loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

باغبانی ارگانیک می تواند تکنیک های زیادی را شامل شود، بسته به اینکه از چه کسی در مورد آن بپرسید یا با او صحبت کنید. می دانید که نوع مراقبت و توجهی است که به گیاهان می کنید که به رشد آنها کمک می کند،

رامین بازدید : 45 شنبه 07 اسفند 1400 نظرات (0)

باغبانی ارگانیک می تواند تکنیک های زیادی را شامل شود، بسته به اینکه از چه کسی در مورد آن بپرسید یا با او صحبت کنید. می دانید که نوع مراقبت و توجهی است که به گیاهان می کنید که به رشد آنها کمک می کند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید تکنیک خود را بهبود ببخشید. سعی کنید از نکات زیر استفاده کنید.

 

در مورد انواع گیاهانی که می توانید در باغ خود پرورش دهید واقع بین باشید. اگر گیاه خاصی در گذشته شما را شکست داده است، دوباره آن را امتحان نکنید. برای گیاهان خاص باید نوع آب و هوا، خاک و نسبت آفتاب/سایه مناسبی داشته باشید. اگر آن را نداشته باشید، هیچ تلاشی باعث موفقیت آن گیاهان نخواهد شد. انتخاب واقع بینانه بازده شما را افزایش می دهد و در عین حال تلاش شما را کاهش می دهد.

 

قبل از اینکه گیاهان را در باغ خود قرار دهید، نوع و ترکیب خاک خود را بررسی کنید. با هزینه ای ناچیز، ممکن است تجزیه و تحلیل خاک انجام شود و بر اساس نتایج، خاک می تواند باغ در حال رشد را با غنی سازی آن در صورت لزوم پشتیبانی کند. در مورد این خدمات در یک دانشگاه محلی یا دفتر توسعه تعاونی شهرستان برای بهبود خاک و بیمه محصولات مثمر سوال کنید.

 

اگر می‌خواهید کاری سرگرم‌کننده انجام دهید که در آشپزخانه برای شما مفید باشد، سعی کنید چند گیاه را در پنجره خود پرورش دهید. برخی از گیاهان ممکن است با این کار مهربان نباشند، اما بسیاری از آنها این کار را می کنند! به این ترتیب شما تعدادی سبزی همیشه تازه و مفید خواهید داشت و رنگ زیبایی به خانه می بخشد.

 

اگر نمی خواهید خانواده خود را در معرض آفت کش های مضر باغ خود قرار دهید، از آفت کش های ارگانیک استفاده کنید. آفت کش های ارگانیک دارای مواد شیمیایی مضری نیستند که معمولا در آفت کش های معمولی یافت می شوند. گیاهان معطر مانند رزماری، ریحان و نعناع اغلب مورد علاقه آفات نیستند و برای دفع آفات، گزینه های خوبی برای کاشت در اطراف باغ هستند.

 

اگر قصد دارید یک سیستم آبیاری برای باغ خود برنامه ریزی کنید، سیستم آبیاری قطره ای را در نظر بگیرید. یک سیستم معمولی که از سرهای آبپاش استفاده می کند، آب زیادی را از طریق تبخیر از دست می دهد. با این حال، یک سیستم قطره ای باغ شما را با یک قطره آهسته مداوم آب در زیر سطح آبیاری می کند، که به این معنی است که آب کمتری از طریق تبخیر هدر می رود.

 

سعی کنید محصولاتی را پرورش دهید که به راحتی ذخیره شوند یا خودشان ذخیره شوند. اگر به درستی و ملایم استفاده شود، سیر، پیاز، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، لوبیا خشک یا موسیر برای مدت طولانی در جای خشک و خنک نگهداری می شود. بدون نیاز به کنسرو یا انجماد این تضمین می کند که در تمام زمستان سبزیجات تازه از باغ داشته باشید.

 

هنگامی که گیاهان جدیدی برای باغ خود دریافت می کنید، مطمئن شوید که نیازهای خورشیدی آنها را برآورده می کنید. برخی از گیاهان مناطق کم نور و سایه را ترجیح می دهند، در حالی که گیاهان دیگر برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارند. دادن سطح نور نامناسب به گیاهان می تواند باعث پژمردگی و مرگ زودرس آنها شود.

 

هنگام باغبانی استفاده از محافظ چشم بسیار مهم است. بسیاری از مردم نمی دانند که مواد شیمیایی می توانند به راحتی پاشیده شوند، کود ممکن است دمیده شود یا کثیفی در چشم آنها فرود آید. همه این موارد می تواند باعث آسیب جدی به چشم شود. اگر از محافظ چشم استفاده کنید، احتمال آسیب دیدن چشم ها به شدت کاهش می یابد.

 

گیاهانی را که می خواهید رشد دهید با دقت انتخاب کنید. برخی از گیاهان به سادگی برای رشد در داخل خانه ساخته نمی شوند. اگر می خواهید سبزیجات بکارید، می توانید به راحتی کلم بروکلی یا کلم بروکسل را در داخل خانه پرورش دهید. آلیسوم ها و زینیا گل های عالی برای رشد در داخل خانه هستند. شما همچنین می توانید با انواع دیگر گیاهان آزمایش کنید، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است کارساز نباشد.

 

باغ ارگانیک خود را با یک برنامه استراتژیک خوب شروع کنید. این به شما کمک می کند دقیقاً بدانید که هر گیاه در باغ شما کجا می رود تا بتوانید ساعات کمی را که در هر روز باغبانی می کنید به حداکثر برسانید. به عنوان بخشی از برنامه خود، در مورد گیاهانی که برای جایگزینی گیاهان کوتاه مدت مانند اسفناج و کاهو استفاده می کنید، یادداشت برداری کنید.

 

شستن محصولات ارگانیک خود را با یک سبد لباسشویی آسان کنید. همانطور که محصولات خود را انتخاب می کنید، آنها را در یک سبد لباسشویی پلاستیکی قرار دهید که به عنوان یک صافی عمل می کند. شلنگ را در بالای آن نگه دارید و آب می تواند به سرعت تمام کثیفی ها و سایر مواد را از میوه ها و سبزیجات خود بشویید.

 

خاک خود را بشناس قبل از برنامه ریزی و کاشت باغ خود، حتما PH خاک را آزمایش کنید. اسیدی یا قلیایی بودن خاک تأثیر زیادی بر روی انواع محصولاتی دارد که می توانند در زمین موفق باشند. از چندین منطقه مختلف باغ خوانش کنید زیرا pH می تواند از نقطه ای به نقطه دیگر متفاوت باشد. خاک یا گیاهان خود را در صورت لزوم بر اساس آنچه پیدا می کنید تنظیم کنید.

گیاه سانسوریا گیاهی است که باعث تصویه هوای محیط می شود و از آن می شود برای زیبا سازی محیط منزل خود استفاده کرد.

اگر باغ ارگانیک شما از ظروف استفاده می‌کند، ممکن است لازم باشد نهال‌ها را با ظروف بزرگ‌تر تعویض کنید، زیرا آنها رشد می‌کنند. هنگامی که این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که نهال ها را از برگ ها و ریشه ها بگیرید. برای دقیق تر، باید از دست زدن به ساقه ها خودداری کنید زیرا بسیار شکننده هستند و به راحتی آسیب می بینند. پس از تعویض ظروف، توصیه می شود ریشه ها را آبیاری کنید زیرا به آنها کمک می کند تا با محیط جدید خود ادغام شوند.

 

بهترین راه برای علف‌های هرز کردن باغ ارگانیک، روش قدیمی، بیرون کشیدن علف‌های هرز با دست است. اگرچه علف‌کش‌های ارگانیکی که در فروشگاه فروخته می‌شوند وسوسه‌انگیز هستند، اما به اندازه گرفتن دست و زانو و بیرون کشیدن علف‌های هرز با دست مؤثر نیستند. انجام این کار خودتان نیز بسیار نیروبخش است. این به شما احساس موفقیت می دهد.

 

اغلب اوقات، برای خلاص شدن از شر کرم‌ها یا کرم‌ها، باید از توری مخصوصی استفاده کنید که آنها را از گیاهان سبز برگ مانند کلم بروکلی پنهان می‌کند. این توری آفات را از آسیب رساندن به محصولات شما دور نگه می دارد و در عین حال ماهیت ارگانیک باغ شما را حفظ می کند.

 

باغبانی ارگانیک تکنیک‌ها و رویکردهای مختلفی دارد، اما هدف مشترک همه آنها ایجاد موفقیت‌آمیز رشد است. شما همیشه می توانید تکنیک های باغبانی ارگانیک خود را برای رشد گیاهان ارگانیک بهتر و سالم تر بهبود بخشید. امیدواریم این نکات به شما توصیه هایی در مورد چگونگی انجام این کار داده باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 290
  • بازدید سال : 1,582
  • بازدید کلی : 6,612