loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

در دوران بارداری، تغییرات زیادی را تجربه خواهید کرد. بارداری برای بسیاری از افراد می تواند یک دوران استرس زا باشد. وقتی باردار هستید باید به چیزهای زیادی فکر کنید. این مقاله نکاتی را در اختیار شما ق

رامین بازدید : 41 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

در دوران بارداری، تغییرات زیادی را تجربه خواهید کرد. بارداری برای بسیاری از افراد می تواند یک دوران استرس زا باشد. وقتی باردار هستید باید به چیزهای زیادی فکر کنید. این مقاله نکاتی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما کمک کند همه تغییرات را به راحتی مدیریت کنید.

 

برای جلوگیری از سوزش سردل شبانه در دوران بارداری، آخرین وعده غذایی خود را حداقل دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب بخورید. دراز کشیدن درست بعد از غذا خوردن منجر به افزایش رفلاکس اسید و سوزش سر دل می شود. همچنین، از بالش‌های اضافی برای بالا بردن سر و قسمت بالایی پشت از سطح شکم برای کاهش علائم استفاده کنید.

 

شروع به پیگیری چرخه قاعدگی ماهانه خود کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که چه زمانی تخمک گذاری می کنید. این می تواند به شما کمک کند بهترین زمان برای بچه دار شدن را پیدا کنید. این همچنین به باردار شدن شما کمک می کند زیرا بهتر می توانید تاریخ زایمان را برای کودک خود تعیین کنید.

 

به طور منظم به پزشک کایروپراکتیک خود مراجعه کنید. در دوران بارداری استرس و وزن زیادی بر ستون فقرات، باسن و سایر مفاصل وارد می شود. با داشتن یک تنظیم منظم به خودتان لطف کنید. این باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید، راحت‌تر شوید و از آن دردها و دردهای بارداری جلوگیری کنید.

 

اگر برای باردار شدن مشکل دارید، حتماً به پزشک خود مراجعه کرده و او را آزمایش کنید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باردار نباشید که برخی از آنها قابل درمان هستند. همچنین مطمئن شوید که همسرتان آزمایش شده است، زیرا ممکن است مشکل از او یا اسپرم او باشد.

 

اگر از بی خوابی شدید رنج می برید، در مورد آن از پزشک خود سوال کنید. پزشک شما می‌تواند توصیه‌های خوبی به شما ارائه دهد که می‌تواند به شما کمک کند آرامش بیشتری داشته باشید. در طول بارداری، بسیار مهم است که بتوانید یک شب کامل بخوابید و پزشک شما ممکن است بتواند موارد مفیدی را برای آسانتر کردن آن توصیه کند.

هنگامی که باردار هستید، یکی از چیزهایی که می خواهید در اسرع وقت آن را ترک کنید، سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن می تواند باعث نقص مادرزادی برای کودک شما شود، بنابراین قطع فوری این خطر را محدود می کند. به گروه های حمایتی بپیوندید تا اراده ای را افزایش دهید که برای ترک این عادت ناسالم به آن نیاز دارید. همچنین باید اصرار داشته باشید که افرادی که سیگار می کشند این کار را در اتاق شما انجام ندهند.

 

هنگامی که باردار شدید، مطمئن شوید که در اسرع وقت به شغل خود اطلاع دهید تا بتوانید در زمان مناسب برای مرخصی زایمان اقدام کنید. این به شما این امکان را می دهد که از قبل آماده شوید و به کارفرمای خود اجازه دهید تا برای زمانی که بیرون هستید، جایگزینی پیدا کند.

 

هنگام سفر با هواپیما نکات احتیاطی را رعایت کنید. سه ماهه دوم اغلب به عنوان بهترین زمان برای پرواز یاد می شود، زیرا شما اغلب اوقات حالت تهوع صبحگاهی را تجربه نمی کنید و خطر سقط جنین نیز کمتر است. همیشه ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و مطمئن شوید که در هواپیما آب زیادی بنوشید تا هیدراته بمانید. برای جلوگیری از لخته شدن خون، مرتب بلند شوید و راه بروید.

 

در سه ماهه آخر بارداری، بدن شما تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. این تعجب آور نیست، اما نکته ای که حتی پزشک شما ممکن است فراموش کند ذکر کند این است که با رشد کودک، ناف شما می تواند به سمت بیرون فشار داده شود تا مانند یک محافظ مینیاتوری روی شکم شما بیرون بزند.

 

به یاد داشته باشید که حتی بهترین برنامه ها نیز می توانند تغییر کنند، از جمله برنامه تولد شما. سعی کنید در مورد جزئیات انعطاف پذیر باشید و اگر همه چیز دقیقاً آنطور که تصور می کردید اتفاق نیفتد، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. در نهایت، احتمالاً حتی اهمیتی هم نخواهید داد که آهنگ مورد علاقه شما هرگز پخش نشده باشد یا هرگز وارد حوضچه زایمان نشده باشید.

 

بارداری می تواند یک زمان استرس زا برای زوج ها باشد. بنابراین بهتر است روی مسائل مربوط به رابطه در زمان بروز آنها کار کنید تا اینکه منتظر بمانید تا بعد از تولد نوزاد. مشاوره می تواند به زوج ها کمک کند تا ارتباط بهتری برقرار کنند و رابطه شما را تقویت کنند، که به نوبه خود به هر دوی شما کمک می کند تا آمادگی بیشتری برای اداره نوزاد جدید خود به عنوان شریک زندگی داشته باشید.

 

این ایده خوبی است که کیسه بیمارستان خود را زمانی که به 37 هفته یا بیشتر رسیدید ببندید. اگر در حالی که با عجله از در بیرون می روید، وسایلی را در کیسه نیندازید، احتمالاً وسایلی را که هم می خواهید و هم در بیمارستان به آنها نیاز دارید، به خاطر می آورید.

در دوران بارداری کاملاً از الکل دوری کنید. هنگامی که زنان باردار الکل مصرف می کنند، از جفت آنها و به جنین آنها وارد می شود. به همین دلیل، زنانی که باردار هستند یا حتی در تلاش برای باردار شدن هستند، نباید الکل مصرف کنند. نوشیدن الکل در دوران بارداری می تواند به شدت بر وضعیت جسمی و روحی کودک تأثیر بگذارد. همچنین خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش می دهد.

استفاده از پستانک نوزاد به کودک آرامش می بخشد و به تحمل درد کمک می کند.

هنگامی که باردار هستید، باید آزمایش HIV را انجام دهید. اگر به نتیجه مثبتی رسیدید، این به پزشک متخصص زنان اجازه می دهد تا برنامه ای برای کمک به جلوگیری از انتشار بیماری به نوزاد ایجاد کند. همچنین به این معنی است که می توانید با پزشکان در مورد درمان HIV خود صحبت کنید.

 

قبل از بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید. مطالعات نشان داده اند که بیماری پریودنتال می تواند منجر به التهاب شود. این التهاب این پتانسیل را دارد که روی ابتلا یا عدم ابتلا به پره اکلامپسی تأثیر بگذارد. پره اکلامپسی می تواند عواقب جدی برای سلامتی شما و فرزندتان داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از لقاح هر کاری که می توانید برای بهبود دندان های خود انجام دهید.

 

حلقه هایی که دارید را بردارید. اگر در دوران بارداری گرم باشد انگشتان شما متورم می‌شوند و آخرین چیزی که می‌خواهید حلقه‌ای است که کنده نشود و مجبور باشند آن را قطع کنند. همچنین مهم است که هر گونه سوراخ ناف را بردارید تا دچار پارگی یا پارگی نشوید.

 

با رعایت نکات و توصیه های این مقاله، بارداری شما می تواند استرس کمتری برای شما داشته باشد. قرار است بارداری زمان خوشبختی باشد. شما زندگی جدیدی را به دنیا معرفی خواهید کرد. اگر به نکات این مقاله گوش دهید، می توانید به آن زمان خوشبختی برسید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 214
  • بازدید سال : 1,506
  • بازدید کلی : 6,536