loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

در حال حاضر تحقیقات زیادی برای کمک به پایان دادن به دیابت انجام شده است. همچنین در صورت ابتلا به این بیماری، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد. برای مدیریت این بیماری خطرناک هر کاری که می توانید انجا

رامین بازدید : 58 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

در حال حاضر تحقیقات زیادی برای کمک به پایان دادن به دیابت انجام شده است. همچنین در صورت ابتلا به این بیماری، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد. برای مدیریت این بیماری خطرناک هر کاری که می توانید انجام دهید. می توانید با استفاده از نکات ذکر شده در مقاله زیر شروع به مبارزه کنید.

 

بیماران دیابتی به دلیل شرایطی که دارند ممکن است در چشمان خود دچار مشکل شوند، بنابراین مطمئن شوید که حداقل سالی یک بار برای آزمایش به اپتومتریست مراجعه کنید. بسیاری از اپتومتریست‌ها دستگاه‌های خاصی دارند که می‌توانند به داخل کره چشم شما نگاه کنند تا آسیب معمولی یک دیابتی را بررسی کنند، و گاهی اوقات می‌توانند بیماری شما را حتی قبل از اینکه علائمی داشته باشید، تشخیص دهند!

 

بیماران دیابتی باید میزان مصرف آب خود را بالا نگه دارند، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه در مرکز خرید، یک بطری با خود داشته باشید. در بیشتر ساختمان ها فواره های آب پیدا خواهید کرد، پس از آن استفاده کنید و آب را پر کنید. شما می توانید بطری های تاشو را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید که به معنای واقعی کلمه جمع می شوند، بنابراین می توانید آنها را در کیف یا کیف خود نگه دارید.

 

بیمارستان ها اغلب کلینیک های دیابت برای مراجعه بیماران محلی دارند و توصیه های خوبی برای شما خواهند داشت. آنها ابزارهایی برای ردیابی قند خون، اطلاعات تغذیه ای برای برنامه غذایی و حتی نکات ورزشی در اختیار شما قرار می دهند. آنها همچنین می توانند یک گروه پشتیبانی عالی برای شما باشند و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهند داد.

 

اگر احساس می‌کنید کسی در مورد دیابت به شما توصیه‌های ناخوشایندی می‌دهد، از او بخواهید که از آن عقب‌نشینی کند. اگر مودبانه این کار را انجام دهید، آزرده نخواهند شد، و مجبور نخواهید بود به حرف‌هایشان درباره چیزهایی گوش دهید که یا برایتان مهم نیست یا قبلاً می‌دانید. اگر دانش لازم برای پشتیبان گیری از آن را داشته باشید، در این صورت استاد دامنه خود خواهید شد!

 

دیابتی ها مجبور نیستند فقط به خاطر شرایطشان این شیرینی را کنار بگذارند. وب سایت های زیادی در دسترس هستند که دستور العمل ها و ایده های بدون شکر را برای کیک، کلوچه و سایر تنقلات شیرین ارائه می دهند. فروشگاه‌های خواربار و مواد غذایی بهداشتی نیز دارای بخش‌هایی هستند که مخصوص شیرینی‌های بدون قند و دیابتی هستند.

 

سس ها را کنار بگذارید و برای کاهش وزن و کنترل دیابت خود به سراغ ادویه بروید. ادویه ها بدون افزودن شکر، کربوهیدرات یا چربی به هر غذایی طعم زیادی می بخشند، بنابراین هنگام آشپزی از آنها استفاده کنید. حتی یک سالاد را می توان با سرکه ساده، روغن و یک مشت رزماری و پونه کوهی زیپ تر کرد!. روش های سنتی برای کنترل قند خون زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و با آنها این بیماری را کنترل کنید.

 

دریابید که آیا دولت ایالتی شما خدمات بهداشتی محله ای را ارائه می دهد که در آن می توانید از درمان، لوازم و نسخه های پزشکی با تخفیف برای کمک به مبارزه با دیابت خود بهره مند شوید. برخی از ایالت ها بیمه درمانی با تخفیف را نیز ارائه می دهند که می تواند کمک بزرگ تری باشد و به شما امکان می دهد در شهر یا شهر خود به دنبال درمان باشید.

 

اگر از هیپوگلیسمی رنج می برید، مهم است که همیشه آدامس یا غذای شیرین دیگری همراه خود داشته باشید. اثرات هیپوگلیسمی می تواند بسیار خطرناک تر از هیپرگلیسمی باشد و هر لحظه می تواند سر زشت خود را به عقب برگرداند. اگر صبحانه نخورده‌اید، این امر به‌ویژه صادق است، زیرا حذف وعده‌های غذایی باعث می‌شود بدنتان هوس قند کند.

 

سعی کنید در هنگام دیابت از مصرف الکل خودداری کنید. حتی مقادیر کم الکل، به ویژه آبجو، می تواند به طور خطرناکی قند خون شما را افزایش دهد. بسیاری از پزشکان موافق هستند که خوردن هر چند وقت یکبار یک لیوان شراب برای بیماران دیابتی اشکالی ندارد، فقط یک لیوان بیشتر ننوشید و هر روز آن را ننوشید.

 

علاوه بر خوردن غذاهای سالم، باید به طور منظم غذا بخورید. به جای خوردن وعده های غذایی بزرگ دو یا سه بار در روز مانند اکثر مردم، وعده های غذایی کوچکتر را با فاصله در طول روز بخورید. انجام این کار قند خون شما را در سطح طبیعی نگه می دارد و گرسنگی را تنظیم می کند.

 

تقریباً همه شرکت‌های بیمه اکنون هزینه تجهیزات کنترل قند خون برای بیماران دیابتی را برای داشتن در خانه پرداخت می‌کنند. مهم است که ماشین ها در شرایط کار خوب و تمیز نگه داشته شوند. این برای اطمینان از به دست آوردن نتایج دقیق حیاتی است. دستورالعمل های سازنده شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه تمیز کردن و نگهداری دستگاه شما دارد.

 

کارفرمایان بالقوه نمی توانند از استخدام افرادی که از دیابت رنج می برند منع کنند. لازم نیست در طول فرآیند استخدام، مسائل پزشکی را به کارفرمایان بگویید.

 

تمام داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را مصرف کنید. دستورالعمل ها را دقیقا دنبال کنید، در غیر این صورت از مزایای درمان بهره مند نخواهید شد. اگر هر گونه عوارض جانبی دارید که دوست ندارید با پزشک خود تماس بگیرید و او ممکن است بتواند چیز دیگری را که با بدن شما مطابقت دارد به شما بدهد.

 

از آنجایی که افرادی که دیابت دارند معمولاً میزان ابتلا به بیماری قلبی نیز بالا است، دیابتی ها باید چربی ها را عاقلانه انتخاب کنند. در رژیم غذایی ما، چربی ها می توانند مضر یا مفید باشند. چربی های اشباع شده که عمدتاً در محصولات حیوانی یافت می شوند، چربی های ناسالم هستند. چربی های ترانس که چربی های هیدروژنه هستند و از تزریق هیدروژن به روغن های گیاهی مایع تشکیل می شوند نیز برای سلامتی شما بسیار مضر هستند. چربی های غیر اشباع چربی های سالم هستند. این چربی ها از منابع گیاهی مشتق شده اند و شامل روغن زیتون و روغن کانولا می شوند.

 

با توجه به ماهیت دیابت و مشکلات گردش خونی که می تواند ایجاد کند، باید همیشه به پاهای خود توجه کنید و مطمئن شوید که هیچ عفونتی در حال توسعه نیست. این مهم است زیرا ابتلا به عفونتی که اگر به موقع تشخیص داده نشود یا مسمومیت خونی شدید ناشی از بافت پوست در حال مرگ می‌تواند منجر به نیاز به قطع عضو شود، بسیار آسان است.

 

وقتی صحبت از مقابله با دیابت می شود، مطمئن شوید که این کار را به تنهایی انجام نمی دهید. این مهم است زیرا اگر یک دوست صمیمی در آنجا داشته باشید که در کنار آمدن با آن به شما کمک کند، مقابله با چنین مشکلاتی بسیار آسان تر است. این می تواند از طریق مشاوره ای که آنها می توانند ارائه دهند یا فقط با داشتن کسی که با او صحبت کنید مفید باشد.

 

مبارزه کردن کلید اصلی است، و اطلاعاتی که در اینجا آموخته‌اید می‌تواند شما را به یک مشت زن بسیار ماهر تبدیل کند که برای مقابله با دیابت وارد رینگ می‌شوید. از این نکات استفاده کنید و هرگز به خاطر شمارش ناامید نخواهید شد. با تاب زدن بیرون بیایید و پیروزی خود را بر این مصیبت سرسخت و خطرناک به دست آورید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 186
  • بازدید سال : 1,478
  • بازدید کلی : 6,508