loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

بارداری می تواند زمان فوق العاده ای برای یک زن و همچنین یک دوران استرس زا باشد. با توجه به توصیه‌های بسیاری که از رسانه‌ها، دوستان، خانواده، کتاب‌ها و مجلات می‌آید، مرتب کرد

رامین بازدید : 39 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)

بارداری می تواند زمان فوق العاده ای برای یک زن و همچنین یک دوران استرس زا باشد. با توجه به توصیه‌های بسیاری که از رسانه‌ها، دوستان، خانواده، کتاب‌ها و مجلات می‌آید، مرتب کردن همه آن‌ها و فهمیدن اینکه در هنگام مدیریت تغییرات هورمونی چه کاری باید انجام دهید، می‌تواند کاری طاقت فرسا باشد. این مقاله تمام جزئیات را مرتب می کند و برخی از مفیدترین توصیه ها را در مورد بارداری شما ارائه می دهد.

 

ورزش در دوران بارداری انتخاب فوق العاده ای است. شما می خواهید در اوایل بارداری خود را شروع کنید و ثابت قدم باشید. این به شما کمک می کند تا خطر سقط جنین را کاهش دهید و همچنین می تواند به کاهش مدت زمان زایمان و همچنین کاهش خطر ابتلا به هر گونه عارضه کمک کند.

 

قرارهای قبل از زایمان خود را نادیده نگیرید. هر قرار ملاقاتی که دارید فرصتی برای پزشک یا مامای شما است تا هر مشکلی را شناسایی کند، در حالی که به اندازه کافی زود است که کاری در مورد آن انجام دهد. قرارهای خود را بالاترین اولویت خود قرار دهید و اجازه ندهید هیچ چیزی باعث شود از آنها صرف نظر کنید.

 

مهم است که در دوران بارداری به بدن خود عشق بورزید و از آن قدردانی کنید. با قدردانی نکردن از آن، می توانید استرس غیر ضروری یا حتی افسردگی را برای خود ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که هنگامی که فرزند خود را به دنیا آوردید، می توانید روی این کار کنید که بدن خود به شکل قبل از بارداری به نظر برسد.

 

در دوران بارداری یک دفتر خاطرات داشته باشید و آن را با داستان ها و تصاویر بارداری خود پر کنید. هنگامی که فرزند شما کمی بزرگ شود، از تلاشی که برای این کار می کنید قدردانی می کند! بچه ها مجذوب عکس های مادرشان با «در شکم» می شوند. چند عکس بگیرید و یادداشت هایی به آنها اضافه کنید که بچه ها بتوانند ببینند.

 

هر روز پنج یا شش وعده غذایی متعادل بخورید. این به شما کمک می کند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز خود و همچنین کالری دریافت کنید. شما نباید در تمام طول روز غذاهای ناسالم بخورید. هیچ ارزش غذایی در آن وجود ندارد و تنها چیزی که برای شما انجام می دهد اضافه کردن پوند اضافی است.

 

اگر قصد دارید در دوران بارداری مهد کودک خود را رنگ آمیزی کنید، سعی کنید رنگ هایی با برچسب "بدون VOC" یا "VOC کم" انتخاب کنید. این تمایز به این معنی است که رنگ ها ترکیبات آلی فرار کمتری - مانند فرمالدئید - را در هوا آزاد می کنند که هم برای سلامت خانواده و هم برای محیط زیست بهتر است.

 

حتما یک ویتامین خوب برای دوران بارداری پیدا کنید. در بسیاری از موارد پزشک بهترین دارو را برای شما تجویز می کند، اما می توانید آنها را بدون نسخه نیز پیدا کنید. مطمئن شوید که حداقل 0.4 میلی گرم اسید فولیک در آن وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال منبع آهن اضافی برای مصرف در دوران بارداری باشید.

 

قبل از شروع تلاش برای بچه دار شدن، سعی کنید تا حد امکان به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. زنانی که به طور قابل توجهی اضافه وزن دارند، بیشتر احتمال دارد فرزندی با نقص مادرزادی داشته باشند و با مشکلات بارداری بیشتری دست و پنجه نرم کنند که می تواند بر روی جنین شما تأثیر بگذارد. این موضوع برای خانم هایی که خیلی لاغر هستند نیز صادق است.

 

مطمئن شوید که متوجه شده اید که بیمه درمانی شما چه هزینه های مربوط به بارداری را پوشش می دهد و کدام هزینه ها را پوشش نمی دهد، از جمله ویزیت، آزمایشات و سونوگرافی قبل از زایمان. داشتن تصوری از آنچه پیش از موعد بدهکار خواهید بود - از جمله فرانشیز شما - می تواند شوک زمانی را که صورت حساب ها شروع می شود کاهش دهد.

 

قبل، در حین و بعد از بارداری به مقدار کافی بارداری داشته باشید! ورزش خطر سقط جنین را کاهش می دهد، بارداری را آسان تر می کند، عوارض کمتری در حین زایمان به دنبال دارد و حتی می تواند زایمان شما را کوتاه تر کند. صرف نظر از اینکه قبلا باردار هستید یا در تلاش برای باردار شدن هستید، ورزش زمان کل تجربه را آسان تر می کند.

 

در دوران بارداری فعال باشید تا سلامت خود را بهبود ببخشید و زایمان را آسان تر کنید. پیاده روی و شنا حتی در اواخر بارداری ورزش های بسیار خوبی هستند. فعال ماندن می تواند خلق و خوی شما را مثبت نگه دارد و روند زایمان از نظر جسمی آسیب زا کمتر کند. اگر در مورد ورزش نگرانی دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص کند چه فعالیت هایی برای شما مناسب است.

 

در دوران بارداری آکنه را با اسید سالیسیلیک درمان نکنید. این محصول تمیز کننده عمیق می تواند به جنین آسیب برساند. برای درمان آکنه و کنترل جوش‌ها می‌توانید از پاک‌کننده‌های ملایم‌تری استفاده کنید.

 

در دوران بارداری، باید بیشتر از آنچه که در غیر این صورت استفاده می‌کنید، و با قدرت بیشتری از ضد آفتاب استفاده کنید. نور خورشید تولید ملانین را افزایش می دهد و می تواند پوست شما را با "ماسک بارداری" ترک کند. پوست شما به خصوص صورت قرمز به نظر می رسد و می توانید با یک ضد آفتاب خوب از این امر جلوگیری کنید.

 

زمانی که باردار هستید، حتما روزانه یک ویتامین دوران بارداری مصرف کنید. این حتی قبل از شروع بارداری توصیه می شود، آنها را در حالی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید مصرف کنید. ویتامین های دوران بارداری حاوی یک ماده مغذی بسیار ارزشمند به نام اسید فولیک هستند که برای سلامت کودک شما ضروری است. علاوه بر این، ویتامین های دوران بارداری حاوی سطوح سایر مواد مغذی مانند آهن هستند که ممکن است در دوران بارداری دچار کمبود آنها شوید.

 

اگر دوقلو یا چند نوزاد باردار هستید، برای سزارین آماده باشید. اکثر پزشکان ترجیح می‌دهند در زمانی که بیش از یک نوزاد وجود دارد، زایمان را از طریق سزارین انجام دهند تا از خونریزی بیش از حد مادر جلوگیری کنند و شانس زایمان بدون مشکل را افزایش دهند.

  می توانید برای خرید وسایل نوزاد به سایت نی نی روز ایران مراجعه کنید.

اگر قصد بارداری دارید به OB/GYN خود مراجعه کنید. آنها قادر خواهند بود یک چکاپ کامل را انجام دهند تا شما بدانید که برای بارداری به اندازه کافی سالم هستید. سایر مسائل مانند چاقی، مشکلات تیروئید و دیابت را می توان بررسی کرد و با آنها مقابله کرد.

 

برای جلوگیری از افزایش وزن در دوران بارداری، رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشید. دریافت پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی کافی در دوران بارداری بسیار مهم است تا کودک به درستی رشد کند، اما مجبور نیستید دو برابر مقدار معمول غذا بخورید. فقط غذاهای سالم را در وعده های معمولی بخورید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

مقدار اطلاعات موجود برای مقابله با بارداری گاهی اوقات بسیار زیاد است. این مقاله همه را در توصیه‌های ساده و سرراست برای کمک به مدیریت این اطلاعات و کاهش استرس ناشی از بارداری خلاصه می‌کند. جنبه های زیادی از بارداری وجود دارد که باید از آنها استقبال کرد و این مقاله به شما کمک می کند تا آنها را راهنمایی کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 331
  • بازدید سال : 1,623
  • بازدید کلی : 6,653