loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

اگرچه غذایی که ما می خوریم نسبتاً ایمن است زیرا در بخشی از آن توسط دولت محافظت می شود، آفت کش های خطرناک هنوز هم آسیب زیادی را وارد می کنند. برخی از مردم فقط می‌خواهند ارگانیک شوند تا از مواد ش

رامین بازدید : 46 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

اگرچه غذایی که ما می خوریم نسبتاً ایمن است زیرا در بخشی از آن توسط دولت محافظت می شود، آفت کش های خطرناک هنوز هم آسیب زیادی را وارد می کنند. برخی از مردم فقط می‌خواهند ارگانیک شوند تا از مواد شیمیایی بالقوه خطرناک دور شوند. این مقاله را بخوانید تا در مورد باغبانی ارگانیک بدانید.

 

همیشه آنچه را که کار می کند در منطقه مناسب رشد دهید. اگر کلم در یک اقلیم کار نمی کند، اما هویج کار می کند، پس محصول هویج قوی است که باید کاشته شود و محصول کلم باید کم باشد. با همسایگان صحبت کنید و ببینید چه چیزی برای آنها کار می کند تا بازده باغ خود را به حداکثر برسانید.

 

کنترل آفات برای یک باغ پر محصول ضروری است. محصولات متنوعی در بازار موجود است که هر آفت مهاجم را در باغ از بین می برد. بسیاری از کنترل‌های آفات ارگانیک در طول سال‌ها تکمیل شده‌اند که بسیار خوب عمل می‌کنند، اگرچه می‌توانند گران‌تر از جایگزین‌های شیمیایی باشند. با یک جستجوی سریع در اینترنت می توان بسیاری از داروهای خانگی بی خطر را برای کنترل آفات نیز پیدا کرد.

 

با پرورش محصولات سازگار بیشترین بهره را از فضای باغ ببرید. هنگام رشد محصولی مانند گوجه فرنگی، کاهو و اسفناج را در بین آنها بکارید تا در سایه گیاهان بلندتر رشد کنند. این باعث می شود فضای مورد استفاده در باغ به حداکثر برسد. همچنین گیاهانی مانند هویج و تربچه را که در زمان های مختلف در کنار یکدیگر بالغ می شوند رشد دهید. تربچه ها فقط در 30 روز آماده می شوند، در حالی که رسیدن هویج به مدت طولانی تری طول می کشد.

 

علاوه بر بهبود ظاهر خانه خود با گل و صرفه جویی در هزینه با پرورش میوه ها، سبزیجات و گیاهان خود، اکنون دلیل دیگری برای باغبانی دارید. مطالعات نشان داده اند که با مشاهده طبیعت و گیاهان، سطح استرس و فشار خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. باغبانی برای بسیاری از افراد منبع لذت بخش است و نتیجه نهایی آن است که می تواند به آنها کمک کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند.

 

یک راه عالی برای دور نگه داشتن حشرات و آفات در باغتان این است که گیاهان خود را با ظرفی از مخلوط آب و صابون اسپری کنید. مخلوطی از یک لیتر آب و یک قاشق چای خوری مواد شوینده ظرف، این انگل های مزاحم را از بین می برد. حتما هر چهارده روز یکبار اسپری مجدد انجام دهید.

 

حدود دو هفته تا یک ماه قبل از برنامه ریزی برای کاشت، کمپوست را روی خاک باغچه خود قرار دهید. این به کمپوست زمان کافی برای ادغام با خاک می دهد. زمان دادن به کمپوست برای تثبیت به این معنی است که PH خاک شما به اندازه کافی برای آزمایش ثابت خواهد بود و گیاهان شما هنگام کاشت آماده رشد خواهند بود.

 

اگر بچه ها را با باغبانی آشنا می کنید، آنها را با یک باغ گیاهی شروع کنید. گیاهان به راحتی رشد می کنند و می توانید آنها را در ظروف شروع کنید که برای کودکان راحت تر است. وقتی بچه ها ببینند که گیاهانی را که پرورش می دهند می توانند در آشپزی شما استفاده کنند، به موفقیت خود بسیار افتخار می کنند.

 

محصول باغچه خود را قبل از بردن داخل خانه خود بشویید. از یک سبد لباسشویی یا یک سبد پلاستیکی دیگر با سوراخ استفاده کنید. می توانید میوه ها و سبزیجات خود را به راحتی با آب داخل سبد اسپری کنید و آب و کثیفی آن تمام شود. همچنین می توانید آبی که تمام می شود را برای آبیاری گیاهان خود ذخیره کنید.

 

از پوشش زمینی مانند مالچ یا یونجه استفاده کنید. هنگام خرید پوشش زمین خود مطمئن شوید که آن نیز ارگانیک است، زیرا هر گونه مواد شیمیایی موجود در مالچ یا یونجه می تواند توسط گیاهان شما جذب شود. پوشش های ارگانیک زمین از ریشه های گیاهان شما محافظت می کند و به جلوگیری از تبخیر آب کمک می کند.

یکی از گیاهان مقاوم به کم نوری گیاه سانسوریا است. می توانید با خرید گیاه سانسوریا اگر در منزل نور کمی دارید از آن استفاده کنید.

هنگام باغبانی باید به خاطر داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید. بسیاری از مردم فراموش می کنند که با مصرف آب خود هماهنگی داشته باشند زیرا فکر نمی کنند که فعالیت سنگینی انجام می دهند. باغبانی ممکن است همیشه سخت نباشد، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند منجر به کم آبی بدن شود و نوشیدن آب فراوان یکی از راه های جلوگیری از آن است.

 

گیاهان خود را در طول صبح آبیاری کنید تا از رشد قارچی که عموماً رطوبت و تاریکی را ترجیح می دهد جلوگیری کنید. با آبیاری گیاهان در طول روز، آنها به بهترین وجه می توانند از نور خورشید استفاده کنند و از اثرات ضد باکتریایی خورشید استفاده کنند. برخی از باکتری ها یا قارچ ها به نور حساس هستند، بنابراین با آبیاری در طول روز با کاهش پتانسیل رشد رقبای گیاه به نفع آن می شوید.

 

هنگام نگهداری از یک باغ ارگانیک، مطمئن شوید که همیشه شلنگ های خود را باد کنید. کشیدن و ذخیره کردن شلنگی که پیچ نشده باشد، می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. سعی کنید از قرقره های شلنگ ثابت یا قابل حمل استفاده کنید تا شیلنگ های خود را بچرخانید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

 

گل رز خود را درمان کنید! برای درمان طبیعی لکه های سیاه روی گل رز در باغ ارگانیک خود، از شیر استفاده کنید! به دلایلی نامعلوم - استفاده از مخلوط شیر و آب به نسبت 1: 2 - نشان داده است که از شر لکه های سیاه خلاص می شود! از یک بطری اسپری استفاده کنید تا مخلوط را مستقیماً روی برگ های گیاه آسیب دیده بمالید.

 

کاشت باغچه حشره‌دار در کنار باغ سبزی‌تان یک راه طبیعی و موثر برای خلاصی باغچه سبزی از شر حشرات مضر است. با تنوع مناسب گیاهان، این نقطه باغ حشرات مفیدی را جذب می کند که حشرات مضری که سبزیجات شما را می خورند را می کشند و می خورند. این حشره می تواند یک باغ جداگانه یا چندین کاشت کوچک باشد که در میان سبزیجات پراکنده شده است.

 

اگر می خواهید باغ ارگانیک خود را راه اندازی کنید، همیشه باید قبل از شروع یک برنامه داشته باشید. این به شما در تعیین محل قرارگیری گیاهان کمک می کند، که به شما کمک می کند تا زمانی که در بیرون از کاشت گیاهان خود هستید، شروع کنید. اگر گیاهانی دارید که طول عمر کوتاهی دارند، برنامه ریزی از قبل که می خواهید در جای آنها بکارید بسیار مهم است.

 

چه به دلیل اینکه مواد شیمیایی را در زندگی خود نمی خواهید یا صرفاً به این دلیل که تازه ترین نوع غذای ممکن را می خواهید، سعی می کنید ارگانیک شوید، رشد یک باغ ارگانیک یک راه عالی برای همیشه محصولات تازه در دسترس است. از استفاده از آنچه در اینجا آموخته اید برای رشد یک باغ عالی غافل نشوید!

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,507
  • بازدید کلی : 6,537