loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  وقتی برای ایجاد یک برنامه غذایی مناسب وقت بگذارید، واقعاً نشان می دهد. این نشان می دهد که شما به مراقبت از خود و داشتن یک زندگی سالم تر اهمیت می دهید. که قابل تحسین است. مانند هر مجموعه مهار

رامین بازدید : 34 پنجشنبه 19 خرداد 1401 نظرات (0)

 

وقتی برای ایجاد یک برنامه غذایی مناسب وقت بگذارید، واقعاً نشان می دهد. این نشان می دهد که شما به مراقبت از خود و داشتن یک زندگی سالم تر اهمیت می دهید. که قابل تحسین است. مانند هر مجموعه مهارت دیگری، همیشه می توانید اضافه کنید و بهبود دهید. در زیر چند نکته برای کمک آورده شده است.

 

برنج بخشی از غذاهای متعددی است که مردم هر روز تهیه می کنند. جایگزینی برنج قهوه ای به جای برنج سفید، راهی عالی برای درست کردن هر غذای برنجی رژیمی مناسب است. در حالی که برنج سفید منبع کربوهیدرات های خالی است، برنج قهوه ای کالری کمتری دارد و بسیار سیر کننده تر است. برنج چند دانه نیز یک گزینه عالی است.

 

برای جلوگیری از خوردن بیش از حد غذا در هنگام رژیم غذایی، از بشقاب ها، کاسه ها و فنجان های کوچکتر استفاده کنید. این غریزی است که بشقاب خود را پر کنید، بنابراین اگر از ظروف کوچکتر استفاده کنید، غذای کمتری خواهید خورد. از آنجایی که هنگام غذا خوردن یک بشقاب پر می بینید، ذهن شما به معده شما نیز اطلاع می دهد که سیر هستید.

 

تیامین بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. تیامین در بدن کار می کند تا به شما کمک کند از انرژی کربوهیدرات ها به طور موثر استفاده کنید. همچنین به تنظیم اشتهای شما کمک می کند. عملکرد ماهیچه ها، قلب و سیستم عصبی همه توسط این ویتامین کمک می کنند. تیامین در بسیاری از غذاها به مقدار کم یافت می شود، اما شما آن را در غذاهای تصفیه شده پیدا نمی کنید.

 

برای جلوگیری از کار بیش از حد دستگاه گوارش، سعی کنید دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید. بدن شما برای هضم کامل آنچه در آن روز مصرف کرده اید به این زمان نیاز دارد و با خوردن قبل از خواب، باعث کار بیش از حد آن می شوید. به بدن خود در شب استراحت دهید.

 

به جای غذاهای فرآوری شده، میوه ها و سبزیجات را برای میان وعده انتخاب کنید. غذاهای میان وعده فرآوری شده دارای ویتامین ها، مواد معدنی و ارزش غذایی بسیار کمی هستند، در حالی که میوه ها و سبزیجات دارای مواد مغذی ضروری هستند. شما می توانید در هنگام مصرف سبزیجات و میوه ها تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید و نسبت به خوردن مقدار کمتری از غذاهای فرآوری شده از مواد مغذی بیشتری برخوردار شوید.

 

برای حفظ تغذیه خوب ، اجتناب از چربی های ترانس مهم است. چربی های ترانس به سیستم قلبی عروقی آسیب می رساند. برچسب ها می توانند در مورد وجود چربی های ترانس دروغ بگویند. به دنبال روغن های هیدروژنه در ترکیبات باشید. روغن سویا هیدروژنه یک چربی ترانس رایج است. غذاها می توانند ادعا کنند که حاوی چربی ترانس نیستند حتی در صورت وجود. شرکت‌ها اندازه سروینگ را تنظیم می‌کنند تا بتوانند مقدار چربی‌های ترانس را به صفر برسانند، اما اگر کل کیسه چیپس را بخورید، هنوز مقدار زیادی چربی‌های ترانس مضر مصرف کرده‌اید. مراقب باشید، هوشیار باشید و مواد تشکیل دهنده را از نزدیک بررسی کنید.

 

متخصصان تغذیه موافقند که وقتی صحبت از کاهش سطح کلسترول با پروتئین می شود، 25 میلی گرم در روز عدد جادویی است. گیاهخواران (یا هر شخص دیگری) به راحتی می توانند این نیاز را با مصرف غذاهای سویا مانند ادامام (دانه های سویای سبز که بخارپز شده و کمی نمک زده شده اند)، توفو و آجیل سویا برشته شده برآورده کنند.

 

هنگام رژیم گرفتن می تواند بسیار سخت باشد که مغذی بخورید. ممکن است متوجه شوید که غذاهای راحت را به جای غذاهای سالم انتخاب می کنید. شما نمی توانید کمکی به آن نکنید، آنها را بیشتر دوست دارید. هنگامی که شروع به تغذیه سالم‌تر می‌کنید، انتخاب غذاهایی که رژیم غذایی شما را خراب نمی‌کنند آسان‌تر می‌شود. شما شروع به انتخاب غذاها با در نظر گرفتن سلامت خود خواهید کرد، به جای اینکه چه چیزی به شما احساس خوبی می دهد.

 

از آب می توان برای پختن سبزیجات استفاده کرد که بسیار سالم تر از روغن است. سبزیجات بخارپز یا آب پز به همان اندازه سبزیجات سرخ شده خوشمزه هستند، اگر نگوییم بهتر. اگر روغن برای شما ضروری است، فقط از مقدار کمی روغن گیاهی به جای کره استفاده کنید.

 با استفاده از دستگاه فشارسنج می توان تا حدود زیادی این بیماری را کنترل کرد.

شربت خود را با میوه پوره جایگزین کنید. مخلوط کن خود را با هر میوه ای که در فصل است یا در سوپرمارکت خرید می کنید پر کنید. لک ها خیلی مهم نیستند چون به هر حال دیده نمی شوند. به جای استفاده از شربت برای پر کردن پنکیک، نان تست فرانسوی و وافل، انتخاب سالم تری داشته باشید!

 

تعداد بسیار کمی از مردم متوجه می شوند که اگر احساس سیری می کنید، قبلاً بیش از حد غذا خورده اید. به همین دلیل، متخصصان تغذیه و تغذیه، لقمه‌های آهسته و اندازه‌گیری شده از غذا را با لقمه‌های طولانی و پر آب توصیه می‌کنند. این تضمین می کند که هرگز به آن نقطه بسیار ناراحت کننده و پف کرده که پس از یک وعده غذایی عجولانه خورده شده و به درستی از آن لذت می برید، نخواهید رسید.

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در سفر هستید و زمان زیادی برای صرف پخت و پز ندارید، یک روز را از برنامه خود خارج کنید و غذاهای سالم زیادی را آماده کنید که می توانند منجمد شوند. این به طور چشمگیری مقدار غذایی که برای اهداف راحتی می خورید را کاهش می دهد.

 

ممکن است سخت باشد که پول خود را برای یک ماه کامل با وعده های غذایی سالم افزایش دهید، اما آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. وعده های غذایی شما نیازی به چرخش در اطراف گوشت ندارند. بهتر است چند نوار مرغ روی یک دسته خوب کاهو قرار دهید تا 6 ناگت غذای مرغ فرآوری شده سرخ شده.

 

نان خودت درست کن دستگاه های نان پیشخوان به شدت در دسترس هستند و به راحتی پیدا می شوند. هیچ چیز به اندازه نان تازه پخته شده بوی خوبی ندارد. هیچ چیز به خوبی مزه ندارد. می‌توانید موادی را که داخل آن هستند کنترل کنید و مطمئن شوید که با مواد نگهدارنده پر نشده‌اند. نان خانگی ماندگاری چندانی ندارد، بنابراین اگر تا چند روز دیگر نتوانستید آن را بخورید، آن را در فریزر بگذارید تا بیشتر بماند.

 

یک نکته تغذیه عالی این است که غذاهایی را به غذاهای سالم اضافه کنید که دوست ندارید طعم آنها را پنهان کنند. بسیاری از مردم طعم ماهی تن را دوست ندارند بنابراین از آن دوری می کنند. غذاهای ساده ای وجود دارد که می توانید به ماهی تن اضافه کنید تا طعم آن را بپوشانید و آن را قابل تحمل تر کنید.

 

تمام تلاش خود را بکنید تا سفیده ها را به استثنای گل کلم از رژیم غذایی خود حذف کنید. این واقعاً در رژیم غذایی شما تفاوت ایجاد می کند. این باعث کاهش قند و نشاسته در رژیم غذایی شما می شود. احساس بهتری نسبت به قبل خواهید داشت و مانند قبل بدون کالری خواهید بود.

 

شما ابزار، غذا و دانش لازم را دارید تا همه آنها را در برنامه غذایی شخصی خود به کار ببرید. شگفت آور! نکات بالا برای افزودن به برنامه شخصی شما ساخته شده است، زیرا هرگز یادگیری یا پیشرفت شما تمام نشده است. حتی ممکن است یک «معمولی» یا مورد علاقه جدید برای خوردن پیدا کرده باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 1,601
  • بازدید کلی : 6,631