loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

با ادامه روند رو به رشد اقتصاد، قیمت محصول کاملاً از سقف عبور می کند. بسیاری از خانواده ها این روزها نمی توانند غذای سالم بخورند و بسیاری به باغبانی ارگانیک روی آورده اند تا غذاهای خوشمزه و سالم تول

رامین بازدید : 33 یکشنبه 28 فروردین 1401 نظرات (0)

با ادامه روند رو به رشد اقتصاد، قیمت محصول کاملاً از سقف عبور می کند. بسیاری از خانواده ها این روزها نمی توانند غذای سالم بخورند و بسیاری به باغبانی ارگانیک روی آورده اند تا غذاهای خوشمزه و سالم تولید کنند. دلایل شما برای تمایل به ارگانیک بودن هر چه باشد، باید این مقاله را بررسی کنید.

 

همیشه به گیاهان خود اجازه دهید تا به تدریج با هر گونه تغییر در شرایط نور، دما یا خاک سازگار شوند، اگر این کار را نکنید، ممکن است به آنها شوک زده و باعث مرگ آنها شوید. آنها را در روز اول برای چند ساعت بیرون از نور خورشید بگذارید. سپس در طول یک هفته، کمی زمان آنها را در خارج از خانه افزایش دهید. پس از چند روز دیگر، گیاهان شما مقاوم‌تر خواهند بود و آماده هستند که همیشه بیرون بمانند.

 

از گلدان های سفالی قدیمی یک دستگاه ریسمان دستی درست کنید. برای اینکه همیشه ریسمان باغبانی آماده استفاده باشد، یک گلدان سفالی قدیمی بردارید و آن را در باغ خود جایی که می خواهید ریسمان ریسمان شما باشد قرار دهید. سپس توپ ریسمان خود را در آن قرار دهید و گلدان سفالی دوم را وارونه کنید. ریسمان را از سوراخ زهکشی گلدان وارونه عبور دهید و آن را روی گلدان زیرین قرار دهید. شما اکنون یک تلگراف دستی دارید!

 

باغ را اغلب و زود علف هرز کنید. حداقل سه بار بر روی یک برنامه وجین هرز برای باغ برنامه ریزی کنید. اول باید پنج تا هفت روز بعد از کاشت و دوباره هفت تا ده روز بعد از آن باشد. بار سوم باید سه تا چهار هفته پس از کاشت باشد، در این زمان گیاهان باید به اندازه کافی ریشه داشته باشند تا مالچ پاشی و برگ های کافی برای سایه انداختن سطح به آن اضافه شود.

 

از ابزارهای مناسب استفاده کنید و آنها را در حالت بالایی نگه دارید تا استرس وارده به بدن خود را هنگام باغبانی کاهش دهید. بیل ها و بیل ها باید به طور دوره ای تیز شوند تا در بهترین حالت خود کار کنند. اگر فضای کافی دارید، ابزارهایی مانند بیل دسته بلند را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد در حین کار بایستید. هرچه بعد از باغبانی احساس بهتری داشته باشید، بیشتر اوقات از کثیف شدن دستان خود لذت خواهید برد!

 

مطمئن شوید که درختان خود را به طور منظم هرس می کنید. چوب مرده روی درختان می تواند آفاتی را جذب کند که می توانند درختان شما را آلوده کنند. همچنین، هنگامی که شاخه های کوچک درخت را کوتاه می کنید، جریان هوا بین شاخه ها را افزایش می دهد و به شاخه های بزرگتر اجازه می دهد تا بیشتر رشد کنند. این به درختی قوی تر و سالم تر منجر می شود.

 

گاهی اوقات لازم است گیاهان خود را دوباره گلدان کنید. یک راه خوب برای بررسی اینکه آیا گیاهان شما نیاز به گلدان مجدد دارند یا نه این است که آنها را برگردانید و به پایین نگاه کنید. اگر ریشه های زیادی می بینید، وقت آن است که آن را در یک گلدان جدید قرار دهید. اگر ریشه های کمی می بینید، ممکن است نیازی به مزاحمت گیاه نداشته باشید.

 

برای خلاص شدن از شر حلزون هایی که باغ شما را آزار می دهند، یک ظرف باز آبجو در کنار آن قرار دهید، جایی که معمولاً آنها را پیدا می کنید. حلزون ها به سمت بوی آبجو کشیده می شوند و خود را به دام می اندازند. اگر می خواهید این تله را حتی موثرتر کنید، سعی کنید کمی مخمر آبجو به قوطی اضافه کنید.

با خرید گیاهان آپارتمانی می توانید دکور محیط کار خود را زیبا تر کنید.

بسیاری از مواد طبیعی وجود دارند که برای دفع بازدیدکنندگان ناخواسته موثر هستند. راب هایی که می خواهند به عنوان مثال وارد باغ سبزیجات شوند، می توانند با یک حاشیه ساده از گل همیشه بهار و پیاز دفع شوند. اگر از خاکستر چوب به جای مالچ در اطراف درختان و نهال های درختچه استفاده کنید، می توان از حشرات جلوگیری کرد. انجام این کارها می تواند اطمینان حاصل کند که به مواد شیمیایی بالقوه مضر نیاز ندارید.

 

آیا می دانستید آبیاری گیاهان باغچه در فضای باز با آب سیر می تواند به دفع آفات کمک کند؟ کافی است چندین حبه سیر را پوست کنده و در یک ظرف بزرگ مانند یک پارچ پلاستیکی تمیز به اندازه گالن قرار دهید. ظرف را با آب پر کنید و قبل از آبیاری گیاهان خود اجازه دهید سیر یک یا دو روز دم بکشد.

 

اگر متوجه شدید که باغ شما بیشتر از آنچه می‌توانید بخورید سبزیجات تولید می‌کند، می‌توانید دستور العمل‌هایی را بیابید که محصول را در مراحل مختلف بلوغ نیاز دارد. برای مثال، اگر پیش‌بینی می‌کنید که کدو حلوایی بیشتر از نیازتان باشد، می‌توانید شکوفه‌های کدو را برداشت کنید. این باعث می شود باغ شما از نظر پیشنهادات متنوع تر باشد که می توانید از آنها لذت ببرید.

 

حتی اگر فکر می کنید بعداً به یاد می آورید که کدام گیاهان هستند، از ابتدا گیاهان خود را به درستی برچسب گذاری کنید. گیاهان می توانند بعد از چند هفته بسیار متفاوت به نظر برسند. نام گیاهان را روی سنگ های مسطح با یک نشانگر دائمی به صورت تزئینی بنویسید و آنها را در کنار هر گیاه قرار دهید تا بتوانید خود را از سردرگمی در جاده نجات دهید.

 

مکانی را که برای کاشت درخت انتخاب می کنید به دقت در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که درختان شما احتمالاً بزرگ خواهند شد. اطمینان حاصل کنید که درختان خیلی نزدیک به هیچ سازه یا پایه ای کاشته نشده اند. هزینه‌های مربوط به حذف درخت و ریشه‌هایی که وارد ساختار شما شده‌اند، می‌تواند نجومی باشد. جلوگیری از این امر با برنامه ریزی صحیح آسان خواهد بود.

 

بهترین زمان برای آبیاری باغ ارگانیک صبح زود است. با آبیاری در ابتدای روز، اجازه می‌دهید رطوبتی که روی برگ‌ها جمع می‌شود از بین برود. این به جلوگیری از رشد هر گونه کپک یا قارچ روی برگ ها کمک می کند که هوای سرد و آب با هم ترکیب می شوند و ایجاد می کنند.

 

خاک خود را برای بهبود کیفیت خاک خود کشت کنید. هنگامی که خاک خود را کشت می کنید یا خاک می کنید، قسمت هایی را که ممکن است متراکم شوند شل می کنید. خاک فشرده آب را به خوبی جذب نمی کند و از رشد میکروارگانیسم های خاک در آن جلوگیری می کند. زمانی که خاک شما به درستی کشت شود، بذرها می توانند رشد کرده و رشد کنند.

 

اگر در حال پرورش گوجه فرنگی هستید، باید مطمئن شوید که آنها را در مکانی قرار دهید که در تابستان حداقل ده ساعت نور داشته باشند. در غیر این صورت، گوجه فرنگی های شما به درستی رشد نمی کنند. همچنین می خواهید بین بوته های گوجه فرنگی خود فضایی داشته باشید تا هوا بتواند به گردش درآید.

 

در این مقاله، شما به تازگی چند روش عالی را یاد گرفتید که از طریق آنها می توانید باغ خود را به بستری شکوفا از میوه ها و سبزیجات تازه و خوشمزه تبدیل کنید. به یاد داشته باشید، باید این نکات را به کار ببرید و دائماً بر کیفیت باغ خود تمرکز کنید تا از سلامت و رشد بهینه آن اطمینان حاصل کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 303
  • بازدید سال : 1,595
  • بازدید کلی : 6,625