loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

  در حالی که مادران بدون شک شدیدترین تغییرات را در دوران بارداری تجربه می کنند، این احتمال وجود دارد که دیگران و همچنین آماده شدن برای تولد نوزاد، متوجه تغییر زندگی آنها شوند. چه یک مادر

رامین بازدید : 40 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

 

در حالی که مادران بدون شک شدیدترین تغییرات را در دوران بارداری تجربه می کنند، این احتمال وجود دارد که دیگران و همچنین آماده شدن برای تولد نوزاد، متوجه تغییر زندگی آنها شوند. چه یک مادر باردار یا یک پدر آینده باشید، اطلاعات این نکات و ترفندها بینش ارزشمندی را در مورد بارداری ارائه می دهد.

 

در دوران بارداری از محصولات پاک کننده خانگی دوری کنید. استنشاق این محصولات در دوران بارداری می تواند مشکلات سلامتی جدی برای شما و کودکتان ایجاد کند. از شخص دیگری در خانه خود بخواهید که نظافت شما را انجام دهد، یا اگر مجبور به تمیز کردن هستید، از ماسک محافظ روی بینی و دهان خود استفاده کنید.

 

آیا رابطه جنسی اجتناب نیست که شما حامله هستید. بسیاری از زنان با این فرض که رابطه جنسی می تواند جنین خود را آسیب برساند، اما این درست نیست. در واقع، رابطه جنسی می تواند مفید باشد. زنان سطح هورمون بالا در هنگام بارداری و داشتن رابطه جنسی می تواند به تسکین برخی از استرس است که این هورمون به آنها بدهد.

 

شما نباید جلو بروید و تسلیم تمام هوس های بارداری خود شوید. فرزند متولد نشده شما باید از طریق آنچه می خورید، تغذیه مناسبی دریافت کند. افراط در هوس های زیاد شما را سیر می کند و جایی برای غذاهای سالمی که شما و کودکتان برای سالم بودن نیاز دارید باقی نمی گذارد.

 

به استخدام دولا برای تجربیات تولد خود و برای دوره بلافاصله پس از آن توجه کنید. دولاس یاوران مادرانی هستند که برای ارائه حمایت غیرپزشکی در طول روند زایمان و دوره پس از زایمان در آنجا حضور دارند. داشتن دولا به شما کمک می‌کند تا تجربه زایمان کوتاه‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشید.

 

سعی کنید از کودک دوست خود نگهداری کنید تا در مراقبت از نوزاد راحت تر باشید. داشتن مقداری تجربه به شما کمک می کند تا با تولد نوزاد جدید خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید. هر چند در دوران بارداری خود بیشتر از حدی که می توانید بجوید، بلند نکنید.

 

اگر در طول شب در پاهای خود گرفتگی می کنید، قبل از دراز کشیدن مقداری کشش پا را انجام دهید. بسیاری از زنان گره های دردناک را در شب تجربه می کنند. کمی کشش می تواند کمک بزرگی باشد.

 با خرید سیسمونی نوزاد می توانید نیاز های کودک خود را برطرف کنید.

در صورت امکان، در دوران بارداری در کلاس های زایمان شرکت کنید. این کلاس ها به شما کمک می کند تا در مورد آنچه می توانید در اتاق زایمان انتظار داشته باشید آموزش دهید. دانستن این موارد می تواند به آسان تر کردن کل روند زایمان کمک کند. همچنین اگر می توانید همسرتان را با خود بیاورید تا بدانند چه انتظاری دارند.

 

اگر در دوران بارداری پشت میز کار می کنید، باید مطمئن شوید که در طول روز زمان های زیادی برای بلند شدن و راه رفتن دارید. نشستن فشار بیشتری را به دنبالچه و باسن شما وارد می‌کند، که در حال حاضر وزن بیشتری را جذب می‌کنند. پیاده روی و جابجایی مکرر از تبدیل شدن به این مشکل کمک می کند.

 

با خوردن غذاهای ارگانیک بومی از آفت کش ها اجتناب کنید. ما نمی دانیم این آفت کش ها چقدر می توانند روی جنین تأثیر بگذارند، اما بهتر است در امان باشیم تا متاسف باشیم. اگر ارگانیک نمی‌خرید، از اقلامی با پوست‌های سنگین مانند پرتقال استفاده کنید زیرا احتمال آلودگی کمتری دارند.

 

یادداشت ها و یادداشت های چسبناک را ذخیره کنید و هر چیزی را که قرار است به خاطر بسپارید یادداشت کنید. بسیاری از زنان باردار متوجه می شوند که خاطرات آن ها همان چیزی نیست که قبل از بارداری داشتند. قبل از اینکه خود را در فروشگاه بیابید بدون اینکه بدانید چرا آنجا هستید، با این پیشرفت مقابله کنید.

 

در دوران بارداری، ورزش را ادامه دهید، مگر اینکه پزشک شما را از انجام آن توصیه نکرده باشد. فعالیت‌های کم‌تأثیر مانند شنا و پیاده‌روی راه‌های عالی برای تقویت ماهیچه‌ها، کاهش کمردرد و قوی نگه داشتن قلب شما هستند.

 

قبل، حین و بعد از بارداری خود به میزان کافی بارداری داشته باشید! ورزش خطر سقط جنین را کاهش می دهد، بارداری را آسان تر می کند، عوارض کمتری در حین زایمان به دنبال دارد و حتی می تواند زایمان شما را کوتاه تر کند. صرف نظر از اینکه قبلا باردار هستید یا در تلاش برای باردار شدن هستید، ورزش زمان کل تجربه را آسان تر می کند.

 

سعی کنید روتینی ایجاد کنید که به خوبی با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. ممکن است به دلیل بارداری خود ناراحت باشید یا به سختی بخوابید. ایجاد یک روال قبل از خواب به شما کمک می کند راحت تر به خواب بروید. سعی کنید پایان روز آرام و آرام باشد. یک دوش آب گرم قبل از خواب می تواند شما را آرام کند، مانند یک فنجان چای گیاهی.

 

هنگام تلاش برای باردار شدن، به یاد داشته باشید که ممکن است تا یک سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد، بنابراین اگر بلافاصله این اتفاق نیفتد، سعی کنید استرس زیادی نداشته باشید. استرس می تواند تأثیر منفی بر تلاش های شما حتی بیشتر بگذارد. با این حال، اگر بیش از 35 سال دارید و بیش از شش ماه است که تلاش کرده اید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

قبل از شروع زایمان، برنامه زایمان خود را با پزشک خود مرور کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که شما و پزشکتان در مورد آرزوهای تولدتان در یک نقطه قرار دارید. همچنین به پزشک شما این فرصت را می دهد تا به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد. از پزشک خود بخواهید تایید کند که با آنچه در برنامه خود نوشته اید موافق است.

 

وقتی باردار هستید، درباره گزینه های زایمان طبیعی تحقیق کنید. اپیدورال یا سایر داروهای ضد درد همیشه ضروری نیست. گاهی اوقات یک برنامه هیپنوتیزم یا زایمان در آب می تواند به همان اندازه موثر باشد. استفاده از روش های طبیعی می تواند به شما و کودکتان کمک کند تا خطرات مرتبط با داروها را کاهش دهید. برخی می گویند که می تواند تجربه زایمان شما را نیز لذت بخش تر کند.

 

اگر باردار هستید ممکن است سوزش سر دل رخ دهد. برای جلوگیری از هر نوع رفلاکس اسید، باید از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند نوشابه‌های گازدار، مرکبات، غذاهای چرب و هر ماده غذایی با اسیدیته یا ادویه بالا اجتناب کنید.

 

اگر شروع به احساس گرفتگی عضلات کردید، باید یک لیوان بزرگ آب بگیرید و بنوشید. از کاری که انجام می دهید استراحت کنید و سعی کنید دراز بکشید و آرام باشید. کم آبی بدن و استرس می تواند به ایجاد گرفتگی کمک کند و انجام این عمل می تواند به توقف آن کمک کند. با این حال، اگر پس از انجام این کار متوقف نشدند، ممکن است بخواهید با پزشک خود تماس بگیرید.

 

چه این اولین بارداری باشد یا نه، همیشه چیزهای جدیدی در مورد بارداری و نحوه برخورد با آن وجود دارد. حتی مادرانی که تجربه بارداری دارند می توانند اطلاعات ارزشمندی را در توصیه های مادران، پزشکان و متخصصان بارداری بیابند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 324
  • بازدید سال : 1,616
  • بازدید کلی : 6,646