loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

آماده رشد باغ ارگانیک خود هستید اما مطمئن نیستید که بهترین راه برای ادامه چیست؟ نگران نباشید، در اینجا چند نکته شگفت انگیز باغبانی ارگانیک وجود دارد! این مجموعه نکات باید توصیه های عملی را در اختیار

رامین بازدید : 35 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)

آماده رشد باغ ارگانیک خود هستید اما مطمئن نیستید که بهترین راه برای ادامه چیست؟ نگران نباشید، در اینجا چند نکته شگفت انگیز باغبانی ارگانیک وجود دارد! این مجموعه نکات باید توصیه های عملی را در اختیار شما قرار دهد که می تواند در بسیاری از تنظیمات مورد استفاده قرار گیرد.

 

اگر در منطقه ای با خاک رسی زندگی می کنید، قبل از شروع به حفاری باغ، بیل یا ماله باغبانی خود را با آرد یا موم ماشین بپوشانید. این کار از چسبیدن خاک به تیغه بیل شما جلوگیری می کند و کار شما را بسیار آسان می کند. همچنین با جلوگیری از زنگ زدگی، عمر بیل شما را افزایش می دهد.

 

قبل از استقرار در فضای باغ خود، چندین بار در طول روز از آن بازدید کنید. شما باید بدانید که این نقطه به صورت ساعتی چه نوع نوری دریافت می کند، زیرا می تواند بر روی گیاهانی که می توانید رشد کنید و توانایی شما برای رشد هر چیزی را داشته باشد! اگر مکان نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند، در گزینه های خود تجدید نظر کنید.

 

برای گیاهان باغی که هوس می کنند و به آب زیادی نیاز دارند، از پنج سطل گالن استفاده کنید تا آن میوه ها و سبزیجات تشنه را راضی نگه دارید. به سادگی چندین سوراخ 1/8 اینچی تا 1/4 اینچی در ته یک سطل پنج گالن سوراخ کنید، آن را با آب پر کنید و در نزدیکی گیاه خشک شده قرار دهید. نیروی جاذبه به آبیاری آهسته و پیوسته این گیاهان اجازه می دهد و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که باران مکرر می بارد، مقدار زیادی آب باران جذب می کنید تا آن سطل ها را در تمام طول فصل نسبتاً پر نگه دارید.

 

استفاده از کودهای آلی را در باغ خود در نظر بگیرید. این کودها بی خطرتر از کودهای شیمیایی هستند که می توانند در طول زمان نمک در زمین ایجاد کنند. نمک ها توانایی گیاهان را برای دریافت آب و مواد مغذی از خاک محدود می کنند. آنها همچنین می توانند کرم های خاکی مفید و میکروارگانیسم هایی را که کاهگل می خورند، بکشند.

 

باغ را اغلب و زود علف هرز کنید. حداقل سه بار بر روی یک برنامه وجین هرز برای باغ برنامه ریزی کنید. اول باید پنج تا هفت روز بعد از کاشت و دوباره هفت تا ده روز بعد از آن باشد. بار سوم باید سه تا چهار هفته پس از کاشت باشد، در این زمان گیاهان باید به اندازه کافی ریشه داشته باشند تا مالچ پاشی و برگ های کافی برای سایه انداختن سطح به آن اضافه شود.

 

اگر می خواهید موتیف طبیعی خود را حفظ کنید، از سنگ ها به عنوان نشانگر گیاهی استفاده کنید. می توانید با نشانگر جادویی دائمی روی قسمت صاف سنگ ها بنویسید و اطراف گیاه خود را با آنها احاطه کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود بدون داشتن یک علامت سفید ناخوشایند نوع گیاهان خود را تشخیص دهید.

 

یک ایستگاه تمیز کردن راحت در کنار شیر آب یا شلنگ باغچه خود ایجاد کنید. تمام تکه های صابون قدیمی خود را از اطراف خانه جمع آوری کنید (یا به سادگی از یک نوار کامل استفاده کنید) و در یک کیسه مشبک پلاستیکی قرار دهید. شما اغلب می توانید این کیسه ها را در بخش محصولات فروشگاه مورد علاقه خود برای نگهداری سبزیجات در یخچال یا در بخش خشکشویی برای محصولات ظریف پیدا کنید. کیسه را نزدیک شلنگ خود آویزان کنید و مش به عنوان یک اسکرابر و همچنین حاوی صابون برای شستشوی آسان دست عمل می کند.

پس از کاشت باغ خود، نگهداری از آن هنوز در حال انجام است. در طول فصل تابستان، باغبان باید به هرس کردن، چیدن یا شکوفه های مرده ادامه دهد. باغبانی می‌تواند با کشیدن خاک و حفر چاله‌ها از نظر فیزیکی خسته‌کننده باشد، اما در پایان روز، کار سخت شما با دیدن زیبایی‌هایی که خلق کرده‌اید به ثمر می‌رسد.

 

از جوراب شلواری مستعمل خود به دو روش مفید برای باغبانی استفاده کنید. پیچاندن و گره زدن تکه‌های صابون قدیمی در جوراب شلواری به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به صابون‌های گران قیمت باغ، زمین‌های سرسخت را در خاک از روی دست‌های خود پاک کنید. همچنین می‌توانید از جوراب شلواری برای جمع کردن کدوها و خربزه‌هایتان در حین رشد استفاده کنید تا حمایت بیشتری از درخت انگور داشته باشید و آفتاب همچنان می‌تواند از جوراب بافی عبور کند.

 

باغبانی نباید در بهار متوقف شود. کاشت در پاییز می تواند به شما کمک کند پس از آب شدن برف های زمستانی، باغی پر جنب و جوش داشته باشید. برخی از گیاهانی که در پاییز به خوبی کاشته می شوند عبارتند از گل داوودی، کلم پیچ و ستاره. یکی دیگر از مزایای کاشت در پاییز این است که پیازها به کود و آبیاری کمتری نیاز دارند که باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی می شود.

 

اگر نوزاد خردسالی دارید، هنگام باغبانی کودک خود را در کوله پشتی بپوشید. بودن در فضای باز یک تجربه محرک عالی برای یک نوزاد است، به علاوه آنها می توانند زمان بیشتری را با شما بگذرانند. باغبانی ارگانیک برای کودک بی خطرترین است، زیرا هیچ خطری برای مواجهه آنها با مواد شیمیایی خشن یا خطرناک در حین کار وجود ندارد.

 

پوشیدن دستکش باغبانی هنگام کار در باغ بسیار مهم است. دستکش های باغبانی از دست های شما در برابر بریدگی ها، خراش ها و حتی خراش های احتمالی محافظت می کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که ممکن است ندانید چه چیزی در زمین وجود دارد که می تواند برای دستان شما خطرناک باشد.

 

کیسه های پلاستیکی را می توان در دست نگه داشت و دوباره از آن ها استفاده کرد تا روی کفش های کثیف باغبانی شما بریزد. این به شما این امکان را می دهد که به طور پیوسته و بدون حواس پرتی کار کنید و شما را به باغبانی شادتر و سازنده تر تبدیل می کند.

اگر در منزل محیطی کم نوری دارید می توانید از گیاه سانسوریا که گیاهی مقاوم به کم نوری است استفاده کنید.

هنگام باغبانی، ممکن است بخواهید از چای بابونه به عنوان روشی برای کنترل قارچ استفاده کنید. این یک راه طبیعی عالی برای جلوگیری از مرگ گیاهان شما است. همیشه به دنبال استفاده مجدد از محصولات خانگی خود به عنوان روشی برای مراقبت از باغ خود باشید.

 

زمانی که روی باغ خود کار می کنید، همیشه باید مطمئن باشید که محصول خوبی برای زانو زدن در اختیار دارید. محصولات زیادی وجود دارند که مخصوصاً برای باغبانی طراحی شده اند، و اینها بسیار مهم هستند زیرا به شما امکان می دهند آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید و همچنین از زانوهای خود محافظت می کنند.

اگر در آپارتمان زندگی می کنید می توانید برای زیبا تر شدن فضای منزل خود می توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

باغبانی را به یک سرگرمی برای فرزندان خود تبدیل کنید. برخی از بچه ها دوست دارند گیاهان و گل ها را بیرون بیاورند. دادن اجازه به آنها برای پوشاندن خاک اغلب برای اکثر بچه ها اتفاق نمی افتد، و حتی با خانواده سرگرم کننده تر است.

 

بنابراین، چه باغبان تازه کار یا با تجربه باشید، اکنون ایده هایی دارید که می توانید در باغ خود پیاده سازی کنید. چیزهای کمی در زندگی رضایت بخش تر از کار کردن با خاک است. و وقتی بتوانید به روش طبیعی این کار را انجام دهید رضایت‌بخش‌تر است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 1,597
  • بازدید کلی : 6,627