loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

بسیاری از ما در طول ماه های بهار و تابستان باغ های خود را می کاریم تا سبزیجات تازه ای برای خانواده خود داشته باشیم. اگرچه ممکن است شما آن را \"ارگانیک\" صدا نکنید، اما اگر از تقویت کننده های شیمیایی ب

رامین بازدید : 49 سه شنبه 19 بهمن 1400 نظرات (0)

بسیاری از ما در طول ماه های بهار و تابستان باغ های خود را می کاریم تا سبزیجات تازه ای برای خانواده خود داشته باشیم. اگرچه ممکن است شما آن را "ارگانیک" صدا نکنید، اما اگر از تقویت کننده های شیمیایی برای کمک به شما استفاده نمی کنید، این دقیقاً همان چیزی است که وجود دارد. با خواندن این نکات دریابید که برای لذت بردن از یک باغ ارگانیک چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید.

 

گیاهان برای رشد به فضا نیاز دارند. بسته بندی بیش از حد گیاهان در مجاورت یکدیگر باعث رقابت آنها برای منابع می شود و متعاقباً یا یک گیاه می میرد یا هر دو گیاه در شرایط بسیار بدتری رشد می کنند. توصیه می شود در مورد اندازه کامل یک گیاه تحقیق کنید و ببینید که گیاهان چقدر باید رشد کنند و چقدر از هم فاصله دارند.

 

یک سطل کمپوست راه اندازی کنید و از کودهای غنی از مواد مغذی که می توانید برای گیاهان سبزی، گیاهان، گل ها و موارد دیگر استفاده کنید، لذت ببرید. ضایعات و پوسته های غذا، تفاله قهوه، پوسته تخم مرغ، روزنامه، مقوا، ضایعات حیاط و سایر مواد آلی افزودنی های عالی به سطل کمپوست شما هستند. یک سطل یا کیسه کوچک را در فریزر خود به عنوان روشی بدون بو برای جمع آوری زباله های آشپزخانه نگه دارید و ظرف را وقتی که پر شد در سطل بیرونی خالی کنید.

 

اگر میوه یا گل بسیار کمی دارید، سطح pH خاک را بررسی کنید. اگر سطح pH بالا یا خیلی پایین باشد، می تواند بر مقدار مواد مغذی که گیاهان شما می توانند جذب کنند، تأثیر بگذارد. گیاهان در مراحل مختلف زندگی خود به مواد مغذی مختلفی نیاز دارند تا سالم و موفق باشند و به ثمر بنشینند.

 

انواع گیاهانی را که در باغ خود پرورش می دهید متنوع کنید. اگر فقط یک نوع گیاه را در باغ خود بکارید و به بیماری مبتلا شود، ممکن است کل باغ شما از بین برود. همچنین، اگر فقط گیاه گوجه فرنگی می کارید، به یاد داشته باشید که تنها 14 بوته گوجه فرنگی می تواند سالیانه گوجه فرنگی برای دو نفر تولید کند.

 

کمپوست سازی برای باغبانی ارگانیک نیاز به کود را کاهش می دهد، نوعی علف کش است، می تواند به پیشگیری از بیماری های گیاهی کمک کند و به تاثیرات مثبت بر محیط زیست کمک می کند. کمپوست یک منبع تغذیه برای حشرات است، به فرسایش خاک کمک می کند و زباله های ارسالی به محل های دفن زباله را کاهش می دهد. به طور کلی برای سلامت محیط زیست فوق العاده است.

اشیاء نقره ای براق را در سراسر باغ خود آویزان کنید. اینها می توانند به عنوان بازدارنده آفات طبیعی عمل کنند. بدون نیاز به مواد شیمیایی انعکاس‌ها می‌توانند آفات پرنده مانند شته‌ها را که نیاز به نور خورشید برای هدایت پرواز خود دارند، منحرف کنند و ممکن است آفات بزرگ‌تری مانند پرندگان و حتی خرگوش یا گوزن را بترسانند.

 

گیاهانی را که می خواهید رشد دهید با دقت انتخاب کنید. برخی از گیاهان به سادگی برای رشد در داخل خانه ساخته نشده اند. اگر می خواهید سبزیجات بکارید، می توانید به راحتی کلم بروکلی یا کلم بروکسل را در داخل خانه پرورش دهید. آلیسوم ها و زینیا گل های عالی برای رشد در داخل خانه هستند. شما همچنین می توانید با انواع دیگر گیاهان آزمایش کنید، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است کارساز نباشد.

 

جمع آوری آب باران راهی طبیعی برای تامین آب برای تمام نیازهای باغبانی ارگانیک شماست. شما به سادگی می توانید سیستم خود را از بشکه های باران بسازید یا آنها را به صورت آماده خریداری کنید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود برای نگهداری از باغ یا چمن خود هزینه آب بپردازید. احتیاط لازم است! پوشش هایی برای کاهش پشه ها و سایر آفاتی که می توانند جذب آب های ایستاده شوند، پیشنهاد می شود.

اگر در منزل محیطی پر نور ندارید و می خواید تعداد گل در منزل خود داشته باشید می توانید از گیاه پتوس مرمری که به کم نوری مقاوم است استفاده کنید.

آیا عاشق برگ های تازه نعناع هستید اما از رشد سریع آنها برای تسخیر باغ شما متنفر هستید؟ می توانید با کاشت آن ها در داخل گلدان یا ظرف، این رشد را کاهش دهید! سپس، می توانید ظرف را در زمین بکارید. با این حال، دیواره های ظرف ریشه ها را نگه می دارند و از مصرف بیش از حد فضای باغ شما توسط گیاه جلوگیری می کنند.

بهترین زمان برای چیدن بیشتر گیاهان خانگی، هنگام سحر هنگام دیدن شبنم روی گیاهان است. چیدن جوان ترین شاخه ها بهترین طعم را می دهد و به هرس گیاه کمک می کند. بیشتر گیاهان را می توان در کیسه های پلاستیکی زیپ دار منجمد کرد و تا شش ماه خوب نگه داشت.

مردم اغلب متوجه نمی شوند که باغبانی ارگانیک می تواند بسیار آسان باشد. بسیاری از افرادی که با استفاده از مواد شیمیایی باغبانی می کنند، نمی توانند مزایای ارگانیک شدن را درک کنند. مطمئن شوید که آماده استفاده از نکاتی هستید که در اینجا آموخته اید تا بیشترین بهره را از باغ خود ببرید. حتی ممکن است چند نفر دیگر را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 1,497
  • بازدید کلی : 6,527