loading...

مطالب کاربردی و آموزشی

باغبانی یکی از لذت بخش ترین سرگرمی های موجود در جهان است - یا حداقل این احساسی است که باغبان ها دارند. با این حال، این همیشه ساده ترین سرگرمی نیست، و اگر عاشق گیاهان هستید اما احساس می کنید هنوز چیز

رامین بازدید : 42 شنبه 21 اسفند 1400 نظرات (0)

باغبانی یکی از لذت بخش ترین سرگرمی های موجود در جهان است - یا حداقل این احساسی است که باغبان ها دارند. با این حال، این همیشه ساده ترین سرگرمی نیست، و اگر عاشق گیاهان هستید اما احساس می کنید هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارید، این نکات فقط برای شما مناسب است.

 

برای به حداکثر رساندن لذت خود از باغ خود، گیاهان مختلفی بکارید. همان قدیمی‌ها پر و خسته‌کننده می‌شوند و ممکن است از سر کسالت در نهایت از باغ خود غافل شوید. با کاشت انواع، مطمئن خواهید شد که علاقه مند خواهید بود و به عنوان یک امتیاز بسیار زیباتر خواهد بود.

 

به سازگاری گیاهان خود توجه کنید. می‌توانید گیاهان بلندی مانند گوجه‌فرنگی بکارید و از آن‌ها برای سایه زدن گیاهان حساس به آفتاب مانند کاهو و اسفناج استفاده کنید. این ترکیب ها می توانند مقدار فضای حاصلخیز مورد نیاز باغ شما را کاهش دهند و در عین حال عملکرد همه انواع گیاهانی را که دارید افزایش دهند.

 

باغبانی خود را مطابق با آب و هوا برنامه ریزی کنید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که زمین در طول زمستان یخ می زند، قبل از انتظار یخبندان چیزی نکارید. اگر در منطقه گرم تری زندگی می کنید، در گرم ترین ماه های تابستان استراحت کنید تا از هدر رفتن بیش از حد آب جلوگیری کنید.

 

برای گیاهان باغی که هوس می کنند و به آب زیادی نیاز دارند، از پنج سطل گالن استفاده کنید تا آن میوه ها و سبزیجات تشنه را راضی نگه دارید. به سادگی چندین سوراخ 1/8 "تا 1/4" را در ته یک سطل پنج گالن سوراخ کنید، با آب پر کنید و در نزدیکی گیاه خشک شده قرار دهید. نیروی جاذبه به آبیاری آهسته و پیوسته این گیاهان اجازه می دهد و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که باران مکرر می بارد، مقدار زیادی آب باران می گیرید تا آن سطل ها را در تمام فصل نسبتاً پر نگه دارید.

 

روی یک تستر PH الکترونیکی سرمایه گذاری کنید. از کیت های PH مایع (آنهایی که کد رنگی دارند) اجتناب کنید زیرا دقت کمتری دارند. برای کاربرانی که برای اولین بار می‌خوانند بسیار آسان است که خواندن را خراب کنند. همچنین از کیت های تست PH خاک استفاده نکنید زیرا قابل اطمینان نیستند و برای مصارف خانگی در نظر گرفته نشده اند.

 

سعی کنید باغ های خود را هر چه زودتر راه اندازی کنید و آنها را تا جایی که ممکن است دیر نگه دارید تا میزان محصولی را که می توانید تولید کنید به حداکثر برسانید. برای شروع باغبانی از یک ماه یا بیشتر می توانید از چیزهایی مانند کلوش، قاب های سرد و تونل ها استفاده کنید. همچنین می توانید از پوشش های ردیفی در پاییز برای افزایش فصل برداشت خود استفاده کنید.

 

اگر قرار است کارهای زیادی را در باغ خود بسیار نزدیک به زمین انجام دهید، مانند وجین یا کاشت، از چهارپایه یا پد باغچه برای محافظت از زانوهای خود استفاده کنید. این کار باعث می شود بعد از اتمام کار دوباره بلند شوید و حرکت کنید و همچنین کبودی روی زانوهای شما کاهش می یابد.

 

شما می توانید از ضایعات طبیعی در اطراف خانه خود برای استفاده از گیاهان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، گیاهانی که خاک اسیدی بالا را ترجیح می دهند، مالچ مخلوط با تفاله قهوه را دوست دارند. دارچین را می توان به عنوان یک قارچ کش طبیعی برای گیاهان گلدانی استفاده کرد. و البته، مزایای بی شماری از یک توده کمپوست خانگی وجود دارد.

 

قبل از شروع هرس به زمان گلدهی گیاهانتان توجه کنید. اگر درختچه ها و درختان گلدار خود را در حالی که جوانه دارند هرس کنید، آن گیاه در آن سال گل نمی دهد. بهترین زمان برای هرس درست پس از محو شدن شکوفه های فصل گذشته است.

 

برای سبزتر جلوه دادن گیاه کسل کننده، سرهای کبریت را در نزدیکی پایه گیاه دفن کنید. دلیل اصلی کدر یا کم رنگ به نظر رسیدن گیاه کمبود گوگرد است. قرار دادن کله های کبریت در خاک اطراف گیاه باعث می شود خاک گوگرد را جذب کرده و آن را به گیاه برگرداند.

 

برای کاشت درست گل رز خود وقت بگذارید و در این مسیر از موفقیت بیشتری برخوردار خواهید شد. حفره ای بزرگتر حفر کنید تا به راحتی ریشه ها را در خود جای دهد و آن را با مواد آلی غنی کنید. یک تپه خاک در سوراخ بسازید و ریشه ها را روی آن بپوشانید. تا نصف راه را پر کنید و آب را پر کنید تا حباب هوا از بین برود، سپس سوراخ را پر کنید.

 

بنابراین بالاخره تصمیم گرفتید که می خواهید یک باغ بکارید. یکی از اولین کارهایی که می خواهید انجام دهید این است که بفهمید خاک خوب یا بد دارید. تنها راه مطمئن برای دانستن این موضوع این است که خاک را آزمایش کنید. بسیاری از مهدکودک ها خاک شما را با هزینه اسمی آزمایش می کنند. خاک با سلامت ضعیف باعث تولید گیاهان زرد رنگ و بیمارگونه می شود. با آزمایش خاک، متوجه خواهید شد که آیا خاک شما نیاز به افزودن مواد مغذی دارد یا نیاز به تنظیم pH خاک دارید.

گیاه آپارتمانی یکی از نیاز های اصلی در هر منزل است که باعث شادابی اهل منزل می شود.

زمانی که از مسیری ارگانیک برای کنترل آفات باغ استفاده می کنید، سعی کنید خاک را بسازید تا میکروب های سالم رشد کنند. کرم های خاکی برای باغبانی ارگانیک نیز بسیار مهم هستند و باید آنها را تشویق کرد تا در خاک بمانند. زمانی که خاک ناسالم باشد در برابر آفات مقاوم نیست.

 

هنگام آبیاری صرفه جویی کنید. هنگام آبیاری باغ خود، سعی کنید به جای شلنگ از یک ظرف آبیاری کنید: به این ترتیب می توانید آب را مستقیماً به سمت ریشه ها هدایت کنید. استفاده از شلنگ به این معنی است که مقدار زیادی آب روی برگ ها می نشیند و ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای رسیدن به خاک پیدا کند تبخیر شود. فقط صبح زود یا اواخر شب آبیاری کنید، زیرا می تواند به کاهش تبخیر کمک کند. هر زمان که چیز جدیدی بکارید، برای استقرار آن نیاز به آبیاری مداوم دارد، بنابراین در صورت امکان، کاشت جدید را تا پاییز به تعویق بیندازید. به این ترتیب، طبیعت می تواند بسیاری از آبیاری ها را برای شما انجام دهد.

 

بذرهای خود را بکارید تا محصولات ارگانیک را تضمین کنید. کاشت بذر سبزیجات به شما این اطمینان را می دهد که محصول شما به صورت ارگانیک از دانه به سفره دیگر رشد کرده است. گیاهانی را انتخاب کنید که به راحتی جوانه می زنند مانند کلم بروکلی، کلم، ریحان و گوجه فرنگی. بهترین زمان سال برای جوانه زدن محصول انتخابی خود را بیابید.

 

این نکات باید به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را در باغبانی افزایش دهید تا حتی با عمیق‌ترین و پرشورترین عشق به این سرگرمی همخوانی داشته باشید. گیاهان شما به تنها روشی که می توانند از شما به خاطر وقت گذاشتن برای پیروی از این توصیه تشکر می کنند، به این معنی که باغ شما بیش از پیش شکوفا خواهد شد تا دلیلی بر عشق و فداکاری شما باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ مطالب آموزشی قرار داده می شود. خوشحال می شیم ما رو دنبال کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 334
  • بازدید سال : 1,626
  • بازدید کلی : 6,656