loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

کاشت و مراقبت از باغ یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هایی است که یک فرد می تواند انجام دهد. تازه واردان باغبانی معمولاً برای شروع به کمک زیادی نیاز دارند و حتی باغبانان باتجربه هم گاهی به کمک نیاز دارند.

رامین بازدید : 39 چهارشنبه 17 فروردین 1401 نظرات (0)

کاشت و مراقبت از باغ یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هایی است که یک فرد می تواند انجام دهد. تازه واردان باغبانی معمولاً برای شروع به کمک زیادی نیاز دارند و حتی باغبانان باتجربه هم گاهی به کمک نیاز دارند. برای اطلاعات مفید در مورد باغبانی که امروزه می توانید از آنها استفاده کنید، توصیه های این مقاله را بررسی کنید.

 

محصولاتی را بکارید که با یکدیگر سازگار باشند تا کارایی بیشتری به باغ خود بیافزایید. گیاهانی بکارید که در کنار گونه هایی که سریعتر رشد می کنند، زمان بیشتری برای بلوغ دارند. همچنین می‌توانید با کاشت محصولات با آب و هوای خنک‌تر در سایه محصولات تابستانی بزرگ‌تر، از فصل جلوتر باشید. سبزی هایی مانند کاهو در سایه یک گیاه بزرگ گوجه فرنگی عالی عمل می کنند.

 

اولین کاری که می توانید برای جلوگیری از آفات انجام دهید این است که با خاک سالم در باغ خود شروع کنید. گیاهان سالم به طور طبیعی در برابر آفات و بیماری ها مقاوم تر هستند. بنابراین اگر می خواهید باغچه شما تا حد امکان گیاهانی را فراهم کند که تا حد امکان سالم باشند، به خاکی با کیفیت خوب نیاز دارید که حاوی مواد شیمیایی کمی باشد و بتواند نمک ها را در طول زمان انباشته کند.

 

تمام علف های هرز باغ خود را بکشید. اگر علف های هرز به حال خود رها شوند، باغی پر جنب و جوش مملو از علف های هرز می شود. یک راه هوشمندانه برای انجام این کار با کمک مقداری سرکه سفید است. علف های هرز را می توان با سرکه سفید از بین برد! با قرار دادن محلول سرکه سفید در یک بطری اسپری، می‌توانید علف‌های هرز را به‌جای بیرون کشیدن دستی اسپری کنید.

 

اگر نمی خواهید خانواده خود را در معرض آفت کش های مضر باغ خود قرار دهید، از آفت کش های ارگانیک استفاده کنید. آفت کش های ارگانیک دارای مواد شیمیایی مضری نیستند که معمولا در آفت کش های معمولی یافت می شوند. گیاهان معطر مانند رزماری، ریحان و نعناع اغلب مورد علاقه آفات نیستند و برای دفع آفات، گزینه های خوبی برای کاشت در اطراف باغ هستند.

 

سعی کنید فقط تا جایی که می توانید در باغ خود استفاده کنید رشد کنید. پس از خوردن سبزیجات تازه، ذخیره، انجماد و هدیه دادن به دوستان و خانواده، تنها مقدار زیادی وجود دارد که فرد می تواند استفاده کند. پنجاه بوته گوجه فرنگی نکارید مگر اینکه در آینده شما جایگاه سبزی داشته باشید زیرا همه آن گوجه فرنگی ها روی انگورها پوسیده می شوند و مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

با پرورش محصولات سازگار بیشترین بهره را از فضای باغ ببرید. هنگام رشد محصولی مانند گوجه فرنگی، کاهو و اسفناج را در بین آنها بکارید تا در سایه گیاهان بلندتر رشد کنند. این باعث می شود فضای مورد استفاده در باغ به حداکثر برسد. همچنین گیاهانی مانند هویج و تربچه را که در زمان های مختلف در کنار یکدیگر بالغ می شوند رشد دهید. تربچه ها فقط در 30 روز آماده می شوند، در حالی که رسیدن هویج به مدت طولانی تری طول می کشد.

با خرید گیاهان آپارتمانی می توانید در فصل بهار فضای منزل خود را زیبا تر کنید.

قبل از شروع یک باغ، مهم است که یک برنامه داشته باشید. بدون یکی، باغ شما ممکن است آنطور که می خواهید ظاهر نشود. برخی از چیزهایی که باید برنامه ریزی کنید عبارتند از اینکه باغ را کجا در حیاط خود قرار دهید، چه چیزی را می خواهید رشد دهید، و اینکه آیا از بذر یا گیاهان شروع کنید.

 

برای صرفه جویی در هزینه، کود باغچه خود را بسازید. به عنوان مثال، پوسته تخم مرغ شکسته یک کود عالی برای باغ های کوچک، گیاهان سرپوشیده و گیاهان ظرف است. پوسته های تخم مرغ را در سراسر خاک مخلوط کنید تا بهترین اثر را داشته باشید. پوسته‌های تخم‌مرغ حتی این مزیت را دارند که خاک باغ را نیز تهویه می‌کنند.

 

برای اینکه مطمئن شوید درخت با افزایش سن مشکلی ایجاد نمی کند، قبل از کاشت به اندازه آن فکر کنید. مکان مناسب برای یک نهال ممکن است مکان مناسبی برای یک درخت چندین سال بعد از جاده نباشد. شما باید به ویژه مراقب باشید که درخت را خیلی نزدیک به خانه خود نکارید، زیرا ریشه ها می توانند باعث آسیب شوند.

 

روی یک جفت دستکش باغبانی خوب سرمایه گذاری کنید تا از دستان خود هنگام کار در فضای باز محافظت کنید. چه با گیاهانی با خار کار کنید و چه با کود، دستکش می تواند پوست شما را در برابر آسیب گیاهان و مواد شیمیایی محافظت کند. آنها همچنین در محافظت از دستان شما در برابر کثیفی یا لکه های شیره کار بسیار خوبی انجام می دهند و تمیز کردن را بسیار آسان تر می کنند.

 

می توانید از گلدان های سفالی کوچک یا کوزه های شیر برای محافظت از گیاهان خود در برابر سرمازدگی اواخر فصل استفاده کنید. ملحفه همچنین یک پوشش موثر روی بوته ها یا مناطق بزرگ است. به طور معمول، جوانه های جوان آسیب پذیرترین هستند. اگر فراموش کردید یا تلاشتان با شکست مواجه شد، ممکن است مجبور شوید محصول را دوباره بکارید.

 

هنگام پرورش سبزیجات سعی کنید سبزیجاتی بکارید که همراه یکدیگر باشند. این برای دفع آفات مفید است. برخی از سبزیجات زمانی که با هم کاشته می شوند می توانند عطر و بوی نامطلوبی برای آفات ایجاد کنند. هنگامی که گیاهان همراه را با هم پرورش دهید، بدون استفاده از آفت کش ها نتایج سالم تری دریافت خواهید کرد.

 

ساخت کمپوست برای باغبانی ارگانیک بسیار ساده و آسان است. خاک باغ ها را با مواد مغذی غنی فراهم می کند و خاک را در ماه های تابستان خنک نگه می دارد. می توانید از ضایعات آشپزخانه، خاک اره، آب آکواریوم، تفاله قهوه، برگ چای، فضولات خرگوش یا همستر، لایه نازکی از بریده چمن، ادویه جات و پوسته تخم مرغ در کمپوست خود استفاده کنید.

 

اگر فضای لازم برای داشتن یک باغ واقعی در زمین را ندارید، داشتن یک باغ ارگانیک در ظروف کاملاً قابل قبول است. فقط چند سبزی ریشه مانند مارچوبه وجود دارد که به خوبی در ظروف رشد نمی کنند، بنابراین در کاوش راحت باشید. ظروف برای پرورش گوجه فرنگی ارگانیک، لوبیا سبز، پیاز سبز و بسیاری دیگر از سبزیجات ارگانیک مناسب هستند.

 

برای جلوگیری از پوسیدگی گیاهان خود را بلافاصله پس از برداشت خشک کنید. پوسیدگی معمولاً در اثر رطوبت داخل گیاه یا بالای آن ایجاد می شود. رطوبت می تواند باعث تولید باکتری های مضر شود که ممکن است باعث پوسیدگی گیاه شود یا محصول جانبی نامطلوبی تولید کند که پس از آن محصول شما را خراب می کند.

 

هنگام ساختن یا نگهداری توده کمپوست، مهم است که خاکستر زغال سنگ یا زغال چوب را به توده اضافه نکنید. هم خاکستر و هم زغال چوب دارای مقادیر زیادی آهن و گوگرد و همچنین سایر مواد شیمیایی ناخواسته هستند که ممکن است خاک را آلوده کرده و به طور بالقوه به سلامت گیاهان شما آسیب برساند.

 

کار در باغ برای اکثر مردم یک فعالیت بسیار لذت بخش است. بسیاری از باغبان ها، چه تازه کار و چه با تجربه، نیاز به کمک و مشاوره دارند تا بهترین بهره را از باغ خود ببرند. پیروی از توصیه های این مقاله می تواند به هر کسی کمک کند باغ خود را بهبود بخشد و رضایت خود را از کار در باغ افزایش دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 294
  • بازدید سال : 1,586
  • بازدید کلی : 6,616