loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

هیچ چیز با ارزش تر از یک نوزاد تازه متولد شده نیست. این زمان باید صرف آماده سازی بدن برای اتفاقات بعدی و آماده سازی کودک برای زندگی شود. تغذیه در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری اهمیت د

رامین بازدید : 43 سه شنبه 10 اسفند 1400 نظرات (0)

هیچ چیز با ارزش تر از یک نوزاد تازه متولد شده نیست. این زمان باید صرف آماده سازی بدن برای اتفاقات بعدی و آماده سازی کودک برای زندگی شود. تغذیه در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اگر فرصتی برای استراحت یا خوابیدن دارید، همین الان این کار را انجام دهید. برای راهنمایی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

تا زمانی که مواد مغذی مناسب را دریافت کنید، می توانید از هوس های خود لذت ببرید. بدن شما گاهی اوقات به آنچه نیاز دارد میل می کند و ممکن است در مورد چیزی که نیاز است به شما اطلاع دهد. با یک فرد کوچک دیگر که برای تغذیه به شما وابسته است، کالری بیشتری می سوزانید. هوس های خود را حداقل در حد اعتدال زیاد کنید!

 

میزان افزایش وزن خود را یادداشت کنید. زنان باردار در حال افزایش وزن هستند، اما کاهش بیش از حد پس از تولد نوزاد ممکن است دشوار باشد. از سوی دیگر، عدم افزایش وزن مناسب می تواند برای رشد کودک خطرناک باشد. دانستن وزن شما از هفته به هفته می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که در مسیر بارداری سالم هستید.

 

کتاب بارداری بخوانید. آنها اطلاعات زیادی در مورد آنچه در دوران بارداری و بعد از تولد نوزاد انتظار دارند را به والدین آینده ارائه می دهند. آنها با کمک به والدین جدید به آنها در برنامه ریزی فکر می کنند و به سؤالاتی پاسخ می دهند که ممکن است نخواهند از دوستان یا اعضای خانواده خود بپرسند.

 

هنگامی که باردار هستید و شکم شما در نهایت شروع به بزرگ شدن کرد، برای خودتان لباس بارداری بخرید. قرار است تا چند ماه آینده باردار شوید، بنابراین ممکن است راحت باشید. این همچنین باعث می‌شود تا زمانی که به طور مداوم گسترش می‌دهید، مجبور نباشید به خرید لباس‌های جدید ادامه دهید.

 

اگر در دوران بارداری برای استراحت کامل شبانه مشکل دارید، سعی کنید در طول روز چرت بزنید. چرت زدن می تواند به کاهش خستگی کمک کند. اگر احساس خستگی می کنید، یک مکان آرام برای استراحت پیدا کنید و سعی کنید تا زمانی که می توانید چرت بزنید. ممکن است ساعت‌ها چرت نزنید، اما هر مقدار کمی کمک می‌کند. سعی کنید از چرت زدن نزدیک به زمان خواب خودداری کنید زیرا هنگام تلاش برای به خواب رفتن شبانه مشکل ایجاد می کند.

 

اگر در دوران بارداری مجبور به سفر هستید، مطمئن شوید که مراقبت های پزشکی در مقصد شما به راحتی در دسترس است. در صورت بروز عوارض در تمام دوران بارداری خود باید نزدیک پزشک باشید. همچنین مهم است که همیشه یک تلفن همراه همراه خود داشته باشید.

 

اگر از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برید، آب نبات های ترش مانند قطره لیمو یا لیموناد ترش یا لیموترش را بنوشید. زنجبیل و نعناع از دیگر راه های طبیعی برای کنترل حالت تهوع هستند. شما می توانید این غذاها را به شکل چای، آب نبات و سایر اشکالی که علائم شما را تشدید نمی کنند مصرف کنید.

 

احساس افسردگی یا اضطراب در دوران بارداری بسیار رایج است. با افزایش و کاهش مداوم هورمون‌ها، استرس ناشی از بارداری، و همچنین سایر مسائلی که پیش می‌آیند، جای تعجب نیست که گاهی اوقات احساس آبی داشته باشیم. اگر فکر می کنید که با گذشت زمان بهتر نمی شود، از صحبت با پزشک خود نترسید.

 

سعی کنید از برخی از مواد شیمیایی که برای بدن شما مضر هستند مانند رنگ و مواد سمی در اطراف خانه اجتناب کنید. اینها در نهایت وارد جریان خون شما می شوند و می توانند بر سلامت کلی کودک شما تأثیر بگذارند. زمانی که باردار هستید برای محافظت از کودکی که حامله هستید بسیار محتاط باشید.

 

در دوران بارداری هر روز صبحانه بخورید و آن را به یک صبحانه سالم تبدیل کنید. اگر وعده های غذایی خود را حذف کنید، ممکن است قبل از زمان ناهار احساس خستگی کنید. کودک شما 12 ساعت بعد از تولد غذا نمی خورد، تا زمانی که هنوز در شکم شما هستند، او را مجبور نکنید تا این مدت طول بکشد.

 

پیشنهادهای دیگران را که می خواهند هر بار که آنها را می بینید به شما غذا بدهند را رد کنید. شما در دوران بارداری به کالری بیشتری نیاز دارید، اما نه بیش از حد. گفتن اینکه شما سپاسگزار هستید اما نمی خواهید در آن زمان غذا بخورید، چیزی است که باید آن را تمرین کنید.

 

به خود اجازه دهید تا در برخی از هوس های خود افراط کنید. شما می خواهید در دوران بارداری رژیم غذایی سالمی داشته باشید، اما خوردن برخی از غذاهای ناسالم در حد اعتدال اشکالی ندارد. اطمینان حاصل کنید که از پنیر بری و فتا، دمنوش های گیاهی و جوانه های خام خودداری کنید که همگی می توانند بر سلامت کودک شما تأثیر منفی بگذارند.

 

حتما یک ویتامین خوب برای دوران بارداری پیدا کنید. در بسیاری از موارد پزشک بهترین دارو را برای شما تجویز می کند، اما می توانید آنها را بدون نسخه نیز پیدا کنید. مطمئن شوید که حداقل 0.4 میلی گرم اسید فولیک در آن وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال منبع آهن اضافی برای مصرف در دوران بارداری باشید.

 

زمانی که قصد بارداری دارید، قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنید. هنگامی که به پزشک مراجعه کردید و باردار شدن را قطعی کردید، شروع به تغییر عادات غذایی خود کنید تا از انواع غذاهای سالم استفاده کنید. همین الان ورزش را شروع کنید! این به شما کمک می کند در دوران بارداری خوش فرم بمانید و خطر سقط جنین را کاهش دهید.

 ش ما می توانید برای تهیه وسایل سیسمونی نوزاد خود به سایت نی نی روز ایران مراجعه کنید.

دریابید که آیا بیمه دندانپزشکی شما تمیز کردن و معاینات اضافی در دوران بارداری را پوشش می دهد یا خیر و به طور کلی به سلامت دهان و دندان خود توجه زیادی داشته باشید. شما در دوران بارداری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ورم لثه هستید و بسیاری از بیمه‌گران برای ویزیت‌های مکرر به دندانپزشک در این مدت هزینه پرداخت می‌کنند. مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا دندان هایتان سالم بماند.

 

سوزش سر دل یک اتفاق رایج در دوران بارداری است. خوشبختانه چندین کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از سوزش سر دل انجام دهید. از غذاهای چرب و تند دوری کنید. اینها برای تشدید سوزش سر دل شناخته شده اند. همچنین وعده های غذایی کوچکتر و مکررتر بخورید. نوشیدن بعد از غذا می تواند به جلوگیری از سوزش سر دل نیز کمک کند.

 

اگرچه بارداری اغلب در پایان بسیار ناراحت کننده است، سعی کنید تا حد امکان از آن لذت ببرید. خوب غذا بخورید، هیدراته بمانید و کمی ورزش کنید. اگر مشکل خواب دارید نگران نباشید. این فقط راهی است که طبیعت شما را برای زندگی با کودک آماده می کند. اگر به کمی چرت زدن نیاز دارید، اشکالی ندارد. پس از همه، شما در حال رشد یک فرد جدید هستید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 328
  • بازدید سال : 1,620
  • بازدید کلی : 6,650