسب استفاده کنید و آنها را در حالت بالایی نگه دارید تا استرس وارده به بدن خود را هنگام باغبانی کاهش دهید. بیل ها و بیل ها باید به طور دوره ای تیز شوند تا در بهترین حالت خود کار کنند. اگر فضای کافی دارید، ابزارهایی مانند بیل دسته بلند را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد در حین کار بایستید. هرچه بعد از باغبانی احساس بهتری داشته باشید، بیشتر اوقات از کثیف شدن دستان خود لذت خواهید برد!

 

مطمئن شوید که درختان خود را به طور منظم هرس می کنید. چوب مرده روی درختان می تواند آفاتی را جذب کند که می توانند درختان شما را آلوده کنند. همچنین، هنگامی که شاخه های کوچک درخت را کوتاه می کنید، جریان هوا بین شاخه ها را افزایش می دهد و به شاخه های بزرگتر اجازه می دهد تا بیشتر رشد کنند. این به درختی قوی تر و سالم تر منجر می شود.

 

گاهی اوقات لازم است گیاهان خود را دوباره گلدان کنید. یک راه خوب برای بررسی اینکه آیا گیاهان شما نیاز به گلدان مجدد دارند یا نه این است که آنها را برگردانید و به پایین نگاه کنید. اگر ریشه های زیادی می بینید، وقت آن است که آن را در یک گلدان جدید قرار دهید. اگر ریشه های کمی می بینید، ممکن است نیازی به مزاحمت گیاه نداشته باشید.

 

برای خلاص شدن از شر حلزون هایی که باغ شما را آزار می دهند، یک ظرف باز آبجو در کنار آن قرار دهید، جایی که معمولاً آنها را پیدا می کنید. حلزون ها به سمت بوی آبجو کشیده می شوند و خود را به دام می اندازند. اگر می خواهید این تله را حتی موثرتر کنید، سعی کنید کمی مخمر آبجو به قوطی اضافه کنید.

با خرید گیاهان آپارتمانی می توانید دکور محیط کار خود را زیبا تر کنید.

بسیاری از مواد طبیعی وجود دارند که برای دفع بازدیدکنندگان ناخواسته موثر هستند. راب هایی که می خواهند به عنوان مثال وارد باغ سبزیجات شوند، می توانند با یک حاشیه ساده از گل همیشه بهار و پیاز دفع شوند. اگر از خاکستر چوب به جای مالچ در اطراف درختان و نهال های درختچه استفاده کنید، می توان از حشرات جلوگیری کرد. انجام این کارها می تواند اطمینان حاصل کند که به مواد شیمیایی بالقوه مضر نیاز ندارید.

 

آیا می دانستید آبیاری گیاهان باغچه در فضای باز با آب سیر می تواند به دفع آفات کمک کند؟ کافی است چندین حبه سیر را پوست کنده و در یک ظرف بزرگ مانند یک پارچ پلاستیکی تمیز به اندازه گالن قرار دهید. ظرف را با آب پر کنید و قبل از آبیاری گیاهان خود اجازه دهید سیر یک یا دو روز دم بکشد.

 

اگر متوجه شدید که باغ شما بیشتر از آنچه می‌توانید بخورید سبزیجات تولید می‌کند، می‌توانید دستور العمل‌هایی را بیابید که محصول را در مراحل مختلف بلوغ نیاز دارد. برای مثال، اگر پیش‌بینی می‌کنید که کدو حلوایی بیشتر از نیازتان باشد، می‌توانید شکوفه‌های کدو را برداشت کنید. این باعث می شود باغ شما از نظر پیشنهادات متنوع تر باشد که می توانید از آنها لذت ببرید.

 

حتی اگر فکر می کنید بعداً به یاد می آورید که کدام گیاهان هستند، از ابتدا گیاهان خود را به درستی برچسب گذاری کنید. گیاهان می توانند بعد از چند هفته بسیار متفاوت به نظر برسند. نام گیاهان را روی سنگ های مسطح با یک نشانگر دائمی به صورت تزئینی بنویسید و آنها را در کنار هر گیاه قرار دهید تا بتوانید خود را از سردرگمی در جاده نجات دهید.

 

مکانی را که برای کاشت درخت انتخاب می کنید به دقت در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که درختان شما احتمالاً بزرگ خواهند شد. اطمینان حاصل کنید که درختان خیلی نزدیک به هیچ سازه یا پایه ای کاشته نشده اند. هزینه‌های مربوط به حذف درخت و ریشه‌هایی که وارد ساختار شما شده‌اند، می‌تواند نجومی باشد. جلوگیری از این امر با برنامه ریزی صحیح آسان خواهد بود.

 

بهترین زمان برای آبیاری باغ ارگانیک صبح زود است. با آبیاری در ابتدای روز، اجازه می‌دهید رطوبتی که روی برگ‌ها جمع می‌شود از بین برود. این به جلوگیری از رشد هر گونه کپک یا قارچ روی برگ ها کمک می کند که هوای سرد و آب با هم ترکیب می شوند و ایجاد می کنند.

 

خاک خود را برای بهبود کیفیت خاک خود کشت کنید. هنگامی که خاک خود را کشت می کنید یا خاک می کنید، قسمت هایی را که ممکن است متراکم شوند شل می کنید. خاک فشرده آب را به خوبی جذب نمی کند و از رشد میکروارگانیسم های خاک در آن جلوگیری می کند. زمانی که خاک شما به درستی کشت شود، بذرها می توانند رشد کرده و رشد کنند.

 

اگر در حال پرورش گوجه فرنگی هستید، باید مطمئن شوید که آنها را در مکانی قرار دهید که در تابستان حداقل ده ساعت نور داشته باشند. در غیر این صورت، گوجه فرنگی های شما به درستی رشد نمی کنند. همچنین می خواهید بین بوته های گوجه فرنگی خود فضایی داشته باشید تا هوا بتواند به گردش درآید.

 

در این مقاله، شما به تازگی چند روش عالی را یاد گرفتید که از طریق آنها می توانید باغ خود را به بستری شکوفا از میوه ها و سبزیجات تازه و خوشمزه تبدیل کنید. به یاد داشته باشید، باید این نکات را به کار ببرید و دائماً بر کیفیت باغ خود تمرکز کنید تا از سلامت و رشد بهینه آن اطمینان حاصل کنید.

 

رامین بازدید : 30 یکشنبه 28 فروردین 1401 نظرات (0)

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، اطلاعات زیادی برای دریافت و پردازش وجود دارد. تقریباً هر بخش از زندگی شما تحت تأثیر بارداری قرار می گیرد. تلاش برای یادگیری همه چیز در مورد بارداری می تواند به سرعت طاقت فرسا شود. توصیه های زیر می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بارداری شما بدون مشکل پیش می رود.

 

قبل از باردار شدن باید به پزشک مراجعه کنید. به این ترتیب پزشک می تواند اقدامات ایمن را برای شما در حین تلاش برای باردار شدن توصیه کند. آنها می توانند غذاهایی را که باید بخورید و چیزهایی که باید از آنها اجتناب کنید را توصیه کنند. آنها همچنین می توانند چیزهایی را به شما اطلاع دهند که می تواند باردار شدن را دشوارتر کند.

 

در حالی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید یا به محض اینکه برای اولین بار از بارداری غافلگیرکننده مطلع شدید، مصرف یک ویتامین دوران بارداری را شروع کنید. مواد مغذی خاصی وجود دارد که برای رشد مناسب کودک شما مورد نیاز است. هر چه زودتر مصرف ویتامین های دوران بارداری را شروع کنید، شانس بیشتری برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز کودکتان خواهد داشت.

 

پس از اینکه متوجه شدید باردار هستید، وظایف تمیز کردن خاک گربه را به شخص دیگری بسپارید. تغییر بستر گربه در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد توکسوپلاسموز شود. در حالی که توکسوپلاسموز به طور کلی برای مادر خفیف است، می تواند عوارض جدی در جنین ایجاد کند. ایمن باشید و فقط از آن کاملاً اجتناب کنید.

 

مصرف آب خود را به شش تا هشت لیوان کامل آب در روز برسانید. سعی کنید همیشه یک بطری بزرگ آب همراه خود داشته باشید و وقتی خالی شد آن را پر کنید. همانطور که می دانیم، آب برای حفظ سلامت بدن ما بسیار مهم است و زمانی که دو نفره می نوشیم اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

هنگامی که تست بارداری مثبت شد، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. توصیه می شود در سه ماهه اول، ماهی یک بار به پزشک خود مراجعه کنید. به طور معمول، اکثر زنان بین هفته های 8 تا 10 بارداری دیده می شوند. در این زمان کار خون انجام می شود و ادرار شما از نظر پروتئین و قند بررسی می شود.

 از مهم ترین نیاز هایی باید برای یک کودک فراهم باشد سیسمونی نوزاد است.

وقتی باردار می شوید، اگر دوست پسر یا شوهرتان از قبل اطلاعی ندارد، در اسرع وقت به او بگویید. این تحت صلاحدید شماست که چه زمانی باید به والدین و دوستان خود بگویید، زیرا فقط زمانی باید این کار را انجام دهید که در افشای این اطلاعات احساس راحتی کنید.

 

تا حد امکان بخوابید. وقتی نوزاد به دنیا می‌آید، دریافت استراحتی که نیاز دارید برای شما دشوار خواهد بود، بنابراین مهم است که اکنون زمانی را برای استراحت و رهایی از استرس پیدا کنید. خواب اضافی همچنین انرژی لازم برای فعال ماندن و حفظ سطح اولیه تناسب اندام را تا زمان زایمان در اختیار شما قرار می دهد.

 

با کودک شکم خود صحبت کنید. مطالعات نشان می دهد که یک نوزاد تقریباً در هفته ده بارداری می تواند به لمس پاسخ دهد. پس از چند هفته، با خوشحالی متوجه خواهید شد که فرزندتان می تواند به نور و صدای شما واکنش نشان دهد. صحبت کردن با کودک پیوند شما را ایجاد می کند.

 

اگر در حال کار بر روی مهد کودک خود هستید، حتما از بخار و بوهایی که ممکن است با کاغذ دیواری یا رنگ مرتبط باشد اجتناب کنید. در حالی که خطر بروز مشکلات برای کودک شما ممکن است اندک باشد، از فرصت استفاده نکنید، فقط پنجره ها را باز نگه دارید یا اصلاً از کار با رنگ و کاغذ دیواری خودداری کنید.

 

اگر به شما گفته نشده است که مشکل پزشکی دارید که مانع از انجام آن شده است، ورزش را در دوران بارداری متوقف نکنید. ورزش های کم تاثیر، مانند شنا یا پیاده روی، راه های عالی برای کمک به قوی ماندن عضلات شما هستند. ورزش همچنین می تواند به آسانی زایمان شما کمک کند.

 

مطمئن شوید که متوجه شده اید که بیمه درمانی شما چه هزینه های مربوط به بارداری را پوشش می دهد و کدام هزینه ها را پوشش نمی دهد، از جمله ویزیت، آزمایشات و سونوگرافی قبل از زایمان. داشتن تصوری از آنچه پیش از موعد بدهکار خواهید بود - از جمله فرانشیز شما - می تواند شوک زمانی را که صورت حساب ها شروع می شود کاهش دهد.

 

برای اینکه خود را برای چالش های مراقبت از نوزاد آماده کنید، سعی کنید از کودک دوست خود نگهداری کنید. شما می توانید نکات ارزشمندی را بیاموزید، تجربه دست اول در مراقبت از نوزاد به دست آورید و بهتر برای رویارویی با چالش های کودک خود آماده شوید. همچنین به شما اعتماد به نفس در توانایی خود برای مقابله می دهد.

 

به محض اینکه تصمیم به بارداری گرفتید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما تمام توصیه ها و اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را به شما می دهد. این منجر به بارداری مثبت می شود.

 

اسید فولیک در دوران بارداری بسیار مهم است. اسید فولیک احتمال نقص مادرزادی لوله عصبی را کاهش می دهد، بنابراین سعی کنید روزانه 600 میلی گرم مصرف کنید. حتی قبل از باردار شدن، بهتر است بدن خود را با مصرف 400 میلی گرم در روز آماده کنید.

 

قبل از باردار شدن مطمئن شوید که در مورد واکسیناسیون خود به روز هستید. مهم ترین بیماری هایی که باید واکسینه شوند سرخجه و واریسلا هستند. این بیماری های دوران کودکی می توانند برای جنین شما مضر باشند. حتی اگر فکر می کنید واکسینه شده اید اما مطمئن نیستید، بهتر است که در امان باشید تا متاسف باشید.

 

خوابیدن در دوران بارداری دشوار است. اگر ناراحت هستید سعی کنید یک بالش بدن بخرید تا بتوانید خود را در موقعیت های مختلف نگه دارید تا راحت ترین بالش را برای خود پیدا کنید. اگر سوزش سر دل دارید، قبل از خواب یا عصرها از غذاهای اسیدی یا تند استفاده نکنید.

 

فقط به این دلیل که باردار هستید، به این معنی نیست که باید ورزش روتین خود را متوقف کنید. با این حال، می خواهید این موضوع را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید. شما می خواهید در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان قوی و سالم باشید، بنابراین تمرینات بارداری را که به شما در رسیدن به هدفتان به روشی ملایم کمک می کند، بررسی کنید.

 

هنگام سوار شدن در ماشین ایمن باشید. مثل همیشه وقتی در وسیله نقلیه هستید از کمربند ایمنی استفاده کنید. بند شانه را بر روی ترقوه و قسمت کمر را زیر شکم خود قرار دهید. هرگز قسمت پا را روی شکم خود قرار ندهید. روی صندلی عقب بنشینید یا صندلی خود را به عقب بکشید تا تا حد امکان از کیسه هوا فاصله داشته باشید.

 

لزومی ندارد که همه چیز را بلافاصله یاد بگیرید. بارداری نه ماه طولانی طول می کشد. این یک فرآیند است و نه یک رویداد منفرد. برای انجام تحقیقات کافی وقت بگذارید و اطلاعات را هر از گاهی جمع آوری کنید. با استفاده از نکات موجود در این مقاله و اضافه کردن آنچه یاد می گیرید شروع کنید. سعی کنید در دوران بارداری لذت ببرید و آرامش داشته باشید!

رامین بازدید : 37 شنبه 20 فروردین 1401 نظرات (0)

بارداری چنین سفری در زندگی است که سوالاتی را مطرح می کند. برای اینکه در سفر 9 ماهه‌ای که می‌روید، احساس راحتی بیشتری داشته باشید، به این سؤالات نیاز دارید، سفری که از نظر فیزیکی و عاطفی با شما ارتباط زیادی دارد. اگر پاسخ‌های مورد نیاز خود را می‌خواهید و نمی‌خواهید در طول بارداری خود استرس داشته باشید، می‌توانید از نکات ارائه شده برای اطمینان از اینکه این سفر را بسیار راحت‌تر طی می‌کنید استفاده کنید.

مهم است که زنان باردار قبل از فرا رسیدن روز بزرگ، برنامه زایمان را تنظیم کنند. این به این دلیل است که وقتی یک زن در حال زایمان است، ممکن است نتواند مانند معمول تصمیم بگیرد. اطمینان حاصل کنید که یک کیف بسته بندی کرده اید، انتخاب کنید که در اتاق چه کسی را هنگام زایمان می خواهید و لیستی از شماره تلفن ها تهیه کنید تا همسر یا سایر اعضای خانواده شما بتوانند هنگام تولد نوزاد با عزیزانتان تماس بگیرند.

اگر حیوانات خانگی مانند گربه دارید، از شخص دیگری بخواهید تا جعبه زباله را تعویض کند. مواد شیمیایی موجود در بستر آلوده می تواند به شما یا فرزند متولد نشده شما آسیب برساند، اگر مستقیماً در معرض آنها قرار بگیرید. از شخص دیگری بخواهید تا پس از تولد نوزاد از جعبه زباله مراقبت کند. همسر شما باید خوشحال باشد که به خاطر کودک این کار را به عهده می گیرد. اگر متاهل نیستید، از اینکه از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که در دوران بارداری شما جعبه زباله را برای شما تمیز کند، نترسید.

قرارهای قبل از زایمان خود را نادیده نگیرید. هر قرار ملاقاتی که دارید فرصتی برای پزشک یا مامای شما است تا هر مشکلی را شناسایی کند، در حالی که به اندازه کافی زود است که کاری در مورد آن انجام دهد. قرارهای خود را بالاترین اولویت خود قرار دهید و اجازه ندهید هیچ چیزی باعث شود از آنها صرف نظر کنید.

بارداری شما به این معنی است که تصمیمات با شماست. فقط به این دلیل که فردی در مطب شما یا یکی از بستگان دور معتقد نیست که شما باید قهوه بنوشید یا چیزی سنگین تر از 20 پوند بلند کنید، به این معنی نیست که تصمیمات بارداری شما را کنترل می کند. با پزشک خود صحبت کنید و با او تصمیم بگیرید. نظرات ناخواسته دیگران را نادیده بگیرید.

زمانی که باردار هستید یک دفتر خاطرات داشته باشید. زمانی که فرزندتان بزرگ می‌شود، این موضوع سرگرم‌کننده‌ای خواهد بود، و همچنین راهی عالی برای پیگیری اتفاقات است. اگر همه چیز را یادداشت کنید، می توانید به سرعت متوجه تغییرات بزرگ شوید.

در کلاس زایمان شرکت کنید. این کلاس ها به شما کمک می کند تا نزدیک به پایان بارداری تان نزدیک شوید. آنها دقیقاً به شما یاد می دهند که انتظار چه چیزی را داشته باشید، و شریک زندگی شما باید با آن همراه باشد. احتمالاً فیلمی از زایمان شخصی را تماشا می‌کنید، تمرین‌های تنفسی جدید زیادی یاد می‌گیرید و احتمالاً با دوستان جدیدی نیز آشنا خواهید شد.

با کودک خود صحبت کنید. مطالعات نشان داده اند که نوزادان از هفته دهم بارداری به لمس واکنش نشان می دهند. در مراحل بعدی آنها می توانند به نور، صدای شما و همچنین صداهای دیگر واکنش نشان دهند. این کار شما و کودکتان را برای تمام عمر پیوند خواهد داد، و در حالی که آنها هیچ یک از اینها را به خاطر نمی آورند، قطعا کمک خواهد کرد.

پول خود را خرج سوتین های خوب کنید. شما قطعا به پشتیبانی اضافی نیاز خواهید داشت. پوشیدن سوتین های خیلی تنگ واقعاً به شما آسیب می رساند و بسیار ناراحت خواهید شد. شما از چند سایز بزرگتر خواهید شد، بنابراین سوتین های پرستاری تهیه کنید که گران نیستند اما از شما پشتیبانی خوبی می کنند.

پوست انسان می تواند کشش زیادی داشته باشد، اما فقط تا اینجا. در بسیاری از موارد، پوست در حال انبساط شکم زن باردار خارش خواهد داشت. اگر در مقابل دوش گرفتن یا حمام آب گرم مقاومت می کنید، می توانید به کاهش خارش کمک کنید. آب داغ پوست را از شر چربی های طبیعی خلاص کرده و باعث خارش می شود. هنگام بارداری باید از لوسیون های سنگین برای مرطوب کردن استفاده کنید، مانند ژله نفتی یا کره کاکائو. اطمینان حاصل کنید که لباسی که می پوشید خیلی محکم روی پوست ساییده نشود و از خراشیدگی خودداری کنید!

لباس زیر دکمه رکابی یکی از زیبا ترین لباس هایی است که می توانید برای کودک خود تهیه کنید. برای خرید زیر دکمه رکابی اینجا کلیک کنید.

قبل، حین و بعد از بارداری خود به میزان کافی بارداری داشته باشید! ورزش احتمال سقط جنین را کاهش می دهد، بارداری را آسان تر می کند، عوارض کمتری در حین زایمان به دنبال دارد و حتی می تواند زایمان شما را کوتاه تر کند. صرف نظر از اینکه قبلا باردار هستید یا در تلاش برای باردار شدن هستید، ورزش زمان کل تجربه را آسان تر می کند.

اگر در نیمه دوم بارداری علائمی مانند تاری دید، درد در سمت راست، سردردهای مکرر، افزایش وزن بسیار سریع یا ادرار رنگی را در نیمه دوم بارداری خود تجربه کردید، فوراً آنها را به پزشک اطلاع دهید. ممکن است شما در حال ابتلا به پره اکلامپسی باشید، یک بیماری مرتبط با بارداری که می تواند تهدید کننده زندگی باشد. پزشک ممکن است نیاز به انجام آزمایشاتی برای بررسی وجود پروتئین در ادرار داشته باشد و فشار خون شما به دقت کنترل می شود.

اگرچه می تواند سرگرم کننده باشد، اما هنگام تزئین مهد کودک از نقاشی یا کشیدن کاغذ دیواری در دوران بارداری خودداری کنید تا از بخارات مضر جلوگیری کنید. از شریک زندگی خود یا برخی از دوستان خود بخواهید که از این کارها مراقبت کنند و تا زمانی که رنگ یا چسب کاغذ دیواری خشک شود و اتاق بدون دود شود، بیرون از اتاق بمانید.

برای اینکه خود را برای فینال بزرگ بارداری، یعنی تولد نوزادتان آماده کنید، از امکانات بیمارستانی که در آن زایمان خواهید کرد، بازدید کنید. اگر اتاق آشنا باشد، در روز بزرگ احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و داشتن این احساس می تواند زایمان شما را تجربه ای راحت تر کند.

در دوران بارداری فعال باشید تا سلامت خود را بهبود ببخشید و زایمان را آسان تر کنید. پیاده روی و شنا حتی در اواخر بارداری ورزش های بسیار خوبی هستند. فعال ماندن می تواند خلق و خوی شما را مثبت نگه دارد و روند زایمان از نظر جسمی آسیب زا کمتر کند. اگر در مورد ورزش نگرانی دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص کند چه فعالیت هایی برای شما مناسب است.

شما باید در مورد خطرات سلامتی در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید. در طول بارداری مطلع بودن و آگاهی داشتن از آن مهم است. هر سوالی دارید باید از پزشک خود بپرسید و اگر سوالاتی را که دارید به خاطر نمی آورید، آنها را یادداشت کنید و در قرار ملاقات خود با خود ببرید.

مهم نیست که چه کسی از شما حمایت می کند، فقط باید پاسخ تمام سوالاتی را که وقتی فهمیدید باردار هستید به ذهن شما خطور می کند، بدانید. اینکه چه غذاهایی بخورید و چه ورزش هایی انجام دهید و همچنین آزمایشات لازم همه چیزهایی هستند که در حال حاضر به آنها فکر می کنید. امیدواریم نکات بالا به بسیاری از سوالات شما پاسخ موثری داده باشد.

رامین بازدید : 40 شنبه 20 فروردین 1401 نظرات (0)

 

باغبانی یک فعالیت سرگرم کننده، سالم و با ارزش است. با این حال، بدون دانش مناسب، می تواند دشوار، استرس زا و خسته کننده شود. همه افراد از تازه کار گرفته تا پرورش دهندگان با تجربه می توانند اطلاعات ارزشمندی را از نکات و ترفندها بیاموزند. این مجموعه از نکات واقعاً به شما کمک می‌کند تا شاهد پیشرفت در باغ خود باشید و احتمالاً چیزی را به شما یاد می‌دهد که قبلاً نمی‌دانستید.

 

در مورد انواع گیاهان بیاموزید تا بتوانید آنهایی را که بهترین محصول را دارند انتخاب کنید. اغلب، هیبریدی که قادر به مقابله با دماهای شدید باشد، عملکرد بالاتری نسبت به انواع سنتی یک گیاه به ارمغان می آورد.

 

هنگام ریشه کن کردن یک گیاه چند ساله، باید شروع به حفاری در خط قطره آن کنید. یک ترانشه در اطراف گیاه حفر کنید و هر ریشه ای را که فراتر از آن ترانشه است ببرید. می توانید ساقه ها را به هم ببندید تا در طول فرآیند به گیاه آسیب نرسانید. پس از جدا شدن همه ریشه ها، گیاه را با دقت توسط ساقه اصلی بلند کنید.

 

اگر گیاهان بلندی دارید، آنها را با چوب حمایت کنید. این کار از افتادگی گیاهان بلند در هنگام شکوفه های سنگین جلوگیری می کند، که می تواند بسیار نامرتب به نظر برسد. درختچه‌های کوهنوردی را با یک شبکه حمایت کنید تا انگورهای پرتقال را تحت کنترل نگه دارید و از نفوذ آن‌ها به یک منطقه دیگر گیاهی جلوگیری کنید.

 

آیا نمی دانید که آیا نیاز به آبیاری چمن خود دارید؟ یک راه خوب برای تشخیص این است که به سادگی از آن عبور کنید. اگر بتوانی رد پای خود را ببینی، حیاط تشنه ای داری. هر هفته، چمن شما باید حداکثر یک اینچ آب دریافت کند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که باران مکرر نمی‌بارد، مطمئن شوید که چمن خود را "تست ردپا" انجام دهید، هر زمان که مطمئن نیستید نوشیدنی کافی دارد یا خیر.

 

گیاهان را به راحتی با ماشین خود خشک کنید. ماشین شما مکان مناسبی برای خشک کردن گیاهان است و مکانی امن، خشک و گرم را فراهم می کند. به سادگی مقداری روزنامه یا محافظ دیگر را روی صندلی ماشین قرار دهید و گیاهان را در یک لایه و یک لایه بچینید. مطمئن شوید که شیشه ها جمع شده اند و ماشین را ببندید. گیاهان شما خشک و آماده نگهداری خواهند بود. مدت زمان به دما بستگی دارد، اما می تواند به اندازه یک یا دو ساعت باشد. به عنوان یک امتیاز، ماشین شما بوی فوق العاده ای خواهد داشت!

 

دانه های خود را به خوبی ذخیره کنید. اگر دانه های خود را به درستی نگهداری نکنید، دوام زیادی نخواهند داشت. مکانی عالی برای نگهداری بذرها در یک نقطه تاریک که خنک است و رطوبت کمی دارد. حتی می توانید از یخچال استفاده کنید. می توانید از کیسه های زیپی برای نگهداری خود دانه ها استفاده کنید.

 

اگر بوته‌های گوجه‌فرنگی شما شاخه‌های بلندی دارند که گل نمی‌دهند یا میوه نمی‌دهند، به سراغ آن‌ها بروید و آن‌ها را نیشگون بگیرید. این به گیاه آسیب نمی رساند، اما در واقع کمک خواهد کرد. هرس شاخه هایی که میوه نمی دهند، به گیاه اجازه می دهد تا انرژی و مواد مغذی خود را روی تولید میوه های بزرگتر و خوش طعم تر متمرکز کند.

 

سعی کنید محصولاتی را پرورش دهید که به راحتی ذخیره شوند یا خودشان ذخیره شوند. اگر به درستی و ملایم استفاده شود، سیر، پیاز، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، لوبیا خشک یا موسیر برای مدت طولانی در جای خشک و خنک نگهداری می شوند. بدون نیاز به کنسرو یا انجماد این تضمین می کند که در تمام زمستان سبزیجات تازه از باغ داشته باشید.

برای خرید سانسوریا کراواتی که یکی از زیباترین گیاهان مقاوم به کم نوری است به سایت باغ گل رضوان مراجعه کنید.

به این فکر کنید که از دوستان یا خانواده خود برای قلمه زدن از گیاهان موجود خود بخواهید. بسیاری از گیاهان از قلمه ها رشد می کنند تا مجبور نباشید خودتان یک گیاه کامل بخرید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا به صورت آنلاین یاد بگیرید کدام قسمت از گیاه را باید قطع کنید تا دوباره بکارید، و استفاده از قلمه ها می تواند صدها دلار در هزینه های محوطه سازی و باغبانی شما صرفه جویی کند.

 

مقداری کرم خاکی به خاک باغچه خود اضافه کنید. کرم های خاکی در تونل زدن و سست کردن خاک بسیار عالی هستند و به ریشه های گیاهان شما فضای هوایی زیادی می دهند. آنها با تجزیه مواد گیاهی مرده به ساخت خاکی غنی از مواد مغذی کمک می کنند. کرم های خاکی نسبت به کودهای تجاری راه حل بسیار بهتری برای باغ شما هستند.

 

با چرخاندن دسته بیل یا چنگک خود در یک چوب اندازه گیری اطمینان حاصل کنید که گیاهان شما همیشه از هم فاصله دارند. به سادگی یک معیار را در کنار بیل خود قرار دهید و علامت ها را با یک نشانگر دائمی روی دسته کپی کنید. دفعه بعد که برای قرار دادن گیاهان جدید آماده هستید، تنها چیزی که نیاز دارید بیل خود است.

 

برای خلاص شدن از شر کنه عنکبوتی قرمز، از تفاله های قهوه قدیمی استفاده کنید. خاک را بردارید و در یک بطری اسپری با آب مخلوط کنید. به گیاهان خود بروید و تمام مناطق آلوده را اسپری کنید. کافئین موجود در زمین به گیاهان شما کمک می کند تا با کنه عنکبوتی مبارزه کنند و برخلاف بسیاری از نوشیدنی های کافئین دار دیگر، هیچ چیزی در تفاله قهوه وجود ندارد که به گیاهان شما آسیب برساند.

 

میوه ها و سبزیجاتی را بکارید که می دانید دوست دارید. اگر بچه دارید، کمک گرفتن از آنها در باغ باعث می شود که آنها تمایل داشته باشند از غذایی که رشد می کنند بخورند. شما می توانید در هزینه های محصولات تازه خود صرفه جویی کنید و همچنین بدانید که خانواده شما بهترین محصولات را در اطراف می خورند.

 

هنگام کاشت بوته های رز، محل آن ضروری است. شما باید مکانی را انتخاب کنید که نور مستقیم خورشید زیاد باشد. گل رز به حداقل 6 ساعت نور خورشید نیاز دارد تا تا جایی که ممکن است بزرگ شود. مهم است که قبل از کاشت آنها در حیاط خود، مکان مناسب را پیدا کنید.

 

مشقت را بنویس. باغبانی و به ویژه باغبانی ارگانیک به متغیرهای زیادی از جمله محصول، آب و هوا، آب و هوا، خاک و آفات بستگی دارد. برای موفقیت نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد. برای اینکه تا حد امکان مطلع شوید، تا می توانید کتاب، مقاله و وبلاگ در مورد باغبانی ارگانیک بخوانید. مواردی که در مورد ایالت شما نوشته شده است می تواند به ویژه آموزنده باشد.

 

اگر روی گیاهان خود شته دارید و نمی خواهید از اسپری های مضر حشرات استفاده کنید، می توانید از آب صابون استفاده کنید. آب صابون بسیار رقیق شده را می توان روی تمام قسمت های گیاه، برگ ها، ساقه ها و جوانه ها اسپری کرد. بعد از اینکه آب صابون را اسپری کردید، با آب تمیز اسپری کنید. این باعث می شود شته ها از گیاهان شما دور شوند.

 

فقط با کمی کمک، باغبانی می تواند آسان تر و رضایت بخش تر شود. نکات قبلی تنها چند نمونه از این بود که چگونه می توانید مجموعه جدیدی از ترفندها را به زرادخانه اطلاعات خود اضافه کنید و واقعاً با باغ خود تفاوت ایجاد کنید. هر اطلاعات کوچکی می تواند تاثیر زیادی بگذارد.

 

رامین بازدید : 40 چهارشنبه 17 فروردین 1401 نظرات (0)

کاشت و مراقبت از باغ یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هایی است که یک فرد می تواند انجام دهد. تازه واردان باغبانی معمولاً برای شروع به کمک زیادی نیاز دارند و حتی باغبانان باتجربه هم گاهی به کمک نیاز دارند. برای اطلاعات مفید در مورد باغبانی که امروزه می توانید از آنها استفاده کنید، توصیه های این مقاله را بررسی کنید.

 

محصولاتی را بکارید که با یکدیگر سازگار باشند تا کارایی بیشتری به باغ خود بیافزایید. گیاهانی بکارید که در کنار گونه هایی که سریعتر رشد می کنند، زمان بیشتری برای بلوغ دارند. همچنین می‌توانید با کاشت محصولات با آب و هوای خنک‌تر در سایه محصولات تابستانی بزرگ‌تر، از فصل جلوتر باشید. سبزی هایی مانند کاهو در سایه یک گیاه بزرگ گوجه فرنگی عالی عمل می کنند.

 

اولین کاری که می توانید برای جلوگیری از آفات انجام دهید این است که با خاک سالم در باغ خود شروع کنید. گیاهان سالم به طور طبیعی در برابر آفات و بیماری ها مقاوم تر هستند. بنابراین اگر می خواهید باغچه شما تا حد امکان گیاهانی را فراهم کند که تا حد امکان سالم باشند، به خاکی با کیفیت خوب نیاز دارید که حاوی مواد شیمیایی کمی باشد و بتواند نمک ها را در طول زمان انباشته کند.

 

تمام علف های هرز باغ خود را بکشید. اگر علف های هرز به حال خود رها شوند، باغی پر جنب و جوش مملو از علف های هرز می شود. یک راه هوشمندانه برای انجام این کار با کمک مقداری سرکه سفید است. علف های هرز را می توان با سرکه سفید از بین برد! با قرار دادن محلول سرکه سفید در یک بطری اسپری، می‌توانید علف‌های هرز را به‌جای بیرون کشیدن دستی اسپری کنید.

 

اگر نمی خواهید خانواده خود را در معرض آفت کش های مضر باغ خود قرار دهید، از آفت کش های ارگانیک استفاده کنید. آفت کش های ارگانیک دارای مواد شیمیایی مضری نیستند که معمولا در آفت کش های معمولی یافت می شوند. گیاهان معطر مانند رزماری، ریحان و نعناع اغلب مورد علاقه آفات نیستند و برای دفع آفات، گزینه های خوبی برای کاشت در اطراف باغ هستند.

 

سعی کنید فقط تا جایی که می توانید در باغ خود استفاده کنید رشد کنید. پس از خوردن سبزیجات تازه، ذخیره، انجماد و هدیه دادن به دوستان و خانواده، تنها مقدار زیادی وجود دارد که فرد می تواند استفاده کند. پنجاه بوته گوجه فرنگی نکارید مگر اینکه در آینده شما جایگاه سبزی داشته باشید زیرا همه آن گوجه فرنگی ها روی انگورها پوسیده می شوند و مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

با پرورش محصولات سازگار بیشترین بهره را از فضای باغ ببرید. هنگام رشد محصولی مانند گوجه فرنگی، کاهو و اسفناج را در بین آنها بکارید تا در سایه گیاهان بلندتر رشد کنند. این باعث می شود فضای مورد استفاده در باغ به حداکثر برسد. همچنین گیاهانی مانند هویج و تربچه را که در زمان های مختلف در کنار یکدیگر بالغ می شوند رشد دهید. تربچه ها فقط در 30 روز آماده می شوند، در حالی که رسیدن هویج به مدت طولانی تری طول می کشد.

با خرید گیاهان آپارتمانی می توانید در فصل بهار فضای منزل خود را زیبا تر کنید.

قبل از شروع یک باغ، مهم است که یک برنامه داشته باشید. بدون یکی، باغ شما ممکن است آنطور که می خواهید ظاهر نشود. برخی از چیزهایی که باید برنامه ریزی کنید عبارتند از اینکه باغ را کجا در حیاط خود قرار دهید، چه چیزی را می خواهید رشد دهید، و اینکه آیا از بذر یا گیاهان شروع کنید.

 

برای صرفه جویی در هزینه، کود باغچه خود را بسازید. به عنوان مثال، پوسته تخم مرغ شکسته یک کود عالی برای باغ های کوچک، گیاهان سرپوشیده و گیاهان ظرف است. پوسته های تخم مرغ را در سراسر خاک مخلوط کنید تا بهترین اثر را داشته باشید. پوسته‌های تخم‌مرغ حتی این مزیت را دارند که خاک باغ را نیز تهویه می‌کنند.

 

برای اینکه مطمئن شوید درخت با افزایش سن مشکلی ایجاد نمی کند، قبل از کاشت به اندازه آن فکر کنید. مکان مناسب برای یک نهال ممکن است مکان مناسبی برای یک درخت چندین سال بعد از جاده نباشد. شما باید به ویژه مراقب باشید که درخت را خیلی نزدیک به خانه خود نکارید، زیرا ریشه ها می توانند باعث آسیب شوند.

 

روی یک جفت دستکش باغبانی خوب سرمایه گذاری کنید تا از دستان خود هنگام کار در فضای باز محافظت کنید. چه با گیاهانی با خار کار کنید و چه با کود، دستکش می تواند پوست شما را در برابر آسیب گیاهان و مواد شیمیایی محافظت کند. آنها همچنین در محافظت از دستان شما در برابر کثیفی یا لکه های شیره کار بسیار خوبی انجام می دهند و تمیز کردن را بسیار آسان تر می کنند.

 

می توانید از گلدان های سفالی کوچک یا کوزه های شیر برای محافظت از گیاهان خود در برابر سرمازدگی اواخر فصل استفاده کنید. ملحفه همچنین یک پوشش موثر روی بوته ها یا مناطق بزرگ است. به طور معمول، جوانه های جوان آسیب پذیرترین هستند. اگر فراموش کردید یا تلاشتان با شکست مواجه شد، ممکن است مجبور شوید محصول را دوباره بکارید.

 

هنگام پرورش سبزیجات سعی کنید سبزیجاتی بکارید که همراه یکدیگر باشند. این برای دفع آفات مفید است. برخی از سبزیجات زمانی که با هم کاشته می شوند می توانند عطر و بوی نامطلوبی برای آفات ایجاد کنند. هنگامی که گیاهان همراه را با هم پرورش دهید، بدون استفاده از آفت کش ها نتایج سالم تری دریافت خواهید کرد.

 

ساخت کمپوست برای باغبانی ارگانیک بسیار ساده و آسان است. خاک باغ ها را با مواد مغذی غنی فراهم می کند و خاک را در ماه های تابستان خنک نگه می دارد. می توانید از ضایعات آشپزخانه، خاک اره، آب آکواریوم، تفاله قهوه، برگ چای، فضولات خرگوش یا همستر، لایه نازکی از بریده چمن، ادویه جات و پوسته تخم مرغ در کمپوست خود استفاده کنید.

 

اگر فضای لازم برای داشتن یک باغ واقعی در زمین را ندارید، داشتن یک باغ ارگانیک در ظروف کاملاً قابل قبول است. فقط چند سبزی ریشه مانند مارچوبه وجود دارد که به خوبی در ظروف رشد نمی کنند، بنابراین در کاوش راحت باشید. ظروف برای پرورش گوجه فرنگی ارگانیک، لوبیا سبز، پیاز سبز و بسیاری دیگر از سبزیجات ارگانیک مناسب هستند.

 

برای جلوگیری از پوسیدگی گیاهان خود را بلافاصله پس از برداشت خشک کنید. پوسیدگی معمولاً در اثر رطوبت داخل گیاه یا بالای آن ایجاد می شود. رطوبت می تواند باعث تولید باکتری های مضر شود که ممکن است باعث پوسیدگی گیاه شود یا محصول جانبی نامطلوبی تولید کند که پس از آن محصول شما را خراب می کند.

 

هنگام ساختن یا نگهداری توده کمپوست، مهم است که خاکستر زغال سنگ یا زغال چوب را به توده اضافه نکنید. هم خاکستر و هم زغال چوب دارای مقادیر زیادی آهن و گوگرد و همچنین سایر مواد شیمیایی ناخواسته هستند که ممکن است خاک را آلوده کرده و به طور بالقوه به سلامت گیاهان شما آسیب برساند.

 

کار در باغ برای اکثر مردم یک فعالیت بسیار لذت بخش است. بسیاری از باغبان ها، چه تازه کار و چه با تجربه، نیاز به کمک و مشاوره دارند تا بهترین بهره را از باغ خود ببرند. پیروی از توصیه های این مقاله می تواند به هر کسی کمک کند باغ خود را بهبود بخشد و رضایت خود را از کار در باغ افزایش دهد.

 

رامین بازدید : 32 چهارشنبه 17 فروردین 1401 نظرات (0)

حفظ آرامش در دوران بارداری می تواند به شما کمک کند راحت تر با آن مقابله کنید، به خصوص با اطلاعات مفید قبل از زمان برای اطمینان از اینکه کودک شما شروع خوبی خواهد داشت. تمام نکات مفید در اینجا می تواند به شما کمک کند تا فوراً شروع کنید.

به محض نیاز، سوتین و لباس بارداری خود را خریداری کنید. این لباس‌ها برای این هستند که حتی در ماه‌های آخر بارداری احساس راحتی بیشتری از خانه خارج کنید. هرگز نباید از خرید لباس بارداری خجالت بکشید. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی خوب و راحت به نظر می رسد.

به کتابفروشی یا کتابخانه بروید و کتاب هایی درباره بارداری تهیه کنید. مسلح بودن به دانش به شما کمک می کند تا با تمام تغییراتی که بدنتان متحمل می شود کنار بیایید و به شما یاد می دهد چگونه خود را سالم نگه دارید. بارداری طبیعی است، اما هرچه اطلاعات بیشتری در مورد این روند داشته باشید، بهتر پیش خواهد رفت.

از انجام کارهای خانه که می تواند برای جنین شما مضر باشد، اجتناب کنید. زنان باردار نباید با مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده، بالا رفتن از نردبان تمیز کنند و به خصوص باید از تمیز کردن جعبه خاک گربه خودداری کنند. به محیط اطراف خود توجه کنید و برای هر فعالیتی که فکر می کنید ممکن است خطرناک باشد کمک بگیرید.

پس از اینکه متوجه شدید باردار هستید، وظایف تمیز کردن خاک گربه را به شخص دیگری بسپارید. تغییر بستر گربه در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد توکسوپلاسموز شود. در حالی که توکسوپلاسموز به طور کلی برای مادر خفیف است، می تواند عوارض جدی در جنین ایجاد کند. ایمن باشید و فقط از آن کاملاً اجتناب کنید.

برای خرید سیسمونی ارزان می توانید با به سایت نی نی روز ایران مراجعه کنید.

برای زنان باردار، هر شب قبل از خواب، مطمئن شوید که پاهای خود را دراز کنید. این به این دلیل است که بسیاری از زنان باردار هنگام خواب دچار گرفتگی عضلات شدید می شوند که در صورت کشش به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد. حدود 5 دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید، تمام عضلات خود را خم کنید.

برای مقابله با یبوست در دوران بارداری، سعی کنید از رژیم غذایی حاوی فیبر زیاد استفاده کنید. میوه ها، غلات کامل و سبزیجات مفید هستند. یبوست در دوران بارداری توسط هورمون ها ایجاد می شود. یبوست ممکن است منجر به مشکلات گوارشی جدی برای مادران باردار شود و همچنین تجربه آن ناخوشایند است.

فقط به این دلیل که باردار هستید به این معنی نیست که باید شریک زندگی خود را فراموش کنید. به احتمال زیاد، آنها به اندازه شما نسبت به کودک احساس نگرانی می کنند و احتمالاً به اطمینان نیز نیاز دارند. مدتی را با پیاده روی یا سینما با او بگذرانید. قبل از اینکه دیگر نباشد، تا آنجا که ممکن است از این یک به یک لذت ببرید!

هنگامی که متوجه شدید باردار هستید، مطمئن شوید که پزشک یا ماما را پیدا کرده اید که با آن راحت هستید. بسیاری از اوقات، زنان اولین دکتری را که به آن مراجعه می‌کنند انتخاب می‌کنند و در نهایت تجربه ناخوشایندی را با آنها تجربه می‌کنند. از دوستان و خانواده بپرسید که آیا ماما خوب و قابل اعتمادی را می شناسند.

یک مادر باردار باید به هر قیمتی از مصرف هر نوع دارو، چه الکل، نیکوتین یا مواد سنگین تر مانند هروئین اجتناب کند. کودک شما می تواند وابستگی شیمیایی در رحم ایجاد کند و خواهد داشت. این نیز ناگفته نماند که احتمال نقص مادرزادی وجود دارد. اگر شما یک مادر منتظر هستید، از مواد مخدر دوری کنید!

بسیاری از زنان حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند، که حداقل یک احساس تهوع است که در برخی موارد می تواند شدیدتر باشد و شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. برخی از زنان چیزهای زیادی را امتحان می کنند و هیچ آرامشی پیدا نمی کنند. با این حال، برخی دیگر دریافتند که خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز کمک می‌کند، مانند اجتناب از غذاهای تند و پرچرب. اغلب اوقات با ریختن یک آب نبات سفت در دهان تسکین پیدا می کند.

در مورد نحوه تقسیم مسئولیت ها در مورد مراقبت از کودک با طرف مقابل خود بحث کنید. وقتی یکی از والدین اکثریت مسئولیت های مراقبت از نوزاد را به عهده می گیرد، برخی از والدین شگفت زده می شوند. مشخص کردن اینکه چه کسی مسئولیت دارد راه خوبی برای حفظ روابط خوب بعد از تولد است.

برای آماده شدن برای تولد نوزاد جدید خود، کلاس های مراقبت از کودک و زایمان را در نظر بگیرید. بسیاری از بیمارستان ها این کلاس ها را به والدین جدید با هزینه کم یا بدون هزینه ارائه می دهند. این کلاس ها به ویژه برای کسانی که هیچ تجربه قبلی در زمینه مراقبت از کودک ندارند مفید است، اما اگر از قبل خود را متخصص می دانید، از آنها غافل نشوید. همچنین ممکن است بخواهید در کلاس های CPR نوزادان شرکت کنید.

همانطور که از اطلاعات عقل سلیم در این مقاله می بینید، راه هایی وجود دارد که می توانید با دانستن اینکه در طول 9 ماهگی که نوزاد خود را حمل می کنید، چه کاری باید انجام دهید، به خود آرامش دهید. با به کار بردن چیزهایی که آموخته اید، می توانید آرامش داشته باشید و از بارداری خود لذت ببرید. برای شما و کودکتان بسیار راحت تر خواهد بود!

رامین بازدید : 47 چهارشنبه 10 فروردین 1401 نظرات (0)

بارداری مانند میدان جنگی است که باید خود را برای آن آماده کنید. نوسانات خلقی وحشتناک، تورم دردناک، از دست دادن خواب را تجربه خواهید کرد و برای مدت طولانی احساس ناراحتی خواهید کرد. از این مقاله استفاده کنید تا به شما کمک کند تا بیاموزید چگونه با بارداری به بهترین شکل ممکن کنار بیایید و وقتی همه چیز تمام شد، خوشحال ترین فرد جهان خواهید بود!

از انجام کارهای خانه که می تواند برای جنین شما مضر باشد، اجتناب کنید. زنان باردار نباید با مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده، بالا رفتن از نردبان تمیز کنند و به خصوص باید از تمیز کردن جعبه خاک گربه خودداری کنند. به محیط اطراف خود توجه کنید و برای هر فعالیتی که فکر می کنید ممکن است خطرناک باشد کمک بگیرید.

با دوستان و خانواده خود، به خصوص آنهایی که باردار بوده اند یا در حال حاضر باردار هستند، صحبت کنید. آنها می توانند از شما حمایت کنند و در صورت داشتن هر گونه سوال یا در صورت نیاز به شما کمک کنند. کسانی که قبلاً آن را تجربه کرده اند می توانند بهترین منابعی باشند که در اختیار دارید.

بگذارید خود را نازک کنید. به خصوص در چند ماه گذشته احتمالاً بسیار ناراحت خواهید شد. با سالن های ماساژ محلی و اسپاهای روزانه خود تماس بگیرید. بسیاری از آنها ماساژ بارداری را ارائه می دهند که برای نیازهای شما طراحی شده است. اگر تاریخ زایمان خود را پشت سر گذاشته اید، برخی از آنها ممکن است واقعاً بتوانند از نقاط فشار برای القای زایمان استفاده کنند.

از افزایش وزن نترسید قرار است وزن اضافه کنید. این نه تنها طبیعی است بلکه ضروری است. بدن شما به ذخایر چربی برای شیر مادر، انرژی برای زایمان و زایمان و همچنین مقدار زیادی مایعات اضافی نیاز دارد. وزن اضافه شده را در آغوش بگیرید و بدانید که پس از آن از بین خواهد رفت.

خواب آلودگی در سه ماهه اول بسیار طبیعی است. سطح انرژی شما احتمالاً به دلیل رشد سریع آن کودک به شدت کاهش می یابد. مطمئن شوید که مقدار زیادی استراحت اضافی دارید. زود بخوابید و اگر می توانید برنامه خود را تغییر دهید، دیرتر از خواب بیدار شوید. در صورت نیاز از چرت زدن در وسط روز نترسید.

اطمینان حاصل کنید که برای بیماری هایی که در دوران بارداری از طریق جنسی منتقل می شوند، آزمایش شده اید. اگر شما یک بیماری مقاربتی دارید و هیچ کاری برای درمان آن انجام نمی دهید، ممکن است نه تنها سلامت خود، بلکه سلامت نوزاد خود را نیز به خطر بیندازید. آزمایش های زیادی برای بیماری هایی که از طریق جنسی منتقل می شوند وجود دارد. آنها را می توان از طریق خون، ادرار یا پاپ اسمیر انجام داد. با یک STD سزارین بهترین گزینه است.

برای بسیاری از مردم تزئین جایی که کودکشان قرار است بعد از تولد بخوابد سرگرم کننده است. بودن در اطراف بخار رنگ در دوران بارداری ممکن است سالم ترین چیز نباشد. اگر تهویه مناسب در اتاق وجود داشته باشد بسیار ایمن تر است. دوستان و خانواده را در این مدت دور نگه دارید تا در انجام کارهای سنگین به شما کمک کنند.

در دوران بارداری یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا در هیچ بخش مهمی از رژیم غذایی خود کمبود دارید یا خیر. همچنین می توانید این اطلاعات را با متخصصان پزشکی خود مرور کنید تا نتایج بارداری خود را بهبود بخشید.

هنگامی که باردار شدید، مطمئن شوید که در اسرع وقت به شغل خود اطلاع دهید تا بتوانید در زمان مناسب برای مرخصی زایمان اقدام کنید. این به شما این امکان را می دهد که از قبل آماده شوید و به کارفرمای خود اجازه دهید تا برای زمانی که بیرون هستید، جایگزینی پیدا کند.

حتما یک ویتامین خوب برای دوران بارداری پیدا کنید. در بسیاری از موارد پزشک بهترین دارو را برای شما تجویز می کند، اما می توانید آنها را بدون نسخه نیز پیدا کنید. مطمئن شوید که حداقل 0.4 میلی گرم اسید فولیک در آن وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال منبع آهن اضافی برای مصرف در دوران بارداری باشید.

با خرید زیر دکمه رکابی نوزاد می توانید در فصل تابستان و بهار بهترین لباس ها را برای کودک خود تهیه کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین در مراحل پایانی بارداری شنا کردن است. شما می توانید فقط در استخر خود غوطه ور شوید یا حتی می توانید کلاس ایروبیک در آب را در نظر بگیرید. این بسیاری از دردها و دردهایی را که تجربه می کنید تسکین می دهد و باعث می شود احساس بی وزنی کنید که واقعا می تواند به مچ پا و پاهای شما کمک کند.

همیشه زمان کافی را برای ایجاد یک برنامه زایمان محکم اختصاص دهید. مطمئن شوید که دستورالعمل هایی را به افرادی که برای زایمان در بیمارستان خواهند بود ارائه می دهید. کیف خود را با طرح تولد، کارت بیمه، فرم های ثبت نام، دوربین و لباس های خود و نوزاد ببندید.

خود را در مورد آنچه در دوران بارداری خود انتظار دارید آموزش دهید. از علائم هشدار دهنده یا مناطق نگران کننده آگاه باشید تا بدانید چه زمانی باید با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین نقاط عطف مهم بارداری را مرور کنید تا بدانید کودک شما چگونه رشد می کند. تجربه پیوند قبل از تولد شروع می شود و دانستن چرخه رشد به شما کمک می کند فرزند خود را تصور کنید.

هنگام بارداری حتما مراقب وزن خود باشید. پزشک باید به شما بگوید که چه چیزی باید اضافه کنید (معمولاً حدود 30 پوند)، و شما می خواهید به آن پایبند باشید. اضافه وزن یا کمبود وزن شدید می تواند باعث مشکلات سلامتی (دیابت) و نقایص مادرزادی (شکاف کام) برای کودک شما شود. اضافه وزن همچنین می تواند مشکلات سلامتی زیادی را برای شما در دوران بارداری ایجاد کند.

مطمئن شوید که در دوران بارداری خود را نوازش می کنید. کمی بخوابید، چرت بزنید و حمام کنید. این اطمینان حاصل می کند که به خوبی استراحت کرده و استرس ندارید. همچنین می توانید برای کاهش استرس مدیتیشن انجام دهید یا کتاب بخوانید. بارداری بدون استرس هم برای شما و هم برای جنینتان شادتر است.

شما باید در مورد خطرات سلامتی در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید. در طول بارداری مطلع بودن و آگاهی داشتن از آن مهم است. هر سوالی دارید باید از پزشک خود بپرسید و اگر سوالاتی را که دارید به خاطر نمی آورید، آنها را یادداشت کنید و در قرار ملاقات خود با خود ببرید.

شما آموخته اید که بارداری چقدر می تواند برای بدن شما سخت باشد. همچنین توصیه های صحیح زیادی در مورد نحوه برخورد با بارداری خوانده اید. در حالی که آسان نیست و در مواقعی می تواند برای همه افراد درگیر غیر قابل تحمل باشد، مطمئناً ارزش این همه درد را دارد که یک کودک را به این دنیا بکشید.

رامین بازدید : 45 چهارشنبه 10 فروردین 1401 نظرات (0)

اگر به دنبال راهی برای زیباسازی خانه خود هستید، باغبانی یک انتخاب عالی است! وقتی گل، فضای سبز و حتی سبزیجات خانگی را به منظره خود اضافه می کنید، می تواند عرشه، پاسیو یا حیاط شما را خنک، سرسبز و جذاب جلوه دهد. حتی اگر مبتدی هستید، شروع به این سرگرمی لذت بخش آسان است.

 

یک نکته خوب در مورد اینکه در باغچه کاشته شود، کاشت محصولات با ارزش بالا است. ارزش یک اصطلاح ذهنی است، اما چیزهایی را بکارید که خرید آنها پرهزینه ترین است، البته تا زمانی که با آب و هوا مناسب باشد. لازم نیست کل باغ به این امر اختصاص داده شود، اما اگر منطقه ای برای این نوع محصول در نظر گرفته شود، می تواند در فصل آینده که قیمت ها برای برخی محصولات خاص بالاست، در هزینه ها صرفه جویی کند.

 

همیشه آنچه را که کار می کند در منطقه مناسب رشد دهید. اگر کلم در یک اقلیم کار نمی کند، اما هویج کار می کند، پس محصول هویج قوی است که باید کاشته شود و محصول کلم باید کم باشد. با همسایگان صحبت کنید و ببینید چه چیزی برای آنها کار می کند تا بازده باغ خود را به حداکثر برسانید.

 

برای شناخت خاک خود وقت بگذارید. آن را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما امکان می دهد بدانید چه چیزی در خاک شما وجود دارد و در چه مناطقی ممکن است خاک کمبود داشته باشد. سپس می توانید مواد مغذی از دست رفته را خریداری کنید تا به خاک خود اضافه کنید که به حداکثر رساندن محصولات شما کمک می کند! بسیاری از دانشگاه های محلی که دارای دپارتمان های کشاورزی هستند، می توانند خاک شما را با هزینه ای اندک آزمایش کنند.

 

برای گیاهان باغی که هوس می کنند و به آب زیادی نیاز دارند، از پنج سطل گالن استفاده کنید تا آن میوه ها و سبزیجات تشنه را راضی نگه دارید. به سادگی چندین سوراخ 1/8 "تا 1/4" را در ته یک سطل پنج گالن سوراخ کنید، با آب پر کنید و در نزدیکی گیاه خشک شده قرار دهید. نیروی جاذبه به آبیاری آهسته و پیوسته این گیاهان اجازه می دهد و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که باران مکرر می بارد، مقدار زیادی آب باران می گیرید تا آن سطل ها را در تمام فصل نسبتاً پر نگه دارید.

 

مطمئن شوید که زباله های باغ خود و زباله های ارگانیک آشپزخانه را بازیافت می کنید تا برای باغ خود کمپوست ایجاد کنید. یک توده کمپوست یک نرم کننده عالی خاک می سازد. همچنین می تواند در هزینه شما صرفه جویی زیادی کند، زیرا برای رشد گیاهان خود نیازی به خرید کیسه های کمپوست تجاری یا کود گران قیمت ندارید.

 

جوراب شلواری قدیمی خود را برای استفاده در باغ بازیافت کنید! جوراب شلواری گره های باغچه ای استثنایی ایجاد می کند زیرا بسیار انعطاف پذیر، بسیار قوی و در عین حال بسیار نرم هستند، بنابراین در گیاهانی که می بندید دیده نمی شوند. بهتر از همه، از آنجایی که شما در حال بازیافت هستید، این راه حل یک راه عالی دیگر برای صرفه جویی در هزینه است.

 

نهال ها یا گیاهان جوان خود را خیلی عمیق نکارید. قسمت بالای ریشه یک نهال درختچه یا درخت بزرگ باید درست بالاتر از سطح خاک باشد و سپس برای محافظت از آن با مالچ پوشانده شود. این به ریشه ها اجازه تنفس می دهد و درخت یا درختچه را سالم نگه می دارد.

با خرید یاس هلندی می توانید در فصل بهار یکی از زیبا ترین درختچه های فضای باز را در منزل خود نگهداری کنید.

استفاده از کودهای آلی را در باغ خود در نظر بگیرید. این کودها بی خطرتر از کودهای شیمیایی هستند که می توانند در طول زمان نمک در زمین ایجاد کنند. نمک ها توانایی گیاهان را برای دریافت آب و مواد مغذی از خاک محدود می کنند. آنها همچنین می توانند کرم های خاکی مفید و میکروارگانیسم هایی را که کاهگل می خورند، بکشند.

 

همیشه قبل از استفاده از مواد شیمیایی باغبانی برچسب محصول را بخوانید و مواد شیمیایی را در مکانی امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید. مواد شیمیایی باغبانی مانند آفت کش ها و کودها می توانند برای انسان بسیار سمی باشند، بنابراین مطمئن شوید که از اقدامات احتیاطی اضافی که باید در هنگام استفاده، نگهداری و دور ریختن محصولات انجام دهید آگاه باشید.

 

دریابید که آیا گیاهانی که در باغ خود دارید نیاز به کود خاصی دارند یا خیر. برخی از گیاهان کودهای آهسته رهش را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر غذاهای غنی از نیتروژن را ترجیح می دهند. بیشتر آنها دوست دارند در اوج فصل رشد خود بارور شوند. کمی آموزش به بهبود باغ شما کمک زیادی می کند.

 

قبل از خرید کود خاک خود را آزمایش کنید. کودها مواد مغذی ضروری مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن را برای گیاهان فراهم می کنند. با این حال، کودها می توانند بسیار گران باشند. با آزمایش خاک باغچه خود برای مشاهده کمبود مواد مغذی، می توانید از صرف هزینه اضافی برای کودهای پیچیده جلوگیری کنید و در عوض کودی را خریداری کنید که فقط حاوی مواد مغذی مورد نیاز خاک شما باشد.

 

کمپوست سازی برای باغبانی ارگانیک نیاز به کود را کاهش می دهد، نوعی علف کش است، می تواند به پیشگیری از بیماری های گیاهی کمک کند و به تاثیرات مثبت بر محیط زیست کمک می کند. کمپوست یک منبع تغذیه برای حشرات است، به فرسایش خاک کمک می کند و زباله های ارسالی به محل های دفن زباله را کاهش می دهد. به طور کلی برای سلامت محیط زیست فوق العاده است.

 

هنگام باغبانی مراقب باشید که از چه محصولاتی استفاده می کنید. به جای مواد شیمیایی که معمولاً استفاده می کنید، از جایگزین های طبیعی استفاده کنید. کمپوست یک نوع کود محبوب است. روش های ارگانیک خاک را تمیز نگه می دارد که به نوبه خود آب آشامیدنی را غیرسمی نگه می دارد.

 

انتظار داشته باشید که از کودهای آلی زیاد استفاده کنید. هنگام استفاده از کود آلی، انتظار داشته باشید که بسیار بیشتر از کود شیمیایی استفاده کنید. این به این دلیل است که یک کود آلی حاوی مواد مغذی کمتری نسبت به همتای شیمیایی خود است. همانطور که گفته شد، کودهای آلی به کندی و پیوسته مواد مغذی را در خاک آزاد می کنند، در حالی که کودهای شیمیایی فوران سریع دارند و هیچ کاری انجام نمی دهند. همچنین کودهای شیمیایی مملو از نیتروژن هستند که برای گیاهان خاص عالی است اما برای سایرین مضر است.

 

یک توده کمپوست ۴×۴×۴ در حیاط خلوت خود بسازید. این نه تنها کودهایی را در طول سال به شما می دهد که می توانید در صورت تمایل از آن استفاده کنید. همچنین با حمایت نکردن از تولید کودهای خطرناک که می تواند باعث رواناب سمی در سیستم فاضلاب شود به محیط زیست کمک می کند. شمع‌های بزرگ‌تر معمولاً غیرقابل کنترل هستند، بنابراین مطمئن شوید که شمع‌های خود را متناسب با مدل 4×4×4 فوت کنید.

 

با پیروی از این نکات ساده، می توانید باغ خود را تنها با چند انتخاب مقاوم و آسان در گیاهان راه اندازی کنید. این به شما کمک می کند تا با تخصص باغبانی خود، دوستان، روابط و محله خود را تحت تاثیر قرار دهید. همانطور که مهارت شما رشد می کند، می توانید به سراغ انواع چالش برانگیزتری از گیاهان بروید.

 

رامین بازدید : 43 سه شنبه 09 فروردین 1401 نظرات (0)

بارداری تجربه شگفت انگیزی است زیرا کودک را به دنیا می آورد و خانواده ایجاد می کند. این، علیرغم اینکه گاهی اوقات فرآیندی دشوار از جمله آشفتگی عاطفی است. با این حال، اکثر والدین موافقند که هدف وسیله را توجیه می کند. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می توانید بارداری خود را به تجربه ای لذت بخش تر و سالم تر تبدیل کنید.

 

سعی کنید در زمان بارداری یک برنامه روتین قبل از خواب داشته باشید، زیرا این به خوابیدن شما کمک می کند. رعایت یک برنامه روتین برای زمان خواب و زمانی که از خواب بیدار می شوید به شما کمک می کند آرام بخوابید. تشریفات تسکین دهنده قبل از خواب ممکن است شامل دوش آب گرم، مطالعه در رختخواب یا ماساژ دادن شانه باشد.

 

هنگامی که قصد بارداری دارید، مهم است که بدانید چه زمانی تخمک گذاری دارید. شما می توانید بهترین زمان ماه را برای باردار شدن پیدا کنید. همچنین می تواند به تعیین دقیق زمان بارداری شما کمک کند اگر قبلا باردار شده اید.

 

در صورت نیاز به مسافرت، زمانی که باردار هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. مدارک پزشکی را با خود همراه داشته باشید، اگر اتفاقی افتاد.

 

اگر برای باردار شدن مشکل دارید، حتماً به پزشک خود مراجعه کرده و او را آزمایش کنید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باردار نباشید که برخی از آنها قابل درمان هستند. همچنین مطمئن شوید که همسرتان آزمایش شده است، زیرا ممکن است مشکل از او یا اسپرم او باشد.

 

اگر باردار هستید و پاهایتان بسیار متورم است، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. در حالی که این می تواند بخشی از بارداری شما باشد، ممکن است پره اکلامپسی نیز باشد، که یک بیماری جدی است که باعث افزایش فشار خون می شود. شما باید به دنبال درمان برای این بیماری باشید وگرنه سلامت خود و زندگی فرزندتان را به خطر می اندازید.

 

اگر باردار هستید، هنگام استراحت در خانه مطمئن شوید که پاهای خود را بالا بیاورید. این به جلوگیری از تورم و از بین بردن دردهای ناشی از بارداری در پاها کمک می کند. به پشت دراز بکشید، حداقل 2 بالش زیر پای خود قرار دهید و سپس پاهای خود را بالا بیاورید.

 

علائم زایمان را بیاموزید تا بدانید چه زمانی زمان تماس با پزشک و شروع رفتن به بیمارستان است. همه ما داستان زایمان زنان در ماشین را در راه شنیده ایم. هر چه زودتر بتوانید به شروع زایمان پاسخ دهید، زمان بیشتری برای رسیدن به جایی که باید بروید به خود اختصاص می دهید.

 

در دوران بارداری از ضد آفتاب زیاد استفاده کنید. در دوران بارداری احتمال آفتاب سوختگی و ایجاد لکه های تیره روی صورتتان بیشتر است. سعی کنید از لوسیونی با SPF حداقل 30 استفاده کنید و از تخت های برنزه دوری کنید. برای محافظت بیشتر از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

 

حتما یک ویتامین خوب برای دوران بارداری پیدا کنید. در بسیاری از موارد پزشک بهترین دارو را برای شما تجویز می کند، اما می توانید آنها را بدون نسخه نیز پیدا کنید. مطمئن شوید که حداقل 0.4 میلی گرم اسید فولیک در آن وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال منبع آهن اضافی برای مصرف در دوران بارداری باشید.

 

با خوردن برش های خیار به کاهش حالت تهوع صبحگاهی کمک کنید. برش های خیار را در آب در یخچال خود نگه دارید و سعی کنید آنها را در طول روز میل کنید. هیچ کس مطمئن نیست که چرا کار می کند، اما برای درصد خوبی از زنان تأثیر آرام بخشی بر علائم تهوع صبحگاهی آنها دارد.

 

هنگام تلاش برای باردار شدن، ترسیم چرخه های قاعدگی ممکن است به شما کمک کند تاریخ تخمک گذاری خود را مشخص کنید، یعنی زمانی که بهترین شانس برای باردار شدن را دارید. انواع مختلفی از سایت‌های ترسیم نمودار آنلاین و همچنین اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند وجود دارند که می‌توانند به شما در پیگیری قاعدگی، نوسانات خلقی، علائم و سایر اطلاعات کمک کنند.

 

هنگامی که باردار هستید، باید از مادران بپرسید که از تجربیات آنها اطلاع دارید و آیا آنها نکاتی برای شما دارند یا خیر. بیشتر زنان از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با شما و بیان اینکه دقیقاً در دوران بارداری چه اتفاقی برای آنها افتاده است، خوشحال خواهند شد. آنها همچنین می توانند به شما بگویند که در چند هفته اول با کودک در خانه چه انتظاری دارید.

 

در دوران بارداری همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. نور خورشید تولید ملانین را افزایش می دهد و ممکن است "ماسک بارداری" ایجاد شود. این کار صورت شما را قرمز می کند، اما قابل اجتناب است.

 

اگر می خواهید باردار شوید، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید. قبل از باردار شدن، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که بدن شما به اندازه کافی برای بارداری سالم است. همچنین این زمان برای انجام هر گونه تنظیمات لازم در امور مالی، عادات یا گزینه های سبک زندگی است.

 شیشه شیر نوزاد یکی از مهم ترین لوازمی است که باید در سیسمونی باشد.

برای حفظ سلامتی خود در دوران بارداری ورزش کنید. نیازی به توقف ورزش در دوران بارداری نیست، اگرچه احتمالاً باید از ورزش‌هایی که بیش از حد سخت هستند اجتناب کنید. پیاده روی و شنا به ویژه مفید هستند و نباید باعث ناراحتی در دوران بارداری شوند. ورزش به شما کمک می کند تا خوش اندام باشید و به شما کمک می کند افزایش وزن خود را در دوران بارداری کنترل کنید.

 

قبل از اینکه واقعاً باردار شوید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است آزمایشاتی انجام شود تا مطمئن شوید که شما سالم هستید و هیچ گونه استعداد ژنتیکی که می تواند حاملگی را پیچیده کند، ندارید. پزشک شما همچنین تمام اقدامات لازم را که باید قبل از باردار شدن انجام دهید برای اطمینان از بارداری سالم به شما خواهد گفت.

 

بدیهی است که هنگام بارداری نباید سیگار بکشید یا مشروب بنوشید، اما ترک آن یا کاهش آن در زمانی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید نیز مفید است. قرار گرفتن در معرض دود سیگار و نوشیدن زیاد الکل می تواند باعث مشکلات باروری، هم در شما و هم در شریک زندگیتان شود. همچنین کاهش تدریجی مصرف الکل برای بدن شما آسان تر است، بنابراین شوکی برای سیستم شما نیست.

 

از مقایسه بارداری خود با افراد مشهور در دوران بارداری خودداری کنید. تمام مدل‌های فوق‌العاده لاغر و ستاره‌های فوق‌العاده‌ای را که ممکن است ببینید با رکاب‌های چهار اینچی رژه می‌روند و حتی باردار به نظر نمی‌رسند نادیده بگیرید! مربی های شخصی به آنها کمک می کند تا وزن خود را خیلی سریعتر کاهش دهند.

 

چه شما باردار باشید و چه کسی که دوستش دارید، بارداری یک مشکل بزرگ است. این شروع یک رابطه جدید با دختر یا پسر جدید شما یا شاید هر دو است. اگر می خواهید بارداری را تقویت کنید، این نکات ممکن است برای شما مفید باشد.

رامین بازدید : 44 سه شنبه 09 فروردین 1401 نظرات (0)

چیزهای کمی به اندازه دست زدن به زمین، کاشت و پرورش و برداشت ثمره زحماتتان راضی کننده هستند. افزودن به این آگاهی که از بهترین شیوه های ممکن برای تولید غذای سالم استفاده کرده اید، رضایت شما را دوچندان می کند. در اینجا چند نکته در مورد باغبانی ارگانیک وجود دارد که به شما کمک می کند محصولی را پرورش دهید که سلامتی را برای شما و خانواده شما به ارمغان می آورد.

 

در مورد انواع گیاهان بیاموزید تا بتوانید آنهایی را که بهترین محصول را دارند انتخاب کنید. در بسیاری از مواقع، یک هیبرید مقاوم به سرما یا مقاوم به بیماری می تواند عملکرد بالاتری نسبت به هیبریدهای سنتی داشته باشد.

 

برای باغی که رشد می کند، نوع خاک مناسب را انتخاب کنید. خاک شما ممکن است درست نباشد، اما بستگی به نوع گیاهانی دارد که می خواهید پرورش دهید. همچنین ممکن است بخشی از باغ خود را به گونه ای اختصاص دهید که فقط یک نوع خاک را شامل شود.

 

یک سطل کمپوست راه اندازی کنید و از کودهای غنی از مواد مغذی که می توانید برای گیاهان سبزی، گیاهان، گل ها و موارد دیگر استفاده کنید، لذت ببرید. ضایعات و پوسته های غذا، تفاله قهوه، پوسته تخم مرغ، روزنامه، مقوا، ضایعات حیاط و سایر مواد آلی افزودنی های عالی به سطل کمپوست شما هستند. یک سطل یا کیسه کوچک را در فریزر خود به عنوان روشی بدون بو برای جمع آوری زباله های آشپزخانه نگه دارید و ظرف را وقتی که پر شد در سطل بیرونی خالی کنید.

 

با اجازه دادن به آنها در باغ و بردن آنها به مهدکودک ها و باغچه ها، آنها را با باغبانی درگیر کنید. کودکان عموماً دوست دارند در فضای باز باشند و هر دانشی را که مایلید در مورد نور خورشید، آب و کیفیت خاک به اشتراک بگذارید، جذب می کنند. باغبانی یک راه عالی برای کودکان است تا در مورد طبیعت بیاموزند و آنها را با شما پیوند دهد.

 

اگر در باغ خود حوض دارید، مطمئن شوید که آن را در طول سال نگهداری می کنید. به منظور سالم نگه داشتن یک استخر، باید مطمئن شوید که آب شفاف است و گیاهان آن را نمی گیرند. به یاد داشته باشید، با تعادل مناسب نور، اکسیژن و هوا، گیاهان آبزی و حیات وحش رشد خواهند کرد.

 

از یک کارتن تخم مرغ برای شروع زودهنگام نهال خود استفاده کنید. کارتن های تخم مرغ ارزان و آسان به دست می آیند و می توانند حاوی خاک کافی برای شروع یک گیاه باشند. پس از آماده شدن برای کاشت، می توانید به سادگی کارتن را از روی نهال جدا کنید بدون اینکه به گلوله ریشه آسیب برسانید و کل توپ خاک را در زمین قرار دهید.

 

هنگامی که گیاهی را پیوند می دهید، خاک را بالاتر از قسمت بالای ریشه انباشته نکنید. تاج ریشه ای که همیشه خیس است در نهایت پوسیده می شود. آن را به گونه ای بکارید که آب از ساقه خارج شود. اگر آب به سمت گیاه سرازیر شود، خاک بیشتری را به بالای ریشه می شویید و باعث پوسیدگی ریشه می شود.

 

با کاشت محصولات بومی نیاز به آفت کش ها را در باغ خود کاهش دهید. گیاهان بومی مقاومت بهتری در برابر حشرات و باکتری های منطقه شما خواهند داشت و برای رقابت با علف های هرز بومی مجهزتر خواهند بود. گیاهان بومی حشرات مفید بومی مانند کفشدوزک ها را جذب می کنند که می توانند به طور طبیعی مشکلات آفات را بدون نیاز به مواد شیمیایی کنترل کنند.

با خرید گیاه کاج مطبق می توانید بهترین هدیه را به کسانی که دوستشان دارید بدهید.

همیشه قبل از استفاده از مواد شیمیایی باغبانی برچسب محصول را بخوانید و مواد شیمیایی را در مکانی امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید. مواد شیمیایی باغبانی مانند آفت کش ها و کودها می توانند برای انسان بسیار سمی باشند، بنابراین مطمئن شوید که از اقدامات احتیاطی اضافی که باید در هنگام استفاده، نگهداری و دور ریختن محصولات انجام دهید آگاه باشید.

 

از مقدار کود آلی که ممکن است نیاز به استفاده داشته باشید نگران نباشید. کودهای آلی حاوی درصد کمتری از مواد مغذی در واحد وزن نسبت به همتایان مصنوعی خود هستند. به همین دلیل، احتمالاً باید حجم بیشتری از کود آلی نسبت به کودهای مصنوعی اعمال شود.

 

هنگامی که از گیاهان اسید دوست نگهداری می کنید، هر پاییز خاک خود را با سوزن کاج مالش دهید. همانطور که سوزن‌های کاج در طول ماه‌های زمستان تجزیه می‌شوند، اسید خود را در خاک رسوب می‌کنند و به جای تکیه بر کودهای شیمیایی خشن، به گیاه‌شناسی اسید دوست شما آنچه را که برای رشد نیاز دارند، می‌دهند.

 

کودها و آفت کش های خود را ارگانیک نگه دارید. ممکن است یک واقعیت عجیب به نظر برسد، اما باغبان های مسکونی یک تن بیشتر از کشاورزان واقعی از مواد شیمیایی استفاده می کنند. این امر مشکلات بزرگی را برای پوشش گیاهی، ماهی ها و حیات وحش ایجاد می کند. مناطق شهری بدون تخلیه مواد شیمیایی به اندازه کافی آلوده هستند. سهم خود را انجام دهید و به هر قیمتی از مواد شیمیایی اجتناب کنید.

 

ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد که بخواهید از مواد شیمیایی در باغ ارگانیک خود استفاده کنید، اما این موارد بیشتر از اینکه فایده داشته باشند، آسیب می رسانند، همراه با شکست دادن هدف یک باغ "ارگانیک". اگر فکر کنید، همه این نوع آلاینده ها به هر چیزی که دست می زنند می ریزند و آلوده می کنند. با سالم نگه داشتن خاک، به هیچ وجه نیازی به کود شیمیایی نخواهید داشت.

 

شما باید از سطوح خاک در باغ ارگانیک خود آگاه باشید. تعادل کمپوست خود را برای خاک های اسیدی و قلیایی بررسی کنید. این نوع کمپوست می تواند سطوح PH را در محدوده بهینه برای مواد مغذی بیشتر برساند. به طور کلی حاوی ریزمغذی هایی مانند آهن و منگنز است که در بیشتر کودهای مصنوعی وجود ندارد.

 

آب اطراف خود را تمیز نگه دارید. هر چیزی که در باغ خود می گذارید، چه آفت کش ها یا کودهای تجاری، همیشه با شسته شدن از طریق زمین به سیستم آب راه پیدا می کند. تنها با استفاده از آب ساده و کودهای طبیعی، از ارگانیک بودن باغبانی و سازگاری با محیط زیست اطمینان حاصل خواهید کرد.

 

یک توده کمپوست ۴×۴×۴ در حیاط خلوت خود بسازید. این نه تنها کودهایی را در طول سال به شما می دهد که می توانید در صورت تمایل از آن استفاده کنید. همچنین با حمایت نکردن از تولید کودهای خطرناک که می تواند باعث رواناب سمی در سیستم فاضلاب شود به محیط زیست کمک می کند. شمع‌های بزرگ‌تر معمولاً غیرقابل کنترل هستند، بنابراین مطمئن شوید که شمع‌های خود را متناسب با مدل 4×4×4 فوت کنید.

 

این نکات باید به شما در برنامه ریزی باغ ارگانیک خود کمک کند. به بهترین توصیه ها عمل کنید و امیدهای بهار در برداشت پاییز - با غذاهای خوشمزه و مقوی برای شما و خانواده تان - برآورده می شود. تغذیه خاک سالم، همانطور که در این نکات نشان داده شده است، می تواند یکی از بهترین سرمایه گذاری های شما باشد.

 

رامین بازدید : 48 دوشنبه 08 فروردین 1401 نظرات (0)

بیشتر مردم از باغی که به خوبی نگهداری می شود و پر از زندگی و رنگ است قدردانی می کنند. متأسفانه، باغبانی می تواند پیچیده، زمان بر و پرهزینه باشد. با این حال، با افزایش دانش خود در مورد تکنیک های باغبانی، زمان گذشته می تواند بسیار لذت بخش و نسبتاً ارزان شود. این مقاله حاوی نکات، توصیه ها و ایده های ضروری باغبانی است.

 

هنگام جوشاندن یا بخارپز کردن سبزیجات، آبی که سبزیجات در آن پخته شده اند را نگه دارید و بگذارید خنک شود. از آب برای آبیاری باغ استفاده کنید. این سبزی مملو از تمام ویتامین ها و مواد معدنی است که در هنگام پختن سبزیجات در آنها وجود داشت و به رشد گیاهان به عنوان یک غذای گیاهی طبیعی کمک می کند.

 

هنگامی که فصل سبزی به پایان رسید، در صورت امکان، یک محصول فصل شانه بکارید. میوه هایی مانند توت فرنگی یا تمشک خیلی زود یا خیلی دیر در فصل قبل یا بعد از اینکه سبزی های تابستانی رشد می کنند میوه می دهند و می توان آنها را کاشت. می توان تمشک را برای میوه دادن در پاییز و توت فرنگی را برای میوه دادن در بهار کاشت.

 

یک راه عالی برای به حداکثر رساندن پتانسیل باغ، کاشت گیاهان چند ساله است. برخی از سبزیجات خوراکی سال به سال با حداقل نگهداری مانند علف های هرز، مالچ پاشی و کوددهی بازمی گردند. مارچوبه، پیاز خوشه ای و ترب کوهی همه ساله بازمی گردند. بسته به آب و هوا، گزینه های زیادی برای رشد سبزیجات چند ساله برای حداکثر عملکرد وجود دارد.

 

هنگامی که علف های هرز جوانه می زنند، فورا از آنها مراقبت کنید. علف های هرز می توانند خیلی سریع رشد کنند و در صورت عدم مراقبت می توانند باغ شما را تصرف کنند. زمانی که علف های هرز هنوز نسبتاً جوان هستند، کنترل علف های هرز آسان تر است. علف های هرز بزرگ ریشه عمیق تری دارند و حذف آنها سخت تر است.

 

با خشک کردن بذرهای یکساله خود برای کاشت در سال آینده در هزینه خود صرفه جویی کنید. گل اطلسی، زینیا و ایمپاتیانس تنها تعدادی از گل هایی هستند که استخراج و ذخیره دانه از آنها آسان است. شما باید غلاف بذر را از چند گل بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا باز شود. با دیگران، مانند گل همیشه بهار، باید گل را باز کنید و خودتان دانه ها را استخراج کنید. پس از استخراج دانه ها، اجازه دهید حداقل یک هفته خشک شوند. آن ها را در یک شیشه درب دار قرار دهید و کیسه های سیلیکاژل را به آن اضافه کنید تا رطوبت را جذب نکنند. آنها را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید تا زمانی که برای کاشت در سال آینده آماده شوید.

 

به این فکر کنید که برخی از قسمت های چمن خود را بدون برش رها کنید. علف های بلند زیستگاه بسیار خوبی برای سوسک ها، دوزیستان جوان و ملخ ها فراهم می کند. علف همچنین منبع غذایی مهمی برای برخی از پروانه ها و کرم ها است. باغ های بدون حیات وحش محیط های بسیار استریل خواهند بود و اکثر گیاهان نمی توانند بدون کمک حیات وحش تولید مثل کنند.

 

برای درمان قارچ مرطوب کننده، از چای بابونه استفاده کنید. یک دسته چای بابونه دم کنید، بگذارید خنک شود و مقدار زیادی در اطراف پایه نهال ها بریزید. از یک بطری اسپری برای ساقه ها و شاخ و برگ گیاه استفاده کنید و از تخریب قارچ های قارچی جلوگیری می کنید.

همیشه قبل از استفاده از مواد شیمیایی باغبانی برچسب محصول را بخوانید و مواد شیمیایی را در مکانی امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید. مواد شیمیایی باغبانی مانند آفت کش ها و کودها می توانند برای انسان بسیار سمی باشند، بنابراین مطمئن شوید که از اقدامات احتیاطی اضافی که باید در هنگام استفاده، نگهداری و دور ریختن محصولات انجام دهید آگاه باشید.

با خرید گل آپارتمانی می توانید فضای منزل خود را زیبا تر کنید و شادابی اعضای منزل را بیشتر کنید.

دریابید که آیا گیاهانی که در باغ خود دارید نیاز به کود خاصی دارند یا خیر. برخی از گیاهان کودهای آهسته رهش را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر غذاهای غنی از نیتروژن را ترجیح می دهند. بیشتر آنها دوست دارند در اوج فصل رشد خود بارور شوند. کمی آموزش به بهبود باغ شما کمک زیادی می کند.

 

مطمئن باشید که در خاک خود کرم خاکی دارید. کرم های خاکی برای باغبانی ارگانیک خوب حیاتی هستند، زیرا آنها خاک را تهویه می کنند. همچنین، محصولات جانبی هضم کرم خاکی در واقع غذای گیاهی عالی هستند. کرم های خاکی باکتری های خاک را تشویق می کنند که مواد مغذی مورد نیاز را برای گیاهان شما فراهم می کنند و در عین حال با آفات مضر حشرات رقابت می کنند و نیاز به آفت کش ها و کودهای شیمیایی را کاهش می دهند.

 

بیشتر کودهای آلی بر خلاف کودهای مصنوعی به ریشه های نرم گیاهان آسیب نمی رسانند. یک راه عالی برای استفاده از کود آلی این است که آن را با دو اینچ خاک بالای گیاه مخلوط کنید. این عمل ساید پانسمان نامیده می شود و معمولاً در طول فصل رشد در خاک کار می شود.

 

اگرچه باغبانی ارگانیک اغلب بسیار سخت تر از استفاده از مواد شیمیایی است، اما پاداش آن بسیار بیشتر است. غول های شیمیایی ادعا می کنند که معجزه می کنند، اما این محصولات معجزه آسا برای هر کسی که محصول را می خورد، بهایی دارد.

 

یکی از مفیدترین اجزای یک باغ ارگانیک کمپوست است. ساخت این کود طبیعی آسان است و تقریباً بدون هزینه است. استفاده از کمپوست طبیعی شما را از سرمایه گذاری در کودهای دیگر که می تواند گران بوده و ممکن است حاوی مواد شیمیایی ناخواسته باشد، نجات می دهد.

 

آب اطراف خود را تمیز نگه دارید. هر چیزی که در باغ خود می گذارید، چه آفت کش ها یا کودهای تجاری، همیشه با شسته شدن از طریق زمین به سیستم آب راه پیدا می کند. تنها با استفاده از آب ساده و کودهای طبیعی، از ارگانیک بودن باغبانی و سازگاری با محیط زیست اطمینان حاصل خواهید کرد.

 

گیاهانی که در مالچ و کودهای اسیدی رشد می کنند از لایه فکری سوزن کاج بهره می برند. این کار در پاییز بسیار عالی است، زیرا عایق در برابر هوای سرد نیز می‌افزاید و با تجزیه لایه سوزن‌های کاج، خاک را با اسید خود اشباع می‌کند.

 

یک توده کمپوست ۴×۴×۴ در حیاط خلوت خود بسازید. این نه تنها کودهایی را در طول سال به شما می دهد که می توانید در صورت تمایل از آن استفاده کنید. همچنین با حمایت نکردن از تولید کودهای خطرناک که می تواند باعث رواناب سمی در سیستم فاضلاب شود به محیط زیست کمک می کند. شمع‌های بزرگ‌تر معمولاً غیرقابل کنترل هستند، بنابراین مطمئن شوید که شمع‌های خود را متناسب با مدل 4×4×4 فوت کنید.

 

همانطور که در مقدمه این مقاله گفته شد، باغبانی می تواند پیچیده باشد، اما با به کارگیری برخی از توصیه های موجود در این مقاله، می توانید در مسیر طراحی، ایجاد و پرورش باغ رویایی خود باشید. از طرف دیگر، شاید نکات بالا دانش باغبانی شما را گسترش داده باشد و شما را تشویق کرده باشد که برای کمک به برخی از پروژه های باغبانی اجتماعی داوطلب شوید.

 

رامین بازدید : 43 دوشنبه 08 فروردین 1401 نظرات (0)

آماده شدن برای بارداری جدید یک زمان ترسناک، اما فوق العاده در زندگی شما است. به نظر می رسد کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، چیزهای زیادی برای یادگیری، قرارهای زیادی برای به خاطر سپردن. با این حال، ما به این کار ادامه می دهیم تا بازدهی عالی در پایان به دست آوریم. در اینجا چند نکته برای سهولت در بارداری آورده شده است.

 

اگر در دوران بارداری دچار سردرد شدید، حتما از مصرف آسپرین خودداری کنید. ثابت شده است که آسپرین هم برای مادر باردار و هم برای نوزاد مضر است. بهتر است از پزشک خود بپرسید که چه داروهایی برای شما بی خطر است. همچنین سعی کنید با استفاده از کمپرس سرد فشار سر را کاهش دهید.

 

برای یک کلاس ورزشی قبل از تولد که از آن لذت می برید، خرید کنید. می‌توانید در کلاس یوگا شرکت کنید که به شما یاد می‌دهد چگونه ورزش‌هایی را انجام دهید که مخصوص زنان باردار است. این به شما این امکان را می دهد که سلامت خود را حفظ کرده و در تمام دوران بارداری فعال بمانید. همچنین می توانید با پیوستن به کلاس یوگا دوستان جدیدی پیدا کنید.

 

برنامه ریزی کنید تا از بیمارستان یا مراکز زایمانی که قرار است در آن زایمان کنید بازدید کنید. این به شما این شانس را می دهد که انتخابی فعال در مورد محل تولد فرزندتان داشته باشید و همچنین به شما اجازه می دهد تا از جزئیات برنامه مطلع شوید. اطمینان حاصل کنید که با هر جایی که انتخاب می کنید احساس راحتی می کنید.

 

اگر در دوران بارداری برای استراحت کامل شبانه مشکل دارید، سعی کنید در طول روز چرت بزنید. چرت زدن می تواند به کاهش خستگی کمک کند. اگر احساس خستگی می کنید، یک مکان آرام برای استراحت پیدا کنید و سعی کنید تا زمانی که می توانید چرت بزنید. ممکن است ساعت‌ها چرت نزنید، اما هر مقدار کمی کمک می‌کند. سعی کنید از چرت زدن نزدیک به زمان خواب خودداری کنید زیرا هنگام تلاش برای به خواب رفتن شبانه مشکل ایجاد می کند.

 

در دوران بارداری، مهم است که یک شب استراحت کامل داشته باشید. استرس می تواند یکی از دلایل اصلی نخوابیدن باشد. اگر احساس استرس می کنید، فردی را پیدا کنید که بتوانید در مورد مشکلاتی که دارید با او صحبت کنید. بارداری می تواند یک چیز استرس زا باشد و همیشه باید در مورد چیزهایی که باعث استرس شما می شوند صحبت کنید.

 

در دوران بارداری یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید. حفظ این نوع سوابق راه خوبی برای اطمینان از تغذیه مناسب است. آن را با خود در قرار ملاقات با پزشک خود برای بررسی همراه داشته باشید.

 

در صورت امکان، در دوران بارداری در کلاس های زایمان شرکت کنید. این کلاس ها به شما کمک می کند تا در مورد آنچه می توانید در اتاق زایمان انتظار داشته باشید آموزش دهید. دانستن این موارد می تواند به آسان تر کردن کل روند زایمان کمک کند. همچنین اگر می توانید همسرتان را با خود بیاورید تا بدانند چه انتظاری دارند.

 

مصرف ویتامین های دوران بارداری ضروری است. بدن شما قبل، حین و بعد از بارداری به تغذیه اضافی نیاز دارد. اگر قصد بارداری دارید، مصرف این ویتامین ها را از قبل شروع کنید. اگر قبلا باردار هستید، برای شروع خیلی دیر نیست. شما همچنان از مزایای آن بهره مند خواهید شد. آنها را خیلی فراتر از زایمان ادامه دهید. حداقل تا زمانی که شیردهی را قطع نکنید.

 

اگر در دوران بارداری استرس های زندگی به شما وارد می شود، یک ماساژ آرامش بخش قبل از زایمان انجام دهید. بسیاری از درمانگران برای ارائه ماساژ به زنان باردار آموزش دیده‌اند و می‌دانند که از کدام قسمت‌ها اجتناب کنند و همچنین می‌دانند که کدام مناطق ممکن است به بیشترین توجه نیاز داشته باشند. با نزدیک شدن به موعد مقرر، یک ماساژ هدیه ای دوست داشتنی برای خودتان است.

 

تعویض پوشک، تغذیه نیمه شب و کم خوابی زیاد به زودی زندگی شما را تسخیر می کند. همین الان استراحت کنید و از این زمان قبل از کودکی استفاده کنید. قبل از اینکه نیاز به یک نشیمن باشد تا با هم خانه را ترک کنند، به یک تعطیلات یا سفر یک روزه بروید تا کارها را با هم انجام دهید.

 

در سفر با هواپیما نکاتی را رعایت کنید. سه ماهه دوم اغلب به عنوان بهترین زمان برای پرواز یاد می شود، زیرا شما اغلب اوقات حالت تهوع صبحگاهی را تجربه نمی کنید و خطر سقط جنین نیز کمتر است. همیشه ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و مطمئن شوید که در هواپیما آب زیادی بنوشید تا هیدراته بمانید. برای جلوگیری از لخته شدن خون، مرتب بلند شوید و راه بروید.

 شما می توانید با خرید زیر دکمه رکابی لباس هایی زیبا به تن کودک خود کنید.

قبل از آمدن فرزندتان، یک یادآوری برای خود در یک مکان برجسته در خانه خود ارسال کنید تا کودک خود را به طرح بیمه درمانی خود اضافه کنید. شما معمولاً 30 روز پس از تولد فرزندتان فرصت دارید تا این کار را انجام دهید، اما فراموش کردن آن در مه آلود شدن والدین آسان است. اگر بیش از حد به تأخیر بیفتد، این امر می تواند فرزند شما را تا زمانی که فصل ثبت نام سالانه فرا نرسد، بیمه نشود.

 

اگرچه می تواند سرگرم کننده باشد، اما هنگام تزئین مهد کودک از نقاشی یا کشیدن کاغذ دیواری در دوران بارداری خودداری کنید تا از بخارات مضر جلوگیری کنید. از شریک زندگی خود یا برخی از دوستان خود بخواهید که از این کارها مراقبت کنند و تا زمانی که رنگ یا چسب کاغذ دیواری خشک شود و اتاق بدون دود شود، بیرون از اتاق بمانید.

 

زمانی که دوران بارداری خود را سپری می کنید، باید کتابی بخوانید که تغییراتی را که بدنتان با آن روبرو خواهد شد به شما آموزش می دهد. مهم است که بفهمید چه چیزی باید انتظار داشته باشید تا وقتی احساس می‌کنید چیز جدیدی مانند لگد زدن کودک یا در نهایت برمی‌گردد، غافلگیر یا نگران نشوید.

 

یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری شامل غذاهایی است که سرشار از مواد مغذی هستند تا به کودک شما کمک کنند تا شروعی عالی داشته باشد. از غذاهای متنوعی استفاده کنید که فیبر، ویتامین و مواد معدنی را فراهم می کند که به رشد مناسب کودک شما کمک می کند. از شر غذاهای بی ارزش غذایی خلاص شوید که کالری دریافتی روزانه شما را بدون هیچ فایده ای برای کودک شما مصرف می کنند.

 

برای کمک به خوابیدن در دوران بارداری روی یک بالش بدن سرمایه گذاری کنید. به دلیل تغییراتی که در بدن ایجاد می شود، پیدا کردن یک موقعیت خواب راحت می تواند دشوار باشد. بالش بدن به شما این امکان را می دهد که از پاها یا پشت خود حمایت بیشتری کنید و به اندازه کافی انعطاف پذیر است که به راحتی مرتب شده و موقعیت جدیدی پیدا کنید.

 

شما می توانید این نکات را با 20 کتاب مختلف ترکیب کنید و هنوز برای هر چیزی که قرار است بیاید آماده نباشید. نکته مهم این است که به یادگیری ادامه دهید و خود را سالم و شاد نگه دارید. به زودی یک نوزاد زیبا در زندگی خود خواهید داشت و همه این کارها ارزشش را داشته است.

رامین بازدید : 47 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که اگر اطلاعات درستی داشته باشید در دوران بارداری احساس بهتری خواهید داشت. یافتن اطلاعاتی که برای شما مناسب است می توانید از اینجا با نکات کاربردی و آسان در این مقاله شروع کنید. این توصیه می تواند به شما کمک کند تا از هر دقیقه لذت ببرید.

 

هر روز زمانی را برای استراحت و لذت بردن از بارداری خود اختصاص دهید. بارداری دوران پر استرسی است و زمانی که نوزاد به دنیا بیاید زمان بسیار کمتری برای خود خواهید داشت. اکنون از زمان برای استراحت، مدیتیشن و ارتباط مجدد با خود و فرزند متولد نشده خود استفاده کنید. فشار خون شما از شما تشکر خواهد کرد.

 

هنگامی که باردار هستید، مهم است که به ورزش ادامه دهید. ورزش به کاهش احتمال سقط جنین کمک می کند و ثابت شده است که به کاهش طول و درد زایمان و زایمان کمک می کند. همچنین، با ورزش در دوران بارداری، به جلوگیری از وزنی که ممکن است اضافه کنید کمک خواهید کرد.

 

از مصرف داروهای بدون نسخه برای مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، ناراحتی معده و یبوست خودداری کنید. هر چه داروهای بیشتری را در دوران بارداری از بدن خود دور نگه داریم بهتر است. چای زنجبیل، طب سوزنی و روغن نعناع همگی به مشکلات معده بارداری کمک می کنند.

 

اگر از بی خوابی شدید رنج می برید، در مورد آن از پزشک خود سوال کنید. پزشک شما می‌تواند توصیه‌های خوبی به شما ارائه دهد که می‌تواند به شما کمک کند آرامش بیشتری داشته باشید. در طول بارداری، بسیار مهم است که بتوانید یک شب کامل بخوابید و پزشک شما ممکن است بتواند موارد مفیدی را برای آسانتر کردن آن توصیه کند.

 

هنگام بارداری، به جایی که دور از مرکز پزشکی است سفر نکنید. ضروری است که همیشه در کنار پزشکان خوب باشید. عوارض ممکن است در هر زمانی ایجاد شود. به همین دلیل، شما همچنین باید همیشه یک تلفن همراه خود داشته باشید.

 

اگرچه افزایش وزن در دوران بارداری کاملا طبیعی است، اما افزایش سریع وزن طبیعی نیست. اگر مشاهده کردید که در مدت زمان کوتاهی (چند روز یا یک هفته) وزن اضافه می کنید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه ای از وجود مشکل باشد.

 

هنگامی که باردار هستید، بهتر است از مصرف کافئین خودداری کنید یا آن را محدود کنید. شما هنوز هم می توانید یک فنجان قهوه در صبح بنوشید، اما نه بیشتر از آن. در صورت امکان سعی کنید بدون کافئین یا نیم کافه بنوشید. هر کافئینی که می نوشید مستقیماً به کودک شما می رود و ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

 

وعده های غذایی خود را در روز برنامه ریزی کنید تا از میان وعده هایی که برای شما مناسب نیستند اجتناب کنید. بارداری پر از هوس است و اگر برای وعده‌های غذایی خود برنامه‌ریزی نکنیم، می‌توانیم در تمام روز چیزی جز میان‌وعده‌های ناسالم نخوریم. مطمئن شوید که در تمام روز میان وعده های سالم مانند چوب هویج و کراکر غلات کامل همراه خود داشته باشید.

 

تهیه لیست و تعیین اولویت ها می تواند به کاهش استرس شما در دوران بارداری کمک کند. حتی می توانید برخی چیزها را به دوستان و خانواده محول کنید. برخی از موارد ممکن است به طور کلی حذف شوند.

 

مواد مغذی مناسب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آنچه می خورید را پیگیری کنید. در حالت ایده آل، شما باید 300 تا 500 کالری اضافی در روز در دوران بارداری اضافه کنید. نگه داشتن یک دفترچه غذایی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کالری اضافی شما از نظر تغذیه ای مناسب برای شما و کودکتان است و به شما کمک می کند مطمئن شوید که تمام نیازهای لازم را دریافت می کنید.

 با خرید شیشه شیر نوزاد می توانید به راحتی به کودک خود غذا دهید.

در دوران بارداری حتما آب فراوان بنوشید. نه تنها شما و کودکتان نیاز به آبرسانی دارید، بلکه اگر تشنه باشید ممکن است پرخوری کنید. کم آبی اغلب می تواند مانند گرسنگی باشد. اگر پر از غذا هستید اما بیشتر می خواهید، به جای آن مقداری آب امتحان کنید.

 

اگر باردار هستید، ممکن است عاقلانه باشد که قبل از تولد فرزندتان زایمان دیگری را تجربه کنید. با تماشای زایمان دیگری، تصور بهتری از آنچه در هنگام زایمان انتظار دارید خواهید داشت. همچنین باید از همسرتان بخواهید که زایمان را تماشا کند تا از نظر احساسی آماده شود.

 

از ورزش هایی که شامل دراز کشیدن به پشت یا بلند کردن بالای سر است خودداری کنید. ممکن است در نهایت به خود یا کودک آسیب وارد کنید، بنابراین اجتناب از آنها ایمن تر است. سعی کنید تمام تمرینات خود را در موقعیتی انجام دهید که از شما حمایت شود. تمرینات را طوری تغییر دهید که بتوانید برای ایمنی بنشینید یا چیزی را نگه دارید.

 

بدانید که آیا HIV مثبت هستید یا خیر. اگر متوجه شدید که هستید، به طور خودکار عصبانی نشوید. زنان اچ آی وی مثبت که زودتر از این موضوع آگاه هستند، شانس بیشتری برای در امان ماندن نوزادان خود از ابتلا به این بیماری دارند. شما باید مطمئن شوید که یک متخصص زنان و زایمان دارید که در مورد مراقبت هایی که باید انجام شود به خوبی آموزش دیده است و می تواند همه گزینه های شما را برای بارداری ایمن توضیح دهد.

 

از قرار گرفتن در کنار افراد بیمار خودداری کنید. آخرین چیزی که می خواهید در دوران بارداری اتفاق بیفتد این است که خود را بیمار کنید. این می تواند بر سلامت کودک در حال رشد شما تأثیر بگذارد. همچنین درمان برخی از بیماری ها در زنان باردار سخت تر است، زیرا داروها می توانند به کودک شما آسیب برسانند.

 

اگر تصمیم به ادامه کار در دوران بارداری دارید، باید از کار طولانی مدت خودداری کنید. این می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در بارداری شما شود زیرا می تواند باعث استرس غیر ضروری اضافی شود و همچنین باعث از دست دادن خواب شما شود. داشتن خواب کافی و بدون استرس در دوران بارداری بسیار مهم است.

 

خوابیدن در دوران بارداری دشوار است. اگر ناراحت هستید سعی کنید یک بالش بدن بخرید تا بتوانید خود را در موقعیت های مختلف نگه دارید تا راحت ترین بالش را برای خود پیدا کنید. اگر سوزش سر دل دارید، قبل از خواب یا عصرها از غذاهای اسیدی یا تند استفاده نکنید.

 

یکی از نکات بارداری که باید تکرار شود این است: سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را در دوران بارداری متوقف کنید! استعمال دخانیات و مشروبات الکلی می تواند عوارض مخربی را در نوزاد ایجاد کند که می تواند مادام العمر باشد. نوزادان می توانند اعتیاد به مواد مخدر و همچنین مشکلاتی مانند وزن کم هنگام تولد و مشکلات رشدی را به ارث ببرند. به کودکت عشق بورز و بس کن!

 

همانطور که می بینید، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز آنقدرها هم که فکر می کردید سخت نیست. اکنون که از مزایای نکات عالی در مقاله بالا بهره مند شده اید، آماده اید تا با رشد کودک خود از این زمان خاص لذت ببرید. شما آماده اید که بهترین احساس را داشته باشید.

 

رامین بازدید : 48 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

پرورش میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک راهی عالی برای دانستن اینکه غذای شما حاوی چه چیزی است و از کجا می‌آید. در حالی که باغبانی بدون استفاده از آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها ممکن است سخت به نظر برسد، اگر اطلاعات درستی داشته باشید، در واقع می‌تواند بسیار آسان و مفید باشد. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه می توان آن را انجام داد.

 

یک نکته عالی باغبانی این است که باغ خود را در شب آبیاری کنید. این تضمین می کند که گرمای خورشید باعث تبخیر آب نمی شود و حداکثر جذب را ممکن می کند. این به گیاهان شما کمک می کند تا مقدار مناسب آب مورد نیاز خود را برای رشد دریافت کنند.

 

یک راه آسان برای حمل و نقل ابزار به باغ، استفاده از کیسه گلف قدیمی است. بسیاری از کیسه‌های گلف دارای پایه‌ای هستند که در دست گرفتن و سازماندهی ابزارها بسیار راحت است. از جیب‌های کناری کیف برای نگهداری انواع ابزار باغبانی، دانه‌ها و دستکش‌ها استفاده کنید یا فقط از آن‌ها برای نگهداری یک نوشیدنی با طراوت استفاده کنید.

 

اگر در باغبانی تازه کار هستید، حتماً آن را ساده نگه دارید. کاشت بیش از حد در ابتدا می تواند منجر به استرس و حیاط خلوت شود که به جای یک باغ زیبا، آشفته است. همچنین باغ های بزرگتر مستعد ابتلا به علف های هرز هستند. در ابتدا آن را کوچک نگه دارید و تجربه بهتری خواهید داشت.

 

یک راه عالی برای به حداکثر رساندن پتانسیل باغ، کاشت گیاهان چند ساله است. برخی از سبزیجات خوراکی سال به سال با حداقل نگهداری مانند علف های هرز، مالچ پاشی و کوددهی بازمی گردند. مارچوبه، پیاز خوشه ای و ترب کوهی همه ساله بازمی گردند. بسته به آب و هوا، گزینه های زیادی برای رشد سبزیجات چند ساله برای حداکثر عملکرد وجود دارد.

 

توده های بزرگ گیاهان چند ساله را تقسیم کنید. برخی از گیاهان چند ساله در صورت بزرگ شدن توده، قدرت خود را از دست می دهند و گلدهی کمتری دارند. گیاهانی مانند گل بابونه شستا، زنبق ریشدار، فلوکس، گل داوودی و گل مخروط از تقسیم شدن هر سه سال یکبار سود می برند. بدون تقسیم، آنها متراکم می شوند و مرکز توده شروع به از بین رفتن می کند. به سادگی کل گیاه را بیرون بیاورید، توپ ریشه را دست نخورده نگه دارید و با استفاده از یک بیل آن را به قطعات تقسیم کنید. با این کار حداقل دو یا سه گیاه جدید خواهید داشت!

 

دریافت گزارش تجزیه و تحلیل خاک برای خاک باغ خود را در نظر بگیرید. این روش نسبتاً ارزان است و می تواند به شما بگوید که چه مواد مغذی باید به خاک خود اضافه کنید تا باغ پربارتری داشته باشید. یک تامین کننده یا تعاونی مزرعه محلی می تواند گزارش را بررسی کند و شما را راهنمایی کند که چه چیزی بخرید.

 

اگر با باغ سبزیجات خود سروکار دارید، کنترل آفات بسیار دشوار است. عاقلانه است که استفاده از مواد شیمیایی خشن را محدود کنید، زیرا سبزیجات خورده می شوند. به جای متوسل شدن به این مواد شیمیایی مضر، می توانید به سادگی با توجه دقیق، آفات باغ را از خود دور کنید. اگر فوراً آفات را گرفتار کردید، ساده ترین راه برای از بین بردن آنها این است که آنها را با دست از گیاهان جدا کنید.

با خرید گیاهان آپارتمانی می توانید در فصل بهار فضای منزل خود را زیبا تر کنید.

یک عنصر کلیدی برای داشتن یک باغ عالی، کود دهی به آن است. انواع مختلفی از کودها در اکثر فروشگاه های خانگی موجود است، اما آنچه برای انواع مختلف باغ ها کار می کند متفاوت است. کود یک انتخاب عالی است، اما بو می دهد. کود دامی که به صورت تجاری تولید می شود، هیچ عامل بیماری زایی برای آلوده کردن سبزیجات در باغ ندارد. برخی از افراد به کودهای شیمیایی سوگند یاد می کنند، اما این کودها روشی ارگانیک برای رشد نیستند.

 

مقداری کرم خاکی به خاک باغچه خود اضافه کنید. کرم های خاکی در تونل زدن و سست کردن خاک بسیار عالی هستند و به ریشه های گیاهان شما فضای هوایی زیادی می دهند. آنها با تجزیه مواد گیاهی مرده به ساخت خاکی غنی از مواد مغذی کمک می کنند. کرم های خاکی نسبت به کودهای تجاری راه حل بسیار بهتری برای باغ شما هستند.

 

یک پیش نیاز مهم برای داشتن یک باغ موفق، آماده کردن خاک برای کاشت بذر یا نهال شماست. خاک ضعیف باعث رشد گیاهان ضعیف می شود. یکی از راه‌های بدست آوردن خاک غنی، خرید یا ساخت کمپوست ارگانیک و مخلوط کردن آن با خاکی است که قصد دارید باغچه بکارید. همچنین می توانید کود دامی را به خاک اضافه کنید تا حاصلخیزتر شود. عاقلانه است که از استفاده از کودهای شیمیایی خودداری کنید، زیرا می توانند محصولات شما را بسوزانند و همچنین برای سلامتی شما مضر باشند.

 

مطمئن باشید که در خاک خود کرم خاکی دارید. کرم های خاکی برای باغبانی ارگانیک خوب حیاتی هستند، زیرا آنها خاک را تهویه می کنند. همچنین، محصولات جانبی هضم کرم خاکی در واقع غذای گیاهی عالی هستند. کرم های خاکی باکتری های خاک را تشویق می کنند که مواد مغذی مورد نیاز را برای گیاهان شما فراهم می کنند و در عین حال با آفات مضر حشرات رقابت می کنند و نیاز به آفت کش ها و کودهای شیمیایی را کاهش می دهند.

 

خاک خود را با کمپوست ارگانیک بارور کنید. باغبانان ارگانیک تمایل دارند خاک خود را دو بار در یک فصل بارور کنند: یک بار قبل از کاشت، و سپس دوباره در میانه یک چرخه رشد. بهترین کود برای استفاده، کمپوست ارگانیک است، زیرا برخلاف کودهای شیمیایی، مواد مغذی را به آرامی آزاد می کند، که مواد مغذی را در یک حرکت آزاد می کنند و سپس اثر خود را از دست می دهند.

 

از مقدار کود آلی که ممکن است نیاز به استفاده داشته باشید نگران نباشید. کودهای آلی حاوی درصد کمتری از مواد مغذی در واحد وزن نسبت به همتایان مصنوعی خود هستند. به همین دلیل، احتمالاً باید حجم بیشتری از کود آلی نسبت به کودهای مصنوعی اعمال شود.

 

تصمیم به استفاده از جایگزین های طبیعی و ارگانیک به جای کودهای شیمیایی رایج تر و سنتی می تواند برای گیاهان، خاک و حتی محیط شما مفید باشد. با گذشت زمان، استفاده از کودهای معدنی می تواند به تدریج باعث تجمع مواد شیمیایی سمی در آب و خاک شود که در نهایت نه تنها حیاط خانه شما، بلکه کل منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

آب اطراف خود را تمیز نگه دارید. هر چیزی که در باغ خود می گذارید، چه آفت کش ها یا کودهای تجاری، همیشه با شسته شدن از طریق زمین به سیستم آب راه پیدا می کند. تنها با استفاده از آب ساده و کودهای طبیعی، از ارگانیک بودن باغبانی و سازگاری با محیط زیست اطمینان حاصل خواهید کرد.

 

همانطور که می بینید، پرورش باغ خود، عاری از مواد شیمیایی موجود در سایر غذاها، نه تنها انجام آن آسان است، بلکه یک محصول غذایی فوق العاده و سالم خواهید داشت که می توانید خودتان آن را بخورید یا با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که به آنها بگویید چه می خورند.

 

رامین بازدید : 47 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

اگرچه غذایی که ما می خوریم نسبتاً ایمن است زیرا در بخشی از آن توسط دولت محافظت می شود، آفت کش های خطرناک هنوز هم آسیب زیادی را وارد می کنند. برخی از مردم فقط می‌خواهند ارگانیک شوند تا از مواد شیمیایی بالقوه خطرناک دور شوند. این مقاله را بخوانید تا در مورد باغبانی ارگانیک بدانید.

 

همیشه آنچه را که کار می کند در منطقه مناسب رشد دهید. اگر کلم در یک اقلیم کار نمی کند، اما هویج کار می کند، پس محصول هویج قوی است که باید کاشته شود و محصول کلم باید کم باشد. با همسایگان صحبت کنید و ببینید چه چیزی برای آنها کار می کند تا بازده باغ خود را به حداکثر برسانید.

 

کنترل آفات برای یک باغ پر محصول ضروری است. محصولات متنوعی در بازار موجود است که هر آفت مهاجم را در باغ از بین می برد. بسیاری از کنترل‌های آفات ارگانیک در طول سال‌ها تکمیل شده‌اند که بسیار خوب عمل می‌کنند، اگرچه می‌توانند گران‌تر از جایگزین‌های شیمیایی باشند. با یک جستجوی سریع در اینترنت می توان بسیاری از داروهای خانگی بی خطر را برای کنترل آفات نیز پیدا کرد.

 

با پرورش محصولات سازگار بیشترین بهره را از فضای باغ ببرید. هنگام رشد محصولی مانند گوجه فرنگی، کاهو و اسفناج را در بین آنها بکارید تا در سایه گیاهان بلندتر رشد کنند. این باعث می شود فضای مورد استفاده در باغ به حداکثر برسد. همچنین گیاهانی مانند هویج و تربچه را که در زمان های مختلف در کنار یکدیگر بالغ می شوند رشد دهید. تربچه ها فقط در 30 روز آماده می شوند، در حالی که رسیدن هویج به مدت طولانی تری طول می کشد.

 

علاوه بر بهبود ظاهر خانه خود با گل و صرفه جویی در هزینه با پرورش میوه ها، سبزیجات و گیاهان خود، اکنون دلیل دیگری برای باغبانی دارید. مطالعات نشان داده اند که با مشاهده طبیعت و گیاهان، سطح استرس و فشار خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. باغبانی برای بسیاری از افراد منبع لذت بخش است و نتیجه نهایی آن است که می تواند به آنها کمک کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند.

 

یک راه عالی برای دور نگه داشتن حشرات و آفات در باغتان این است که گیاهان خود را با ظرفی از مخلوط آب و صابون اسپری کنید. مخلوطی از یک لیتر آب و یک قاشق چای خوری مواد شوینده ظرف، این انگل های مزاحم را از بین می برد. حتما هر چهارده روز یکبار اسپری مجدد انجام دهید.

 

حدود دو هفته تا یک ماه قبل از برنامه ریزی برای کاشت، کمپوست را روی خاک باغچه خود قرار دهید. این به کمپوست زمان کافی برای ادغام با خاک می دهد. زمان دادن به کمپوست برای تثبیت به این معنی است که PH خاک شما به اندازه کافی برای آزمایش ثابت خواهد بود و گیاهان شما هنگام کاشت آماده رشد خواهند بود.

 

اگر بچه ها را با باغبانی آشنا می کنید، آنها را با یک باغ گیاهی شروع کنید. گیاهان به راحتی رشد می کنند و می توانید آنها را در ظروف شروع کنید که برای کودکان راحت تر است. وقتی بچه ها ببینند که گیاهانی را که پرورش می دهند می توانند در آشپزی شما استفاده کنند، به موفقیت خود بسیار افتخار می کنند.

 

محصول باغچه خود را قبل از بردن داخل خانه خود بشویید. از یک سبد لباسشویی یا یک سبد پلاستیکی دیگر با سوراخ استفاده کنید. می توانید میوه ها و سبزیجات خود را به راحتی با آب داخل سبد اسپری کنید و آب و کثیفی آن تمام شود. همچنین می توانید آبی که تمام می شود را برای آبیاری گیاهان خود ذخیره کنید.

 

از پوشش زمینی مانند مالچ یا یونجه استفاده کنید. هنگام خرید پوشش زمین خود مطمئن شوید که آن نیز ارگانیک است، زیرا هر گونه مواد شیمیایی موجود در مالچ یا یونجه می تواند توسط گیاهان شما جذب شود. پوشش های ارگانیک زمین از ریشه های گیاهان شما محافظت می کند و به جلوگیری از تبخیر آب کمک می کند.

یکی از گیاهان مقاوم به کم نوری گیاه سانسوریا است. می توانید با خرید گیاه سانسوریا اگر در منزل نور کمی دارید از آن استفاده کنید.

هنگام باغبانی باید به خاطر داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید. بسیاری از مردم فراموش می کنند که با مصرف آب خود هماهنگی داشته باشند زیرا فکر نمی کنند که فعالیت سنگینی انجام می دهند. باغبانی ممکن است همیشه سخت نباشد، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند منجر به کم آبی بدن شود و نوشیدن آب فراوان یکی از راه های جلوگیری از آن است.

 

گیاهان خود را در طول صبح آبیاری کنید تا از رشد قارچی که عموماً رطوبت و تاریکی را ترجیح می دهد جلوگیری کنید. با آبیاری گیاهان در طول روز، آنها به بهترین وجه می توانند از نور خورشید استفاده کنند و از اثرات ضد باکتریایی خورشید استفاده کنند. برخی از باکتری ها یا قارچ ها به نور حساس هستند، بنابراین با آبیاری در طول روز با کاهش پتانسیل رشد رقبای گیاه به نفع آن می شوید.

 

هنگام نگهداری از یک باغ ارگانیک، مطمئن شوید که همیشه شلنگ های خود را باد کنید. کشیدن و ذخیره کردن شلنگی که پیچ نشده باشد، می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. سعی کنید از قرقره های شلنگ ثابت یا قابل حمل استفاده کنید تا شیلنگ های خود را بچرخانید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

 

گل رز خود را درمان کنید! برای درمان طبیعی لکه های سیاه روی گل رز در باغ ارگانیک خود، از شیر استفاده کنید! به دلایلی نامعلوم - استفاده از مخلوط شیر و آب به نسبت 1: 2 - نشان داده است که از شر لکه های سیاه خلاص می شود! از یک بطری اسپری استفاده کنید تا مخلوط را مستقیماً روی برگ های گیاه آسیب دیده بمالید.

 

کاشت باغچه حشره‌دار در کنار باغ سبزی‌تان یک راه طبیعی و موثر برای خلاصی باغچه سبزی از شر حشرات مضر است. با تنوع مناسب گیاهان، این نقطه باغ حشرات مفیدی را جذب می کند که حشرات مضری که سبزیجات شما را می خورند را می کشند و می خورند. این حشره می تواند یک باغ جداگانه یا چندین کاشت کوچک باشد که در میان سبزیجات پراکنده شده است.

 

اگر می خواهید باغ ارگانیک خود را راه اندازی کنید، همیشه باید قبل از شروع یک برنامه داشته باشید. این به شما در تعیین محل قرارگیری گیاهان کمک می کند، که به شما کمک می کند تا زمانی که در بیرون از کاشت گیاهان خود هستید، شروع کنید. اگر گیاهانی دارید که طول عمر کوتاهی دارند، برنامه ریزی از قبل که می خواهید در جای آنها بکارید بسیار مهم است.

 

چه به دلیل اینکه مواد شیمیایی را در زندگی خود نمی خواهید یا صرفاً به این دلیل که تازه ترین نوع غذای ممکن را می خواهید، سعی می کنید ارگانیک شوید، رشد یک باغ ارگانیک یک راه عالی برای همیشه محصولات تازه در دسترس است. از استفاده از آنچه در اینجا آموخته اید برای رشد یک باغ عالی غافل نشوید!

 

رامین بازدید : 46 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

بارداری می تواند یک دوره هیجان انگیز در زندگی یک زن و همچنین یک دوران استرس زا باشد. بدن مانند ذهن دچار تغییرات زیادی می شود. حفظ یک بارداری بدون استرس ممکن است چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست. پیروی از توصیه های این مقاله می تواند به شما در حفظ سطح استرس در دوران بارداری کمک کند.

 

قبل از باردار شدن، عاقلانه است که به پزشک خود مراجعه کنید. شما می توانید مطمئن شوید که در سلامت کامل هستید، و آنها همچنین توصیه هایی به شما می دهند که می تواند به شما کمک کند. آنها می توانند به شما بگویند که چه زمانی باید تخمک گذاری داشته باشید و برخی ویتامین هایی که باید مصرف کنید.

 

اگر در دوران بارداری خود دچار علائم غیرعادی شدید، از تماس با پزشک خود نترسید. این علائم شامل درد معده، گرفتگی عضلات، خونریزی واژن و به خصوص کاهش سطح فعالیت جنین است. تشخیص اینکه آیا همه چیز از بیرون خوب است یا نه، دشوار است، و بهتر است از پزشک خود بخواهید بررسی کند که آیا چیزی عجیب به نظر می رسد.

 

سعی کنید در دوران بارداری لباس های خیلی تنگ نپوشید. این نوع لباس در واقع باعث می شود جنین شما اکسیژن کافی دریافت نکند و باعث ناراحتی شما شود. شلوار جین بارداری برای زنان باردار موجود است. همچنین زمانی که در خانه هستید، سعی کنید با یک تی شرت گشاد، شلوار گرمکن یا لباس خواب بپوشید.

 

بسیاری از زنان حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند، که حداقل یک احساس تهوع است که در برخی موارد می تواند شدیدتر باشد و شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. برخی از زنان چیزهای زیادی را امتحان می کنند و هیچ آرامشی پیدا نمی کنند. با این حال، برخی دیگر دریافتند که خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز کمک می‌کند، مانند اجتناب از غذاهای تند و پرچرب. اغلب اوقات با ریختن یک آب نبات سفت در دهان تسکین پیدا می کند.

 

نیاز شما به حمایت از بدن در هنگام خواب، زمانی که باردار هستید. می‌توانید بالش‌های بدن را که مخصوص بارداری طراحی شده‌اند، از بسیاری از خرده‌فروشان خریداری کنید. اگر بالش بارداری در دسترس ندارید، می توان از یک بالش معمولی برای حمایت استفاده کرد. برای بهترین حمایت، باید یک بالش بین زانوها و زیر شکم خود قرار دهید.

 

برای زنان باردار مهم است که از خوردن ماهی های خاصی مانند کوسه، اره ماهی و کاشی ماهی خودداری کنند. این ماهی حاوی مقادیر زیادی جیوه است که می تواند مشکلات سلامتی برای کودک شما ایجاد کند. برخی از غذاهای دریایی وجود دارد که خوردن آنها برای زنان باردار بی خطر است، از جمله کنسرو ماهی تن، پولاک، ماهی آزاد، گربه ماهی و میگو.

 

مصرف ویتامین های دوران بارداری ضروری است. بدن شما قبل، حین و بعد از بارداری به تغذیه اضافی نیاز دارد. اگر قصد بارداری دارید، مصرف این ویتامین ها را از قبل شروع کنید. اگر قبلا باردار هستید، برای شروع خیلی دیر نیست. شما همچنان از مزایای آن بهره مند خواهید شد. آنها را خیلی فراتر از زایمان ادامه دهید. حداقل تا زمانی که شیردهی را قطع نکنید.

 

این ایده خوبی است که کیسه بیمارستان خود را زمانی که به 37 هفته یا بیشتر رسیدید ببندید. اگر در حالی که با عجله از در بیرون می روید، وسایلی را در کیسه نیندازید، احتمالاً وسایلی را که هم می خواهید و هم در بیمارستان به آنها نیاز دارید، به خاطر می آورید.

 

قبل از باردار شدن، شما و همسرتان باید هر دو برای معاینه با پزشک خود برنامه ریزی کنید. انجام این کار به شما این شانس را می دهد تا مطمئن شوید که آیا آزمایشات پزشکی بیشتری باید برنامه ریزی شود یا خیر. همچنین می توانید هر سوالی که ممکن است در مورد وضعیت خود یا خود بارداری دارید از پزشک خود بپرسید.

 یکی از نیاز های اصلی کودکان تازه متولد شده خرید سیسمونی است.

برای کمک به جلوگیری از حالت تهوع، سعی کنید در طول روز چیزی ملایم بخورید، مانند کراکر گندم سبوس‌دار یا چیریو. کمی پر نگه داشتن معده بیشتر حالت تهوع را کاهش می دهد. برخی از زنان نیز دریافتند که خوردن زنجبیل متبلور یا نوشیدن چای زنجبیل بسیار مفید است. میان وعده های سالم را آزمایش کنید تا متوجه شوید چه چیزی برای شما مفید است.

 

موقعیت مناسبی برای خوابیدن پیدا کنید. در سه ماهه سوم، خوابیدن به پهلوی چپ شما را در بهترین موقعیت برای رسیدن جریان خون به جنین، رحم و کلیه ها قرار می دهد. اگر راحت‌تر در موقعیت‌های متفاوت بخوابید، اشکالی ندارد، فقط مطمئن شوید که به پشت نخوابید.

 

در دوران بارداری فعال باشید تا سلامت خود را بهبود ببخشید و زایمان را آسان تر کنید. پیاده روی و شنا حتی در اواخر بارداری ورزش های بسیار خوبی هستند. فعال ماندن می تواند خلق و خوی شما را مثبت نگه دارد و روند زایمان از نظر جسمی آسیب زا کمتر کند. اگر در مورد ورزش نگرانی دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص کند چه فعالیت هایی برای شما مناسب است.

 

برنامه زایمان خود را به صورت مکتوب بنویسید و قبل از شروع زایمان آن را با پزشک خود در میان بگذارید. داشتن برنامه کتبی به شما کمک می کند تا روی نوع زایمانی که می خواهید تمرکز کنید و به پزشک کمک می کند تا آنچه را که می خواهید بفهمد. حتی اگر رویدادهای غیرمنتظره می تواند منجر به تغییرات شود، مستند بودن برنامه شما قبل از شروع زایمان به شما آرامش می دهد.

 

پوشش بیمه درمانی خود را در مورد مراقبت های دوران بارداری و زایمان درک کنید. برخی از شرکت های بیمه از شما می خواهند قبل از مراجعه به بیمارستان، پیش ثبت نام کنید. خیلی بهتر است که به جای اینکه اطلاعات بیمه خود را در فاصله بین انقباضات به خاطر بسپارید، چند هفته قبل از موعد مقرر، از هرگونه مدارک مورد نیاز مراقبت کنید.

 

حتی اگر بارداری سالمی دارید، مهم است که تمام قرارهای ملاقات با پزشک خود را رعایت کنید. متأسفانه، هر چیزی ممکن است در بارداری اشتباه پیش برود، حتی در مدت زمانی که از آخرین ملاقات شما گذشته است. گاهی اوقات ممکن است همه چیز اشتباه باشد، اگرچه زن علائمی ندارد.

 

اگر تشخیص داده شد که دیابت بارداری دارید یا مشکل دیگری که دقیقاً مربوط به زمان بارداری است، بدانید که این فقط یک چیز موقتی است. این به شما کمک می کند روزهای بارداری خود را پشت سر بگذارید و بدانید که به محض اینکه کودک خود را در آغوش می گیرید، می دانید که همه چیز ارزشش را داشت.

 

منتظر بمانید تا بعد از تولد نوزادتان عینک یا عینک جدید را بگیرید. بارداری می تواند بینایی را به گونه ای تغییر دهد که احتمالاً پس از تولد نوزاد برطرف می شود. هیچ کس نمی خواهد عینک های گران قیمتی بخرد که چند ماه دیگر باید تعویض شوند!

 

همانطور که در این مقاله در مورد آن صحبت شد، نکات مفید زیادی وجود دارد که می تواند به شما در تنظیم استرس در طول بارداری کمک کند. با همه تغییرات، حتماً استرس وجود دارد. با این حال، هر چه احساسات استرس زا کمتری را تجربه کنید، بارداری سالم تری هم برای مادر و هم برای جنین خواهد داشت.

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 322
  • بازدید سال : 1,614
  • بازدید کلی : 6,644