loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

بارداری تجربه شگفت انگیزی است زیرا کودک را به دنیا می آورد و خانواده ایجاد می کند. این، علیرغم اینکه گاهی اوقات فرآیندی دشوار از جمله آشفتگی عاطفی است. با این حال، اکثر والدین موافقند که ه

رامین بازدید : 42 سه شنبه 09 فروردین 1401 نظرات (0)

بارداری تجربه شگفت انگیزی است زیرا کودک را به دنیا می آورد و خانواده ایجاد می کند. این، علیرغم اینکه گاهی اوقات فرآیندی دشوار از جمله آشفتگی عاطفی است. با این حال، اکثر والدین موافقند که هدف وسیله را توجیه می کند. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می توانید بارداری خود را به تجربه ای لذت بخش تر و سالم تر تبدیل کنید.

 

سعی کنید در زمان بارداری یک برنامه روتین قبل از خواب داشته باشید، زیرا این به خوابیدن شما کمک می کند. رعایت یک برنامه روتین برای زمان خواب و زمانی که از خواب بیدار می شوید به شما کمک می کند آرام بخوابید. تشریفات تسکین دهنده قبل از خواب ممکن است شامل دوش آب گرم، مطالعه در رختخواب یا ماساژ دادن شانه باشد.

 

هنگامی که قصد بارداری دارید، مهم است که بدانید چه زمانی تخمک گذاری دارید. شما می توانید بهترین زمان ماه را برای باردار شدن پیدا کنید. همچنین می تواند به تعیین دقیق زمان بارداری شما کمک کند اگر قبلا باردار شده اید.

 

در صورت نیاز به مسافرت، زمانی که باردار هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. مدارک پزشکی را با خود همراه داشته باشید، اگر اتفاقی افتاد.

 

اگر برای باردار شدن مشکل دارید، حتماً به پزشک خود مراجعه کرده و او را آزمایش کنید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باردار نباشید که برخی از آنها قابل درمان هستند. همچنین مطمئن شوید که همسرتان آزمایش شده است، زیرا ممکن است مشکل از او یا اسپرم او باشد.

 

اگر باردار هستید و پاهایتان بسیار متورم است، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. در حالی که این می تواند بخشی از بارداری شما باشد، ممکن است پره اکلامپسی نیز باشد، که یک بیماری جدی است که باعث افزایش فشار خون می شود. شما باید به دنبال درمان برای این بیماری باشید وگرنه سلامت خود و زندگی فرزندتان را به خطر می اندازید.

 

اگر باردار هستید، هنگام استراحت در خانه مطمئن شوید که پاهای خود را بالا بیاورید. این به جلوگیری از تورم و از بین بردن دردهای ناشی از بارداری در پاها کمک می کند. به پشت دراز بکشید، حداقل 2 بالش زیر پای خود قرار دهید و سپس پاهای خود را بالا بیاورید.

 

علائم زایمان را بیاموزید تا بدانید چه زمانی زمان تماس با پزشک و شروع رفتن به بیمارستان است. همه ما داستان زایمان زنان در ماشین را در راه شنیده ایم. هر چه زودتر بتوانید به شروع زایمان پاسخ دهید، زمان بیشتری برای رسیدن به جایی که باید بروید به خود اختصاص می دهید.

 

در دوران بارداری از ضد آفتاب زیاد استفاده کنید. در دوران بارداری احتمال آفتاب سوختگی و ایجاد لکه های تیره روی صورتتان بیشتر است. سعی کنید از لوسیونی با SPF حداقل 30 استفاده کنید و از تخت های برنزه دوری کنید. برای محافظت بیشتر از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

 

حتما یک ویتامین خوب برای دوران بارداری پیدا کنید. در بسیاری از موارد پزشک بهترین دارو را برای شما تجویز می کند، اما می توانید آنها را بدون نسخه نیز پیدا کنید. مطمئن شوید که حداقل 0.4 میلی گرم اسید فولیک در آن وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال منبع آهن اضافی برای مصرف در دوران بارداری باشید.

 

با خوردن برش های خیار به کاهش حالت تهوع صبحگاهی کمک کنید. برش های خیار را در آب در یخچال خود نگه دارید و سعی کنید آنها را در طول روز میل کنید. هیچ کس مطمئن نیست که چرا کار می کند، اما برای درصد خوبی از زنان تأثیر آرام بخشی بر علائم تهوع صبحگاهی آنها دارد.

 

هنگام تلاش برای باردار شدن، ترسیم چرخه های قاعدگی ممکن است به شما کمک کند تاریخ تخمک گذاری خود را مشخص کنید، یعنی زمانی که بهترین شانس برای باردار شدن را دارید. انواع مختلفی از سایت‌های ترسیم نمودار آنلاین و همچنین اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند وجود دارند که می‌توانند به شما در پیگیری قاعدگی، نوسانات خلقی، علائم و سایر اطلاعات کمک کنند.

 

هنگامی که باردار هستید، باید از مادران بپرسید که از تجربیات آنها اطلاع دارید و آیا آنها نکاتی برای شما دارند یا خیر. بیشتر زنان از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با شما و بیان اینکه دقیقاً در دوران بارداری چه اتفاقی برای آنها افتاده است، خوشحال خواهند شد. آنها همچنین می توانند به شما بگویند که در چند هفته اول با کودک در خانه چه انتظاری دارید.

 

در دوران بارداری همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. نور خورشید تولید ملانین را افزایش می دهد و ممکن است "ماسک بارداری" ایجاد شود. این کار صورت شما را قرمز می کند، اما قابل اجتناب است.

 

اگر می خواهید باردار شوید، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید. قبل از باردار شدن، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که بدن شما به اندازه کافی برای بارداری سالم است. همچنین این زمان برای انجام هر گونه تنظیمات لازم در امور مالی، عادات یا گزینه های سبک زندگی است.

 شیشه شیر نوزاد یکی از مهم ترین لوازمی است که باید در سیسمونی باشد.

برای حفظ سلامتی خود در دوران بارداری ورزش کنید. نیازی به توقف ورزش در دوران بارداری نیست، اگرچه احتمالاً باید از ورزش‌هایی که بیش از حد سخت هستند اجتناب کنید. پیاده روی و شنا به ویژه مفید هستند و نباید باعث ناراحتی در دوران بارداری شوند. ورزش به شما کمک می کند تا خوش اندام باشید و به شما کمک می کند افزایش وزن خود را در دوران بارداری کنترل کنید.

 

قبل از اینکه واقعاً باردار شوید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است آزمایشاتی انجام شود تا مطمئن شوید که شما سالم هستید و هیچ گونه استعداد ژنتیکی که می تواند حاملگی را پیچیده کند، ندارید. پزشک شما همچنین تمام اقدامات لازم را که باید قبل از باردار شدن انجام دهید برای اطمینان از بارداری سالم به شما خواهد گفت.

 

بدیهی است که هنگام بارداری نباید سیگار بکشید یا مشروب بنوشید، اما ترک آن یا کاهش آن در زمانی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید نیز مفید است. قرار گرفتن در معرض دود سیگار و نوشیدن زیاد الکل می تواند باعث مشکلات باروری، هم در شما و هم در شریک زندگیتان شود. همچنین کاهش تدریجی مصرف الکل برای بدن شما آسان تر است، بنابراین شوکی برای سیستم شما نیست.

 

از مقایسه بارداری خود با افراد مشهور در دوران بارداری خودداری کنید. تمام مدل‌های فوق‌العاده لاغر و ستاره‌های فوق‌العاده‌ای را که ممکن است ببینید با رکاب‌های چهار اینچی رژه می‌روند و حتی باردار به نظر نمی‌رسند نادیده بگیرید! مربی های شخصی به آنها کمک می کند تا وزن خود را خیلی سریعتر کاهش دهند.

 

چه شما باردار باشید و چه کسی که دوستش دارید، بارداری یک مشکل بزرگ است. این شروع یک رابطه جدید با دختر یا پسر جدید شما یا شاید هر دو است. اگر می خواهید بارداری را تقویت کنید، این نکات ممکن است برای شما مفید باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 315
  • بازدید سال : 1,607
  • بازدید کلی : 6,637