loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

حفظ آرامش در دوران بارداری می تواند به شما کمک کند راحت تر با آن مقابله کنید، به خصوص با اطلاعات مفید قبل از زمان برای اطمینان از اینکه کودک شما شروع خوبی خواهد داشت. تمام نکات مفید در اینجا می توان

رامین بازدید : 31 چهارشنبه 17 فروردین 1401 نظرات (0)

حفظ آرامش در دوران بارداری می تواند به شما کمک کند راحت تر با آن مقابله کنید، به خصوص با اطلاعات مفید قبل از زمان برای اطمینان از اینکه کودک شما شروع خوبی خواهد داشت. تمام نکات مفید در اینجا می تواند به شما کمک کند تا فوراً شروع کنید.

به محض نیاز، سوتین و لباس بارداری خود را خریداری کنید. این لباس‌ها برای این هستند که حتی در ماه‌های آخر بارداری احساس راحتی بیشتری از خانه خارج کنید. هرگز نباید از خرید لباس بارداری خجالت بکشید. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی خوب و راحت به نظر می رسد.

به کتابفروشی یا کتابخانه بروید و کتاب هایی درباره بارداری تهیه کنید. مسلح بودن به دانش به شما کمک می کند تا با تمام تغییراتی که بدنتان متحمل می شود کنار بیایید و به شما یاد می دهد چگونه خود را سالم نگه دارید. بارداری طبیعی است، اما هرچه اطلاعات بیشتری در مورد این روند داشته باشید، بهتر پیش خواهد رفت.

از انجام کارهای خانه که می تواند برای جنین شما مضر باشد، اجتناب کنید. زنان باردار نباید با مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده، بالا رفتن از نردبان تمیز کنند و به خصوص باید از تمیز کردن جعبه خاک گربه خودداری کنند. به محیط اطراف خود توجه کنید و برای هر فعالیتی که فکر می کنید ممکن است خطرناک باشد کمک بگیرید.

پس از اینکه متوجه شدید باردار هستید، وظایف تمیز کردن خاک گربه را به شخص دیگری بسپارید. تغییر بستر گربه در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد توکسوپلاسموز شود. در حالی که توکسوپلاسموز به طور کلی برای مادر خفیف است، می تواند عوارض جدی در جنین ایجاد کند. ایمن باشید و فقط از آن کاملاً اجتناب کنید.

برای خرید سیسمونی ارزان می توانید با به سایت نی نی روز ایران مراجعه کنید.

برای زنان باردار، هر شب قبل از خواب، مطمئن شوید که پاهای خود را دراز کنید. این به این دلیل است که بسیاری از زنان باردار هنگام خواب دچار گرفتگی عضلات شدید می شوند که در صورت کشش به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد. حدود 5 دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید، تمام عضلات خود را خم کنید.

برای مقابله با یبوست در دوران بارداری، سعی کنید از رژیم غذایی حاوی فیبر زیاد استفاده کنید. میوه ها، غلات کامل و سبزیجات مفید هستند. یبوست در دوران بارداری توسط هورمون ها ایجاد می شود. یبوست ممکن است منجر به مشکلات گوارشی جدی برای مادران باردار شود و همچنین تجربه آن ناخوشایند است.

فقط به این دلیل که باردار هستید به این معنی نیست که باید شریک زندگی خود را فراموش کنید. به احتمال زیاد، آنها به اندازه شما نسبت به کودک احساس نگرانی می کنند و احتمالاً به اطمینان نیز نیاز دارند. مدتی را با پیاده روی یا سینما با او بگذرانید. قبل از اینکه دیگر نباشد، تا آنجا که ممکن است از این یک به یک لذت ببرید!

هنگامی که متوجه شدید باردار هستید، مطمئن شوید که پزشک یا ماما را پیدا کرده اید که با آن راحت هستید. بسیاری از اوقات، زنان اولین دکتری را که به آن مراجعه می‌کنند انتخاب می‌کنند و در نهایت تجربه ناخوشایندی را با آنها تجربه می‌کنند. از دوستان و خانواده بپرسید که آیا ماما خوب و قابل اعتمادی را می شناسند.

یک مادر باردار باید به هر قیمتی از مصرف هر نوع دارو، چه الکل، نیکوتین یا مواد سنگین تر مانند هروئین اجتناب کند. کودک شما می تواند وابستگی شیمیایی در رحم ایجاد کند و خواهد داشت. این نیز ناگفته نماند که احتمال نقص مادرزادی وجود دارد. اگر شما یک مادر منتظر هستید، از مواد مخدر دوری کنید!

بسیاری از زنان حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند، که حداقل یک احساس تهوع است که در برخی موارد می تواند شدیدتر باشد و شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. برخی از زنان چیزهای زیادی را امتحان می کنند و هیچ آرامشی پیدا نمی کنند. با این حال، برخی دیگر دریافتند که خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز کمک می‌کند، مانند اجتناب از غذاهای تند و پرچرب. اغلب اوقات با ریختن یک آب نبات سفت در دهان تسکین پیدا می کند.

در مورد نحوه تقسیم مسئولیت ها در مورد مراقبت از کودک با طرف مقابل خود بحث کنید. وقتی یکی از والدین اکثریت مسئولیت های مراقبت از نوزاد را به عهده می گیرد، برخی از والدین شگفت زده می شوند. مشخص کردن اینکه چه کسی مسئولیت دارد راه خوبی برای حفظ روابط خوب بعد از تولد است.

برای آماده شدن برای تولد نوزاد جدید خود، کلاس های مراقبت از کودک و زایمان را در نظر بگیرید. بسیاری از بیمارستان ها این کلاس ها را به والدین جدید با هزینه کم یا بدون هزینه ارائه می دهند. این کلاس ها به ویژه برای کسانی که هیچ تجربه قبلی در زمینه مراقبت از کودک ندارند مفید است، اما اگر از قبل خود را متخصص می دانید، از آنها غافل نشوید. همچنین ممکن است بخواهید در کلاس های CPR نوزادان شرکت کنید.

همانطور که از اطلاعات عقل سلیم در این مقاله می بینید، راه هایی وجود دارد که می توانید با دانستن اینکه در طول 9 ماهگی که نوزاد خود را حمل می کنید، چه کاری باید انجام دهید، به خود آرامش دهید. با به کار بردن چیزهایی که آموخته اید، می توانید آرامش داشته باشید و از بارداری خود لذت ببرید. برای شما و کودکتان بسیار راحت تر خواهد بود!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 1,494
  • بازدید کلی : 6,524